Το πρόγραμμα «Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή!», αποτελεί μία δομημένη πρόταση επτά τρίωρων εργαστηρίων δεξιοτήτων που στοχεύει στην κοινωνικο-συναισθηματική υποστήριξη και ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο σχολείο μέσα από μία θετική, αισιόδοξη και οραματική προοπτική που επενδύει στα αποθέματα δεξιοτήτων, ικανοτήτων, αξιών και εμπειριών των μαθητών/-τριών, στη σύνδεση με την ομάδα των συνομηλίκων και τον χώρο του νέου σχολείου ως τόπου χαράς και δημιουργίας και τελικά στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4cs) και δεξιοτήτων ζωής και του νου, με έμφαση στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας. Με τον όρο ψυχική ανθεκτικότητα (Resilience) ορίζεται η ικανότητα του ατόμου να ανακάμπτει και να ξεπερνά τις αντιξοότητες, τις στρεσογόνες καταστάσεις, τις κρίσεις και τις αλλαγές και να συνεχίζει με την εξέλιξή του. Αφορά σε ένα σύνολο δεξιοτήτων οι οποίες καλλιεργούνται και μπορούν να βελτιωθούν με την εκπαίδευση και την άσκηση σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο (Linde-Leimer & Wenzel, 2014; Doll & Brehm, 2009).
Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
Οι μαθητές/ τριες να:
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα μπορούν:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
1.1. Ένα γράμμα & μια απρόσμενη επισκέπτρια Εμφάνιση της «Μικρής Ηλιαχτίδας» από το παράθυρο. Παρουσίαση στοιχείων της ταυτότητάς της.
1.2. Παιχνίδια με τη μικρή ηλιαχτίδα στον χώρο της τάξης
1.3. Κατασκευή
Διάρκεια εργαστηρίου 3 διδακτικές ώρες
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα μπορούν:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Παραλαβή αντικειμένων από τους γονείς/κηδεμόνες.
Καρέκλα παρουσιάσεων.
«Είμαι ο/η [όνομα] και έφερα απ’ το σπίτι κατιτί. Μήπως θέλει κάποιος να το βρει;»
(α) ερωτήσεις ώσπου να το βρουν ή (β) παντομίμα
Ερωτήσεις ανάδειξης του τρόπου απόκτησης του αντικειμένου (Πώς; Ποιος;), της χρήσης του (Τι;) και της συναισθηματικής σχέσης με το παιδί (Γιατί είναι το αγαπημένο σου;)
Διάρκεια εργαστηρίου 3 διδακτικές ώρες
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα μπορούν:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
3.1. Συναισθήματα
«Παγωμένες … καλημέρες»
(α) Στον κύκλο. Αναγνώριση, ονομασία συναισθημάτων.
(β) Χωρισμός σε δύο ομάδες. Αναγνώριση και απόδοση με «παγωμένη εικόνα» της «Καλημέρας». Η άλλη ομάδα μαντεύει το συναίσθημα.
3.2. Συναισθήματα & Σώμα
Η Μικρή Ηλιαχτίδα: Αναφορά στον Αέρα, τον φίλο του Ήλιου. Προτείνει τα εξής παιχνίδια:
3.3. Υγιεινά πρότυπα ζωής
Διάρκεια εργαστηρίου 3 διδακτικές ώρες
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα μπορούν:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
4.1. Από το Εγώ στο Εμείς
ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ: Ζωγραφική
4.2. Παιχνίδια σε ζευγάρια
4.3. Ιδέες και Όνειρα!
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ:
– Δημιουργία «ζωντανών γλυπτών».
– Δημιουργία ομαδικής συνεργατικής ζωγραφιάς.
Διάρκεια εργαστηρίου 3 διδακτικές ώρες
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα μπορούν:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
5.1. Ανάγνωση παραμυθιού με τη Μικρή Ηλιαχτίδα
5.2. Όνειρα
«Αν μπορούσα να κάνω κάτι για το σχολείο μου θα… ». (Σύνδεση με στόχους 4 και 11 των 17 Στόχων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη – ΣΒΑ).
5.3. Από την ιδέα στην οργάνωση – Βελτιώσεις και νέες προοπτικές:
Διάρκεια εργαστηρίου 3 διδακτικές ώρες
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα μπορούν:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
6.1.- 6.2. Υλοποίηση του σχεδίου-δράσης
6.3. Αποτίμηση
Με την ολοκλήρωση του έργου δράσης ακολουθεί συζήτηση:
Διάρκεια εργαστηρίου 3 διδακτικές ώρες
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες θα μπορούν:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
7.1. Αποτίμηση
7.2. Συνεργατική Δημιουργία
7.3. Παρουσίαση των μαθητικών έργων και απονομή των Επαίνων Περηφάνειας σε μία εκδήλωση με καλεσμένους τους γονείς/κηδεμόνες.
Διάρκεια εργαστηρίου 3 διδακτικές ώρες
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη