Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
  • Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

No SDGs found for this action.

Αριθμός Εργαστηρίων:

7

Αριθμός Διδακτικών Ωρών:

7

Ο κόσμος της εσωτερικής αρχιτεκτονικής και διακόσμησης με το Homestyler

Δεξιότητες Στόχευσης

Δεξιότητες Επιχειρηματικότητας
  • οργανωτική ικανότητα
Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα 4cs
  • δημιουργικότητα
  • επικοινωνία
  • κριτική σκέψη
  • συνεργασία
Κατασκευές, Παιχνίδια, Εφαρμογές
  • δεξιότητες σχεδιασμού και κατασκευής έργων ή τεχνουργημάτων (ψηφιακών ή μη)
Παραγωγική Μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας
  • εμπειρική μάθηση
  • επάγγελμα
  • μάθηση στην πράξη
  • παραγωγικότητα
Ρομποτική
  • δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης
  • επιστημονική/υπολογιστική σκέψη
Στρατηγική Σκέψη
  • μελέτη περιπτώσεων και επίλυση προβλημάτων
  • οργανωσιακή σκέψη
Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον)
  • συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.
  • ψηφιακή επικοινωνία
  • ψηφιακή κριτική σκέψη
  • ψηφιακή συνεργασία

Σύντομη περιγραφή

Στόχος: Μέσα από τη διερευνητική μάθηση και τον τεχνικό σχεδιασμό, οι μαθητές/τριες αναλαμβάνουν ρόλο ερευνητών και μηχανικών, σχεδιάζοντας και διακοσμώντας τα ψηφιακά τους δωμάτια. Το πρόγραμμα συνδυάζει τη διερευνητική προσέγγιση και τη φιλοσοφία του Problem-Based Learning, με έμφαση στη χρήση ψηφιακών εργαλείων, όπως το Homestyler της Autodesk. Οι μαθητές/τριες αναπτύσσουν ψηφιακές δεξιότητες, μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τρισδιάστατες απεικονίσεις και εξερευνούν τον κόσμο της εσωτερικής αρχιτεκτονικής. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η καλλιέργεια και η ανάδειξη των δεξιοτήτων μάθησης και ψηφιακής μάθησης, του 21ου αιώνα όπως είναι: η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η επικοινωνία και η συνεργασία των μαθητών/τριών μεταξύ τους και με τον/την εκπαιδευτικό, στο περιβάλλον της σχολικής τάξης όσο και στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.

Οι γενικοί στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες:
α. Να αποσαφηνίσουν την έννοια της εργονομίας ενός δωματίου.
β. Να αντιληφθούν τον ρόλο της λειτουργικότητας των επιλογών τους στο χώρο.
γ. Να συντάσσουν οικονομικό προϋπολογισμό στο πλαίσιο της τελικής λύσης.

Τίτλοι επιμέρους εργαστηρίων

1. Ας γνωριστούμε με βάση τα χρώματα, τα υλικά, τις προτιμήσεις και το γούστο.Μαθαίνουμε το ψηφιακό σχεδιαστικό εργαλείο μοντελοποίησης 3D Homestyler

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Oι μαθητές/τριες να είναι σε θέση:
• Να γνωριστούν μεταξύ τους με βάση τις προτιμήσεις τους στα χρώματα, τα υλικά, το προσωπικό στυλ και το γούστο.
• Να συνδιαλέγονται και να συναποφασίζουν για τις επιλογές της ομάδας τους.
• Να αποκτήσουν ικανότητα χρήσης της εφαρμογής του ψηφιακού σχεδιαστικού εργαλείου Homestyler σε επίπεδο λειτουργικοτήτων και βασικής ψηφιακής ικανότητας λειτουργίας του βασικού μενού επιλογών τους.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

• Ο/η εκπαιδευτικός εισάγει και πληροφορεί τους/τις μαθητές/τριες στη θεματική, στη στόχευση και τις έννοιες κλειδιά τους θέματος του προγράμματος των εργαστηρίων.
• Οι μαθητές/τριες συμπληρώνοντας το φύλλο εργασίας ταξινομούν, αρχικά, τα χρώματα που προτιμούν και τους αρέσουν, καθώς και τα υλικά.
• Ο/η εκπαιδευτικός με βάση τις προτιμήσεις τους, τους ταξινομεί στον πίνακα και ζητά την ομαδοποίηση τους σε ομάδες των δύο ανάλογα τις επιλογές τους στα χρώματα και τα υλικά και το στυλ διακόσμησης.
• Ο/η εκπαιδευτικός και οι μαθητές/τριες ακολουθούν ένα σύντομο φύλλο εργασίας βιωματικής εξάσκησης στις λειτουργικότητες του ψηφιακού σχεδιαστικού εργαλείου.

2. Βασικές διαστάσεις και εργονομία του δωματίου μας και αντικειμένων

 Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση:
• Να αποκωδικοποιούν το δοσμένο σ’ αυτούς/αυτές από τον/την εκπαιδευτικό, πρόβλημα.
• Να αποκωδικοποιούν το εκάστοτε εργονομικό πρόβλημα.
• Να ερμηνεύουν τις προδιαγραφές μέσα από την περιγραφή του προβλήματος.
• Να αποσαφηνίσουν την έννοια της εργονομίας ενός δωματίου.
• Να παράγουν   δύο   (2) τουλάχιστον κατόψεις πιθανών δωματίων τους.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

• Ο/Η εκπαιδευτικός θέτει το πρόβλημα της δημιουργίας προσωπικού δωματίου και οι μαθητές/τριες ερευνώντας τις βασικές προδιαγραφές διαστάσεων και της εργονομίας δημιουργούν δύο (2) τουλάχιστον κατόψεις του πιθανού δωματίου τους.

 

3. Υλικά διακόσμησης (χρώματα, υλικά, στυλ)

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση:
• Να επιλέγουν τα υλικά διακόσμησης σύμφωνα με τους κανόνες εσωτερικής διακόσμησης.
• Να διακοσμούν τα δύο πιθανά δωμάτια με υλικά προτίμησής τους μετά από δοκιμές και έρευνα.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

• Διεξάγεται έρευνα για τα υλικά διακόσμησης για ότι αφορά τα χρώματα και τα υλικά και καταλήγουν μετά από συζήτηση στα πιθανά χρώματα και υλικά με τα οποία θα διακοσμήσουν εσωτερικά το δωμάτιό τους.
• Δοκιμάζουν μέσω του homestyler την εισαγωγή των υλικών διακόσμησης και βασικών στοιχείων του δωματίου.

4. Αισθητική- προσωπικό στυλ- γούστο

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση:
• Να επιλέγουν τα υλικά διακόσμησης, σύμφωνα με τους κανόνες εσωτερικής διακόσμησης.
• Να διακοσμούν τα δύο (2) πιθανά δωμάτια με υλικά προτίμησής τους μετά από δοκιμές και έρευνα.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

• Με βάση το προσωπικό στυλ και της αισθητικής του χώρου, επιλέγουν και εφαρμόζουν τα χρώματα, τα υλικά διακόσμησης και το βασικό εξοπλισμό του δωματίου.

5. Λειτουργικότητα

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση:
• Να αντιληφθούν τον ρόλο της λειτουργικότητας των επιλογών τους στον χώρο.
• Να τροποποιούν και να βελτιώνουν της κατασκευής του στη φιλοσοφία της λειτουργικότητας.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

• Οι μαθητές/τριες συζητούν τόσο εντός των υποομάδων όσο και στην ολομέλεια για τη έννοια της λειτουργικότητας του δωματίου και πραγματοποιούν βελτιώσεις και τροποποιήσεις.
• Οι μαθητές/τριες καταγράφουν και δικαιολογούν τις αλλαγές στην κατασκευή σε σχέση με τις αρχικές προδιαγραφές και την επιλεγμένη κάτοψη.

6. Κόστος κατασκευής σύμφωνα με τις επιθυμίες, απαιτήσεις

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση:
• Να συναποφασίζουν για την επικρατέστερη λύση-κάτοψη βάσει κριτηρίων και σύμφωνα με το βαθμό ικανοποίησης των προδιαγραφών.
• Να συντάσσουν οικονομικό προϋπολογισμό στο πλαίσιο της τελικής λύσης.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

• Οι μαθητές/τριες συζητούν και καταλήγουν στην επικρατέστερη κάτοψη που ικανοποιεί τις προδιαγραφές που έθεσε ο/η εκπαιδευτικός στο πρόβλημα.
• Οι μαθητές/τριες πραγματοποιούν ένα βασικό οικονομικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την τελική κατασκευή και τη διακόσμηση.

7. Ας αναστοχαστούμε τι πήγε καλά και τι όχι - Αξιολόγηση

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση:
• Να παρουσιάζουν και να διαχέουν στην ολομέλεια την παραγόμενη κατασκευή τους.
• Να αναστοχάζονται επί των θετικών και αρνητικών εμπειριών μάθησης ώστε να μαθαίνουν καλύτερα.
• Να αξιολογούν βάσει κριτηρίων μια ομότιμη ομάδα με πίνακα διαβαθμισμένων κριτηρίων
• Να αυτοαξιολογούνται για την απόδοση και τη συνεισφορά τους στην ομάδα.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

• Με το πέρας της κατασκευής του δωματίου και της διακόσμησής του, των παρουσιάσεων από τις ομάδες του δωματίου τους, αναστοχάζονται τι θα μπορούσε να γίνει καλύτερα ώστε να μάθουν περισσότερα πράγματα, με πιο εύκολο και δημιουργικό τρόπο.
• Για την αξιολόγησή τους, βάσει των προδιαγραφών, εφαρμόζεται η αξιολόγηση με διαβαθμισμένων κριτηρίων από τον/την εκπαιδευτικό.
• Εφαρμόζεται και η αυτοαξιολόγηση των μαθητών/τριων για την απόδοση και συνεισφορά στην ομάδα τους.

Εκπαιδευτικό υλικό