Ο στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες, μέσω εργαστηρίων και δραστηριοτήτων που καλλιεργούν τις Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα, να ευαισθητοποιηθούν, να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές οι οποίες αναγνωρίζουν, αποδέχονται , σέβονται και επωφελούνται από τη διαφορετικότητα, αντί να την αγνοούν ή να την αποκλείουν.
Το πρόγραμμα αξιοποιεί τα λογοτεχνικά βιβλία ως «παράθυρα» για τους/τις ανήλικους/ες αναγνώστες/τριες, ώστε να παρατηρούν τις ιδιαίτερες καταστάσεις που αντιμετωπίζουν οι «Άλλοι», ενώ ταυτόχρονα λειτουργούν ως «καθρέφτης» για να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους και τα προβλήματά τους.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
α. Οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν , αξιολογήσουν και προτείνουν τρόπους και συμπεριφορές άρσης των διακρίσεων, με έμφαση στον αμοιβαίο σεβασμό, την αποδοχή και την αλληλεπίδραση.
β. Οι μαθητές/τριες, με γνώμονα τις λογοτεχνικές αναγνώσεις και τη συγγραφή μικρών κειμένων να αναπτύξουν τη δημιουργική και κριτική τους σκέψη, να γίνουν ικανοί να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να αναπτύσσουν ενσυναίσθηση.
γ. Οι μαθητές/τριες να αντιληφθούν τις βασικές αιτίες της δημιουργίας των διακρίσεων.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα έχουν καταστεί ικανοί/ές να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Συζητούν πως αυτές οι διαφορές μπορούν να αποδειχτούν θετικές για όλους/ες.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα έχουν καταστεί ικανοί/ές να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Συζητούν πώς θα ένιωθαν, αν τα αποκαλούσαν έτσι και αν τα απέκλειαν ή τα περιθωριοποιούσαν λόγω αυτών των γνωρισμάτων τους και μόνο.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα έχουν καταστεί ικανοί/ές να:
συζητούν με αφορμή έργα τέχνης ή την εικονογράφηση ενός βιβλίου,
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα έχουν καταστεί ικανοί/ές να:
αναγνωρίζουν ότι ο αλληλοσεβασμός είναι σημαντικός στην επικοινωνία.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Στην ολομέλεια συζητούν και προσεγγίζουν κριτικά τους τρόπους που παρουσιάστηκα,ν λαμβάνοντας υπόψη και τι θα προτιμούσαν αν ήταν οι ίδιο/ιες μαθητές/τριες στη θέση του πρωταγωνιστή/τριας.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα έχουν καταστεί ικανοί/ές να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα έχουν καταστεί ικανοί/ές να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα έχουν καταστεί ικανοί/ές να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη