Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ζω καλύτερα - Ευ Ζην
  • ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Αριθμός Εργαστηρίων:

7

Αριθμός Διδακτικών Ωρών:

14

Ασφάλεια στον δρόμο – Οδική Ασφάλεια

Λέξεις που προσδιορίζουν το πρόγραμμα

Δεξιότητες Στόχευσης

Δεξιότητες Διαμεσολάβησης και Κοινωνικής Ενσυναίσθησης
  • διαμεσολάβηση
  • ενσυναίσθηση και ευαισθησία
  • επίλυση συγκρούσεων
  • πολιτειότητα
Δεξιότητες Κοινωνικής Ζωής
  • ανθεκτικότητα
  • αυτομέριμνα
  • ενσυναίσθηση
  • ευαισθησία
  • πολιτειότητα
  • προσαρμοστικότητα
  • υπευθυνότητα
Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα 4cs
  • δημιουργικότητα
  • επικοινωνία
  • κριτική σκέψη
  • συνεργασία

Σύντομη περιγραφή

Σκοπός του προγράμματος είναι η εισαγωγή των μαθητών/-τριών στην ασφαλή είτε πεζή είτε με ποδήλατο μετακίνηση εντός αστικών περιοχών και στην οδική ασφάλεια. Επιπρόσθετα, στοχεύει στην καλλιέργεια σημαντικών δεξιοτήτων, όπως: α) Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα, β) Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον), γ) Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, δ)  Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης, ε) Πλάγια σκέψη και στ) Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός.

Τίτλοι επιμέρους εργαστηρίων

1. Ας γνωριστούμε

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να:

  • Μοιράζονται συναισθήματα και σκέψεις για τις δράσεις τους.
  • Γνωρίζουν τους κανόνες λειτουργίας της ομαδικής εργασίας
  • Συναισθάνονται τη σημασία της ομαδικής εργασίας.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. Δραστηριότητες γνωριμίας με στόχο τη διαμόρφωση ενός κλίματος οικειότητας και εμπιστοσύνης που ευνοεί τη μάθηση και τη δημιουργικότητα.
  2. Παράλληλα γίνεται διερεύνηση των προϋπαρχουσών γνώσεων.

Διάρκεια 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά)

2. Πινακίδες σήμανσης

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να:

  • Γνωρίζουν τη σημασία των πινακίδων σήμανσης.
  • Αναγνωρίζουν τις πινακίδες σήμανσης.
  • Κυκλοφορούν λαμβάνοντας υπόψη τις πινακίδες σήμανσης.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  1. Δραστηριότητες με στόχο την εκμάθηση και την κατανόηση του ρόλου των μαθητών/τριών για ένα ασφαλές οδικό περιβάλλον.

Διάρκεια 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά)

3. Κυκλοφορώ με Ασφάλεια ως πεζός

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες προσδοκούμε να:

  • Αναγνωρίζουν τους κινδύνους και τα εμπόδια κατά την πεζή πορεία.
  • Λαμβάνουν υπόψη τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατά την πεζή πορεία.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητες με στόχο την εκμάθηση των κανόνων συμπεριφοράς των πεζών, ώστε να επιτευχθεί η ορθή συμπεριφορά των μαθητών/τριών, ως πεζών, στο οδικό δίκτυο.

Διάρκεια 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά)

4. Κυκλοφορώ με Ασφάλεια ως ποδηλάτης/ισσα

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να:

  • Γνωρίζουν τις πινακίδες σήμανσης για ποδηλάτες/ισσες.
  • Χρησιμοποιούν τον απαραίτητο εξοπλισμό ποδηλασίας.
  • Γνωρίζουν τον ορθό χειρισμό του ποδηλάτου.
  • Ελέγχουν το ποδήλατό τους πριν από κάθε διαδρομή.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητες με στόχο:

  1. την εκτίμηση της σπουδαιότητας του ορθού τρόπου χειρισμού του ποδηλάτου,
  2. της επιλογής του απαραίτητου εξοπλισμού,
  3. της εκμάθησης των κανόνων συμπεριφοράς του/της ποδηλάτη/ισσας.

Διάρκεια 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά)

5. Κυκλοφορώ με Ασφάλεια ως επιβάτης

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να:

  • Γνωρίζουν τους κανόνες συμπεριφοράς των επιβατών οχημάτων.
  • Εφαρμόζουν τους κανόνες συμπεριφοράς των επιβατών οχημάτων.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητες με στόχο την εκμάθηση των κανόνων συμπεριφοράς των επιβατών οχημάτων

Διάρκεια 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά)

6. Πηγαινοέρχομαι στο σχολείο με ασφάλεια-Τρόποι μετακίνησης

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες να:

  • Γνωρίζουν τους τρόπους μετακίνησης της διαδρομής από και προς το σχολείο και το σπίτι.
  • Γνωρίζουν την συντομότερη και ασφαλέστερη διαδρομή από το σπίτι τους προς το σχολείο.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητες με στόχο τη διερεύνηση των διαδρομών από το σπίτι προς το σχολείο και αντίστροφα, καθώς και των δυνατών τρόπων μετακίνησης.

Διάρκεια 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά)

7. Αξιολόγηση– Αναστοχασμός

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες προσδοκούμε να:

  • Γνωρίζουν τις επιδόσεις τους, τόσο στον γνωστικό τομέα, όσο και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητες με στόχο:

  1. την καλλιέργεια των μεταγνωστικών δεξιοτήτων.
  2. την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των μαθητών/τριών.

Διάρκεια 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά)

Εκπαιδευτικό υλικό