Menu
Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.
Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.
Σχεδιάζουν και συμμετέχουν σε δράσεις καθαριότητας και φροντίδας του σχολικού χώρου ή της γειτονιάς τους και αναφέρουν πρακτικές που συνεισφέρουν στη βελτίωση της κοινότητας.
Διοργανώνουν συναντήσεις με άτομα της τρίτης ηλικίας που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στη γειτονιά του σχολείου και αξιοποιούν τις αφηγήσεις τους σε συνδυασμό με οπτικοακουστικό αρχειακό υλικό για την αποτύπωση βιώσιμων ή μη οικιστικών αλλαγών στο πέρασμα των χρόνων.
Εντοπίζουν περιπτώσεις και καταγράφουν τους λόγους για τους οποίους κρίνουν ότι είναι ακατάλληλη η χρήση χώρου για παιχνίδι, άθληση, ψυχαγωγία (λ.χ. παιδικής χαράς, πάρκου και αδόμητων ελεύθερων χώρων) στη γειτονιά τους με σκοπό να κοινοποιήσουν τις λύσεις που προτείνουν για την αποκατάστασή τους στην τοπική κοινωνία.
«Υιοθετούν» έναν από τους χώρους/ μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους και αναλαμβάνουν εθελοντική δράση σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές για την προστασία του.
Αποτυπώνουν κοντά στο σχολείο τους σημεία (λ.χ. εγκαταλειμμένο οικόπεδο στη γειτονιά, πεζοδρόμιο, κ.ά.) όπου γίνεται ανεξέλεγκτη ρίψη απορριμμάτων και εξετάζουν αν υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός κάδων απορριμμάτων και σημεία συλλογής των ανακυκλωμένων απορριμμάτων στους χώρους που κινούνται και τους επισκέπτονται προκειμένου να κάνουν προτάσεις βελτίωσης της διαχείρισης των απορριμμάτων στις δημοτικές αρχές.
Χαρτογραφούν τη γειτονιά τους με σκοπό να εντοπίσουν σημεία επικίνδυνα είτε για την πρόκληση ατυχημάτων είτε λόγω του ότι είναι εκτεθειμένα σε φυσικούς κινδύνους (π.χ. πλημμυρικά φαινόμενα).
Σχεδιάζουν και πραγματοποιούν αισθητικές παρεμβάσεις (λ.χ. φύτευση) σε συνεργασία με φορείς της κοινότητας σε κατάλληλα σημεία και καταθέτουν προτάσεις βελτίωσης του δομημένου περιβάλλοντος (π.χ. αναβάθμιση ελεύθερων χώρων, εγκαταλελειμμένων κτιρίων).
Σχεδιάζουν και πραγματοποιούν δράση εξέτασης του βαθμού καθολικής πρόσβασης σε ασφαλείς, χωρίς αποκλεισμούς πράσινους και δημόσιους χώρους της γειτονιάς τους, ξεκινώντας από το σχολείο τους, προτείνουν λύσεις και ευαισθητοποιούν την τοπική κοινότητα.
Πραγματοποιούν δράση αποτύπωσης όλων των χώρων χώρων/ μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους και αναλαμβάνουν εθελοντική δράση σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές για την προστασία τους.
Οργανώνουν ποδηλατοδρομία την ημέρα του Αθλητισμού, αφού προηγηθεί η συνεργασία και επίσκεψη της τοπικής τροχαίας στο σχολείο για σχετική ενημέρωση.
Χρησιμοποιούν προγράμματα ρομποτικής ώστε στον πολεοδομικό σχεδιασμό μίας πόλης να τοποθετηθούν σημεία συλλογής και απόθεσης ανακυκλώσιμων υλικών.
Διερευνούν τις ανάγκες της κοινότητας για την εξασφάλιση επαρκούς, ασφαλούς και προσιτής στέγασης και βασικών υπηρεσιών με βιώσιμο τρόπο, διοργανώνοντας δημόσιες συζητήσεις και συμμετοχικές συνεδρίες με μέλη της κοινότητας.
Μελετούν καλές πρακτικές και δεσμεύσεις που υιοθετούνται και εφαρμόζονται σε διεθνές επίπεδο για την ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων, δημιουργώντας ενημερωτικές εκστρατείες που ευαισθητοποιούν την κοινότητα.
Επικοινωνούν με φορείς της τοπικής κοινωνίας και συνεργάζονται για τον σχεδιασμό μιας αειφόρου κοινότητας, διοργανώνοντας εκδηλώσεις και παρουσιάσεις που προβάλλουν τις προτάσεις τους μέσω τεχνών και ψηφιακών μέσων.
Ερευνούν και καταγράφουν τα αίτια των πλημμυρών σε συγκεκριμένες αστικές και παράκτιες περιοχές, παρουσιάζοντας τα ευρήματά τους στην τοπική κοινωνία και καταθέτοντας προτάσεις πρόληψης.
Ερευνούν και αποτυπώνουν τις υποδομές ενέργειας, ύδρευσης, αποχέτευσης και διαχείρισης οικιακών αποβλήτων στην περιοχή τους, καταθέτοντας παρεμβάσεις και προτάσεις που βασίζονται στην αρχή της μείωσης, επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης.
Δημοσιοποιούν τα ευρήματά τους στην κοινότητα, δημιουργώντας ένα ολιγόλεπτο βίντεο για να παρουσιάσουν το όραμά τους σχετικά με τις υποδομές και το συγκοινωνιακό δίκτυο μιας αειφόρου κοινότητας, όπου τα μέσα μεταφοράς είναι ασφαλή, προσιτά και προσβάσιμα για όλους/ες.
Ερευνούν και συγκρίνουν πόλεις στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο, εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές στον αστικό τρόπο ζωής και την καθημερινότητα, μοιράζοντας τις σκέψεις τους για την αστική ζωή μέσω διάφορων μορφών τέχνης όπως ζωγραφική, μουσική, λογοτεχνία, ποίηση και κινηματογράφος.
Προσκαλούν εκπρόσωπο του δήμου της υπηρεσίας καθαριότητας της πόλης και συζητούν μαζί του για τη διαχείριση των αποβλήτων και απορριμμάτων του Δήμου, συγκεντρώνοντας ιδέες και προτάσεις για τη βελτίωση της κατάστασης.
Ενημερώνουν τη σχολική κοινότητα για την κυκλική οικονομία και οργανώνουν ανταλλακτικό μπαζάρ στον προαύλιο χώρο του σχολείου, υλοποιώντας την αρχή της επαναχρησιμοποίησης, προάγοντας τη βιώσιμη κατανάλωση και την αλληλεγγύη.
Ο ιστότοπος προωθεί όψεις και διαστάσεις του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη. Το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη διαρθρώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) – Sustainable Development Goals (SDGs) και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες τεσσάρων (4) ηλικιακών επιπέδων, Νηπιαγωγείο έως Γ΄ τάξη του Δημοτικού, Δ΄ έως ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού, Γυμνάσιο και Λύκειο.
Ο ιστότοπος περιλαμβάνει προτάσεις δράσεων και προγραμμάτων για την επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη.
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη