Μέσα από την προτεινόμενη δράση, οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με την ιστορικότητα της περιοχής τους, σε διάδραση με τον δημόσιο χώρο, γνωρίζοντας σημαντικά τοπόσημα της περιοχής τους. Παράλληλα, έρχονται σε επαφή με ρεαλιστικό τρόπο με τη διαχείριση και τη συντήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, σεβόμενοι/ες την τοπική κοινωνία, το παρελθόν και την πατρογονική κληρονομιά, μέσα από έναν διαρκή διάλογο με το παρόν.
Σύνδεση με:
1. Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Γυμνασίου (ΥΑ υπ. αριθμ. 4341/Δ2 (ΦΕΚ 217/Β΄/19-01-2023).
2. Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας (ΦΕΚ 303 /Β΄/13-03-2003).
3. Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου (ΥΑ υπ. αριθμ. 130372/ΓΔ4 (ΦΕΚ 6048/Β΄/1-11-2024).
Οι μαθητές/τριες, αναμένεται να:
έρθουν σε επαφή με την τοπική ιστορία,
εξοικειωθούν με τη διαχείριση και διατήρησή της,
υιοθετήσουν μια κριτική προσέγγιση στα ήθη, τα έθιμα και την προσωπικότητα των κατοίκων της πόλης, με σεβασμό στη φυσιογνωμία της,
δημιουργήσουν πολιτιστικά έργα, άμεσα συνδεδεμένων με τον τρόπο πρόσληψης της δράσης από κάθε μαθητή/τρια.
Οι μαθητές/τριες, με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού συζητούν και διαμορφώνουν ερωτήματα για να ανακαλύψουν:
Ποια τα σημαντικότερα μνημεία του Κορυδαλλού (ιστορικά, κοινωνικά, πολιτιστικά, αθλητικά, θρησκευτικά, …);
Ποια η επίδρασή τους στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της πόλης και των κατοίκων της;
Πώς επιδρούν στην ομαλή ένταξη νέων κατοίκων στην κανονικότητα της πόλης;
Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικός κατανέμουν ρόλους και διαμορφώνουν τις ανάλογες ομάδες (ιστορικοί, ερευνητές/τριες, φωτογράφοι, ρεπόρτερ, ξεναγοί), καταγράφουν τους προορισμούς (π.χ. Ιερός Ναός Ταξιαρχών, Πλατεία Βενιζέλου, Φυλακές, Πολυβολεία, πρώην χώροι πολιτιστικής-οικονομικής-κοινωνικής δραστηριότητας, …), έρχονται σε επαφή με τους τοπικούς φορείς (π.χ. Δήμος, ντόπιοι κάτοικοι, συγγενείς, φίλοι τους) και προετοιμάζουν τον σχετικό εξοπλισμό τον απαραίτητο για την πραγματοποίηση της δράσης (φωτογραφικές μηχανές, μηχανές εγγραφής ήχου ή/και εικόνας, σημειωματάρια χάρτινα ή ηλεκτρονικά).
Ακολούθως, πραγματοποιούν επισκέψεις στα μνημεία της πόλης του Κορυδαλλού και σχετικές ξεναγήσεις: Ιερός Ναός Ταξιαρχών, Πλατεία Βενιζέλου, Φυλακές, Πολυβολεία στο όρος Αιγάλω του Κορυδαλλού, νταμάρια Σχιστού, πρώην και διαχρονικά σινεμά (Ακροπόλ, Βίκτωρ-Σινέ Παράδεισος, …), οικία Γεράκη, πρώην ζαχαροπλαστεία και καταστήματα εστίασης, διαχρονικά καταστήματα εστίασης (Αγανάκτηση, Ο Κουμπούρας, …), πρώην και νυν κτίρια σχολείων (Ρηνιωτάκη νυν 3ο ΓΣ Κορυδαλλού, …).
Στη συνέχεια, προχωρούν στη φωτογράφηση των μνημείων, στη συγκέντρωση ιστορικών πληροφοριών από τοπικές πηγές, σε συνεντεύξεις από κατοίκους της περιοχής, συγγενείς ή/και φίλους και στην καταγραφή των εμπειριών που αποκόμισαν.
Οι μαθητές/τριες δημιουργούν μια ψηφιακή παρουσίαση της δράσης, κοινοποιώντας παράλληλα τις εμπειρίες και τις εντυπώσεις τους στο ιστολόγιο του σχολείου.
Οι μαθητές/τριες παρουσιάζουν τη δράση στη σχολική κοινότητα, μέσω εκδήλωσης/έκθεσης σε χώρο του δημαρχείου (μάλλον στις Πλειάδες ή σε άλλο χώρο που θα υποδείξει ο Δήμος), ενημερώνοντας και το ιστολόγιο του σχολείου.
Οι μαθητές/τριες αναστοχάζονται αυτά που έμαθαν και εξωτερικεύουν, αποτυπώνοντας με διάφορους τρόπους, όσα τους έκαναν εντύπωση: με καλλιτεχνική προσέγγιση, με αθλητικές δράσεις, με λόγια έκφραση, με θεατρικό ή μουσικό λόγο.