Αφού συλλεχθούν τα παραπάνω στοιχεία και παρουσιαστούν στην τάξη, οι μαθητές/τριες συζητούν και προβληματίζονται πώς θα μπορούσαν να οργανώσουν κάποιες επισκέψεις σε χώρους που οι ηλικιωμένοι περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους (π.χ. ΚΑΠΗ της περιοχής τους) ώστε να ανταλλάξουν γνώσεις με άτομα τρίτης ηλικίας. Συζητείται ποιον φορέα θα μπορούσαν να επισκεφθούν για να αντλήσουν περισσότερες πληροφορίες από τα ίδια τα άτομα που αξιοποιούν τις παροχές του φορέα (ηλικιωμένοι/ες ), ώστε να προετοιμάσουν το ακριβές περιεχόμενο της υποστηρικτικής δράσης, αλλά και να διερευνήσουν τι θα ήθελαν εκείνοι και εκείνες να μάθουν από τους/τις ηλικιωμένους/ες . Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες αποφασίζουν συνεργατικά για τον τρόπο, τον τόπο, τις ημέρες, τις ώρες που είναι εφικτή η δυνατότητα παροχής μιας υποστηρικτικής δράσης από τους ίδιους και τις ίδιες προς άτομα τρίτης ηλικίας για την εκμάθηση νέων τεχνολογιών/χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, κινητών κ.λπ., σύμφωνα με τις δυνατότητες των μαθητών/τριών, και ταυτόχρονα τις ανάγκες και επιθυμίες των ηλικιωμένων. Στη συνέχεια, οργανώνουν τους άξονες συζήτησης της πρώτης διερευνητικής επίσκεψης (γνωριμία, συζήτηση) που αφορά σε ζητήματα σχετικά με: την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των ηλικιωμένων, την επικοινωνία με την οικογένειά τους, τον βαθμό και τον τρόπο που χειρίζονται την τεχνολογία, τι θα ήθελαν περισσότερο να μάθουν ή και να εξελίξουν (π.χ. αναζήτηση ειδήσεων/πληροφοριών, συνταγές, μουσική, επικοινωνία/κοινωνική δικτύωση, χρήση e-mail, online πρόσβαση σε παροχές δημοσίων υπηρεσιών). Αντίστοιχα, οι μαθητές και οι μαθήτριες προετοιμάζουν ερωτήματα προς τους/τις ηλικιωμένους/ες σχετικά με τις δικές τους μνήμες και εμπειρίες για ιστορικά γεγονότα, έθιμα και παραδόσεις που γνωρίζουν από τον τόπο καταγωγής τους.
Στη συνέχεια μαθητές/τριες σε μικρές ομάδες αναλαμβάνουν ειδικότερα πρακτικά και οργανωτικά ζητήματα πριν την πρώτη επίσκεψη στον φορέα, όπως η επικοινωνία με τον φορέα για τον σκοπό της επίσκεψης, ο τρόπος/οργάνωση μεταφοράς, ο ορισμός προσώπου ή προσώπων επικοινωνίας-διασύνδεσης, η δημιουργία ενημερωτικού έντυπου/επιστολής με το περιεχόμενο της επίσκεψης κ.λπ.
Στην πρώτη επίσκεψη οι μαθητές/τριες ξεναγούνται στον χώρο του φορέα και ενημερώνονται για τη λειτουργία, τις δράσεις του κ.λπ. Οι μαθητές/τριες συζητούν με τα άτομα τρίτης ηλικίας σχετικά με τον τρόπο που χειρίζονται την τεχνολογία και τι θα ήθελαν να μάθουν σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας και πώς να εξελίξουν υπάρχουσες γνώσεις. Επιπλέον, ζητούν από τους/τις ηλικιωμένους/ες να μοιραστούν μαζί τους ιστορίες και μνήμες από τους τόπους καταγωγής τους σχετικά με έθιμα και παραδόσεις, τα καταγράφουν και διερευνούν τη δυνατότητα να επισκεφτούν το σχολείο τους για σχετική παρουσίαση ή/και αναβίωση/υλοποίηση ενός εθίμου/παράδοσης.
Επιστρέφοντας στην τάξη, οι μαθητές/τριες σε μικρές ομάδες αναλαμβάνουν, συζητούν και προετοιμάζουν το υλικό, το περιεχόμενο και τη διαδικασία υλοποίησης της υποστηρικτικής δράσης σε ζητήματα τεχνολογίας που θα προσφέρουν σε επόμενη επίσκεψη. Ειδικότερα, συναποφασίζουν ποιες ομάδες μαθητών/τριών θα αναλάβουν την υλοποίηση «μαθημάτων» εξοικείωσης σε θέματα τεχνολογίας, όπως κοινωνική δικτύωση, αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, αναζήτηση μουσικής και βίντεο σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους, αξιοποίηση εφαρμογών στο κινητό, ρυθμίσεις κ.λπ. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες επικοινωνούν με τον φορέα για τη συνέχεια της δράσης και ορίζουν τις λεπτομέρειες για την υλοποίηση της υποστηρικτικής δράσης (πότε, διάρκεια, πόσα άτομα θα συμμετάσχουν, εξοπλισμό που θα χρειαστούν κ.λπ.).
Επιπλέον, άλλες ομάδες μαθητών/τριών αναλαμβάνουν τη διοργάνωση και τις λεπτομέρειες επίσκεψης των ηλικιωμένων στο σχολείο, όπως πότε (π.χ. εθνική επέτειο για ένα ιστορικό γεγονός που θα ήθελαν να μοιραστούν ή την περίοδο που είθισται να ακολουθείται το έθιμο/παράδοση που θα επιθυμούσαν να παρουσιάσουν), σε ποιους χώρους θα υλοποιηθεί, ποια τμήματα θα συμμετάσχουν, προμήθεια πιθανών υλικών που θα χρειαστούν για υλοποίηση δράσης εθίμων και παραδόσεων κ.λπ.).