Μέσα από μία σειρά βιωματικών, διερευνητικών διαδικασιών οικοδομείται μία δράση με σκοπό, να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους, να ανακαλύψουν πτυχές της τοπικής ταυτότητας, να αναλάβουν δράσεις που ενισχύουν την ενεργό συμμετοχή τους στα κοινά και να δημιουργήσουν σύγχρονο υλικό παρουσίασης, καλλιεργώντας παράλληλα την υπευθυνότητα, τον σεβασμό και την αγάπη για τον τόπο τους.
Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας Γυμνασίου(ΦΕΚ Β’ 217/2023)
Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» (ΦΕΚ Β’ 6048/2024)
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας (ΦΕΚ 303/Β΄/13-03-2003)
Μετά την ολοκλήρωση της δράσης, οι μαθητές/τριες, θα είναι σε θέση να:
Οι μαθητές /τριες συζητούν τι γνωρίζουν για τον τόπο τους και τι επιζητούν να μάθουν. Με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού, διατυπώνουν ερωτήματα για την τοπική ιστορία, όπως:
Ποια είναι τα σημαντικότερα μνημεία του τόπου τους;
Πώς επηρεάζει η γεωγραφική θέση του τόπου τους την ανάπτυξή της;
Στη συνέχεια διερευνούν ποιος/οι από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να αναδειχθούν μέσα από μια δική τους δράση για τον τόπο τους. π.χ. “Γυναίκες στη Βέροια άλλοτε και τώρα”, “Τα παιδιά στη Βέροια μέσα στο χρόνο” , ” Το σχολείο μας στο χρόνο”
Εργαλεία:
Ομαδικές συζητήσεις, ψηφιακά ερωτηματολόγια, παρουσίαση φωτογραφιών και χαρτών.
Εργαλείο αξιολόγησης με Google Forms (ανατροφοδότηση από μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς).
Καταγραφή συναισθημάτων και εμπειριών με ψηφιακά συννεφόλεξα (Mentimeter, WordArt).
Συγκριτική παρουσίαση των γνώσεων/στάσεων των μαθητών με infographics.
Μέθοδοι:
Συνεργατική μάθηση-Βιωματική προσέγγιση
Επικοινωνία με την κοινότητα
Δημιουργική έκφραση
Διερευνητική μάθηση και συνεργατική εργασία.
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και συνεντεύξεις.
Χρήση ΤΠΕ Project-based learning (εκπαίδευση μέσω έργου).
Σαφείς φάσεις και προϊόντα (π.χ. χάρτης, αφίσα, παρουσίαση) που καθοδηγούν τη μάθηση με σκοπό και διάρκεια.
Οι μαθητές/τριες σχεδιάζουν τη δράση τους με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού:
Ανατροφοδότηση από τους/τις μαθητές/τριες (ερωτηματολόγιο, συζήτηση).
Εργαλείο αξιολόγησης με Google Forms (ανατροφοδότηση από μαθητές/τριες, γονείς).
Ενημερωτικό ένθετο στο εβδομαδιαίο σχολικό newsletter ή ηλεκτρονική εφημερίδα, με θέμα τη δράση, τα στάδια, και εντυπώσεις μαθητών.