Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δραστηριότητες με βάση την ταινία «Ένα σχολείο, δύο κόσμοι» που έχει θέμα τη συνεκπαίδευση μιας κωφής μαθήτριας στο σχολείο ενός χωριού των Χανίων.
Αποσκοπεί στην καλλιέργεια ενσυναίσθησης και αποδοχής, στην ευαισθητοποίηση για την αναπηρία, στην εκπαιδευτική και στην κοινωνική συμπερίληψη, αλλά και στην προώθηση του ψηφιακού και κινηματογραφικού γραμματισμού μαθητών/-τριών με ή χωρίς αισθητηριακές αναπηρίες.
Mετά την παρακολούθηση της ταινίας, χωρίς ή με εργαλεία προσβασιμότητας (υπότιτλους για κωφούς/-ές ή βαρήκοους/-ες, με ακουστική περιγραφή), οι εκπαιδευτικοί υλοποιούν όσες από τις προτεινόμενες δραστηριότητες ανταποκρίνονται στα δεδομένα της τάξης, στα ενδιαφέροντα των μαθητών/-τριών, στους παιδαγωγικούς στόχους κλπ.
Το Εκπαιδευτικό Υλικό:
α) χωρίζεται σε ενότητες δραστηριοτήτων: εμψύχωσης και προετοιμασίας πριν την ταινία, κατανόησης/κινηματογραφικής παιδείας, ευαισθητοποίησης, έκφρασης απόψεων και συναισθημάτων, ενσυναίσθησης με τα παιδιά που αντιμετωπίζουν οπτική ή ακουστική ανεπάρκεια ως προς την κοινωνική, σχολική και κινηματογραφική τους εμπειρία, εξοικείωσης με εργαλεία οπτικοακουστικής προσβασιμότητας,
β) περιλαμβάνει πολυτροπικές και διαφοροποιημένες ασκήσεις (δημιουργικής γραφής, προφορικής έκφρασης/αφήγησης, παρατήρησης, εικαστικής δημιουργίας, συζήτησης, προσομοίωσης, κινητικές, μουσικές) εστιασμένες στη θεματική της ταινίας και είναι κατάλληλα διαβαθμισμένες, ώστε να καλύπτονται οι γνωστικές και μαθησιακές ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών/-τριών,
γ) καλύπτει διάφορα θεματικά και επιστημονικά πεδία: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Αισθητική Αγωγή, Οπτικοακουστική Έκφραση, Πληροφορική, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή κ.ά.
Στο κλείσιμο του εργαστηρίου, επιλέγουμε μία από τις προτεινόμενες, στον εκπαιδευτικό φάκελο, δραστηριότητες αξιολόγησης και ανασκόπησης: Ομαδικός πίνακας ανακοινώσεων.
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη