Οι μαθητές/τριες γυμνασίου θα εργαστούν σε ομάδες και θα εξερευνήσουν τα γλυπτά μνημεία που υπάρχουν στο νησί της Κέρκυρας και ως ερευνητές, αρθρογράφοι, εικαστικοί και δημοσιογράφοι θα γνωρίσουν, θα επισκεφθούν, θα αναλύσουν δεδομένα, θα εξάγουν συμπεράσματα και θα προτείνουν τρόπους βελτίωσης της κατάστασής τους στις αρχές σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Δημιουργοί: Μαριάνθη Αλεξανδροπούλου, Σ.Ε. ΠΕ06, Βασιλική Τζίβα, Σ.Ε. ΠΕ11, Μαρία Κοντούλα, Σ.Ε. ΠΕ04, Αριστείδης Μουζακίτης, Σ.Ε. ΠΕ03
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας (ΦΕΚ 303 /Β΄/13-03-2003).
Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου (ΦΕΚ 6048/Β΄/1-11-2024).
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να :
αναπτύξουν δεξιότητες ομαδοσυνεργατικής μάθησης,
αναπτύξουν τον οπτικό, πολυμεσικό, ψηφιακό και πληροφοριακό γραμματισμό,
βελτιώσουν τις δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου,
προβληματιστούν για την κατάσταση των μνημείων και την αισθητική τους βελτίωση,
επιλέξουν και επισκεφθούν τα επιλεγμένα μνημεία, γλυπτά μνημεία της περιοχής/πόλης τους,
αναζητήσουν πληροφορίες απαντώντας στα ερευνητικά ερωτήματα του/της εκπαιδευτικού,
καταγράψουν τα ευρήματα σε μια συνεργατική παρουσίαση google docs,
δημιουργήσουν video μέσω του εργαλείου AI Lumen5 (διαφημιστικό σποτ),
κινητοποιηθούν και ευαισθητοποιηθούν επιλέγοντας δράσεις εξωστρέφειας και σύνδεσης με τη κοινωνία σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Καταιγισμός ιδεών για καταγραφή μέσω του εργαλείου mentimeter των γλυπτών μνημείων στη Κέρκυρα.
Συζήτηση αναφορικά με το ποια γλυπτά μνημεία υπάρχουν στη Κέρκυρα, πού βρίσκονται, τη σημασία που έχει η θέση τους, της κατάστασής τους και προτάσεις δράσεων για τη συντήρηση και ανάδειξή τους.
Επίσκεψη σε ιστότοπους (συλλογή πληροφοριών, σημειώσεις, επιλογή υλικού, αξιολόγηση πληροφορίας, σύνθεση τελικού κειμένου).
Επίσκεψη των ομάδων στα μνημεία, λήψη φωτογραφιών και καταγραφή πληροφοριών/στοιχείων ενδιαφέροντος (τοποθεσία, κατάσταση του μνημείου, περιβάλλων χώρος, κλπ).
Λήψη σχετικού οπτικοακουστικού υλικού, όπως φωτογραφίες, videos, κλπ. για τον εμπλουτισμό του τελικού προϊόντος.
Συνεργασία και συζήτηση για την ολοκλήρωση συγκέντρωσης του υλικού, τις επιλογές που έχουν κάνει οι ομάδες, λήψη αποφάσεων για τη σύνθεση του τελικού προϊόντος της συνεργατικής παρουσίασης μέσω google docs (σύγχρονα και ασύγχρονα) και του διαφημιστικού σποτ
Συγκρότηση ομάδων εργασίας (ρόλοι μελών: γραμματέας, συντονιστής, παρουσιαστής, ερευνητής, συντάκτης) και επιλογή δυο διαφορετικών μνημείων προς διερεύνηση από κάθε ομάδα αναφορικά με το τι είδους μνημείο είναι, τον χρόνος και το υλικό κατασκευής, καθώς και τον/την δημιουργό του.
Περιγραφή του μνημείου, με βιογραφικά στοιχεία και ιστορικά γεγονότα που συνδέονται με το μνημείο. Επιπλέον γίνεται καταγραφή της κατάστασης του μνημείου και των προτάσειων για βελτίωση.
Συζήτηση για το χρονοδιάγραμμα και τον τρόπο συλλογής και καταγραφής των απαραίτητων πληροφοριών σε μια συνεργατική παρουσίαση google docs (μέσω προτεινόμενων ιστοτόπων του διαδικτύου και επισκέψεων στα μνημεία) και της μετατροπής της σε video μέσω του εργαλείου AI Lumen5 (διαφημιστικό σποτ). Σε περίπτωση που οι μαθητές/τριες δεν είναι εξοικειωμένοι με τα συγκεκριμένα εργαλεία ο/η εκπαιδευτικός μόνος/η ή σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό της Πληροφορικής μπορεί να εξηγήσει τον τρόπο λειτουργίας τους.
Σύνταξη άρθρου για την βελτίωση της κατάστασης των μνημείων και την ανάληψη εθελοντικής δράσης σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές για την προστασία κάποιου ή κάποιων από αυτά (Περιφέρεια, Δήμος, Εφορεία Αρχαιοτήτων).
Εικαστική απεικόνιση των μνημείων σε τοίχο του σχολείου με τεχνικές graffiti, photoshop σε συνεργασία με το Τμήμα Τεχνών, Ήχου και Εικόνας του Ι.Π. μετά από συνεννόηση με τον αρμόδιο Δήμο.
Ενδεικτικά μνημεία και αναφορές ονομάτων: ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ, ΜΑΤΙΑΣ ΦΟΝ ΣΟΥΛΕΜΠΟΥΡΓΚ, Θ. ΟΥΣΑΚΟΦ, ΙΑΚ. ΠΟΛΥΛΑΣ, Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΤΟΚΗΣ, Φ. ΓΚΙΛΦΟΡΝΤ, ΦΡΕΝΤΕΡΙΚ ΑΝΤΑΜ, ΑΧΙΛΛΕΙΟ, ΜΝΗΜΕΙΟ ΕΒΡΑΙΚΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ, ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΘΟΔΙΟΣ, ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΣΑΜΑΡΑΣ, ΜΝΗΜΕΙΟ ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΝΗΜΕΙΟ ΣΕΡΒΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ, ΟΒΕΛΙΣΚΟΣ ΤΟΥ ΝΤΑΓΚΛΑΣ.
Ημερίδα παρουσίασης και διάχυσης των αποτελεσμάτων του σχεδίου δράσης (πολυμεσική παρουσίαση /διαφημιστικό σποτ) με καλεσμένους τις τοπικές αρχές (Περιφέρεια, Δήμος, βουλευτές, κλπ).
Δημοσίευση στον ημερήσιο τύπο του άρθρου για τα γλυπτά μνημεία της Κέρκυρας.
Επικοινωνία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων για το διαφημιστικό σποτ και τη διαδραστική εικόνα των μνημείων και συζήτηση για δυνατότητα αξιοποίησής τους.
Μέσω του εργαλείου wordart οι μαθητές/τριες εκφράζουν τα συναισθήματα που ένιωσαν κατά τη διάρκεια της δράσης και σε ένα padlet που έχει δημιουργήσει ο/η εκπαιδευτικός καταγράφουν ατομικά τις εμπειρίες και τις γνώσεις που αποκόμισαν.