Στη συνέχεια, προχωρούν στον σχεδιασμό για την υλοποίηση των προτάσεων: Στις δραστηριότητες αυτές μπορεί να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των τάξεων/σχολείων (γενικών και ειδικών σχολείων, αν είναι συστεγαζόμενα ή αν βρίσκονται σε κοντινή απόσταση).
(α) Ως προς τον σχεδιασμό της εκδήλωσης στο σχολείο (η οποία θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων ή/και στην αυλή του σχολείου): οι μαθητές/τριες συζητούν και αποφασίζουν τι θα περιλαμβάνει, πόση ώρα θα διαρκέσει και ποιο θα είναι το περιεχόμενό της. Ως προς το περιεχόμενο η εκδήλωση μπορεί να περιλαμβάνει παρουσιάσεις από τον/την εκπαιδευτικό, τους/τις μαθητές/τριες που μπορεί να αφορούν:
- στον λόγο που γίνεται αυτή η εκδήλωση,
- στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της διερεύνησης που έκαναν (τι παρατήρησαν οι μαθητές/τριες κατά την επίσκεψη τους στην παιδική χαρά και ποιες δυσκολίες εντόπισαν),
- στη σημασία της προσθήκης/κατασκευής κατάλληλων δομών/παιχνιδιών/κατασκευών για παιδιά, εφήβους/ες με ειδικές ανάγκες ή/και αναπηρία,
- τις προτεινόμενες λύσεις/προτάσεις σχετικά με την επιλογή κατάλληλων παιχνιδιών/κατασκευών και την αντιμετώπιση θεμάτων προσβασιμότητας και τα οφέλη αυτών των λύσεων/προτάσεων για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας και ιδιαίτερα για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Επίσης, μπορούν να παρουσιάσουν και τις επιστολές που σκέφτονται να ετοιμάσουν ή ενδεχομένως έχουν ήδη ετοιμάσει και να εξηγήσουν, γιατί αποφάσισαν να στείλουν τις επιστολές και τι ζητούν από τους αρμόδιους φορείς.
Οι παρουσιάσεις μπορεί να γίνουν με τη χρήση λογισμικού, όπου μπορούν να χρησιμοποιηθούν και φωτογραφίες από όλη τη διαδικασία (τη διερεύνηση και την προετοιμασία των δραστηριοτήτων που έχουν επιλεγεί από την τάξη). Οι μαθητές/τριες της τάξης αποφασίζουν συνεργατικά τελικά τι θα περιλαμβάνουν οι παρουσιάσεις και συνεργάζονται με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού για τη δημιουργία του κειμένου των παρουσιάσεων και την επιλογή των φωτογραφιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Αποφασίζουν, επίσης, ποιος/α ή ποιοι/ες θα μιλήσουν στην εκδήλωση. Επιλέγουν τον χώρο που θα γίνει η εκδήλωση και αποφασίζουν να χωριστούν σε ομάδες, για να συμβάλουν στη διοργάνωση της εκδήλωσης. Κάθε ομάδα αποφασίζει να αναλάβει μια διαφορετική πτυχή της εκδήλωσης όπως:
- εμπλοκή στην προετοιμασία της παρουσίασης ή των παρουσιάσεων,
- δημιουργία προσκλήσεων όπου αποφασίζουν τι θα γράφει η πρόσκληση, ποια θα είναι η μορφή της, σε ποιους/ες θα αποσταλεί (π.χ. γονείς, εκπαιδευτικούς, άλλα σχολεία, φορείς της κοινότητας όπως οι σχετικές υπηρεσίες του Δήμου ή σε φορείς που ασχολούνται με ΑμεΑ), με ποιον τρόπο θα αποσταλούν, πότε θα πρέπει να είναι έτοιμες και πότε θα αποσταλούν,
- προετοιμασία του χώρου της εκδήλωσης (π.χ. διαρρύθμιση θέσεων, τοποθέτηση ονομάτων στις καρέκλες για ειδικούς/ές προσκεκλημένους/ες , καθαρισμός και διακόσμηση του χώρου, τοποθέτηση υπολογιστή).
Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες μπορούν να γίνουν σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον/την εκπαιδευτικό της Πληροφορικής και γενικότερα το προσωπικό του σχολείου ή ενδεχομένως με γονείς που ασχολούνται με την οργάνωση εκδηλώσεων.
Επίσης, μια ομάδα μπορεί να ασχοληθεί με τη δημιουργία αφισών/flyers για τη διαφήμιση της εκδήλωσης, όπου θα συνεργαστούν ως προς το περιεχόμενο των αφισών, πώς θα διαμορφωθούν, πώς θα αναπαραχθούν, το χρονοδιάγραμμα της προετοιμασίας και της ολοκλήρωσης και πού θα τοποθετηθούν/διανεμηθούν στην κοινότητα.
Επίσης, ειδικά αν υπάρχει και συνεργασία με ειδικό σχολείο, μπορεί να υπάρξει σχεδιασμός (σε συνεργασία και με τον/την εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής του σχολείου) για να διοργανωθεί στο τέλος της εκδήλωσης ένα κοινό παιχνίδι, στο οποίο να μπορούν να παίξουν μαζί οι μαθητές/τριες από διαφορετικά σχολεία (γενικά και ειδικά) όπως το άθλημα Boccia/μπότσια για αθλητές/τριες με αναπηρία (βλ. Παράδειγμα). Σε αυτήν την περίπτωση η τάξη, με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής, αποφασίζει πού θα διοργανωθεί αυτό το παιχνίδι, ποιοι/ες θα συμμετάσχουν, πού και πώς θα προμηθευτούν το απαραίτητο υλικό (π.χ. μπάλες) για το παιχνίδι.
(β) ως προς τη συγγραφή και αποστολή της επιστολής στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου ή/και σε άλλους φορείς και συλλόγους που ασχολούνται με ΑμΕΑ: οι μαθητές/τριες, με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού, συντάσσουν μια επιστολή προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου ή/και σε φορείς που ασχολούνται με ειδικές κατασκευές ή σε συλλόγους που στηρίζουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες ή/και αναπηρία που θα περιλαμβάνει τις παρατηρήσεις από την επίσκεψή τους στην παιδική χαρά, τα αιτήματά τους και επιχειρήματα σχετικά με την αναγκαιότητα υποστήριξής τους από την υπηρεσία ή τον φορέα. Τέλος, ο/η εκπαιδευτικός αναλαμβάνει την αποστολή της επιστολής μαζί και με την πρόκληση για την εκδήλωση.