17 Στόχοι

Κατηγορία

Δράσεις

Τίτλος

Υποστηρίζουμε ζώα που μας υποστηρίζουν

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Υποστηρίζουμε ζώα που μας υποστηρίζουν

Θεματικό πεδίο

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

Σύντομη περιγραφή

Η δράση στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και την κινητοποίηση των μαθητών/τριών για την υποστήριξη ζώων συντροφιάς και κυρίως ζώων-βοηθών, ζώων δηλαδή, όπως σκύλοι, τα οποία βοηθούν ανθρώπους να αντιμετωπίζουν δυσκολίες, όπως για παράδειγμα άνοια, αυτισμό, τύφλωση, διαβήτη, επιληπτικές κρίσεις, κινητικές αναπηρίες κ.λπ. Οι μαθητές/τριες θα εντοπίσουν τον ρόλο των ζώων-βοηθών, θα γνωρίσουν το έργο φορέων που εκπαιδεύουν ζώα για αυτόν τον σκοπό και θα οργανώσουν δραστηριότητες για να συνδράμουν το έργο των φορέων αυτών και ταυτόχρονα να υποστηρίξουν συνανθρώπους τους που έχουν ανάγκη και μπορούν να ωφεληθούν από τέτοια ζώα.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • αναγνωρίζουν τον ρόλο των ζώων-βοηθών,
  • συμπεριφέρονται κατάλληλα σε ζώα όταν τα συναντούν σε δημόσιο χώρο,
  • καλλιεργούν δεξιότητες οργάνωσης παρουσίασης για να ευαισθητοποιούν την ευρύτερη κοινότητα και δεξιότητες σχεδιασμού ενεργειών προκειμένου να υποστηρίξουν οικονομικά δράσεις φορέων,
  • επιχειρηματολογούν για τη σημασία της καθολικής πρόσβασης, της συμπερίληψης και της υποστήριξης των ατόμων με αναπηρία.

Πεδίο Υλοποίησης

Η αυλή ή/και η αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, σχολικές αίθουσες, η γειτονιά, ο χώρος εκπαίδευσης σκύλων, ο ψηφιακός χώρος του διαδικτύου.

Φάσεις Υλοποίησης

Αφόρμηση για τη δράση μπορεί να δώσει μια βόλτα στη γειτονιά. Ο/Η εκπαιδευτικός εξηγεί τον στόχο της εξόρμησης κατά την οποία οι μαθητές/τριες καλούνται να παρατηρήσουν ζώα της γειτονιάς καταγράφοντας και φωτογραφίζοντας ζώα συντροφιάς, αδέσποτα και άλλα ζώα, όπως πουλιά και έντομα, τα οποία ζουν ελεύθερα γύρω μας. Οργανώνουν τα υλικά τους (μπλοκ σημειώσεων, μολύβια, χρώματα, φωτογραφικές μηχανές ή το κινητό του/της εκπαιδευτικού, ακόμα και συσκευή εγγραφής φωνής για την περίπτωση προφορικών σημειώσεων). Εξηγούνται οι κανόνες, πώς κυκλοφορούμε εκτός σχολείου (έχει ήδη ζητηθεί η συναίνεση των γονέων σε έντυπη μορφή) για την ασφάλεια τη δική μας και των άλλων και πώς συμπεριφερόμαστε σε ζώα που συναντάμε στον δρόμο. Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και συμφωνούν τι θα παρατηρεί κάθε ομάδα (άλλη ομάδα τα ζώα συντροφιάς, άλλη τα αδέσποτα, άλλη τα πουλιά ή ό,τι άλλο) και καταγράφουν τα χαρακτηριστικά των ζώων, πού τα είδαν και τι τα είδαν να κάνουν, πώς ίσως βοηθούν τους ανθρώπους. Επιπλέον, μοιράζουν ρόλους. Ένας/μια θα καταγράφει, ένας/μια άλλος/η θα κρατά τον χάρτη και πιθανόν να σημειώνει τα σημεία από τα οποία πέρασαν, κάποιος /α θα φωτογραφίζει, καθώς άλλος/η θα συντονίζει την ομάδα.

Κατά τη διάρκεια του περιπάτου, οι μαθητές/τριες συνεργάζονται. Η μία ομάδα υποστηρίζει την άλλη με πληροφορίες, επισημάνσεις, σχόλια και παρατηρήσεις. Σε περίπτωση που συναντήσουν κάποιον άνθρωπο με ζώο συντροφιάς ή βοηθό μπορούν να τον ρωτήσουν, αν το κρίνουν απαραίτητο, σχετικά με το ζωάκι τους.

Επιστρέφοντας στην τάξη οι μαθητές και οι μαθήτριες μοιράζονται εκ νέου σε ομάδες ή παραμένουν στις ίδιες προκειμένου να ανταλλάξουν παρατηρήσεις και εντυπώσεις. Ετοιμάζουν σύντομες μικρές παρουσιάσεις για την ολομέλεια.

Στην τάξη πια μοιράζονται στον χώρο εικόνες (σκύλοι βοηθοί ΑμεΑ, σκύλοι της ΕΜΑΚ, της αστυνομίας, σκύλοι σε σχολεία κ.λπ.). Οι μαθητές/τριες καλούνται να παρατηρήσουν όλες τις εικόνες, να επιλέξουν εκείνη που τράβηξε περισσότερο την προσοχή τους και να σταθούν δίπλα της. Σχηματίζονται ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να βρει και να φέρει στην τάξη πληροφορίες για την περίπτωση του σκύλου που έχει επιλέξει. Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να υποστηρίξει τους μαθητές και τις μαθήτριες προτείνοντας ιστοσελίδες ή άλλες πηγές. Το υλικό συγκεντρώνεται στην τάξη, οι ομάδες ετοιμάζουν παρουσιάσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται στην ολομέλεια της τάξης. Τελικά συζητούν και αποφασίζουν όλοι και όλες μαζί με ποια περίπτωση θα ήθελαν να ασχοληθούν.

Ανάλογα με την απόφαση, αρχικά οι μαθητές/τριες επισκέπτονται την ιστοσελίδα ενός σχετικού με την κάθε περίπτωση σκύλου φορέα, για παράδειγμα ενός φορέα εκπαίδευσης σκύλων για άτομα στο φάσμα του αυτισμού.

Συζητούν, αναστοχάζονται και αποφασίζουν τι θα ήθελαν να δουν και σε τι είδους δραστηριότητες θα ήθελαν να συμμετάσχουν στο πλαίσιο μιας επίσκεψης σε έναν τέτοιον φορέα, με ποιον θα προτιμούσαν να μιλήσουν για να πάρουν πληροφορίες όπως ο χρόνος και ο τρόπος εκπαίδευσης των σκυλιών, αν όλα τα σκυλιά είναι κατάλληλα για όλες τις δουλειές, το κόστος της εκπαίδευσης, το κόστος της απόκτησης και της κάλυψης των αναγκών του σκύλου, η εκπαίδευση των ανθρώπων που θα αποκτήσουν έναν τέτοιο σκύλο.

Οι μαθητές/τριες, προφανώς με την υποστήριξη και την καθοδήγηση εκπαιδευτικού, έρχονται σε επικοινωνία με τον φορέα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τηλεφωνικά ή όποιον άλλον πρόσφορο τρόπο. Κλείνουν την ημερομηνία της επίσκεψης. Κλείνουν λεωφορεία ή όποιο άλλο μέσο μετακίνησης χρειάζεται. Ενημερώνονται οι γονείς. Συγκεντρώνονται άδειες και χρήματα.

Οι μαθητές/τριες οργανώνουν και καταγράφουν ερωτήσεις που θα ήθελαν να θέσουν στους/στις υπεύθυνους/ες  του φορέα. Αποφασίζουν με ποιον τρόπο (π.χ. κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά αρχεία) και ποια μέσα (μολύβι, μπλοκ, χρώματα, voice recorders) θα καταγράψουν τόσο απαντήσεις των υπευθύνων όσο και χαρακτηριστικές στιγμές της επίσκεψης.

Οι μαθητές/τριες επισκέπτονται τον χώρο της οργάνωσης που εκπαιδεύονται σκύλοι. Καταγράφουν όσα βλέπουν και ακούν σε δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν.

Επιστρέφοντας στο σχολείο συζητούν και καταγράφουν ατομικά ή ομαδικά την εμπειρία της επίσκεψης δημιουργώντας podcasts, κείμενα, ζωγραφιές, ψηφιακές αφηγήσεις ή οτιδήποτε θεωρούν ότι αξίζει να αποτυπωθεί από την επίσκεψη.

Συζητούν και αποφασίζουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να υποστηρίξουν τις δράσεις του φορέα. Από την ιστοσελίδα του φορέα διερευνούν αν έχει ενισχυθεί με κάποιους τρόπους η λειτουργία του. Συζητούν για τις δωρεές, τη βοήθεια σε χρόνο μέσω εθελοντών υποστηρικτών, την πώληση ενός προϊόντος με προσφορά μέρους του ποσού για τις ανάγκες της οργάνωσης και ό,τι άλλο θα ήθελαν να γνωρίζουν. Μεταξύ των ιδεών που πιθανόν να ακουστούν για την ενίσχυση του φορέα από τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι η προσπάθεια συγκέντρωσης χρηματικού ποσού για την ενίσχυση των δράσεων του φορέα μέσω παζαριού. Μια άλλη ιδέα θα μπορούσε να είναι η προώθηση της καλλιέργειας της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των pet shop της γειτονιάς και των καταστημάτων καλλωπισμού ζώων με προσφορά μέρους των εσόδων τους στην τοπική οργάνωση αδέσποτων για το πρόγραμμα σίτισης, στείρωσης, εμβολιασμού.

Ένα αποφασιστικό βήμα προκειμένου να προωθήσουν το έργο και ταυτόχρονα να αναζητήσουν αρωγούς στην προσπάθεια ενίσχυσης του φορέα είναι να οργανώσουν οι μαθητές/τριες μια εκδήλωση παρουσίασης της συνεισφοράς των σκύλων-βοηθών και του φορέα στον χώρο του σχολείου. Προχωρούν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της εκδήλωσης και καλούν μέλη του φορέα να συμμετάσχουν με επίσκεψη στο σχολείο. Για την παρουσίαση/ευαισθητοποίηση της ευρύτερης σχολικής κοινότητας επιλέγεται κατάλληλος χώρος και χρόνος, δομή και περιεχόμενο, αφίσα και πρόσκληση για τη διάχυση της πληροφορίας, είτε χειροποίητη είτε σε ψηφιακή μορφή.

Με την ολοκλήρωση της δράσης τα παιδιά σε κύκλο μιλάνε για την εμπειρία τους, την αίσθηση που αποκόμισαν από τη γνωριμία με τόσο ιδιαίτερα ζώα και τον φορέα, τα συναισθήματά τους, ιδανικά και τη διάθεσή τους να εμπλακούν περισσότερο με τα ζώα είτε με τα ζώα βοηθούς, είτε με τα ζώα συντροφιάς, τα οποία ακόμα καλύτερα μπορεί να προέρχονται από αδέσποτα ζώα της γειτονιάς. Η συζήτηση μπορεί να επεκταθεί σε ζώα που υποστηρίζουν θεραπευτικά ανθρώπους, όπως τα άλογα, οι μέλισσες κ.λπ.

Αναστοχαστικά κείμενα, καταγραφές, οπτικό, ηχητικό και οπτικοακουστικό υλικό μπορούν να εξελιχθούν σε ένα ψηφιακό βιβλίο (e-book), το οποίο θα αποτυπώνει την εμπειρία της ομάδας[1].

[1] Το προτεινόμενο σενάριο θα μπορούσε να μετασχηματιστεί, ώστε να είναι κατάλληλο και για άλλη ηλικιακή ομάδα. Επίσης, να μειωθεί ως προς τον χρόνο που απαιτείται. Για παράδειγμα, η επίσκεψη στον φορέα θα μπορούσε να αντικατασταθεί με συζήτηση των μαθητών/τριών με έναν/μια εκπαιδευτή/τρια στον φορέα μέσω τηλεδιάσκεψης ή στη συνέχεια θα μπορούσε να ολοκληρωθεί η δράση στη φάση της παρουσίασης/ευαισθητοποίησης.

Φάσεις Υλοποίησης

Αφόρμηση για τη δράση μπορεί να δώσει μια βόλτα στη γειτονιά. Ο/Η εκπαιδευτικός εξηγεί τον στόχο της εξόρμησης κατά την οποία οι μαθητές/τριες καλούνται να παρατηρήσουν ζώα της γειτονιάς καταγράφοντας και φωτογραφίζοντας ζώα συντροφιάς, αδέσποτα και άλλα ζώα, όπως πουλιά και έντομα, τα οποία ζουν ελεύθερα γύρω μας. Οργανώνουν τα υλικά τους (μπλοκ σημειώσεων, μολύβια, χρώματα, φωτογραφικές μηχανές ή το κινητό του/της εκπαιδευτικού, ακόμα και συσκευή εγγραφής φωνής για την περίπτωση προφορικών σημειώσεων). Εξηγούνται οι κανόνες, πώς κυκλοφορούμε εκτός σχολείου (έχει ήδη ζητηθεί η συναίνεση των γονέων σε έντυπη μορφή) για την ασφάλεια τη δική μας και των άλλων και πώς συμπεριφερόμαστε σε ζώα που συναντάμε στον δρόμο. Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και συμφωνούν τι θα παρατηρεί κάθε ομάδα (άλλη ομάδα τα ζώα συντροφιάς, άλλη τα αδέσποτα, άλλη τα πουλιά ή ό,τι άλλο) και καταγράφουν τα χαρακτηριστικά των ζώων, πού τα είδαν και τι τα είδαν να κάνουν, πώς ίσως βοηθούν τους ανθρώπους. Επιπλέον, μοιράζουν ρόλους. Ένας/μια θα καταγράφει, ένας/μια άλλος/η θα κρατά τον χάρτη και πιθανόν να σημειώνει τα σημεία από τα οποία πέρασαν, κάποιος /α θα φωτογραφίζει, καθώς άλλος/η θα συντονίζει την ομάδα.

Κατά τη διάρκεια του περιπάτου, οι μαθητές/τριες συνεργάζονται. Η μία ομάδα υποστηρίζει την άλλη με πληροφορίες, επισημάνσεις, σχόλια και παρατηρήσεις. Σε περίπτωση που συναντήσουν κάποιον άνθρωπο με ζώο συντροφιάς ή βοηθό μπορούν να τον ρωτήσουν, αν το κρίνουν απαραίτητο, σχετικά με το ζωάκι τους.

Επιστρέφοντας στην τάξη οι μαθητές και οι μαθήτριες μοιράζονται εκ νέου σε ομάδες ή παραμένουν στις ίδιες προκειμένου να ανταλλάξουν παρατηρήσεις και εντυπώσεις. Ετοιμάζουν σύντομες μικρές παρουσιάσεις για την ολομέλεια.

Στην τάξη πια μοιράζονται στον χώρο εικόνες (σκύλοι βοηθοί ΑμεΑ, σκύλοι της ΕΜΑΚ, της αστυνομίας, σκύλοι σε σχολεία κ.λπ.). Οι μαθητές/τριες καλούνται να παρατηρήσουν όλες τις εικόνες, να επιλέξουν εκείνη που τράβηξε περισσότερο την προσοχή τους και να σταθούν δίπλα της. Σχηματίζονται ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να βρει και να φέρει στην τάξη πληροφορίες για την περίπτωση του σκύλου που έχει επιλέξει. Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να υποστηρίξει τους μαθητές και τις μαθήτριες προτείνοντας ιστοσελίδες ή άλλες πηγές. Το υλικό συγκεντρώνεται στην τάξη, οι ομάδες ετοιμάζουν παρουσιάσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται στην ολομέλεια της τάξης. Τελικά συζητούν και αποφασίζουν όλοι και όλες μαζί με ποια περίπτωση θα ήθελαν να ασχοληθούν.

Ανάλογα με την απόφαση, αρχικά οι μαθητές/τριες επισκέπτονται την ιστοσελίδα ενός σχετικού με την κάθε περίπτωση σκύλου φορέα, για παράδειγμα ενός φορέα εκπαίδευσης σκύλων για άτομα στο φάσμα του αυτισμού.

Συζητούν, αναστοχάζονται και αποφασίζουν τι θα ήθελαν να δουν και σε τι είδους δραστηριότητες θα ήθελαν να συμμετάσχουν στο πλαίσιο μιας επίσκεψης σε έναν τέτοιον φορέα, με ποιον θα προτιμούσαν να μιλήσουν για να πάρουν πληροφορίες όπως ο χρόνος και ο τρόπος εκπαίδευσης των σκυλιών, αν όλα τα σκυλιά είναι κατάλληλα για όλες τις δουλειές, το κόστος της εκπαίδευσης, το κόστος της απόκτησης και της κάλυψης των αναγκών του σκύλου, η εκπαίδευση των ανθρώπων που θα αποκτήσουν έναν τέτοιο σκύλο.

Οι μαθητές/τριες, προφανώς με την υποστήριξη και την καθοδήγηση εκπαιδευτικού, έρχονται σε επικοινωνία με τον φορέα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τηλεφωνικά ή όποιον άλλον πρόσφορο τρόπο. Κλείνουν την ημερομηνία της επίσκεψης. Κλείνουν λεωφορεία ή όποιο άλλο μέσο μετακίνησης χρειάζεται. Ενημερώνονται οι γονείς. Συγκεντρώνονται άδειες και χρήματα.

Οι μαθητές/τριες οργανώνουν και καταγράφουν ερωτήσεις που θα ήθελαν να θέσουν στους/στις υπεύθυνους/ες  του φορέα. Αποφασίζουν με ποιον τρόπο (π.χ. κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά αρχεία) και ποια μέσα (μολύβι, μπλοκ, χρώματα, voice recorders) θα καταγράψουν τόσο απαντήσεις των υπευθύνων όσο και χαρακτηριστικές στιγμές της επίσκεψης.

Οι μαθητές/τριες επισκέπτονται τον χώρο της οργάνωσης που εκπαιδεύονται σκύλοι. Καταγράφουν όσα βλέπουν και ακούν σε δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν.

Επιστρέφοντας στο σχολείο συζητούν και καταγράφουν ατομικά ή ομαδικά την εμπειρία της επίσκεψης δημιουργώντας podcasts, κείμενα, ζωγραφιές, ψηφιακές αφηγήσεις ή οτιδήποτε θεωρούν ότι αξίζει να αποτυπωθεί από την επίσκεψη.

Συζητούν και αποφασίζουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να υποστηρίξουν τις δράσεις του φορέα. Από την ιστοσελίδα του φορέα διερευνούν αν έχει ενισχυθεί με κάποιους τρόπους η λειτουργία του. Συζητούν για τις δωρεές, τη βοήθεια σε χρόνο μέσω εθελοντών υποστηρικτών, την πώληση ενός προϊόντος με προσφορά μέρους του ποσού για τις ανάγκες της οργάνωσης και ό,τι άλλο θα ήθελαν να γνωρίζουν. Μεταξύ των ιδεών που πιθανόν να ακουστούν για την ενίσχυση του φορέα από τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι η προσπάθεια συγκέντρωσης χρηματικού ποσού για την ενίσχυση των δράσεων του φορέα μέσω παζαριού. Μια άλλη ιδέα θα μπορούσε να είναι η προώθηση της καλλιέργειας της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των pet shop της γειτονιάς και των καταστημάτων καλλωπισμού ζώων με προσφορά μέρους των εσόδων τους στην τοπική οργάνωση αδέσποτων για το πρόγραμμα σίτισης, στείρωσης, εμβολιασμού.

Ένα αποφασιστικό βήμα προκειμένου να προωθήσουν το έργο και ταυτόχρονα να αναζητήσουν αρωγούς στην προσπάθεια ενίσχυσης του φορέα είναι να οργανώσουν οι μαθητές/τριες μια εκδήλωση παρουσίασης της συνεισφοράς των σκύλων-βοηθών και του φορέα στον χώρο του σχολείου. Προχωρούν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της εκδήλωσης και καλούν μέλη του φορέα να συμμετάσχουν με επίσκεψη στο σχολείο. Για την παρουσίαση/ευαισθητοποίηση της ευρύτερης σχολικής κοινότητας επιλέγεται κατάλληλος χώρος και χρόνος, δομή και περιεχόμενο, αφίσα και πρόσκληση για τη διάχυση της πληροφορίας, είτε χειροποίητη είτε σε ψηφιακή μορφή.

Με την ολοκλήρωση της δράσης τα παιδιά σε κύκλο μιλάνε για την εμπειρία τους, την αίσθηση που αποκόμισαν από τη γνωριμία με τόσο ιδιαίτερα ζώα και τον φορέα, τα συναισθήματά τους, ιδανικά και τη διάθεσή τους να εμπλακούν περισσότερο με τα ζώα είτε με τα ζώα βοηθούς, είτε με τα ζώα συντροφιάς, τα οποία ακόμα καλύτερα μπορεί να προέρχονται από αδέσποτα ζώα της γειτονιάς. Η συζήτηση μπορεί να επεκταθεί σε ζώα που υποστηρίζουν θεραπευτικά ανθρώπους, όπως τα άλογα, οι μέλισσες κ.λπ.

Αναστοχαστικά κείμενα, καταγραφές, οπτικό, ηχητικό και οπτικοακουστικό υλικό μπορούν να εξελιχθούν σε ένα ψηφιακό βιβλίο (e-book), το οποίο θα αποτυπώνει την εμπειρία της ομάδας[1].

[1] Το προτεινόμενο σενάριο θα μπορούσε να μετασχηματιστεί, ώστε να είναι κατάλληλο και για άλλη ηλικιακή ομάδα. Επίσης, να μειωθεί ως προς τον χρόνο που απαιτείται. Για παράδειγμα, η επίσκεψη στον φορέα θα μπορούσε να αντικατασταθεί με συζήτηση των μαθητών/τριών με έναν/μια εκπαιδευτή/τρια στον φορέα μέσω τηλεδιάσκεψης ή στη συνέχεια θα μπορούσε να ολοκληρωθεί η δράση στη φάση της παρουσίασης/ευαισθητοποίησης.

Υλοποίηση [πέντε (5) διδακτικές ώρες]

[ενδεικτικός χρόνος πέντε (5) διδακτικές ώρες] Οι μαθητές/-τριες επισκέπτονται τον χώρο της οργάνωσης που εκπαιδεύονται σκύλοι. Καταγράφουν όσα βλέπουν και ακούν σε δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν. Επιστρέφοντας στο σχολείο συζητούν και καταγράφουν ατομικά ή ομαδικά την εμπειρία της επίσκεψης δημιουργώντας podcasts, κείμενα, ζωγραφιές, ψηφιακές αφηγήσεις ή οτιδήποτε θεωρούν ότι αξίζει να αποτυπωθεί από την επίσκεψη. Συζητούν και αποφασίζουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να υποστηρίξουν τις δράσεις του φορέα. Από την ιστοσελίδα του φορέα διερευνούν αν έχει ενισχυθεί με κάποιους τρόπους η λειτουργία του. Συζητούν για τις δωρεές, τη βοήθεια σε χρόνο μέσω εθελοντών υποστηρικτών, την πώληση ενός προϊόντος με προσφορά μέρους του ποσού για τις ανάγκες της οργάνωσης και ό,τι άλλο θα ήθελαν να γνωρίζουν. Μεταξύ των ιδεών που πιθανόν να ακουστούν για την ενίσχυση του φορέα από τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι η προσπάθεια συγκέντρωσης χρηματικού ποσού για την ενίσχυση των δράσεων του φορέα μέσω παζαριού. Μια άλλη ιδέα θα μπορούσε να είναι η προώθηση της καλλιέργειας της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των pet shop της γειτονιάς και των καταστημάτων καλλωπισμού ζώων με προσφορά μέρους των εσόδων τους στην τοπική οργάνωση αδέσποτων για το πρόγραμμα σίτισης, στείρωσης, εμβολιασμού.

Επικοινωνία-Διάχυση [δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες]

δύο (2) διδακτικές ώρες] Ένα αποφασιστικό βήμα προκειμένου να προωθήσουν το έργο και ταυτόχρονα να αναζητήσουν αρωγούς στην προσπάθεια ενίσχυσης του φορέα είναι να οργανώσουν οι μαθητές/-τριες μια εκδήλωση παρουσίασης της συνεισφοράς των σκύλων-βοηθών και του φορέα στον χώρο του σχολείου. Προχωρούν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της εκδήλωσης και καλούν μέλη του φορέα να συμμετάσχουν με επίσκεψη στο σχολείο. Για την παρουσίαση/ευαισθητοποίηση της ευρύτερης σχολικής κοινότητας επιλέγεται κατάλληλος χώρος και χρόνος, δομή και περιεχόμενο, αφίσα και πρόσκληση για τη διάχυση της πληροφορίας, είτε χειροποίητη είτε σε ψηφιακή μορφή. Σημαντική παράμετρος είναι η ζεστή ατμόσφαιρα υποδοχής των εκπροσώπων του φορέα, των φίλων και γνωστών στην εκδήλωση. Κάθε μαθητής/-τρια στην εκδήλωση θα έχει τον ρόλο του και τον ρόλο της είτε στην υποδοχή, είτε στην παρουσίαση είτε στην τεχνική υποστήριξή της είτε σε κάποιο άλλο πόστο. Παράλληλα με την κάθε φάση του Προγράμματος των μαθητών/-τριών συγκεντρώνονται καταγραφές και στοιχεία από την εμπειρία και δημιουργούνται μικρές καταχωρήσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου. Συλλογικά αποφασίζεται τι μπορεί και πρέπει να δημοσιευτεί κάθε φορά.

Αναστοχασμός [μία (1) διδακτική ώρα]

μία (1) διδακτική ώρα] Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος τα παιδιά σε κύκλο μιλάνε για την εμπειρία τους, την αίσθηση που αποκόμισαν από τη γνωριμία με τόσο ιδιαίτερα ζώα και τον φορέα, τα συναισθήματά τους, ιδανικά και τη διάθεσή τους να εμπλακούν περισσότερο με τα ζώα είτε με τα ζώα βοηθούς, είτε με τα ζώα συντροφιάς, τα οποία ακόμα καλύτερα μπορεί να προέρχονται από αδέσποτα ζώα της γειτονιάς. Η συζήτηση μπορεί να επεκταθεί σε ζώα που υποστηρίζουν θεραπευτικά ανθρώπους, όπως τα άλογα, οι μέλισσες κ.λπ. Αναστοχαστικά κείμενα, καταγραφές, οπτικό, ηχητικό και οπτικοακουστικό υλικό μπορούν να εξελιχθούν σε ένα ψηφιακό βιβλίο (e-book), το οποίο θα αποτυπώνει την εμπειρία της ομάδας .