17 Στόχοι

Κατηγορία

Δράσεις

Τίτλος

Δωρεά αιμοπεταλίων και μυελού των οστών

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Δωρεά αιμοπεταλίων και μυελού των οστών

Θεματικό πεδίο

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

Σύντομη περιγραφή

Οι μαθητές/τριες με αφορμή το διδακτικό υλικό του μαθήματος της Βιολογίας (και στο πλαίσιο μιας διαθεματικής προσέγγισης) εμπλέκονται σε μια δράση, με στόχο να υποστηρίξουν ευπαθείς ομάδες μέσα από τη δωρεά αιμοπεταλίων και μυελού των οστών.

Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της δράσης είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας μαθητών/τριών και της τοπικής κοινωνίας για τη δωρεά των αιμοπεταλίων και του μυελού των οστών. Απώτερος σκοπός είναι η αύξηση του αριθμού των εθελοντών δοτών και δοτριών, ώστε να μεγιστοποιηθεί η πιθανότητα ίασης πασχόντων συνανθρώπων μέσα από την καλλιέργεια της ανιδιοτελούς προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

Στο πλαίσιο αυτό δίνεται έμφαση στα εξής ανησυχητικά δεδομένα:

  • Μόλις το 0,65% του ελληνικού πληθυσμού είναι τακτικοί/ές εθελοντές/τριες αιμοδότες.
  • Η Ελλάδα έχει πολύ ισχνή δεξαμενή εθελοντών/τριών δοτών/τριών μυελού των οστών, με καταγεγραμμένους/ες τριάντα επτά χιλιάδες (37.000) δότες/τριες, αριθμός πολύ μικρός σε σχέση με άλλες χώρες [η Πορτογαλία, για παράδειγμα, έχει διακόσιες πενήντα χιλιάδες (250.000) δότες/τριες].

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • ευαισθητοποιηθούν και να ενημερωθούν για θέματα δοτών/τριών αιμοπεταλίων και δοτών και δοτριών μυελού των οστών,
  • επιχειρηματολογούν αναφορικά με τη σημασία της δωρεάς αιμοπεταλίων και μυελού των οστών για την υγεία πασχόντων συνανθρώπων,
  • ευαισθητοποιήσουν και να ενημερώσουν την κοινή γνώμη σε θέματα δοτών/τριών αιμοπεταλίων και δοτών/τριών μυελού των οστών.

 

Πεδίο Υλοποίησης

Αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, επιλεγμένα μέρη στην τοπική κοινότητα για την ευαισθητοποίηση του κοινού (ενδεικτικά στον Δήμο), ψηφιακός χώρος του διαδικτύου για τη διάχυση του Προγράμματος.

Φάσεις Υλοποίησης

Εκπαιδευτικός, μαθητές/τριες προβληματίζονται επί του θέματος, αναζητούν πρώτες πληροφορίες για το θέμα, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα το πρόβλημα, να διαμορφώσουν τον σκοπό και να διατυπώσουν τα αρχικά τους ερωτήματα.

Συζητούν για τη θεματική και τον σκοπό της δράσης, λόγους που επιβάλλουν την υλοποίησή της, με αναφορές σε τυχόν προσωπικές τους εμπειρίες, σκέψεις και ενδιαφέροντα.

Εκπαιδευτικός, μαθητές/τριες σχεδιάζουν τις ενέργειες για την υλοποίηση της δράσης. Αυτές περιλαμβάνουν:

  • Επαφές με φορείς με τους οποίους απαιτείται συνεργασία για την υλοποίηση της δράσης.
  • Πρόσκληση επαγγελματία από φορέα με στόχο την ενημέρωση των μαθητών/τριών.
  • Διενέργεια έρευνας στη σχολική και την τοπική κοινότητα με στόχο την αποδόμηση των λόγων για τους οποίους κάποιος ή κάποια δεν επιθυμεί να γίνει δότης/τρια.
  • Εξαγωγή αποτελεσμάτων.
  • Δημιουργία ενημερωτικού φυλλαδίου.
  • Διάχυση στην ευρύτερη κοινότητα.

Προηγείται καταγραφή των ζητημάτων που θα ζητήσουν οι μαθητές/τριες να διερευνηθούν κατά την υλοποίηση της ενημέρωσης. Ενδεικτικά, διαφορές μεταξύ αιμοδοσίας και λήψης αιμοπεταλίων, σημασία της προσφοράς, ασφάλεια κ.λπ.

Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με φορείς με τους οποίους απαιτείται συνεργασία για την υλοποίηση της δράσης (ενδεικτικά το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας).

Προσκαλούν επαγγελματίες από αυτούς τους φορείς για ενημέρωση στο σχολείο ή εναλλακτικά κάνουν ενημερωτικές επισκέψεις στους εν λόγω φορείς.

Αποτυπώνουν με συστηματικό τρόπο τις γνώσεις που αποκόμισαν από την ενημέρωση.

Εν συνεχεία διενεργούν έρευνα στη σχολική ή/και στην τοπική κοινότητα με στόχο την αποδόμηση των λόγων για τους οποίους κάποιος ή κάποια δεν επιθυμεί να γίνει δότης ή δότρια.

Με βάση τόσο τα συμπεράσματα της έρευνας όσο και την ενημέρωση που έλαβαν από τους αρμόδιους φορείς οι μαθητές/τριες προχωρούν στη δημιουργία ενημερωτικού φυλλαδίου.

Οι μαθητές/τριες παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της δράσης σε εκδήλωση που πραγματοποιείται με προσκεκλημένους/ες  τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Επιπλέον, το παραχθέν υλικό αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου, ενώ συντάσσεται σχετικό άρθρο για ανάρτηση στη σχολική εφημερίδα.

Η αναστοχαστική διαδικασία επιδιώκει με την ολοκλήρωση της δράσης ο μαθητής/τρια να ξανασκεφτεί πάνω στην ανάγκη δωρεάς αιμοπεταλίων και μυελού των οστών. Πραγματοποιείται στη σχολική τάξη συζήτηση που αποσκοπεί στην εξαγωγή συμπερασμάτων, στην κριτική αποτίμησή τους, στην ανάλυση συναισθημάτων και στην καταγραφή γνώσεων και εμπειριών που αποκτήθηκαν, ώστε να αναπτυχθεί μια πιο συνεπής και λογική κατανόηση του ζητήματος της δωρεάς αιμοπεταλίων και μυελού των οστών.

Αποσκοπεί ως διαδικασία στη διεύρυνση των ιδεών και στην ανακάλυψη αδυναμιών ως προς τη γνώση που είχαν αναφορικά με το θέμα της δωρεάς αιμοπεταλίων και μυελού των οστών.

Ενδεικτικά ερωτήματα:

1) Υλοποιήθηκε η δράση σύμφωνα µε τον σχεδιασμό και τους στόχους της;

2) Προκάλεσε το ενδιαφέρον της τάξης;

4) Συµµετείχαν οι µαθητές/τριες ενεργητικά στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση της δράσης;

5) Ποιες δυσκολίες παρουσιάστηκαν;

6) Πώς άλλαξαν οι αντιλήψεις των μαθητών/τριών σχετικά με τη δωρεά οργάνων;

Φάσεις Υλοποίησης

Εκπαιδευτικός, μαθητές/τριες προβληματίζονται επί του θέματος, αναζητούν πρώτες πληροφορίες για το θέμα, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα το πρόβλημα, να διαμορφώσουν τον σκοπό και να διατυπώσουν τα αρχικά τους ερωτήματα.

Συζητούν για τη θεματική και τον σκοπό της δράσης, λόγους που επιβάλλουν την υλοποίησή της, με αναφορές σε τυχόν προσωπικές τους εμπειρίες, σκέψεις και ενδιαφέροντα.

Εκπαιδευτικός, μαθητές/τριες σχεδιάζουν τις ενέργειες για την υλοποίηση της δράσης. Αυτές περιλαμβάνουν:

  • Επαφές με φορείς με τους οποίους απαιτείται συνεργασία για την υλοποίηση της δράσης.
  • Πρόσκληση επαγγελματία από φορέα με στόχο την ενημέρωση των μαθητών/τριών.
  • Διενέργεια έρευνας στη σχολική και την τοπική κοινότητα με στόχο την αποδόμηση των λόγων για τους οποίους κάποιος ή κάποια δεν επιθυμεί να γίνει δότης/τρια.
  • Εξαγωγή αποτελεσμάτων.
  • Δημιουργία ενημερωτικού φυλλαδίου.
  • Διάχυση στην ευρύτερη κοινότητα.

Προηγείται καταγραφή των ζητημάτων που θα ζητήσουν οι μαθητές/τριες να διερευνηθούν κατά την υλοποίηση της ενημέρωσης. Ενδεικτικά, διαφορές μεταξύ αιμοδοσίας και λήψης αιμοπεταλίων, σημασία της προσφοράς, ασφάλεια κ.λπ.

Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με φορείς με τους οποίους απαιτείται συνεργασία για την υλοποίηση της δράσης (ενδεικτικά το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας).

Προσκαλούν επαγγελματίες από αυτούς τους φορείς για ενημέρωση στο σχολείο ή εναλλακτικά κάνουν ενημερωτικές επισκέψεις στους εν λόγω φορείς.

Αποτυπώνουν με συστηματικό τρόπο τις γνώσεις που αποκόμισαν από την ενημέρωση.

Εν συνεχεία διενεργούν έρευνα στη σχολική ή/και στην τοπική κοινότητα με στόχο την αποδόμηση των λόγων για τους οποίους κάποιος ή κάποια δεν επιθυμεί να γίνει δότης ή δότρια.

Με βάση τόσο τα συμπεράσματα της έρευνας όσο και την ενημέρωση που έλαβαν από τους αρμόδιους φορείς οι μαθητές/τριες προχωρούν στη δημιουργία ενημερωτικού φυλλαδίου.

Οι μαθητές/τριες παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της δράσης σε εκδήλωση που πραγματοποιείται με προσκεκλημένους/ες  τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Επιπλέον, το παραχθέν υλικό αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου, ενώ συντάσσεται σχετικό άρθρο για ανάρτηση στη σχολική εφημερίδα.

Η αναστοχαστική διαδικασία επιδιώκει με την ολοκλήρωση της δράσης ο μαθητής/τρια να ξανασκεφτεί πάνω στην ανάγκη δωρεάς αιμοπεταλίων και μυελού των οστών. Πραγματοποιείται στη σχολική τάξη συζήτηση που αποσκοπεί στην εξαγωγή συμπερασμάτων, στην κριτική αποτίμησή τους, στην ανάλυση συναισθημάτων και στην καταγραφή γνώσεων και εμπειριών που αποκτήθηκαν, ώστε να αναπτυχθεί μια πιο συνεπής και λογική κατανόηση του ζητήματος της δωρεάς αιμοπεταλίων και μυελού των οστών.

Αποσκοπεί ως διαδικασία στη διεύρυνση των ιδεών και στην ανακάλυψη αδυναμιών ως προς τη γνώση που είχαν αναφορικά με το θέμα της δωρεάς αιμοπεταλίων και μυελού των οστών.

Ενδεικτικά ερωτήματα:

1) Υλοποιήθηκε η δράση σύμφωνα µε τον σχεδιασμό και τους στόχους της;

2) Προκάλεσε το ενδιαφέρον της τάξης;

4) Συµµετείχαν οι µαθητές/τριες ενεργητικά στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση της δράσης;

5) Ποιες δυσκολίες παρουσιάστηκαν;

6) Πώς άλλαξαν οι αντιλήψεις των μαθητών/τριών σχετικά με τη δωρεά οργάνων;

Υλοποίηση [πέντε (5) διδακτικές ώρες]

Προηγείται καταγραφή των ζητημάτων που θα ζητήσουν οι μαθητές/-τριες να διερευνηθούν κατά την υλοποίηση της ενημέρωσης. Ενδεικτικά, διαφορές μεταξύ αιμοδοσίας και λήψης αιμοπεταλίων, σημασία της προσφοράς, ασφάλεια κ.λπ. Οι μαθητές/-τριες έρχονται σε επαφή με φορείς με τους οποίους απαιτείται συνεργασία για την υλοποίηση του Προγράμματος (ενδεικτικά το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας). Προσκαλούν επαγγελματίες από αυτούς τους φορείς για ενημέρωση στο σχολείο ή εναλλακτικά κάνουν ενημερωτικές επισκέψεις στους εν λόγω φορείς. Αποτυπώνουν με συστηματικό τρόπο τις γνώσεις που αποκόμισαν από την ενημέρωση. Εν συνεχεία διενεργούν έρευνα στη σχολική ή/και στην τοπική κοινότητα με στόχο την αποδόμηση των λόγων για τους οποίους κάποιος ή κάποια δεν επιθυμεί να γίνει δότης ή δότρια. Με βάση τόσο τα συμπεράσματα της έρευνας όσο και την ενημέρωση που έλαβαν από τους αρμόδιους φορείς οι μαθητές/-τριες προχωρούν στη δημιουργία ενημερωτικού φυλλαδίου.

Επικοινωνία-Διάχυση [δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες]

Οι μαθητές/-τριες παρουσιάζουν τα αποτελέσματα του Προγράμματος σε εκδήλωση που πραγματοποιείται με προσκεκλημένους/-ες τους/τις μαθητές/-τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Επιπλέον, το παραχθέν υλικό αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου, ενώ συντάσσεται σχετικό άρθρο για ανάρτηση στη σχολική εφημερίδα.

Αναστοχασμός [μία (1) διδακτική ώρα]

μία (1) διδακτική ώρα] Η αναστοχαστική διαδικασία επιδιώκει με την ολοκλήρωση του Προγράμματος ο μαθητής/-τρια να ξανασκεφτεί πάνω στην ανάγκη δωρεάς αιμοπεταλίων και μυελού των οστών. Πραγματοποιείται στη σχολική τάξη συζήτηση που αποσκοπεί στην εξαγωγή συμπερασμάτων, στην κριτική αποτίμησή τους, στην ανάλυση συναισθημάτων και στην καταγραφή γνώσεων και εμπειριών που αποκτήθηκαν, ώστε να αναπτυχθεί μια πιο συνεπής και λογική κατανόηση του ζητήματος της δωρεάς αιμοπεταλίων και μυελού των οστών. Αποσκοπεί ως διαδικασία στη διεύρυνση των ιδεών και στην ανακάλυψη αδυναμιών ως προς τη γνώση που είχαν αναφορικά με το θέμα της δωρεάς αιμοπεταλίων και μυελού των οστών. Ενδεικτικά ερωτήματα: 1) Υλοποιήθηκε το Πρόγραμμα σύμφωνα µε τον σχεδιασμό και τους στόχους του; 2) Προκάλεσε το ενδιαφέρον της τάξης; 4) Συµµετείχαν οι µαθητές/-τριες ενεργητικά στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση του Προγράμματος; 5) Ποιες δυσκολίες παρουσιάστηκαν; 6) Πώς άλλαξαν οι αντιλήψεις των μαθητών/-τριών σχετικά με τη δωρεά οργάνων;