17 Στόχοι

Κατηγορία

Δράσεις

Τίτλος

«Να σου πω μια ιστορία;» Ηχητικά παραμύθια από παιδιά για παιδιά

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

«Να σου πω μια ιστορία;» Ηχητικά παραμύθια από παιδιά για παιδιά

Θεματικό πεδίο

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

Σύντομη περιγραφή

Οι μαθητές/τριες συμμετέχουν σε μια δράση δημιουργίας μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης ηχητικών παραμυθιών, αναγνωσμένων από τους ίδιους και τις ίδιες, αναδεικνύοντας τη σημασία της προσβασιμότητας όλων των παιδιών σε παιδικά βιβλία.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • αποδέχονται ότι κάποια παιδιά μπορεί να έχουν περιορισμένη πρόσβαση στην ανάγνωση/ακρόαση παραμυθιών για διαφορετικούς λόγους (π.χ. γονείς με δυσκολία στην ελληνική γλώσσα, άτομα με δυσκολίες όρασης),
  • αναγνωρίζουν τη σημασία της φιλαναγνωσίας, τα οφέλη της ανάγνωσης/ακρόασης παραμυθιών, καθώς και την αναγκαιότητα να είναι τα παραμύθια προσβάσιμα σε όλα τα παιδιά,
  • αναγνωρίζουν τη σημασία της συμπερίληψης και της υποστήριξης όλων των ατόμων,
  • εφαρμόζουν δεξιότητες σχετικές με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και τη διαχείριση των μέσων,
  • οργανώνουν πληροφορίες με κατάλληλο τρόπο.

Πεδίο Υλοποίησης

Ο ψηφιακός χώρος του διαδικτύου, σχολική βιβλιοθήκη.

Φάσεις Υλοποίησης

Αφορμή για τη δράση μπορεί να αποτελέσει η ακρόαση ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας στη σχολική τάξη. Ο/Η εκπαιδευτικός ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να σκεφτούν στιγμές που διάβαζαν παραμύθια είτε με κάποιον/α γονέα/φροντιστή, είτε μόνα τους σε μεγαλύτερη ηλικία και να αναλογιστούν τη σημασία της ανάγνωσης/ακρόασης παραμυθιών στη ζωή τους. Για παράδειγμα, οι μαθητές/τριες μπορεί να αναφέρουν ότι συμβάλλει στην εκμάθηση της γλώσσας, μας προσφέρει γνώσεις, μας διδάσκει τρόπους να διαχειριζόμαστε δύσκολες καταστάσεις, καλλιεργεί τη φαντασία και την ενσυναίσθηση, μας ηρεμεί, μας ξεκουράζει. Παράλληλα, ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να σκεφτούν τα συναισθήματα που βιώνουν όταν κάποιος/α τους διαβάζει ή τους διάβαζε ένα βιβλίο.

Στη συνέχεια, γίνεται συζήτηση σχετικά με τα άτομα που μπορεί να μην έχουν τη δυνατότητα να τους διαβάσει κάποιος ή κάποια παραμύθια. Ο/Η εκπαιδευτικός ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να σκεφτούν ποια παιδιά μπορεί να μην έχουν αυτήν τη δυνατότητα/εμπειρία, για παράδειγμα, γονείς με δυσκολία στην ανάγνωση στην ελληνική γλώσσα, άτομα με δυσκολίες όρασης, οικογένειες με περιορισμένο χρόνο λόγω κοινωνικο-οικονομικών δυσκολιών.

Στη συνέχεια ο/η εκπαιδευτικός εξηγεί ότι στόχος της δράσης είναι να διαβάσουν οι μαθητές/τριες αγαπημένα τους παραμύθια, να τα καταγράψουν ηχητικά και να τα μοιραστούν με άλλα παιδιά, μέσω της δημιουργίας μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης.

Στην ολομέλεια της τάξης συζητούνται κάποια κριτήρια για την επιλογή βιβλίων. Για παράδειγμα, όλοι/ες  μαζί οι μαθητές/τριες συναποφασίζουν αν όλα τα βιβλία, τα οποία θα αξιοποιήσουν, θέλουν να απευθύνονται στην ίδια ηλικιακή ομάδα ή σε διαφορετικές, αν επιθυμούν να υπάρχει μια συγκεκριμένη θεματική ενότητα ή πολλές διαφορετικές, πόσο χρόνο περίπου να διαρκεί η ανάγνωση της κάθε ιστορίας κ.λπ. Η τάξη χωρίζεται σε μικρές ομάδες.

Εάν υπάρχει βιβλιοθήκη στο σχολείο, πραγματοποιείται επίσκεψη στον χώρο της βιβλιοθήκης, όπου οι μαθητές/τριες μπορούν να επιλέξουν βιβλία για τη δράση. Αν όχι, μπορεί να πραγματοποιηθεί εκπαιδευτική επίσκεψη σε μία βιβλιοθήκη της περιοχής. Συζητούνται οι κανόνες που τηρούνται κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης σε βιβλιοθήκη και οι μαθητές/τριες καλούνται να πάρουν μαζί τους υλικό (π.χ. σημειωματάρια, μολύβια) για την καταγραφή των παρατηρήσεών τους. Εναλλακτικά, αντί για επίσκεψη σε βιβλιοθήκη, ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους/τις μαθητές/τριες να φέρουν δικά τους αγαπημένα παραμύθια στην τάξη.

Στην επίσκεψη ή μετά τη συλλογή των παραμυθιών στην τάξη, οι μαθητές/τριες παρατηρούν και καταγράφουν τα κριτήρια ταξινόμησης των βιβλίων, τι πληροφορίες είναι διαθέσιμες για τον αναγνώστη και την αναγνώστρια πριν διαβάσει το βιβλίο (π.χ. εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, περίληψη, όνομα συγγραφέα και εικονογράφου, βιογραφία, αριθμός σελίδων). Καταγράφοντας τα κριτήρια αυτά, οι μαθητές/τριες θα μπορέσουν να οργανώσουν τη δική τους ψηφιακή βιβλιοθήκη. Εάν επισκεφτούν κάποια βιβλιοθήκη, οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να συνομιλήσουν με κάποιον/α βιβλιοθηκονόμο, για να κατανοήσουν καλύτερα τις δυνατότητες οργάνωσης της ψηφιακής τους βιβλιοθήκης. Μετά την επίσκεψη, κάθε ομάδα παρουσιάζει τις παρατηρήσεις της.

Η τάξη αποφασίζει ποιες θα είναι οι πληροφορίες που θα παρουσιάζονται στη βιβλιοθήκη μαζί με το ηχητικό παραμύθι και με ποιον τρόπο (π.χ. εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, περίληψη, όνομα συγγραφέα και εικονογράφου, βιογραφία, αριθμός σελίδων). Ακόμη, μπορούν να επιλέξουν να συμπεριλάβουν επιπλέον πληροφορίες που σχετίζονται με τη δική τους εμπειρία ανάγνωσης του βιβλίου (π.χ. μια ζωγραφιά από τους/τις μαθητές/τριες για κάθε ιστορία, ένα κείμενο που να εξηγεί γιατί οι μαθητές/τριες την επέλεξαν, μια δική τους περίληψη της ιστορίας). Κάθε ομάδα μαθητών/τριών επιλέγει μία αγαπημένη τους ιστορία, την οποία παρουσιάζει στην τάξη, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους επέλεξε το συγκεκριμένο βιβλίο.

Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες οργανώνουν τη μαγνητοφώνηση των βιβλίων στην ομάδα τους. Σε κάθε ομάδα, αποφασίζεται ποιοι θα κάνουν την ανάγνωση. Εδώ είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι κάποιοι/ες  μαθητές/τριες ίσως να μην επιθυμούν να λάβουν μέρος στην ανάγνωση και ενθαρρύνεται να αναλάβει κάθε παιδί τον ρόλο που του ταιριάζει, αξιοποιώντας έτσι τα δυνατά στοιχεία όλης της ομάδας. Για παράδειγμα, ένας/μία μαθητής/τρια θα μπορούσε να φτιάξει ένα εναλλακτικό εξώφυλλο για το βιβλίο ή μια ζωγραφιά του κύριου χαρακτήρα, άλλο παιδί να αναλάβει την ηχογράφηση και την επεξεργασία του ηχητικού υλικού.

Η ηχογράφηση μπορεί να πραγματοποιηθεί στην τάξη ή να συνδεθεί με το μάθημα της θεατρικής αγωγής ή/και το μάθημα της μουσικής. Για παράδειγμα, οι μαθητές/τριες μπορούν να εξασκηθούν στην εκφραστική ανάγνωση ή να συμπεριλάβουν μουσικούς ήχους στο ηχητικό τους παραμύθι. Η δράση συνδέεται με το μάθημα των ΤΠΕ, όπου ο εκπαιδευτικός ή η εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει τους/τις μαθητές/τριες στη δημιουργία ιστοσελίδας ή ιστολογίου στις υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).

Η διάχυση της δράσης μπορεί να γίνει μέσω της δημιουργίας μίας αφίσας από τους/τις ίδιους/ες  τους μαθητές/τριες, όπου θα τοιχοκολληθεί στους χώρους του σχολείου και της κοινότητας (π.χ. παιδική χαρά, ΚΔΑΠ) και θα εξηγεί τη δράση παραπέμποντας στην αντίστοιχη ιστοσελίδα. Αντίστοιχα, οι μαθητές/τριες μπορούν να φτιάξουν μια ψηφιακή αφίσα/μήνυμα/μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα προωθήσει το σχολείο στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, στη βιβλιοθήκη της κοινότητας και άλλες υπηρεσίες όπου έχουν συχνή πρόσβαση οικογένειες.

Μετά την ολοκλήρωση της δράσης, οι μαθητές/τριες επισκέπτονται την τελική ιστοσελίδα της ψηφιακής βιβλιοθήκης και μοιράζονται στην τάξη σκέψεις και συναισθήματα από τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες, σε σχέση με:

α) τη δική τους κινητοποίηση σε μια δράση προσφοράς προς άλλα παιδιά,

β) την κατανόηση ότι κάποια παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να διαβάζουν/ακούν παραμύθια,

γ) τη συνεργασία μεταξύ τους σε μια ομαδική δραστηριότητα με στόχο την προσφορά προς άλλους/ες ,

δ) την αξιοποίηση των δυνατών στοιχείων κάθε ατόμου στην ομάδα.

Συζητούν σχετικά με τη συνεργασία τους στην ομάδα, τις πιθανές δυσκολίες που αντιμετώπισαν και τους τρόπους που βρήκαν, για να τις αντιμετωπίσουν.

Ο/η εκπαιδευτικός ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες να μοιραστούν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους βλέποντας το τελικό αποτέλεσμα της συνεργασίας τους.

Τα συμπεράσματα της ομάδας μαζί με υλικό από τα διαφορετικά στάδια της δράσης (π.χ. φωτογραφίες από την επίσκεψη στη βιβλιοθήκη, την προετοιμασία στην τάξη) μπορούν να καταγραφούν σε μορφή κειμένου ή αφίσας και να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης.

Φάσεις Υλοποίησης

Αφορμή για τη δράση μπορεί να αποτελέσει η ακρόαση ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας στη σχολική τάξη. Ο/Η εκπαιδευτικός ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να σκεφτούν στιγμές που διάβαζαν παραμύθια είτε με κάποιον/α γονέα/φροντιστή, είτε μόνα τους σε μεγαλύτερη ηλικία και να αναλογιστούν τη σημασία της ανάγνωσης/ακρόασης παραμυθιών στη ζωή τους. Για παράδειγμα, οι μαθητές/τριες μπορεί να αναφέρουν ότι συμβάλλει στην εκμάθηση της γλώσσας, μας προσφέρει γνώσεις, μας διδάσκει τρόπους να διαχειριζόμαστε δύσκολες καταστάσεις, καλλιεργεί τη φαντασία και την ενσυναίσθηση, μας ηρεμεί, μας ξεκουράζει. Παράλληλα, ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να σκεφτούν τα συναισθήματα που βιώνουν όταν κάποιος/α τους διαβάζει ή τους διάβαζε ένα βιβλίο.

Στη συνέχεια, γίνεται συζήτηση σχετικά με τα άτομα που μπορεί να μην έχουν τη δυνατότητα να τους διαβάσει κάποιος ή κάποια παραμύθια. Ο/Η εκπαιδευτικός ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να σκεφτούν ποια παιδιά μπορεί να μην έχουν αυτήν τη δυνατότητα/εμπειρία, για παράδειγμα, γονείς με δυσκολία στην ανάγνωση στην ελληνική γλώσσα, άτομα με δυσκολίες όρασης, οικογένειες με περιορισμένο χρόνο λόγω κοινωνικο-οικονομικών δυσκολιών.

Στη συνέχεια ο/η εκπαιδευτικός εξηγεί ότι στόχος της δράσης είναι να διαβάσουν οι μαθητές/τριες αγαπημένα τους παραμύθια, να τα καταγράψουν ηχητικά και να τα μοιραστούν με άλλα παιδιά, μέσω της δημιουργίας μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης.

Στην ολομέλεια της τάξης συζητούνται κάποια κριτήρια για την επιλογή βιβλίων. Για παράδειγμα, όλοι/ες  μαζί οι μαθητές/τριες συναποφασίζουν αν όλα τα βιβλία, τα οποία θα αξιοποιήσουν, θέλουν να απευθύνονται στην ίδια ηλικιακή ομάδα ή σε διαφορετικές, αν επιθυμούν να υπάρχει μια συγκεκριμένη θεματική ενότητα ή πολλές διαφορετικές, πόσο χρόνο περίπου να διαρκεί η ανάγνωση της κάθε ιστορίας κ.λπ. Η τάξη χωρίζεται σε μικρές ομάδες.

Εάν υπάρχει βιβλιοθήκη στο σχολείο, πραγματοποιείται επίσκεψη στον χώρο της βιβλιοθήκης, όπου οι μαθητές/τριες μπορούν να επιλέξουν βιβλία για τη δράση. Αν όχι, μπορεί να πραγματοποιηθεί εκπαιδευτική επίσκεψη σε μία βιβλιοθήκη της περιοχής. Συζητούνται οι κανόνες που τηρούνται κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης σε βιβλιοθήκη και οι μαθητές/τριες καλούνται να πάρουν μαζί τους υλικό (π.χ. σημειωματάρια, μολύβια) για την καταγραφή των παρατηρήσεών τους. Εναλλακτικά, αντί για επίσκεψη σε βιβλιοθήκη, ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους/τις μαθητές/τριες να φέρουν δικά τους αγαπημένα παραμύθια στην τάξη.

Στην επίσκεψη ή μετά τη συλλογή των παραμυθιών στην τάξη, οι μαθητές/τριες παρατηρούν και καταγράφουν τα κριτήρια ταξινόμησης των βιβλίων, τι πληροφορίες είναι διαθέσιμες για τον αναγνώστη και την αναγνώστρια πριν διαβάσει το βιβλίο (π.χ. εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, περίληψη, όνομα συγγραφέα και εικονογράφου, βιογραφία, αριθμός σελίδων). Καταγράφοντας τα κριτήρια αυτά, οι μαθητές/τριες θα μπορέσουν να οργανώσουν τη δική τους ψηφιακή βιβλιοθήκη. Εάν επισκεφτούν κάποια βιβλιοθήκη, οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να συνομιλήσουν με κάποιον/α βιβλιοθηκονόμο, για να κατανοήσουν καλύτερα τις δυνατότητες οργάνωσης της ψηφιακής τους βιβλιοθήκης. Μετά την επίσκεψη, κάθε ομάδα παρουσιάζει τις παρατηρήσεις της.

Η τάξη αποφασίζει ποιες θα είναι οι πληροφορίες που θα παρουσιάζονται στη βιβλιοθήκη μαζί με το ηχητικό παραμύθι και με ποιον τρόπο (π.χ. εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, περίληψη, όνομα συγγραφέα και εικονογράφου, βιογραφία, αριθμός σελίδων). Ακόμη, μπορούν να επιλέξουν να συμπεριλάβουν επιπλέον πληροφορίες που σχετίζονται με τη δική τους εμπειρία ανάγνωσης του βιβλίου (π.χ. μια ζωγραφιά από τους/τις μαθητές/τριες για κάθε ιστορία, ένα κείμενο που να εξηγεί γιατί οι μαθητές/τριες την επέλεξαν, μια δική τους περίληψη της ιστορίας). Κάθε ομάδα μαθητών/τριών επιλέγει μία αγαπημένη τους ιστορία, την οποία παρουσιάζει στην τάξη, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους επέλεξε το συγκεκριμένο βιβλίο.

Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες οργανώνουν τη μαγνητοφώνηση των βιβλίων στην ομάδα τους. Σε κάθε ομάδα, αποφασίζεται ποιοι θα κάνουν την ανάγνωση. Εδώ είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι κάποιοι/ες  μαθητές/τριες ίσως να μην επιθυμούν να λάβουν μέρος στην ανάγνωση και ενθαρρύνεται να αναλάβει κάθε παιδί τον ρόλο που του ταιριάζει, αξιοποιώντας έτσι τα δυνατά στοιχεία όλης της ομάδας. Για παράδειγμα, ένας/μία μαθητής/τρια θα μπορούσε να φτιάξει ένα εναλλακτικό εξώφυλλο για το βιβλίο ή μια ζωγραφιά του κύριου χαρακτήρα, άλλο παιδί να αναλάβει την ηχογράφηση και την επεξεργασία του ηχητικού υλικού.

Η ηχογράφηση μπορεί να πραγματοποιηθεί στην τάξη ή να συνδεθεί με το μάθημα της θεατρικής αγωγής ή/και το μάθημα της μουσικής. Για παράδειγμα, οι μαθητές/τριες μπορούν να εξασκηθούν στην εκφραστική ανάγνωση ή να συμπεριλάβουν μουσικούς ήχους στο ηχητικό τους παραμύθι. Η δράση συνδέεται με το μάθημα των ΤΠΕ, όπου ο εκπαιδευτικός ή η εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει τους/τις μαθητές/τριες στη δημιουργία ιστοσελίδας ή ιστολογίου στις υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).

Η διάχυση της δράσης μπορεί να γίνει μέσω της δημιουργίας μίας αφίσας από τους/τις ίδιους/ες  τους μαθητές/τριες, όπου θα τοιχοκολληθεί στους χώρους του σχολείου και της κοινότητας (π.χ. παιδική χαρά, ΚΔΑΠ) και θα εξηγεί τη δράση παραπέμποντας στην αντίστοιχη ιστοσελίδα. Αντίστοιχα, οι μαθητές/τριες μπορούν να φτιάξουν μια ψηφιακή αφίσα/μήνυμα/μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα προωθήσει το σχολείο στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, στη βιβλιοθήκη της κοινότητας και άλλες υπηρεσίες όπου έχουν συχνή πρόσβαση οικογένειες.

Μετά την ολοκλήρωση της δράσης, οι μαθητές/τριες επισκέπτονται την τελική ιστοσελίδα της ψηφιακής βιβλιοθήκης και μοιράζονται στην τάξη σκέψεις και συναισθήματα από τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες, σε σχέση με:

α) τη δική τους κινητοποίηση σε μια δράση προσφοράς προς άλλα παιδιά,

β) την κατανόηση ότι κάποια παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να διαβάζουν/ακούν παραμύθια,

γ) τη συνεργασία μεταξύ τους σε μια ομαδική δραστηριότητα με στόχο την προσφορά προς άλλους/ες ,

δ) την αξιοποίηση των δυνατών στοιχείων κάθε ατόμου στην ομάδα.

Συζητούν σχετικά με τη συνεργασία τους στην ομάδα, τις πιθανές δυσκολίες που αντιμετώπισαν και τους τρόπους που βρήκαν, για να τις αντιμετωπίσουν.

Ο/η εκπαιδευτικός ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες να μοιραστούν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους βλέποντας το τελικό αποτέλεσμα της συνεργασίας τους.

Τα συμπεράσματα της ομάδας μαζί με υλικό από τα διαφορετικά στάδια της δράσης (π.χ. φωτογραφίες από την επίσκεψη στη βιβλιοθήκη, την προετοιμασία στην τάξη) μπορούν να καταγραφούν σε μορφή κειμένου ή αφίσας και να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης.

Υλοποίηση [πέντε (5) διδακτικές ώρες]

τέσσερις (4) διδακτικές ώρες] Στη συνέχεια, οι μαθητές/-τριες οργανώνουν τη μαγνητοφώνηση των βιβλίων στην ομάδα τους. Σε κάθε ομάδα, αποφασίζεται ποιοι θα κάνουν την ανάγνωση. Εδώ είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι κάποιοι/-ες μαθητές/-τριες ίσως να μην επιθυμούν να λάβουν μέρος στην ανάγνωση και ενθαρρύνεται να αναλάβει κάθε παιδί τον ρόλο που του ταιριάζει, αξιοποιώντας έτσι τα δυνατά στοιχεία όλης της ομάδας. Για παράδειγμα, ένας/μία μαθητής/-τρια θα μπορούσε να φτιάξει ένα εναλλακτικό εξώφυλλο για το βιβλίο ή μια ζωγραφιά του κύριου χαρακτήρα, άλλο παιδί να αναλάβει την ηχογράφηση και την επεξεργασία του ηχητικού υλικού. Η ηχογράφηση μπορεί να πραγματοποιηθεί στην τάξη ή να συνδεθεί με το μάθημα της θεατρικής αγωγής ή/και το μάθημα της μουσικής. Για παράδειγμα, οι μαθητές/-τριες μπορούν να εξασκηθούν στην εκφραστική ανάγνωση ή να συμπεριλάβουν μουσικούς ήχους στο ηχητικό τους παραμύθι. Το Πρόγραμμα συνδέεται με το μάθημα των ΤΠΕ, όπου ο εκπαιδευτικός ή η εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει τους/τις μαθητές/-τριες στη δημιουργία ιστοσελίδας ή ιστολογίου στις υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).

Επικοινωνία-Διάχυση [δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες]

[μία (1) διδακτική ώρα] Η διάχυση του Προγράμματος μπορεί να γίνει μέσω της δημιουργίας μίας αφίσας από τους/τις ίδιους/-ες τους μαθητές/-τριες, όπου θα τοιχοκολλη-θεί στους χώρους του σχολείου και της κοινότητας (π.χ. παιδική χαρά, ΚΔΑΠ) και θα εξηγεί το Πρόγραμμα παραπέμποντας στην αντίστοιχη ιστο-σελίδα. Αντίστοιχα, οι μαθητές/-τριες μπορούν να φτιάξουν μια ψηφιακή αφίσα/μήνυμα/μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα προωθήσει το σχολείο στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, στη βιβλιοθήκη της κοι-νότητας και άλλες υπηρεσίες όπου έχουν συχνή πρόσβαση οικογένειες.

Αναστοχασμός [μία (1) διδακτική ώρα]

[μία (1) διδακτική ώρα] Μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος, οι μαθητές/-τριες επισκέπτονται την τελική ιστοσελίδα της ψηφιακής βιβλιοθήκης και μοιράζονται στην τάξη σκέψεις και συναισθήματα από τη συμμετοχή τους στις δράσεις, σε σχέση με: α) τη δική τους κινητοποίηση σε μια δράση προσφοράς προς άλλα παιδιά, β) την κατανόηση ότι κάποια παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να διαβάζουν/ακούν παραμύθια, γ) τη συνεργασία μεταξύ τους σε μια ομαδική δραστηριότητα με στόχο την προσφορά προς άλλους/-ες, δ) την αξιοποίηση των δυνατών στοιχείων κάθε ατόμου στην ομάδα. Συζητούν σχετικά με τη συνεργασία τους στην ομάδα, τις πιθανές δυσκολίες που αντιμετώπισαν και τους τρόπους που βρήκαν, για να τις αντιμετωπίσουν. Ο/-Η εκπαιδευτικός ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/-τριες να μοιραστούν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους βλέποντας το τελικό αποτέλεσμα της συνεργασίας τους. Τα συμπεράσματα της ομάδας μαζί με υλικό από τα διαφορετικά στάδια του Προγράμματος (π.χ. φωτογραφίες από την επίσκεψη στη βιβλιοθήκη, την προετοιμασία στην τάξη) μπορούν να καταγραφούν σε μορφή κειμένου ή αφίσας και να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης.