Menu
Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.
Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.
Φροντίζουν τον σχολικό κήπο (όπου είναι διαθέσιμος) ή δημιουργούν έναν σχολικό κήπο δημιουργώντας τα δικά τους τρόφιμα.
Μετά από συζήτηση με ειδικούς για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής και της ανάγκης όλων για πρόσβαση σε υγιεινή τροφή, παρουσιάζουν σε εκδηλώσεις τα συμπεράσματά τους.
Προετοιμάζουν υγιεινά γεύματα και τα προσφέρουν στην κοινότητα.
Παρουσιάζουν εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησης των υπολειμμάτων βρώσιμων προϊόντων (π.χ. ο πυρήνας της ελιάς) δίνοντας παραδείγματα σπατάλης τροφίμων.
Αναλαμβάνουν δράσεις για την προώθηση της τοπικής παραγωγής, μέσω της δημιουργία σχολικών λαχανόκηπων ή η στήριξη τοπικών παραγωγών αναλύοντας την αλυσίδα παραγωγής και κατανάλωσης και αναγνωρίζοντας τα στάδια από την καλλιέργεια μέχρι την κατανάλωση.
Προωθούν την κατανάλωση τοπικών και εποχιακών προϊόντων μέσω εκδηλώσεων, παρουσιάζοντας υπολογισμούς των τροφοχιλιομέτρων τροφίμων για να αναδείξουν τη σημασία της μείωσης του οικολογικού αποτυπώματος και την ανάγκη αύξησηςτης κατανάλωσης τοπικών προϊόντων.
Οργανώνουν δράσεις ευαισθητοποίησης και συλλογής τροφίμων που περισσεύουν από νοικοκυριά και καταστήματα, τα οποία προσφέρουν σε οργανώσεις ή ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Συζητούν τη σύνδεση της μηδενικής σπατάλης με τη δυνατότητα δημιουργίας νέων προϊόντων από υπολείμματα τροφίμων και διερευνούν επαγγελματικές δυνατότητες που σχετίζονται με την κυκλική οικονομία, όπως η παραγωγή κομποστοποιημένων λιπασμάτων ή νέων προϊόντων από ανακυκλώσιμα υλικά, πραγματοποιώντας σχετικές
δράσεις στο σχολείο.
Παρουσιάζουν μετά από ανάλυση τις διαφορές στους ρόλους των μικροκαλλιεργητών και των μεγάλων αγροτικών επιχειρήσεων τις επιπτώσεις των επιλογών στην παγκόσμια αγορά τροφίμων.
Συνεργάζονται με φορείς που προωθούν δράσεις για τη μείωση της πείνας, συμμετέχοντας ενεργά στον σχεδιασμό, στην πραγματοποίηση και στην ενίσχυση των δράσεων.
Πραγματοποιούν προγράμματα σύνδεσης αδιάθετων προϊόντων από υπεραγορές με ευάλωτες ομάδες, συμβάλλοντας στην καταπολέμηση της πείνας.
Παρουσιάζουν μετά από συζητήσεις με ειδικούς τη σύνδεση της μηδενικής σπατάλης με τη δυνατότητα δημιουργίας νέων προϊόντων και νέων επαγγελμάτων.
Πραγματοποιούν δράσεις στην τοπική κοινωνία
για την καταπολέμηση της πείνας και του υποσιτισμού, προτείνοντας βιώσιμες λύσεις.
Παρουσιάζουν μετά από μελέτη σενάρια για την πρόληψη και μείωση των επιπτώσεων φυσικών καταστροφών στην αλυσίδα παραγωγής τροφίμων, με στόχο τη διατήρηση της επισιτιστικής ασφάλειας.
Κατασκευάζουν μοντέλα θερμοκηπίου και ελέγχουν τις παραμέτρους λειτουργίας του (μόνωση, παρουσία CO₂, ροή αέρα κ.τ.λ.) με σκοπό τη βέλτιστη λειτουργία τους.
Ο ιστότοπος προωθεί όψεις και διαστάσεις του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη. Το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη διαρθρώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) – Sustainable Development Goals (SDGs) και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες τεσσάρων (4) ηλικιακών επιπέδων, Νηπιαγωγείο έως Γ΄ τάξη του Δημοτικού, Δ΄ έως ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού, Γυμνάσιο και Λύκειο.
Ο ιστότοπος περιλαμβάνει προτάσεις δράσεων και προγραμμάτων για την επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη.
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη