Σκοπός του προγράμματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων «Η μολυβοθήκη μου» είναι οι μαθητές/τριες να συμπεριφερθούν σαν μια ομάδα μικρό-μηχανικών που αναζητά τη «βέλτιστη πιθανή λύση» για τη τρισδιάστατη σχεδίαση ενός μαθητικού καθημερινού αντικειμένου όπως είναι η μολυβοθήκη.
Στα εργαστήρια γίνεται εκπαιδευτική αξιοποίηση της διαδικασίας του τεχνικού σχεδιασμού (engineering design process), όπως προτείνεται από το υπουργείο παιδείας της πολιτείας της Μασαχουσέτης – ΗΠΑ (Βασικό υλικό μελέτης, Επιμόρφωσης Β2-Μηχανικών,) Το μοντέλο του τεχνικού σχεδιασμού περιλαμβάνει οκτώ διακριτές φάσεις, αλλά είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν είναι μια γραμμική διαδικασία από τη μια φάση στην άλλη, αλλά αλληλεπιδραστική, και πολλές φορές απαιτείται από κάποια φάση να επανέλθουμε σε προηγούμενη.
Οι μαθητές/τριες, προσδιορίζουν και ερευνούν ένα πρόβλημα κατασκευής , καταθέτουν πιθανές κατασκευαστικές λύσεις επιλέγοντας την βέλτιστη, ολοκληρώνουν τη κατασκευή και επανασχεδιάζουν εάν και εφόσον είναι αναγκαίο.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
• Διερευνούν και να καταγράφουν τις ιδέες τους σχετικά με το σχέδιο και την τρισδιάστατη σχεδίαση.
• Παρουσιάζουν τη δημιουργία τους στην ολομέλεια της τάξης.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
1. Εισαγωγή στο πρόγραμμα «Η μολυβοθήκη μου» με τη συμπλήρωση νοητικού χάρτη με κεντρικές έννοιες «Εγώ – Σχέδιο – Τρισδιάστατη – 3d σχεδίαση» (Φύλλο Εργασίας -1ο εργαστήριο).
2. Παρουσίαση από κάθε μαθητή/τρια του φύλλου εργασίας του/της και δημιουργία του νοητικού χάρτη της τάξης.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
• Εντοπίζουν και να αναλύουν ένα καθημερινό πρόβλημα.
• Σχεδιάζουν (χειρόγραφα) μια πιθανή λύση.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
1. Προσδιορισμός ενός προβλήματος από την καθημερινότητα του/της μαθητή/τριας.
2. Ανάπτυξη πιθανής λύσης με χειρόγραφη σχεδίαση (χαρτί-μολύβι-γεωμετρικά όργανα-γόμα) από τους/τις μαθητές/τριες (Φύλλο Εργασίας -2ο εργαστήριο).
3. Παρουσίαση πιθανών λύσεων στην ολομέλεια της τάξης.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
• Συνδέονται σε διαδικτυακό λογισμικό και να παρακολουθούν, σχετικά με τη τρισδιάστατη σχεδίαση, μαθήματα.
• Αναπτύσσουν δεξιότητες ηλεκτρονικής σχεδίασης.
• Εφαρμόζουν τις γνώσεις ηλεκτρονικών μαθημάτων σε σχετικές κατασκευές.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
1. Κάθε μαθητής/τρια στον «ατομικό» λογαριασμό του/της στην σχολική τάξη του Tinkercad, που έχει δημιουργήσει ο/η εκπαιδευτικός, παρακολουθεί και υλοποιεί τις δέκα εκπαιδευτικές ασκήσεις (μαθήματα) του διαδικτυακού λογισμικού τρισδιάστατης σχεδίασης Tinkercad που υπάρχουν στην κατηγορία μαθημάτων Starters. Στο 3ο εργαστήριο τις πέντε πρώτες και στο 4ο εργαστήριο τις πέντε επόμενες.
2. O/Η εκπαιδευτικός συντονίζει και παρακολουθεί τις εργασίες των μαθητών/τριών επιλύοντας απορίες.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
• Συνδέονται σε διαδικτυακό λογισμικό και να παρακολουθούν, σχετικά με τη τρισδιάστατη σχεδίαση, μαθήματα.
• Αναπτύσσουν δεξιότητες ηλεκτρονικής σχεδίασης
• Εφαρμόζουν τις γνώσεις ηλεκτρονικών μαθημάτων σε σχετικές κατασκευές.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
1. Κάθε μαθητής/τρια στον «ατομικό» λογαριασμό του στη σχολική τάξη του Tinkercad, που έχει δημιουργήσει ο/η εκπαιδευτικός, παρακολουθεί και υλοποιεί τις δέκα εκπαιδευτικές ασκήσεις (μαθήματα) του διαδικτυακού λογισμικού τρισδιάστατης σχεδίασης Tinkercad που υπάρχουν στην κατηγορία μαθημάτων Starters. Στο 3ο εργαστήριο τις πέντε πρώτες και στο 4ο εργαστήριο τις πέντε επόμενες.
2. O/Η εκπαιδευτικός συντονίζει και παρακολουθεί τις εργασίες των μαθητών/τριών επιλύοντας απορίες.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
1. Σε ένα «κοινό» μαθητικό λογαριασμό στο λογισμικό Tinkercad, κάθε μαθητής/τρια φτιάχνει το δικό του/της σχέδιο «Η μολυβοθήκη μου».
2. Οι μαθητές/τριες δημιουργούν σχέδια και σχολιάζουν «ηλεκτρονικά» τα σχέδια των συμμαθητών/τριών τους.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
• Κατασκευάζουν τρισδιάστατες μοριακές ενώσεις.
• Επιλέγουν τη βέλτιστη λύση.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Παρουσίαση τρισδιάστατων σχεδίων «Η μολυβοθήκη μου» και επιλογή της τελικής «βέλτιστης πιθανής λύσης» σύμφωνα με το μοντέλο του τεχνικού σχεδιασμού.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
• Συμμετέχουν στη συζήτηση και τον αναστοχασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
1. Σύνδεση τρισδιάστατης σχεδίασης με την τρισδιάστατη εκτύπωση και παρουσίαση πληροφοριών για τρισδιάστατες κατασκευές.
2. Συζήτηση – Αναστοχασμός.
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη