17 Στόχοι

Κατηγορία

Δράσεις

Τίτλος

Μαλλιά, ένα αλλιώτικο και ξεχωριστό δώρο!

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Μαλλιά, ένα αλλιώτικο και ξεχωριστό δώρο!

Θεματικό πεδίο

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

Σύντομη περιγραφή

Με αφορμή ένα βιβλίο και ιστορίες ανθρώπων, οι οποίοι δώρισαν ή κούρεψαν τα μαλλιά τους ως πράξη συμπαράστασης οι μαθητές/τριες εμπλέκονται σε μια δράση με σκοπό την ευαισθητοποίηση και κινητοποίησή τους προκειμένου να έρθουν σε επαφή και να υποστηρίξουν με διάφορους τρόπους παιδιά με σοβαρές ασθένειες, καθώς επίσης με ανθρώπους και φορείς οι οποίοι υποστηρίζουν αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • διατυπώνουν δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζουν παιδιά με σοβαρές ασθένειες,
  • συνεργάζονται μεταξύ τους, αλλά και με αρμόδιους ανθρώπους και φορείς οι οποίοι υποστηρίζουν παιδιά με σοβαρά νοσήματα,
  • αναλαμβάνουν δράση προκειμένου να ευαισθητοποιούν και να κινητοποιούν άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας σε θέματα υποστήριξης και ενθάρρυνσης των ανθρώπων που το έχουν ανάγκη,
  • αναγνωρίζουν τη σημασία της υγείας, της ευημερίας, καθώς και της υποστήριξης όσων αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Πεδίο Υλοποίησης

Η αυλή ή άλλοι χώροι του σχολείου, χώρος φορέων υποστήριξης παιδιών με ασθένειες.

Φάσεις Υλοποίησης

Η δράση ξεκινά με αφορμή ένα βιβλίο ή μια οποιαδήποτε ιστορία για μια τάξη μαθητών/τριών στην οποία τα παιδιά κούρεψαν τα μαλλιά τους, για να νιώσει καλύτερα ο άρρωστος συμμαθητής τους. Επιπλέον, οι μαθητές/τριες διαβάζουν άρθρα με ιστορίες ανθρώπων που δώρισαν τα μαλλιά τους για τη δημιουργία περουκών και συζητούν σχετικά με αυτές.

Αποφασίζουν να αναλάβουν δράση εντοπίζοντας φορείς που υποστηρίζουν παιδιά που αντιμετωπίζουν σοβαρά θέματα υγείας, να μάθουν περισσότερα για το έργο και να συνδράμουν την προσπάθειά τους.

 

Οι μαθητές/τριες δημιουργούν μία λίστα με σοβαρές ασθένειες και φορείς που υποστηρίζουν παιδιά που αντιμετωπίζουν τέτοιες, καθώς και τις οικογένειές τους. Συζητούν και προβληματίζονται πάνω σε ζητήματα τα οποία ενδεχομένως δυσκολεύουν αυτά τα παιδιά, π.χ. η μακρόχρονη νοσηλεία, η απομάκρυνση από φίλους/ες  και αγαπημένους/ες , η παρακολούθηση μαθημάτων, η στέγαση και η φροντίδα της οικογένειας όσο καιρό νοσηλεύονται τα παιδιά, οι ακριβές θεραπείες.

Αναζητούν πληροφορίες και ενημερωτικό υλικό στο διαδίκτυο για φορείς που φιλοξενούν ή υποστηρίζουν ευρύτερα παιδιά που νοσούν.

Σχεδιάζουν και οργανώνουν επικοινωνία και επίσκεψη σε κάποιον τέτοιον φορέα, για παράδειγμα, έναν φορέα που δημιουργεί περούκες για παιδιά που πάσχουν από καρκίνο ή αλωπεκία.

Επιπλέον, σχεδιάζουν επικοινωνία, έστω διαδικτυακή, μέσω εκπαιδευτικών με παιδιά που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο και παρακολουθούν εκεί μαθήματα.

Προετοιμάζονται ερωτήσεις για συνέντευξη με όλους τους εμπλεκόμενους/ες  (παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικούς, νοσηλευτές/τριες, εθελοντές και εθελόντριες, εργαζόμενους/ες ) στους φορείς αυτούς.

Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με τον φορέα που επέλεξαν αρχικά με επιστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην οποία εκφράζουν τη διάθεσή τους να υποστηρίξουν το έργο του, δωρίζοντας για παράδειγμα μαλλιά ή/και ενημερώνοντας, ευαισθητοποιώντας και παρωθώντας άλλους/ες  να κάνουν το ίδιο.

Πραγματοποιούν επίσκεψη στους χώρους του φορέα, αν αυτό είναι δυνατό, και συνομιλούν είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως με τους υπεύθυνους ή τις υπεύθυνες στον φορέα και τους παίρνουν συνέντευξη. Προσπαθούν να ενημερωθούν για δυσκολίες και τις προκλήσεις των ανθρώπων, ιδιαίτερα των παιδιών, που αντιμετωπίζουν σοβαρά νοσήματα, καθώς και το πεδίο δράσης του φορέα, τι δυσκολίες αντιμετωπίζει στην καθημερινή του λειτουργία και τρόπους με τους οποίους μπορούν να συνεισφέρουν στο έργο του φορέα.

Παράλληλα, έρχονται σε επικοινωνία με εκπαιδευτικούς σε νοσοκομεία και συμμετέχουν στη διοργάνωση κοινών δραστηριοτήτων με μαθητές και μαθήτριες που νοσηλεύονται, για παράδειγμα, μαθημάτων, χαλαρών δραστηριοτήτων, όπως διαδικτυακά ομαδικά παιχνίδια, συζητήσεις, ανταλλαγή επιστολών και ζωγραφιών. Μεταξύ άλλων οργανώνονται συνεντεύξεις μαθητών/τριών που νοσηλεύονται κατά τις οποίες οι μαθητές και οι μαθήτριες θέτουν ερωτήματα για τον τρόπο μαθημάτων στο νοσοκομείο, θετικά και αρνητικά από την εμπειρία αυτήν.

Μετά από καταιγισμό ιδεών, οι μαθητές/τριες επιλέγουν τι θα μπορούσαν να στείλουν στα παιδιά σε νοσοκομείο με τα οποία ήρθαν σε επαφή. Δημιουργούν σύντομα podcasts ή/και βίντεο με παραμύθια ή ιστορίες που διαβάζουν, κόμικ και ζωγραφιές, διασκεδαστικά αινίγματα ή/και σπαζοκεφαλιές για να στείλουν στα παιδιά που νοσούν για να νιώσουν πιο όμορφα.

Οι μαθητές/τριες σχεδιάζουν και υλοποιούν μια καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας για σοβαρές ασθένειες, όπως ο παιδικός καρκίνος, η δωρεά μαλλιών για τη δημιουργία περουκών για παιδιά και τη δυνατότητα εθελοντικής προσφοράς προς διάφορες οργανώσεις που δραστηριοποιούνται για την υποστήριξη και την ανακούφιση παιδιών και των οικογενειών τους.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, πιθανόν και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του σχολείου ή/και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων μπορεί να οργανωθεί εθελοντική αιμοδοσία ή/και, μέσα από μια απλή διαδικασία λήψης επιχρίσματος από το στόμα (δείγμα σάλιου με μπατονέτα), μπορεί να προσφερθεί η δυνατότητα σε ενήλικες να γίνουν δότες μυελού των οστών, έτσι ώστε σε περίπτωση που βρεθούν συμβατοί ή συμβατές με παιδί ή ενήλικα που έχει ανάγκη να υποβληθεί σε Μεταμόσχευση Μυελού των Οστών μέσω μιας διαδικασίας που είναι σαν να δίνει κάποιος ή κάποια αίμα σε αιμοδοσία.

Οι μαθητές/τριες σε κύκλο συζητούν και αναστοχάζονται με αφορμή τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν. Εντοπίζονται και εκφράζονται σκέψεις και συναισθήματα τόσο για παιδιά που νοσούν, όσο και για τη δική τους παρέμβαση και προσπάθεια να συνδράμουν στην προσπάθεια υποστήριξης των παιδιών που το χρειάζονται και των φορέων που τα πλαισιώνουν. Τέλος, συζητούν για όσα στη ζωή μας θεωρούμε δεδομένα, αλλά για πολλούς άλλους ανθρώπους δεν είναι. Τη σημασία της υγείας και της ευημερίας και πόσο σημαντικό είναι η έγνοια μας και οι δράσεις μας να κατατείνουν προς την ανακούφιση των συνανθρώπων μας, για να μας συνδράμουν και αυτοί με τη σειρά τους, όταν θα το έχουμε ανάγκη.

Φάσεις Υλοποίησης

Η δράση ξεκινά με αφορμή ένα βιβλίο ή μια οποιαδήποτε ιστορία για μια τάξη μαθητών/τριών στην οποία τα παιδιά κούρεψαν τα μαλλιά τους, για να νιώσει καλύτερα ο άρρωστος συμμαθητής τους. Επιπλέον, οι μαθητές/τριες διαβάζουν άρθρα με ιστορίες ανθρώπων που δώρισαν τα μαλλιά τους για τη δημιουργία περουκών και συζητούν σχετικά με αυτές.

Αποφασίζουν να αναλάβουν δράση εντοπίζοντας φορείς που υποστηρίζουν παιδιά που αντιμετωπίζουν σοβαρά θέματα υγείας, να μάθουν περισσότερα για το έργο και να συνδράμουν την προσπάθειά τους.

 

Οι μαθητές/τριες δημιουργούν μία λίστα με σοβαρές ασθένειες και φορείς που υποστηρίζουν παιδιά που αντιμετωπίζουν τέτοιες, καθώς και τις οικογένειές τους. Συζητούν και προβληματίζονται πάνω σε ζητήματα τα οποία ενδεχομένως δυσκολεύουν αυτά τα παιδιά, π.χ. η μακρόχρονη νοσηλεία, η απομάκρυνση από φίλους/ες  και αγαπημένους/ες , η παρακολούθηση μαθημάτων, η στέγαση και η φροντίδα της οικογένειας όσο καιρό νοσηλεύονται τα παιδιά, οι ακριβές θεραπείες.

Αναζητούν πληροφορίες και ενημερωτικό υλικό στο διαδίκτυο για φορείς που φιλοξενούν ή υποστηρίζουν ευρύτερα παιδιά που νοσούν.

Σχεδιάζουν και οργανώνουν επικοινωνία και επίσκεψη σε κάποιον τέτοιον φορέα, για παράδειγμα, έναν φορέα που δημιουργεί περούκες για παιδιά που πάσχουν από καρκίνο ή αλωπεκία.

Επιπλέον, σχεδιάζουν επικοινωνία, έστω διαδικτυακή, μέσω εκπαιδευτικών με παιδιά που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο και παρακολουθούν εκεί μαθήματα.

Προετοιμάζονται ερωτήσεις για συνέντευξη με όλους τους εμπλεκόμενους/ες  (παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικούς, νοσηλευτές/τριες, εθελοντές και εθελόντριες, εργαζόμενους/ες ) στους φορείς αυτούς.

Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με τον φορέα που επέλεξαν αρχικά με επιστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην οποία εκφράζουν τη διάθεσή τους να υποστηρίξουν το έργο του, δωρίζοντας για παράδειγμα μαλλιά ή/και ενημερώνοντας, ευαισθητοποιώντας και παρωθώντας άλλους/ες  να κάνουν το ίδιο.

Πραγματοποιούν επίσκεψη στους χώρους του φορέα, αν αυτό είναι δυνατό, και συνομιλούν είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως με τους υπεύθυνους ή τις υπεύθυνες στον φορέα και τους παίρνουν συνέντευξη. Προσπαθούν να ενημερωθούν για δυσκολίες και τις προκλήσεις των ανθρώπων, ιδιαίτερα των παιδιών, που αντιμετωπίζουν σοβαρά νοσήματα, καθώς και το πεδίο δράσης του φορέα, τι δυσκολίες αντιμετωπίζει στην καθημερινή του λειτουργία και τρόπους με τους οποίους μπορούν να συνεισφέρουν στο έργο του φορέα.

Παράλληλα, έρχονται σε επικοινωνία με εκπαιδευτικούς σε νοσοκομεία και συμμετέχουν στη διοργάνωση κοινών δραστηριοτήτων με μαθητές και μαθήτριες που νοσηλεύονται, για παράδειγμα, μαθημάτων, χαλαρών δραστηριοτήτων, όπως διαδικτυακά ομαδικά παιχνίδια, συζητήσεις, ανταλλαγή επιστολών και ζωγραφιών. Μεταξύ άλλων οργανώνονται συνεντεύξεις μαθητών/τριών που νοσηλεύονται κατά τις οποίες οι μαθητές και οι μαθήτριες θέτουν ερωτήματα για τον τρόπο μαθημάτων στο νοσοκομείο, θετικά και αρνητικά από την εμπειρία αυτήν.

Μετά από καταιγισμό ιδεών, οι μαθητές/τριες επιλέγουν τι θα μπορούσαν να στείλουν στα παιδιά σε νοσοκομείο με τα οποία ήρθαν σε επαφή. Δημιουργούν σύντομα podcasts ή/και βίντεο με παραμύθια ή ιστορίες που διαβάζουν, κόμικ και ζωγραφιές, διασκεδαστικά αινίγματα ή/και σπαζοκεφαλιές για να στείλουν στα παιδιά που νοσούν για να νιώσουν πιο όμορφα.

Οι μαθητές/τριες σχεδιάζουν και υλοποιούν μια καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας για σοβαρές ασθένειες, όπως ο παιδικός καρκίνος, η δωρεά μαλλιών για τη δημιουργία περουκών για παιδιά και τη δυνατότητα εθελοντικής προσφοράς προς διάφορες οργανώσεις που δραστηριοποιούνται για την υποστήριξη και την ανακούφιση παιδιών και των οικογενειών τους.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, πιθανόν και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του σχολείου ή/και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων μπορεί να οργανωθεί εθελοντική αιμοδοσία ή/και, μέσα από μια απλή διαδικασία λήψης επιχρίσματος από το στόμα (δείγμα σάλιου με μπατονέτα), μπορεί να προσφερθεί η δυνατότητα σε ενήλικες να γίνουν δότες μυελού των οστών, έτσι ώστε σε περίπτωση που βρεθούν συμβατοί ή συμβατές με παιδί ή ενήλικα που έχει ανάγκη να υποβληθεί σε Μεταμόσχευση Μυελού των Οστών μέσω μιας διαδικασίας που είναι σαν να δίνει κάποιος ή κάποια αίμα σε αιμοδοσία.

Οι μαθητές/τριες σε κύκλο συζητούν και αναστοχάζονται με αφορμή τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν. Εντοπίζονται και εκφράζονται σκέψεις και συναισθήματα τόσο για παιδιά που νοσούν, όσο και για τη δική τους παρέμβαση και προσπάθεια να συνδράμουν στην προσπάθεια υποστήριξης των παιδιών που το χρειάζονται και των φορέων που τα πλαισιώνουν. Τέλος, συζητούν για όσα στη ζωή μας θεωρούμε δεδομένα, αλλά για πολλούς άλλους ανθρώπους δεν είναι. Τη σημασία της υγείας και της ευημερίας και πόσο σημαντικό είναι η έγνοια μας και οι δράσεις μας να κατατείνουν προς την ανακούφιση των συνανθρώπων μας, για να μας συνδράμουν και αυτοί με τη σειρά τους, όταν θα το έχουμε ανάγκη.

Υλοποίηση [πέντε (5) διδακτικές ώρες]

[τρεις έως τέσσερις (3-4) διδακτικές ώρες] Οι μαθητές/-τριες έρχονται σε επαφή με τον φορέα που επέλεξαν αρχικά με επιστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην οποία εκφράζουν τη διάθεσή τους να υποστηρίξουν το έργο του, δωρίζοντας για παράδειγμα μαλλιά ή/και ενημερώνοντας, ευαισθητοποιώντας και παρωθώντας άλλους/-ες να κάνουν το ίδιο. Πραγματοποιούν επίσκεψη στους χώρους του φορέα, αν αυτό είναι δυνατό, και συνομιλούν είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως με τους υπεύθυνους ή τις υπεύθυνες στον φορέα και τους παίρνουν συνέντευξη. Προσπαθούν να ενημερωθούν για δυσκολίες και τις προκλήσεις των ανθρώπων, ιδιαίτερα των παιδιών, που αντιμετωπίζουν σοβαρά νοσήματα, καθώς και το πεδίο δράσης του φορέα, τι δυσκολίες αντιμετωπίζει στην καθημερινή του λειτουργία και τρόπους με τους οποίους μπορούν να συνεισφέρουν στο έργο του φορέα. Παράλληλα, έρχονται σε επικοινωνία με εκπαιδευτικούς σε νοσοκομεία και συμμετέχουν στη διοργάνωση κοινών δράσεων με μαθητές και μαθήτριες που νοσηλεύονται, για παράδειγμα, μαθημάτων, χαλαρών δραστηριοτήτων, όπως διαδικτυακά ομαδικά παιχνίδια, συζητήσεις, ανταλλαγή επιστολών και ζωγραφιών. Μεταξύ άλλων οργανώνονται συνεντεύξεις μαθητών/-τριών που νοσηλεύονται κατά τις οποίες οι μαθητές και οι μαθήτριες θέτουν ερωτήματα για τον τρόπο μαθημάτων στο νοσοκομείο, θετικά και αρνητικά από την εμπειρία αυτήν. Μετά από καταιγισμό ιδεών, οι μαθητές/-τριες επιλέγουν τι θα μπορούσαν να στείλουν στα παιδιά σε νοσοκομείο με τα οποία ήρθαν σε επαφή. Δημιουργούν σύντομα podcasts ή/και βίντεο με παραμύθια ή ιστορίες που διαβάζουν, κόμικ και ζωγραφιές, διασκεδαστικά αινίγματα ή/και σπαζοκεφαλιές για να στείλουν στα παιδιά που νοσούν για να νιώσουν πιο όμορφα.

Επικοινωνία-Διάχυση [δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες]

[πέντε (5) διδακτικές ώρες] Οι μαθητές/-τριες σχεδιάζουν και υλοποιούν μια καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας για σο-βαρές ασθένειες, όπως ο παιδικός καρκίνος, η δωρεά μαλλιών για τη δη-μιουργία περουκών για παιδιά και τη δυνατότητα εθελοντικής προσφοράς προς διάφορες οργανώσεις που δραστηριοποιούνται για την υποστήριξη και την ανακούφιση παιδιών και των οικογενειών τους. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, πιθανόν και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/-ουσών του σχολείου ή/και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων μπορεί να οργανωθεί εθελοντική αιμοδοσία ή/και, μέσα από μια απλή διαδικασία λήψης επιχρίσματος από το στόμα (δείγμα σάλιου με μπατονέτα), μπορεί να προσφερθεί η δυνατότητα σε ενήλικες να γίνουν δότες μυελού των οστών, έτσι ώστε σε περίπτωση που βρεθούν συμβατοί ή συμβατές με παιδί ή ενήλικα που έχει ανάγκη να υποβληθεί σε Μεταμόσχευση Μυελού των Οστών μέσω μιας διαδικασίας που είναι σαν να δίνει κάποιος ή κάποια αίμα σε αιμοδοσία.

Αναστοχασμός [μία (1) διδακτική ώρα]

[μία (1) διδακτική ώρα] Οι μαθητές/-τριες σε κύκλο συζητούν και αναστοχάζονται με αφορμή τις δράσεις στις οποίες συμμετείχαν. Εντοπίζονται και εκφράζονται σκέψεις και συναισθήματα τόσο για παιδιά που νοσούν, όσο και για τη δική τους παρέμβαση και προσπάθεια να συνδράμουν στην προσπάθεια υποστήρι-ξης των παιδιών που το χρειάζονται και των φορέων που τα πλαισιώνουν. Τέλος, συζητούν για όσα στη ζωή μας θεωρούμε δεδομένα, αλλά για πολλούς άλλους ανθρώπους δεν είναι. Τη σημασία της υγείας και της ευημερίας και πόσο σημαντικό είναι η έγνοια μας και οι δράσεις μας να κατατείνουν προς την ανακούφιση των συνανθρώπων μας, για να μας συνδράμουν και αυτοί με τη σειρά τους, όταν θα το έχουμε ανάγκη.