Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

No SDGs found for this action.

Αριθμός Εργαστηρίων:

7

Αριθμός Διδακτικών Ωρών:

14

Ο σχολικός μας κήπος πεδίο μάθησης και δημιουργίας

Λέξεις που προσδιορίζουν το πρόγραμμα

Δεξιότητες Στόχευσης

Δεξιότητες Επιχειρηματικότητας
  • αποτελεσματικότητα
  • οργανωτική ικανότητα
  • παραγωγικότητα
  • προγραμματισμός
  • πρωτοβουλία
Δεξιότητες Κοινωνικής Ζωής
  • ανθεκτικότητα
  • ευαισθησία
  • κοινωνική ευθύνη
  • πολιτειότητα
  • προσαρμοστικότητα
  • υπευθυνότητα
Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα 4cs
  • δημιουργικότητα
  • συνεργασία
Στρατηγική Σκέψη
  • μελέτη περιπτώσεων και επίλυση προβλημάτων
Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον)
  • συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

Σύντομη περιγραφή

Η στροφή των σύγχρονων κοινωνιών σε φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους ζωής έχει αναδείξει τις
τελευταίες δεκαετίες την ανάγκη δημιουργίας περιοχών πρασίνου μέσα στην πόλη. Πολλές σχολικές μονάδες
αξιοποιούν τους χώρους του σχολικού κήπου για την καλλιέργεια διαφόρων ειδών χλωρίδας, δημιουργώντας
βοτανόκηπους, ανθόκηπους ή και λαχανόκηπους.
Ποικίλα οφέλη έχουν προκύψει από την ενασχόληση των μαθητών με τον σχολικό κήπο και πολλές δεξιότητες
μάθησης και ζωής έχουν καλλιεργηθεί καθώς αυτός προσφέρεται για βιωματική μάθηση. Παράλληλα,
προσφέρεται για επαφή των παιδιών με το χώμα και το νερό, για πειραματισμό με τις διάφορες μορφές της
ύλης, για γνωριμία με τη βιοποικιλότητα , για ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, για δημιουργία και
ικανοποίηση από τα αποτελέσματά της. Ταυτόχρονα όμως φέρνει τα παιδιά αντιμέτωπα με την αποτυχία και
τη διαχείριση καταστάσεων λάθους και αστοχίας.
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1.Οι μαθητές αναμένεται να κατονομάζουν τους λόγους δημιουργίας σχολικού κήπου (Γνώσεις).
2. Οι μαθητές αναμένεται να επιλέγουν τις λύσεις που θεωρούν καταλληλότερες (Δεξιότητες).
3. Οι μαθητές αναμένεται να υιοθετούν στάσεις φιλικές προς το περιβάλλον ( Στάσεις).

Τίτλοι επιμέρους εργαστηρίων

1.Γιατί να δημιουργήσουμε έναν κήπο στο σχολείο;

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:

  • εκφράζουν τα συναισθήματά τους,
  • διατυπώνουν ομαδικά προτάσεις και να επιχειρηματολογούν για τις απόψεις τους,
  • καταλήγουν συνεργατικά σε συμπεράσματα,
  • περιγράφουν τα βιώματα και τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους,
  • δημιουργούν ατομικό φάκελο (portfolio),
  • χρησιμοποιούν εννοιολογικούς χάρτες.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  • Ιδεοθύελλα
  • Δημιουργική έκφραση
  • Εργασία σε ομάδες
  • Ανακοίνωση στην ολομέλεια
  • Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη
  • Αναστοχασμός
2. Τι θέλουμε να περιλαμβάνει ο κήπος μας;

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:

  • εντοπίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες των φυτών,
  • ομαδοποιούν τα φυτά ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους,
  • σχεδιάζουν μακέτες,
  • δημιουργούν συνεργατικά και να λαμβάνουν αποφάσεις,
  • τεκμηριώνουν τις επιλογές τους με επιχειρήματα και να καταλήγουν στις πιο κατάλληλες λύσεις.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  • Έρευνα στο διαδίκτυο
  • Καταγραφή απόψεων
  • Κατασκευή μακέτας
  • Παρουσίαση ομαδικών εργασιών
  • Ψηφοφορία
  • Συμπλήρωση εννοιολογικού χάρτη
  • Αναστοχασμός
3. Πού και πώς θα κατασκευάσουμε τον κήπο μας; Ποιος θα μας βοηθήσει;

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:

  • διεξάγουν έρευνα,
  • επιλέγουν αξιολογώντας τα πλεονεκτήματα,
  • διατυπώνουν ομαδικά προτάσεις και να προτείνουν εναλλακτικές λύσεις,
  • εκφράζουν συναισθήματα.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  • Μελέτη πεδίου
  • Καταγραφή παρατηρήσεων
  • Έρευνα στο διαδίκτυο
  • Αναστοχασμός
  • Κριτική επεξεργασία παρατηρήσεων
4. Πώς θα ενεργοποιήσουμε τη δημιουργικότητά μας;

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:

  • εμπλέκονται σε βιωματικές δραστηριότητες,
  • συνεργάζονται με ειδικούς,
  • αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες,
  • εκφράζουν σκέψεις και προβληματισμούς,
  • χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  • Κατασκευές στον κήπο
  • Δημιουργικές συνθέσεις
  • Συζήτηση με ειδήμονα
  • Αναστοχασμός σε κύκλο
  • Φωτογράφιση
5. Τι θα μάθουμε μέσα από τον κήπο μας;

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:

  • δημιουργούν πειραματικές συνθέσεις,
  • κάνουν μετρήσεις και καταγραφές,
  • χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία,
  • εκφράζουν προβληματισμούς.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  • Πειράματα πολλαπλασιασμού φυτών
  • Σπορά -Φυτεύσεις σπορόφυτων
  • Συζήτηση με ειδικό
  • Μετρήσεις-Καταγραφή
  • Ψηφιακή φωτογράφιση
  • Εννοιολογικός χάρτης
  • Αναστοχασμός
6. Πώς θα προβάλουμε τον κήπο μας;

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:

  • βρουν τρόπους για τη διάχυση των αποτελεσμάτων των εργαστηρίων τους,
  • να συνθέτουν τις απόψεις τους,
  • δημιουργούν ήρωες και θεατρικούς διαλόγους,
  • κάνουν χρήση απλών ψηφιακών συσκευών για βιντεοσκόπηση/ ηχογράφηση.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  • Κατάθεση απόψεων
  • Διάλογος και σύνθεση απόψεων
  • Δημιουργία ηρώων
  • Συγγραφή θεατρικών διαλόγων
  • Δημιουργία βίντεο
  • Αναστοχασμός
7. Πώς θα μάθουμε από τα λάθη μας;

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:

  • εντοπίζουν συνεργατικά παράγοντες αστοχιών,
  • αξιοποιούν παιδαγωγικά τα λάθη τους,
  • αναστοχάζονται με άξονα το portfolio και το φύλλο αυτοαξιολόγησης,
  • διαχέουν τα αποτελέσματα της δράσης τους.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

  • Κριτικός αναστοχασμός
  • Συζήτηση με άξονα το portfolio
  • Αυτοαξιολόγηση
  • Διάχυση του προγράμματος

Εκπαιδευτικό υλικό