πέντε έως είκοσι (5-20) διδακτικές ώρες, ανάλογα με την ηλικία των μαθη-τών/-τριών, καθώς και το εύρος των δράσεων που θα επιλεγούν]
Ενδεικτικές προτάσεις, που εφαρμόζονται κατά περίπτωση:
• Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων: Συγκεντρώνονται τα φύλλα παρατήρησης, οι φωτογραφίες τα βίντεο, μέσω περιηγήσεων/αυτοψίας στους σχολικούς χώρους και τη γειτονιά, συζητούνται τα δεδομένα και καταγράφονται τα συμπεράσματα των μαθητών/-τριών μέσα από μικροομαδικές και ομαδικές διαδικασίες. Ο/Η εκ-παιδευτικός καθοδηγεί τους/τις μαθητές/-τριες, υποβάλλοντας ε-ρωτήσεις που τους βοηθούν. Για τους/τις μικρότερους/-ες μαθητές/-τριες (Νηπιαγωγείο και Α΄ Δημοτικού) η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνεται απευθείας σε επίπεδο τμήματος.
• Παρακολούθηση προγραμμάτων σχετικά με το θέμα σε ΚΕΠΕΑ. της περιοχής ή με διοργάνωση εκπαιδευτικής εκδρομής.
• Δημιουργία φυλλαδίων, μπάνερ, αφισών και άλλων υλικών ενημέρωσης της κοινής γνώμης της περιοχής με θέμα τις επιπτώσεις της απόρριψης σκουπιδιών έξω από κάδους και καλάθια, τη μείωση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση.
• Κατασκευές, τεχνολογία: Δημιουργούνται εργαστήρια ανακύκλωσης, στα οποία οι μαθητές/-τριες:
δοκιμάζουν τεχνικές για την αξιοποίηση των ανακυκλώσιμων υλικών,
αναπτύσσουν προτάσεις για τη μείωση των απορριμμάτων μέσα από τη χρήση υλικών συσκευασίας και μεταφοράς που επαναχρησιμοποιούνται (τσάντες super-market, παγούρια, ποτήρια, δοχεία φαγητού κ.λπ.) για καθημερινή χρήση,
κατασκευή πανό, πινακίδων και/ή αφισών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης, που θα αναρτηθούν μετά από άδεια των αρχών στους δημόσιους χώρους που ερευνήθηκαν,
κατασκευάζουν ή σχεδιάζουν την κατασκευή καλαθιών και κάδων απορριμμάτων που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε σημεία της γειτονιάς όπου παρατηρούνται πολλά σκουπίδια.
• Έκφραση και δημιουργία: Ζωγραφική, χορός, ποίημα/τραγούδι, θεατρικό παιχνίδι, άρθρο με θέμα «Τόσα πολλά σκουπίδια: τι μπορώ να κάνω;». Δημιουργία ομαδικού έργου (ζωγραφική, τραγούδι, θεατρικό, βίντεο) της τάξης με θέμα: «Γειτονιά χωρίς σκουπίδια».
• Σύνταξη κειμένων αποφάσεων/διακηρύξεων της σχολικής κοινότητας, του δημοτικού/κοινοτικού/τοπικού συμβουλίου, όπου θα αναφέρονται κανόνες διατήρησης των δημόσιων χώρων χωρίς σκουπίδια.
• Συμπράξεις με φορείς που ασχολούνται με την ανακύκλωση και το περιβάλλον, όπως δημοτικές υπηρεσίες, ΚΕΠΕΑ, οικολογικές οργανώσεις, για κοινές δράσεις και παρεμβάσεις, όπως ενημέρωση του οικογενειακού, φιλικού και σχολικού περιβάλλοντος, δημιουργία προτάσεων για τη μείωση του όγκου των απορριμμάτων που παράγονται καθημερινά και τη διατήρηση των δημόσιων χώρων χωρίς σκουπίδια.
• Ενεργές παρεμβάσεις στην τοπική κοινωνία: σε επιλεγμένα σημεία της γειτονιάς, όπου παρατηρούνται πολλά σκουπίδια, οι μαθητές και οι μαθήτριες, καθώς και όπου είναι εφικτό, σε συνεργασία με οικολογικές οργανώσεις ή ΚΕΠΕΑ διοργανώνουν εκστρατείες καθαριότητας και διαδηλώνουν για «μνημεία και γειτονιά χωρίς σκουπίδια».
• Διοργάνωση σχολικών εκδηλώσεων και/ή συμβάντων (events) στις ημερομηνίες που έχουν καθιερωθεί για την ευαισθητοποίηση των πολιτών πάνω στα περιβαλλοντολογικά προβλήματα, για παράδειγμα:
18 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης,
5 Ιουνίου Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος.