Το πρόγραμμα εργαστηρίων δεξιοτήτων αποβλέπει να προβληματίσει τους/τις μαθητές/-τριες σε ζητήματα που σχετίζονται με την εργασία στην περίοδο της πανδημίας και να τους/τις βοηθήσει να κατανοήσουν ότι οι αποφάσεις σε περιόδους κρίσεις, μας φέρνουν αντιμέτωπους με πολλά διλήμματα. Οι επιδιωκόμενες δεξιότητες είναι οι δεξιότητες κοινωνικής ζωής (Ενσυναίσθησης, Προσαρμοστικότητας, Υπευθυνότητας) και δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, συνεργασίας, επικοινωνίας, δημιουργικότητας.
Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες θα έχουν εξετάσει την ανάγκη μέτρων περιορισμού εξάπλωσης της COVID-19 μέσα από διαφορετικές προσεγγίσεις διαφορετικών ρόλων και θα μπορούν να επιχειρηματολογήσουν υπέρ ή κατά αυτών.
Οι μαθητές/τριες:
1η δραστηριότητα: Εισάγονται στο θέμα παρατηρώντας μια φωτογραφία και αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης «Παρατηρώ,
Σκέφτομαι, Αναρωτιέμαι» συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας 1.
Κατόπιν, παρακολουθούν το βίντεο χωρίς λόγια: French chef lead protest against COVID 19 , διαβάζουν το κείμενο που το συνοδεύει ώστε να ενημερωθούν για το συμβάν που παρουσιάζει η φωτογραφία και εργάζονται στο φύλλο εργασίας 2.
2η δραστηριότητα: Μπαίνουν στη θέση των ατόμων της φωτογραφίας και εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους στο φύλλο εργασίας 3.
Εκτιμώμενος χρόνος: 1 διδακτική ώρα.
Θεματική Ενότητα: COVID-19 και Εργασία Οδηγίες για τον/την εκπαιδευτικό: σελ. 40-42. Φύλλα Εργασίας: σελ. 43-47.
Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες θα έχουν εξετάσει την ανάγκη μέτρων περιορισμού εξάπλωσης της COVID-19 μέσα από διαφορετικές προσεγγίσεις διαφορετικών ρόλων και θα μπορούν να επιχειρηματολογήσουν υπέρ ή κατά αυτών.
Οι μαθητές/τριες:
1η δραστηριότητα: Με τη βοήθεια του φύλλου εργασίας 4 αναλαμβάνουν διαφορετικούς ρόλους (πελάτης, εργαζόμενος,
ιδιοκτήτης, κλπ) και προσεγγίζουν το δίλημμα «να υπάρχουν ή όχι αυστηρά μέτρα για τη λειτουργία των κέντρων εστίασης κατά την πανδημία» από διαφορετικές οπτικές γωνίες.
2η δραστηριότητα: Τέλος, σε δημόσια συζήτηση (debate)
επιχειρηματολογούν και αιτιολογούν τη θέση τους στο προαναφερθέν ερώτημα.
Η τελευταία δραστηριότητα μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο αξιολόγησης των μαθητών από τον/την εκπαιδευτικό.
Εκτιμώμενος χρόνος: 1 διδακτική ώρα.
Θεματική Ενότητα: COVID-19 και Εργασία Οδηγίες για τον/την εκπαιδευτικό: σελ. 40-42. Φύλλα Εργασίας: σελ. 43-47
Στο τέλος του τρίτου εργαστηρίου οι μαθητές/τριες θα μπορούν να εξηγήσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στο κράτος, στις επιχειρήσεις και στους εργαζόμενους και τις αλληλεπιδράσεις που υπάρχουν μεταξύ τους.
1η δραστηριότητα: Eισάγονται στο ζήτημα των χαρακτηριστικών των εργαζομένων που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία με τη βοήθεια στατιστικού σχεδιαγράμματος και την παρακολούθηση του
βίντεο «Άνοδος της εργασίας για 5ο μήνα». Συμπληρώνουν το 5ο φύλλο εργασίας .
2η δραστηριότητα: Αξιοποιούν το φύλλο εργασίας και κατηγοριοποιούν φράσεις (6ο φύλλο εργασίας) που περιγράφουν τις επιπτώσεις της πανδημίας στο κράτος, στις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους.
3η δραστηριότητα: Το φύλλο εργασίας 7 τους/τις βοηθά να δημιουργήσουν το δικό τους νοητικό χάρτη με θέμα: «Το κόστος του Κορωνοϊού». Στόχος της δραστηριότητας είναι να αντιληφθούν τη συστημική σύνδεση των διαφορετικών ομάδων.
Εκτιμώμενος χρόνος: 1 διδακτική ώρα.
Θεματική Ενότητα: COVID-19 και Εργασία Οδηγίες για τον/την εκπαιδευτικό: σελ. 48-49.
Φύλλα εργασίας: σελ. 50-54.
Στο τέλος του τέταρτου εργαστηρίου οι μαθητές/τριες θα μπορούν να εξηγήσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στο κράτος, στις επιχειρήσεις και στους εργαζόμενους και τις αλληλεπιδράσεις που υπάρχουν μεταξύ τους.
1η δραστηριότητα: Χωρισμένοι/νες σε ομάδες αναλαμβάνουν μία από τις έως τώρα ομάδες μελέτης (εργαζόμενοι, κράτος, επιχειρήσεις) και εξετάζουν τις επιπτώσεις της πανδημίας στην περίπτωση που δεν λαμβάνονταν καθόλου μέτρα προφύλαξης. Το φύλλο εργασίας 8 τους
οδηγεί να δημιουργούν διαγράμματα ροής βασισμένα στην ερώτηση
«Τι θα συμβεί αν…» και εντοπίζουν για άλλη μία φορά τη συστημική σχέση μεταξύ των τριών διαφορετικών ομάδων.
2η δραστηριότητα: Μπαίνουν στη θέση του πρωθυπουργού μιας χώρας και αποφασίζουν ποια θα ήταν η στάση τους σε καιρό κρίσης, όπως μια πανδημία, τι θα βάρυνε περισσότερο στις αποφάσεις τους: «η κοινωνία ή η οικονομία;» Πόσο εύκολο θα ήταν να αποφασίσουν και γιατί;
Η τελευταία δραστηριότητα μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο αξιολόγησης των μαθητών από τον/την εκπαιδευτικό.
Εκτιμώμενος χρόνος: 1 διδακτική ώρα.
Θεματική Ενότητα: COVID-19 και Εργασία Οδηγίες για τον/την εκπαιδευτικό: σελ. 48-49.
Στο τέλος του 5ου εργαστηρίου οι μαθητές/τριες θα μπορούν να βρίσκουν και να αποτιμούν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της τηλεργασίας.
Οι μαθητές/τριες:
1η δραστηριότητα: Εισάγονται στο θέμα παρακολουθώντας το βίντεο
«Πώς η πανδημία άλλαξε την εργασία» και απαντούν στο φύλλο εργασίας 9 που αφορά στην κατανόηση όσων είδαν και άκουσαν.
2η δραστηριότητα: Εργάζονται σε ομάδες και στο φύλλο εργασίας 10 καταγράφουν τα θετικά και αρνητικά στοιχεία της τηλεργασίας σύμφωνα με τις απόψεις της ομάδας τους.
3η δραστηριότητα: Με το φύλλο εργασίας 11 μελετούν στατιστικά
διαγράμματα που σχετίζονται με τις απόψεις εργαζομένων σχετικά με την τηλεργασία και συγκρίνουν τα στοιχεία που απεικονίζουν με τις δικές τους απόψεις. Καταλήγουν σε αιτιολογημένα συμπεράσματα δημιουργώντας λίστες με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα για την τηλεργασία.
Εκτιμώμενος χρόνος: 1 διδακτική ώρα.
Θεματική Ενότητα: COVID-19 και Εργασία Οδηγίες για τον/την εκπαιδευτικό: σελ. 56-58. Φύλλα Εργασίας: σελ. 59-65.
Στο τέλος του 6ου εργαστηρίου οι μαθητές/τριες θα μπορούν να βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης και θα είναι σε θέση να εξηγούν γιατί είναι σημαντικές οι αρχές της επικοινωνίας και της εμπιστοσύνης στις δύο μορφές εργασίας.
1η δραστηριότητα: Ασχολούνται με το φύλλο εργασία 12 και χωρισμένοι σε ομάδες επικεντρώνονται στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Οι μισές ομάδες αναλαμβάνουν να καταγράψουν τα πλεονεκτήματα, ενώ οι άλλες μισές τα μειονεκτήματα της τηλεκπαίδευσης. Στο τέλος της δραστηριότητας οι ομάδες ενώνονται στην ολομέλεια και δημιουργούν κοινές λίστες μειονεκτημάτων και πλεονεκτημάτων της τηλεκπαίδευσης τις οποίες συγκρίνουν με εκείνες της τηλεργασίας.
2η δραστηριότητα: Με το φύλλο εργασίας 13 επικεντρώνονται στις αξίες/αρχές της εμπιστοσύνης και της καλής επικοινωνίας κατά την τηλεργασία (οι οποίες έχουν αναφερθεί στο αρχικό βίντεο) και δίνουν νόημα στις συγκεκριμένες έννοιες αξιολογώντας τη σπουδαιότητα συμπεριφορών που τις εκφράζουν.
3η δραστηριότητα: Σκέφτονται και συζητούν στις ομάδες τη σημασία της εμπιστοσύνης και της καλής επικοινωνίας με αντίστοιχες συμπεριφορές στα πλαίσια της τηλεκπαίδευσης και συμπληρώνουν τη 2η δραστηριότητα του φύλλου εργασίας 13.
Εκτιμώμενος χρόνος: 1 διδακτική ώρα.
Θεματική Ενότητα: COVID-19 και Εργασία Οδηγίες για τον/την εκπαιδευτικό: σελ. 56-58. Φύλλα Εργασίας: σελ. 59-65.
Στο τέλος του 7ου εργαστηρίου οι μαθητές/τριες θα εκφράσουν δημιουργικά την αποτίμησή τους για τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης και θα είναι σε θέση να εξηγούν γιατί είναι σημαντικές οι αρχές της επικοινωνίας και της εμπιστοσύνης στις δύο μορφές εργασίας.
Δραστηριότητα: Εργασία, ατομική ή ομαδική, εκφράζονται δημιουργικά παράγοντας ένα δικό τους έργο (π.χ.
τραγούδι, μικρό θεατρικό, κόμικ κλπ) με θέμα τα πλεονεκτήματα και
τα μειονεκτήματα της τηλεκπαίδευσης ή τη σημασία της εμπιστοσύνης και της καλής επικοινωνίας στην τηλεκπαίδευση.
Η τελευταία δραστηριότητα μπορεί να λειτουργήσει και ως μέσο αξιολόγησης των μαθητών/τριών από τον/την εκπαιδευτικό.
Οι μαθητές/τριες απαντούν το φύλλο αυτοαξιολόγησης.
Εκτιμώμενος χρόνος: 1 διδακτική ώρα.
Θεματική Ενότητα: COVID-19 και Εργασία Οδηγίες για τον/την εκπαιδευτικό: σελ. 56-58. Φύλλα Εργασίας: σελ. 59-65.
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη