Σκοπός του προγράμματος
Οι μαθητές/τριες να αναγνωρίσουν την ύπαρξη διαφορετικών ταυτοτήτων, να κατανοήσουν τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις, να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και να αντιληφθούν τις δυσκολίες, τις ανάγκες και τα συναισθήματα του ‘’Άλλου’’ που μπορεί να είναι ο μετανάστης, ο πρόσφυγας, ο εκτοπισμένος.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
α)να διακρίνουν τις έννοιες πρόσφυγες, μετανάστες, εσωτερικά εκτοπισμένοι, αιτούντες άσυλο,
β)να κατανοήσουν τη σημασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και να σκεφθούν τρόπους προάσπισης τους,
γ) να εκφράσουν τις δικές τους αξίες και να συνδεθούν με τους συμμαθητές/τριες τους μέσα από ένα κοινό αξιακό σύστημα.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/ριες αναμένεται:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
https://www.unhcr.org/gr/teaching_about_refugees
Ακολουθεί η δραστηριότητα ανάπτυξης της ενσυναίσθησης. Ένα παιδί από κάθε ομάδα υποδύεται αυτό που λέει η κάρτα, ότι είναι πχ. πρόσφυγας και κάνει μία παγωμένη εικόνα. Οι μαθητές/ριες της ίδιας ομάδας υποδύονται τις σκέψεις του πρώτου παιδιού. Με τη σειρά στέκονται πίσω από το παιδί πρόσφυγα και μεγαλόφωνα λένε τι σκέφτεται ο πρόσφυγας σαν να ήταν η σκέψη του. Στη συνέχεια επαναλαμβάνουν την
Τα συναισθήματα των μαθητών/ριών καταγράφονται σε ένα χαρτόνι που αναρτάται στον τοίχο ή ψηφιακά σε padlet, canva.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να :
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Οι μαθητές καταγράφουν τις απαντήσεις τους σύμφωνα με τις προηγούμενες γνώσεις τους και στη συνέχεια παρακολουθούν τα βίντεο ή μελετούν τις πληροφορίες στις ιστοσελίδες. Συγκρίνουν τις αρχικές τους απαντήσεις τους με τις νέες πληροφορίες και αναθέτουν σε ένα άτομο από κάθε ομάδα να παρουσιάσει τις απαντήσεις στα ερωτήματα ως εξής:
Ομάδα 1: Βίντεο 1 : Από πού έρχονται οι
https://www.youtube.com/watch?v=PgNCyY4Ik8I&list=PLDhxOid2aiAHEGd5jcWcw7W-viYrJ-yKM&index=6
Ομάδα2 : Βίντεο 2: Πού πηγαίνουν οι πρόσφυγες;
https://www.youtube.com/watch?v=W55mdSCFim8&list=PLDhxOid2aiAHEGd5jcWcw7W-viYrJ-yKM&index=7
Ομάδα 3 :α) Infographic : Πόσοι είναι οι πρόσφυγες στον κόσμο;
Β) Χάρτης: Πόσοι είναι οι πρόσφυγες στην Ελλάδα;
Ομάδα 4: Ποσοστά: Ποια είναι τα ποσοστά των εγγραφών των προσφύγων μαθητών/ριών στην εκπαίδευση στην Ελλάδα; Για ποιους λόγους;
https://www.unhcr.org/gr/wp-content/uploads/sites/10/2020/10/access_to_edu_2020.pdf
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/ριες αναμένεται:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Τέλος καταγράφονται τα συναισθήματα των μαθητών/ριών σε ομόκεντρο κύκλο στο χαρτόνι που είναι αναρτημένο στον τοίχο ή ψηφιακά εμπλουτίζεται το padlet, canva.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/ριες αναμένεται:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Γίνεται συζήτηση στην Ολομέλεια της τάξης και αναζητούνται ομοιότητες και διαφοροποιήσεις στις ιστορίες των ομάδων. Τέλος καταγράφονται τα συναισθήματα των μαθητών/ριών σε ομόκεντρο κύκλο στο χαρτόνι που είναι αναρτημένο στον τοίχο ή εμπλουτίζεται το padlet, canva.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/ριες αναμένεται:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
https://www.demopaideia.gr/wp-content/uploads/2015/11/da_egxeiridio_anthropina_dikaiwmata_gr.pdf
Γίνεται παρουσίαση των ομάδων και συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης.
3. Στο επόμενο βήμα, οι μαθητές/ριες παρακολουθούν το βίντεο για τα δικαιώματα των προσφύγων
https://www.youtube.com/watch?v=2QuHkabkmgg&list=PLDhxOid2aiAFkB2H4yyrtHq_DKKzr4X3I&index=9
4. Ακολουθεί καταιγισμός ιδεών για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εξασφαλιστεί ότι τα δικαιώματα των προσφύγων γίνονται σεβαστά
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/ριες αναμένεται:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/ριες αναμένεται:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη