Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Έλα να δεις τον τόπο μου

Περιφέρεια και Διεύθυνση

Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

  • Ροδόπης

Λέξεις που προσδιορίζουν το πρόγραμμα

Σύντομη περιγραφή

Οι μαθητές/τριες εξερευνούν την ιστορία και τα μνημεία της Κομοτηνής, μαθαίνουν για την πόλη τους μέσα από έρευνα και περιηγήσεις, και δημιουργούν ένα ebook με κείμενα και εικόνες που παρουσιάζουν τον τόπο τους με τα δικά τους λόγια.

Πρόγραμμα Σπουδών

Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας στις Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου (ΦΕΚ, Τεύχος Β’, 1963/2021)

Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου (ΦΕΚ 6048/Β΄/1-11-2024).

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να:

αναγνωρίζουν στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους,

ερευνούν αρχεία και πηγές,

επικοινωνούν με τοπικούς φορείς,

δημιουργούν ebook παρουσίασης των μνημείων με κείμενα και φωτογραφίες.

Πεδίο Υλοποίησης

Η αυλή ή άλλοι χώροι του σχολείου, Προορισμοί γύρω από το σχολείο (σε απόσταση περπατήματος), Ο ψηφιακός χώρος του διαδικτύου 

Φάσεις Υλοποίησης

Διανομή ρόλων για τη διερεύνηση των μνημείων και χώρων πολιτιστικής κληρονομιάς: συγγραφείς, εικονογράφοι, φωτογράφοι, παρουσιαστές.

Επικοινωνία με τοπικούς φορείς για αναζήτηση πληροφοριών και διεξαγωγή συνεντεύξεων (π.χ. δήμος, βιβλιοθήκη, μουσεία).

Συλλογή πληροφοριών από βιβλία, έντυπα, και διαδικτυακές πηγές υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού.

Επισκέψεις (πεζή ή με μέσο) σε επιλεγμένα σημεία της πόλης για παρατήρηση και φωτογράφηση.

Σχεδιασμός των κειμένων με απλή γλώσσα και δημιουργία σχεδίων ή επιλογή φωτογραφιών για τη σύνθεση του ebook.

Δημιουργία ebook:

Συγγραφή και επιμέλεια των κειμένων και του φωτογραφικού υλικού από τους/τις μαθητές/τριες με τη βοήθεια της/του εκπαιδευτικού.

Δημιουργία μικρών κειμένων ή ζωγραφιών που να εκφράζουν την αγάπη τους για την πόλη.

Προετοιμασία παρουσίασης του έργου.

Παρουσίαση του ebook στη σχολική κοινότητα (άλλη τάξη, γονείς).

Δημιουργία αφισών ή μικρής έκθεσης με ζωγραφιές και φωτογραφίες από τη δράση.

Ανάρτηση σε ψηφιακές πλατφόρμες του σχολείου ή τοπικά μέσα (εφόσον είναι εφικτό).

Συζήτηση στην τάξη για τα συναισθήματα και τις εμπειρίες από τη δράση

Συζήτηση για μελλοντικές ιδέες και δράσεις σχετικά με την πόλη και την ιστορία της