Το ΠΚΔ έχει στόχο την προώθηση της διεθνούς συνεργασίας παιδιών παρόμοιας ηλικίας, αλλά διαφορετικού πολιτισμικού υπόβαθρου κατά την υλοποίηση έξι (6) βημάτων – μαθησιακών αποστολών (footsteps). Για τις ανάγκες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων το πρόγραμμα έχει τροποποιηθεί και μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς εγγραφή στη διεθνή πλατφόρμα.
Οι μαθητές/τριες αναμένεται: να αντιληφθούν τις εμπειρίες ως παράγοντα διαμόρφωσης των απόψεων που έχει ο κάθε άνθρωπος για τον τόπο του, να επικοινωνήσουν με έναν εναλλακτικό τρόπο την οπτική και τα συναισθήματά τους, να δουν με ενσυναίσθηση το έργο των συμμαθητών/τριών τους.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται:
• να έρθουν σε επαφή και να αντλήσουν πληροφορίες από διαφορετικά είδη χαρτών,
• να καλλιεργήσουν την επικοινωνιακή δεξιότητα του χαρτογραφικού γραμματισμού,
• να εντοπίσουν τα δομικά χαρακτηριστικά και σύμβολα που περιλαμβάνονται σε έναν χάρτη και να κάνουν υποθέσεις σχετικές με τη σημασία τους,
• να συσχετίσουν τα απεικονιζόμενα στοιχεία ενός χάρτη με γεωγραφικές, ιστορικές και τεχνολογικές αλλαγές,
• να αντιληφθούν τη σημασία ενός χάρτη στο παρελθόν και το παρόν,
• να προσδιορίσουν με φαντασία και δημιουργικότητα στη λειτουργία του χάρτη στο μέλλον,
• να αξιοποιήσουν τα εργαλεία διαλόγου για να διατυπώσουν τις απόψεις τους με σεβασμό στο έργο των συμμαθητών/τριών τους.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
ΕΜΠΝΕΥΣΟΥ (ρουτίνα σκέψης Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι):
– Δείτε τον χάρτη της χάρτη της επικής αποστολής του PaulSalopek.
Τι ακριβώς τραβά την προσοχή σας;
Ονομάστε τα στοιχεία που απεικονίζονται.
– Σκεφτείτε: Για ποιο λόγο χρησιμοποιεί ο Salopek τον χάρτη;
Τι είδους πληροφορίες μπορεί να αντλήσει και με ποιον ακριβώς τρόπο τον βοηθούν στο ταξίδι που κάνει;
Ποιο είναι το είδος του χάρτη και πώς συνδέεται ο συγκεκριμένος χάρτης με την ιδιότητα του δημοσιογράφου-ανθρωπολόγου;
Πόσο απέχει το σημείο που βρίσκεται ο Salopek από την πόλη/χωριό σας;
Τι θα σας βοηθήσει να βρείτε τις συντεταγμένες;
– Αναρωτηθείτε: Μπορεί να χρησιμοποιήσει τον ίδιο χάρτη όσα χρόνια ταξιδεύει;
Αλλάζει ένας χάρτης ή παραμένει ίδιος;
Υπάρχουν άλλα είδη χαρτών;
Έχετε δει ή χρησιμοποιήσει κάποιον διαφορετικό χάρτη; Αν ναι, πού και για ποιο λόγο;
ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Χωριστείτε σε ομάδες και συγκεντρώστε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε για τους χάρτες. Για κάθε κατηγορία πληροφορίας επιλέξτε ένα διαφορετικό είδος καταγραφής.
Ενδεικτικά:
– Δημιουργήστε μία ιστοριογραμμή εισάγοντας στοιχεία και δεδομένα που παρουσιάζουν την εξέλιξη της μορφής των χαρτών στον χρόνο.
– Αναζητήστε «κρυμμένους» χάρτες στα βιβλία της τάξης σας και δημιουργήστε έναν κατάλογο (π.χ. υπάρχει άραγε χάρτης στο βιβλίο της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Μουσικής, των Εικαστικών, της Ιστορίας;)
– Σχεδιάστε ένα προϊόν που παρουσιάζει τον χάρτη του μέλλοντος (από τι υλικό θα είναι κατασκευασμένος, πώς θα λειτουργεί κτλ)
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕ: Η κάθε ομάδα παρουσιάζει το έργο της στην ολομέλεια και οι υπόλοιποι σχολιάζουν χρησιμοποιώντας το εργαλείο διαλόγου της «ερώτησης» (;).
Ενδεικτικά:
▪ Αναρωτιέμαι αν……..
▪ Βοήθησέ με να καταλάβω τι εννοείς όταν…..
▪ Πώς κατάφερες να…..
▪ Πες μου περισσότερα σχετικά με…………..
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται:
• να αντιληφθούν τις εμπειρίες ως παράγοντα διαμόρφωσης των απόψεων που έχει ο κάθε άνθρωπος για τον τόπο του,
• να δημιουργήσουν έναν αφηγηματικό χάρτη της γειτονιάς,
• να επικοινωνήσουν με έναν εναλλακτικό τρόπο την άποψη και τα συναισθήματά τους,
• να δώσουν λύσεις σε προβλήματα επικοινωνίας.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
ΕΜΠΝΕΥΣΟΥ (ρουτίνα σκέψης Τίτλοι):
Διαβάστε το άρθρο της Liz Dawes Durasingh, Co-Director του προγράμματος OOEL με τίτλο “Mapping neighborhoods”.
Επιλέξτε δύο (2) από τους χάρτες που υπάρχουν στο άρθρο κι έχουν δημιουργήσει μαθητές/τριες από τη διεθνή κοινότητα του προγράμματος. Παρατηρήστε προσεκτικά, δώστε έναν τίτλο που συνοψίζει το είδος και το περιεχόμενο του χάρτη και αιτιολογήστε την επιλογή σας.
ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να ξεναγήσετε τον PaulSalopek στη γειτονιά σας.
Δημιουργήστε ατομικά ή σε ζευγάρια έναν χάρτη της γειτονιάς, όπως τη βλέπετε μέσα από τα συναισθήματα και τις εμπειρίες σας και προσθέστε μία συνοδευτική αφήγηση.
Επιλέξτε να παρουσιάσετε μέσα από τον χάρτη σας κάτι από τα ακόλουθα:
– μία συγκεντρωτική απεικόνιση της γειτονιάς,
– ένα συγκεκριμένο σημείο της γειτονιάς με το οποίο νιώθετε ιδιαίτερα συνδεδεμένοι/ες,
– μία ανάμνηση από ένα γεγονός που συνέβη σε ένα συγκεκριμένο μέρος της γειτονιάς,
– μία τυπική μέρα με συγκεκριμένες διαδρομές που διανύετε στη γειτονιά.
Σχεδιάστε τον χάρτη με συμβατικό ή ψηφιακό τρόπο.
Αναλογιστείτε τη μορφή του χάρτη (π.χ. επιτοίχιος, επιτραπέζιος, τρισδιάστατος) και αναλόγως αποφασίστε την τοποθέτηση των στοιχείων (π.χ. πώς θα φαίνονται τα σπίτια αν βλέπω τον χάρτη από ψηλά); Σκεφτείτε «έξω από το κουτί»!
Αναζητήστε τρόπους που μπορούν να υπερβούν αντικειμενικές δυσκολίες και επικοινωνιακά εμπόδια (π.χ. πώς θα διαβάσει τον χάρτη σας ένα παιδί που μιλάει διαφορετική γλώσσα, υπάρχουν στοιχεία που γίνονται κατανοητά από όλον τον κόσμο, σε ποια θέση του χάρτη θα μπουν, με τι θα μοιάζουν, ποια πληροφορία θα επικοινωνούν);
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕ: Μελετήστε τους χάρτες των συμμαθητών/τριών σας και σχολιάστε αξιοποιώντας τα εργαλεία διαλόγου.
Ενδεικτικά:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΤΕ: Τι είναι πρωτότυπο, μη αναμενόμενο;
ΕΚΤΙΜΗΣΤΕ: Τι αναγνωρίζετε ως σημαντικό/αξιόλογο;
ΡΩΤΗΣΤΕ: Βοήθησε με να καταλάβω καλύτερα την οπτική σου;
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται:
• να γνωρίσουν τη μαθησιακή αρχή της παρατεταμένης και λεπτομερούς παρατήρησης,
• να διατυπώσουν τις απόψεις τους για τα στοιχεία που συνθέτουν το άμεσο περιβάλλον τους (τι βλέπουν),
• να ανακαλύψουν νέα στοιχεία στο άμεσο περιβάλλον τους,
• να περιγράψουν την εμπειρία δίνοντας έμφαση στα οφέλη της παρατεταμένης και λεπτομερούς παρατήρησης.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
ΕΜΠΝΕΥΣΟΥ: (ρουτίνα σκέψηςΟ κύκλος των Οπτικών)
Παρακολουθήστε το βίντεο Camel-ology και δώστε έμφαση στο στυλ και το ύφος της «αργής δημοσιογραφίας» του PaulSalopek.
Εστιάστε στον τρόπο με τον οποίο ο δημοσιογράφος μέσα από τον φακό του αποτυπώνει διαφορετικές οπτικές λήψεις και αναδεικνύει μικρές λεπτομέρειες.
Περιγράψτε τις οπτικές: πώς φαίνονται τα πράγματα από ψηλά, από χαμηλά, δεξιά, αριστερά, πανοραμικά. Βλέπετε κάτι που δεν είχατε παρατηρήσει προηγουμένως;
ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Επιλέξετε (ατομικά ή σε ζευγάρια) να περιγράψετε ένα οικείο μέρος του σχολικού περιβάλλοντος (π.χ. την αυλή, ή την αίθουσα εκδηλώσεων, ή το εργαστήρι Πληροφορικής κ.τ.λ.) και καταγράψτε σε ένα λευκό φύλλο Α4 τις απόψεις σας (π.χ. σχεδιάστε μία κάτοψη του χώρου και γράψτε δίπλα από κάθε στοιχείο το όνομά του). Αποθηκεύστε σε έναν φάκελο το φύλλο εργασίας. Στη συνέχεια πάρτε μαζί σας μολύβι, χαρτί, πηγαίνετε στον χώρο που περιγράψατε και υλοποιήστε μία εξερεύνηση προσεκτικής και λεπτομερούς παρατήρησης με βάση τα ακόλουθα:
– Επιβραδύνετε τους γρήγορους ρυθμούς που συνήθως ακολουθείτε, όταν βρίσκεστε στον χώρο.
– Παρατηρήστε αξιοποιώντας όλες τις αισθήσεις σας (δείτε, ακούστε, ακουμπήστε, μυρίστε).
– Με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού φωτογραφίστε ή καταγράψτε μόνοι/ες σας στο χαρτί σας κάτι που βλέπετε για πρώτη φορά, αν και το μέρος, σας είναι αρκετά γνώριμο και οικείο.
Επιστρέψτε στην τάξη και μελετήστε την αρχική καταγραφή. Υπάρχει κάτι καινούριο που δεν είχατε δει μέχρι τώρα; Καταγράψτε όλες τις ανακαλύψεις που κάνατε στο αρχικό σας χαρτί χρησιμοποιώντας ένα διαφορετικό χρώμα και παρουσιάστε στην ολομέλεια χρησιμοποιώντας τη ρουτίνας σκέψης «Τότε Σκεφτόμουν-Τώρα Σκέφτομαι»
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕ: Σχολιάστε με τους/τις συμμαθητές/τριές σας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία διαλόγου.
Ενδεικτικά:
ΔΙΑΤΥΠΩΣΤΕ ΑΠΟΨΗ: Έχουν αλλάξει οι αρχικές απόψεις σας; Με ποιον τρόπο και για ποιο λόγο; Τι σας βοήθησε; Τεκμηριώστε με ακρίβεια.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται:
• να προσεγγίσουν με ευαισθησία και ευθύνη το τοπικό περιβάλλον,
• να αξιοποιήσουν την εμπειρία της παρατεταμένης παρατήρησης για την επίλυση προβλημάτων,
• να επαναπροσδιορίσουν τις αντιλήψεις τους για το τοπικό περιβάλλον, μέσα από επιτόπιες έρευνες που αξιοποιούν τη στρατηγική της παρατεταμένης και λεπτομερούς παρατήρησης,
• να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο τους ως προς τη διαμόρφωση των συνθηκών του τοπικού τους περιβάλλοντος.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
ΕΜΠΝΕΥΣΟΥ: (ρουτίνα σκέψης Κλίμακα Πολυπλοκότητας)
Μελετήστε το άρθρο της Shari Tishman, Co-Director του προγράμματος OOEL με τίτλο “SlowLookingandComplexity”. Συζητήστε ό,τι σας κάνει εντύπωση.
Σχεδιάστε μία κλίμακα πολυπλοκότητας και αριθμήστε από το 1 (απλό)-5 (σύνθετο).
Επιλέξτε κάποια φράση του κειμένου και τοποθετήστε την σε ένα σημείο της κλίμακας, ανάλογα με τον βαθμό πολυπλοκότητας, και αιτιολογήστε την άποψή σας.
ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Οργανώστε έναν περίπατο προσεκτικής παρατήρησης στη γειτονιά. Μπορείτε να το οργανώσετε ως τάξη ή να το αναθέσετε ως μαθησιακή αποστολή με τη βοήθεια των γονέων.
Πάρτε μαζί σας μία φωτογραφική μηχανή για να αποτυπώσετε τις ανακαλύψεις σας.
Αφιερώστε χρόνο, ώστε να δείτε γνωστά μέρη με μια πιο «φρέσκια» ματιά.
Αξιοποιήστε όλες τις αισθήσεις: Τι βλέπετε; Τι ακούτε; Τι νιώθετε; Τι μυρίζετε;
Βγάλτε φωτογραφίες που αποτυπώνουν:
– συνολικά τον τόπο (πανοραμικές) ή εστιάζουν σε μικρές λεπτομέρειες που δεν είναι εμφανείς με μια πρώτη ματιά (χρήση ζουμ),
– σημεία που βρίσκονται ψηλά και χαμηλά
– μέρη και στοιχεία γνωστά στα οποία ανακαλύπτετε ή εντοπίζετε μια έκπληξη (ευχάριστη ή δυσάρεστη).
Ετοιμάστε μία παρουσίαση γράφοντας ένα σύντομο κείμενο για κάθε φωτογραφία όπου θα εξηγείτε:
– γιατί διαλέξατε να τραβήξετε αυτή τη φωτογραφία;
– ποιο μήνυμα θέλετε να περάσετε σε όσους τη δουν;
– αν και με ποιον τρόπο διαφοροποιήσατε τις αρχικές αντιλήψεις σας για τη γειτονιά;
– ποιες πιθανές προτάσεις επίλυσης προβλημάτων ή αναδιαμόρφωσης της γειτονιάς προκύπτουν (π.χ. έλλειψη χώρων πρασίνου, απορρίμματα, κ.τ.λ.)
Επέκταση: Με βάση τα δεδομένα που συλλέξατε γράψτε μία επιστολή προς τις δημοτικές αρχές διατυπώνοντας τα αιτήματά σας.
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕ: Σχολιάστε τις παρουσιάσεις ή την επιστολή με τα εργαλεία διαλόγου.
Ενδεικτικά:
ΣΥΝΔΕΣΤΕ: Αναφερθείτε σε κοινά στοιχεία/αντιλήψεις στις φωτογραφίες της γειτονιάς σας.
ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΕ: Με ποιον τρόπο η προσεκτική παρατήρηση έχει εμπλουτίσει την τοπική δράση σας;
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται:
• να πάρουν χρόνο για να ακούσουν με προσοχή τοπικές ιστορίες,
• να έρθουν σε επαφή με διαφορετικές μορφές πληροφορίας,
• να σκέφτονται με ιστορικούς όρους,
• να επιλέξουν με προσοχή τις πληροφορίες που χρειάζονται και να τις αξιοποιήσουν για το δικό τους σχέδιο δράσης,
• να αξιολογήσουν με προσοχή το σχέδιο δράσης τους,
• να κάνουν αναθεωρήσεις για να βελτιώσουν πιθανά αδύναμα στοιχεία.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
ΕΜΠΝΕΥΣΟΥ: (ρουτίνα σκέψης Το Παιχνίδι των Λεπτομερειών)
Μελετήστε από το Blog του OOEL την ανάρτηση της SheyaSarahProjectManager του προγράμματος με τίτλο “DocumentingPiraeus: Part 2 of 3” και δείτε το σχετικό βίντεο του ψαρά Ahmed.
Ξεκινήστε μία συζήτηση σχετικά με τον ιδιαίτερο τρόπο που αξιοποιεί η Sheya για να «ακούσει» και να καταγράψει ένα στιγμιότυπο της τοπικής ιστορίας στο λιμάνι του Πειραιά.
Ένας μαθητής ή μία μαθήτρια ξεκινάει με μία φράση και σε σειρά ο/η επόμενος/η «χτίζει» προσθέτοντας λεπτομέρειες.
Όταν ολοκληρωθεί το πρώτο θέμα, ξεκινήστε έναν δεύτερο κύκλο συζήτησης σχετικά με μία άλλη φράση χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνική.
ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Επισκεφθείτε το διαδικτυακό Μουσείο της πόλης του Βόλου: https://vmoc.gr/ και περιηγηθείτε στις συλλογές του. Χωριστείτε σε δέκα (10) ομάδες, όσες και οι ιστορίες της πόλης, και συλλέξτε πληροφορίες. Επιλέξτε ένα από τα παιχνίδια ιστορίαςτου μουσείου και αξιοποιήστε τις γνώσεις που αποκομίσατε για να περάσετε με επιτυχία τα επίπεδα. Επιλέξτε κάποιες από τις κατηγορίες και προσπαθήστε να τις συσχετίσετε με κάποιο έκθεμα:
–Χθες και Σήμερα
Με βάση την εμπειρία σας, σκεφτείτε ερωτήσεις που θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε, ώστε να αντλήσετε πληροφορίες για την ιστορία της γειτονιάς σας. Καταγράψτε κάθε πιθανή ερώτηση και στη συνέχεια κατηγοριοποιήστε τις. Πειραματιστείτε παίρνοντας μία συνέντευξη από ένα πρόσωπο της οικογένειάς σας ή έναν/μια παλαιό/ά κάτοικο τηε γειτονιάς, που έχει ακόμα μνήμες και μπορεί να αφηγηθεί μία ιστορία της γειτονιάς σας. Ξαναδείτε τις ερωτήσεις και κάντε αναθεωρήσεις. Μοιραστείτε τα συμπεράσματά σας με την υπόλοιπη τάξη.
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕ: Σχολιάστε με τα εργαλεία διαλόγου. Ενδεικτικά:
ΟΝΟΜΑΣΤΕ: Αναφερθείτε σε κοινές ή διαφορετικές ερωτήσεις που σκεφτήκατε.
ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΕ: Με ποιον τρόπο θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε αυτή την εμπειρία; Ποια νέα δραστηριότητα θα μπορούσατε να σχεδιάσετε;
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται:
• να εξοικειωθούν με τη διατύπωση ανοιχτών ερωτημάτων,
• να αξιοποιήσουν κατάλληλα μέσα ώστε να επικοινωνούν με διαφορετικό κοινό,
• να προσεγγίσουν την τοπική ιστορία ως μία ευκαιρία σύνδεσης της ιστορικής και της ατομικής συνείδησης,
• να εντάξουν γεγονότα, πρόσωπα, ευρήματα και τεκμήρια στο κατάλληλο χωρο-χρονικό πλαίσιο,
• να σκεφτούν με ενσυναίσθηση τρόπους διαπολιτισμικής επικοινωνίας για την παρουσίαση της ιστορίας της γειτονιάς.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
ΕΜΠΝΕΥΣΟΥ: (ρουτίνα σκέψης Τίτλοι)
Αδράξτε την ευκαιρία να γνωρίσετε την ιδιαίτερη δημοσιογραφία του Paul Salopek και να εξοικειωθείτε με τις στρατηγικές υλοποίησης μίας συνέντευξης:
Ακούστε το αριστουργηματικό ηχητικό μήνυμα του Paulστο οποίο μοιράζεται την εμπειρία του σχετικά με το πώς απευθύνει ερωτήσεις κυρίως όμως, πως επιβραδύνει για να ακούσει με προσοχή και σεβασμό τους ανθρώπους από τους οποίους παίρνει συνέντευξη. Σκεφτείτε τίτλους που συνοψίζουν τις κεντρικές ιδέες του Paul Salopek.
ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Δοκιμάστε να εφαρμόσετε στην πράξη όσα γνωρίσατε.
Αναζητήστε έναν πληροφορητή για να καταγράψετε μία «ανείπωτη» ιστορία για τη γειτονιά σας.
Επιλέξτε με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
Ενδεικτικά: – ένα πρόσωπο που ζει για πολλά χρόνια στη γειτονιά
– έχει τεκμήρια του παρελθόντος (εικόνες, επιστολές, αντικείμενα κ.τ.λ.) που μπορεί να σας παρουσιάσει.
Προετοιμάστε τις «ανοιχτές» ερωτήσεις που θα υποβάλετε, κατηγοριοποιήστε και αναλάβετε ρόλους για τη συνέντευξη.
Επιλέξτε τα κατάλληλα μέσα για την υλοποίηση της συνέντευξης και καλέστε τον πληροφορητή στην τάξη ή οργανώστε τη δράση διαδικτυακά.
Αφού ολοκληρωθεί η συνέντευξη καταγράψτε τις πληροφορίες που συλλέξατε και αποφασίστε τον τρόπο με τον οποίο θα τις διαμοιραστείτε αποτελεσματικά με τα μέλη της ομάδας σας, του σχολείου ή της τοπικής κοινότητας, λαμβάνοντας υπόψη πολιτισμικές και γλωσσικές διαφορές (π.χ. το τελικό προϊόν θα μπορούσε να είναι ένα βίντεο μη λεκτικό με εικόνες και ήχο, ή με υπότιτλους κ.τ.λ.).
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕ: Αξιολογήστε τη διαδικασία σε διάφορα χρονικά στάδια αξιοποιώντας τα εργαλεία διαλόγου.
Ενδεικτικά:
ΨΑΛΙΔΙΣΤΕ: «Κόψτε» μια φράση από τη συνέντευξη. Με βάση αυτή, κάντε μια ερώτηση στην ομάδα διατυπώνοντας έναν προβληματισμό και μία πρόταση αναθεώρησης/βελτίωσης.
ΠΡΟΚΑΛΕΣΤΕ: Αναζητήστε ερωτήσεις που ενδεχομένως δεν έχουν διατυπωθεί με σεβασμό στον πληροφορητή και προκαλέστε μία συζήτηση με την ομάδα της τάξης για πιθανές εναλλακτικές
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται:
• να διατυπώνουν με σαφήνεια προσωπικά σχέδια και στόχους για το μέλλον,
• να αναπτύξουν νοοτροπία ενεργού πολιτειότητας,
• να καταστούν αντικειμενικοί κριτές της κοινωνικής πραγματικότητας που βιώνουν στο τοπικό τους περιβάλλον,
• να μάθουν πώς να θέτουν στόχους για το μέλλον.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
ΕΜΠΝΕΥΣΟΥ: (ρουτίνα σκέψης Τα 3 Γιατί)
Μελετήστε το άρθρο της Sarah Sheya, Project Manager του προγράμματος OOEL μετίτλο “Beyond waypoints and world maps: Disrupting our understanding of diversity”
Συζητήστε και διατυπώστε απόψεις σε 3 επίπεδα:
– Γιατί αυτή η εμπειρία είναι σημαντική για εμένα;
– Γιατί αυτή η εμπειρία είναι σημαντική για τους γύρω μου (συμμαθητές/τριες, οικογένεια, τοπική κοινότητα κ.τ.λ.);
– Γιατί αυτή η εμπειρία μπορεί να είναι σημαντική για τον κόσμο;
ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ελέγξτε σε ποια χώρα βρίσκεται τη δεδομένη στιγμή ο PaulSalopek.
Συγκεντρώστε στοιχεία (γεωγραφικά, ιστορικά, πολιτικά, θρησκευτικά, πολιτισμικά, οικονομικά κ.α.) και προτείνετε μία τοπική διαδρομή που θα μπορούσε να διανύσει, ώστε να δει κάτι πολύ ενδιαφέρον.
Ποιοι άνθρωποι κατοικούν εκεί και τι θα μπορούσε να τους ρωτήσει; Τί είδους «ανείπωτες» ιστορίες θα μπορούσε να αναδείξει μέσα από τη δημοσιογραφία του και τι όφελος θα υπήρχε για το διεθνές κοινό αναγνωστών του;
Επισκεφθείτε τοwebsite του προγράμματος OOEL και γνωρίστε τα μαθησιακά ταξίδια που υλοποιούνται με τη συμμετοχή μαθητών/τριών από όλο τον κόσμο.
Οργανώστε μία συζήτηση και αποφασίστε σε ποιο επιθυμείτε να συμμετάσχετε. Θέστε στόχους για τις προϋποθέσεις συμμετοχής σας.
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕ: Τοποθετηθείτε προσωπικά αξιοποιώντας τα εργαλεία διαλόγου. Ενδεικτικά:
– ΕΚΤΙΜΗΣΤΕ: Τι ακριβώς αναγνωρίζετε ως το πλέον σημαντικό και αξιόλογο σημείο της εμπειρίας σας; Τι θα σας μείνει αξέχαστο;
– ΔΙΑΤΥΠΩΣΤΕ ΑΠΟΨΗ: Ποια ακριβώς οφέλη (ατομικά-παγκόσμια) επισημαίνετε; Ποια ακριβώς μαθησιακά οφέλη θα έχει η συμμετοχή σας στο διεθνές πρόγραμμα OOEL; Πάρτε αποφάσεις.
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη