Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
  • Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Αριθμός Εργαστηρίων:

7

Αριθμός Διδακτικών Ωρών:

7

Σας προσΚΑΛΩ στην Κ.ΑΛ.Ο. της Τάξης μου

Δεξιότητες Στόχευσης

Δεξιότητες Διαμεσολάβησης και Κοινωνικής Ενσυναίσθησης
  • διαμεσολάβηση
  • ενσυναίσθηση και ευαισθησία
  • επίλυση συγκρούσεων
Δεξιότητες Επιχειρηματικότητας
Δεξιότητες Κοινωνικής Ζωής
  • ανθεκτικότητα
  • αυτομέριμνα
  • ενσυναίσθηση
  • ευαισθησία
  • κοινωνική ευθύνη
  • πολιτειότητα
  • προσαρμοστικότητα
  • υπευθυνότητα

Σύντομη περιγραφή

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

1. Το πρόγραμμα προωθεί την καλλιέργεια δεξιοτήτων ενσυναίσθησης, κοινωνικής υπευθυνότητας και συνεργασίας αλλά και τις αξίες της συμπερίληψης, της αλληλοαποδοχής και του αγώνα ενάντια στον κοινωνικό αποκλεισμό.
2. α. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων επιχειρηματικότητας
β. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ης κοινωνικής ζωής
γ. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακής ιθαγένειας

Τίτλοι επιμέρους εργαστηρίων

1. Γνωρίζω τον εαυτό μου, την ομάδα μου και την κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες:

  • να ανακαλύψουν τη σημασία της ομαδικότητας, της αλληλοϋποστήριξης, της προστασίας των ευάλωτων ομάδων, της συμπερίληψης,
  • να αναστοχαστούν ως άτομα και ως ομάδα για τον βαθμό που τους χαρακτηρίζει ως προς τις δεξιότητες του σεβασμού της διαφορετικότητας, της κοινωνικής συναίσθησης και της συμπεριληπτικότητας.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητα 1. Αφόρμηση

Ο/H εκπαιδευτικός ενημερώνει ότι η «πτήση» σήμερα ξεκινάει! Οι μαθητές/τριες βλέπουν φωτογραφίες από εργαστήριο (βλ. Πρόσθετες πληροφορίες) ή από το διαδίκτυο με το πέταγμα σμήνους χηνών σε σχήμα βέλους. Συζητούν γιατί τα πουλιά ταξιδεύουν σε ομάδες, γιατί επιλέγουν τον σχηματισμό βέλους και γιατί αλλάζουν θέσεις στο ταξίδι.

Δραστηριότητα 2. Η «πτήση»

Καλούνται να υποδυθούν τον ρόλο των πουλιών και να σχεδιάσουν ένα πλάνο για να «πετάξουν» στο προαύλιο. Πρώτα κατασκευάζουν το «βέλος» και επιλέγουν ρόλους, ανάλογα με το τι πιστεύουν ότι μπορούν καλύτερα να κάνουν (Φύλλο εργασίας 1 και 2). Οι ρόλοι θα είναι:

– του/της φωτογράφου, για να έχουν και τις δικές τους φωτογραφίες,

– του/της οδηγού του σμήνους,

-του/της αντικαταστάτη/τριας, όταν ο/η οδηγός θα κουραστεί,

-του κουρασμένου και εξασθενημένου πουλιού και των εθελοντών πουλιών που θα συνοδέψουν το κουρασμένο στην ξεκούρασή του,

-των πουλιών που προειδοποιούν και προστατεύουν την ομάδα από επιθέσεις αρπακτικών.

Δραστηριότητα 3. Αναστοχασμός.

Αναστοχάζονται, μετά την υπόδυση των ρόλων, τους παράγοντες επιτυχίας του στόχου της ομάδας και ανακαλύπτουν τη σημασία της ομαδικότητας, της αλληλοϋποστήριξης και της προστασίας των ευάλωτων ομάδων.

Δραστηριότητα επέκτασης: Στον Σ.Ε.Π. μπορεί να συμπληρωθεί και να συζητηθεί το Φύλλο εργασίας 3 (μια κλίμακα για τον βαθμό κοινωνικής ευαισθησίας, αλληλοϋποστήριξης και συμπεριληπτικότητας στην τάξη).

(Φύλλο εργασίας 3).

2. Συμβούλιο Τμήματος: Αναγνωρίζω αίτια κοινωνικού αποκλεισμού και πεδία δράσης κοινωνικής συναίσθησης και ευθύνης; Γιατί δεν ξεκινώ από τη σχολική μου κοινότητα;

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες:

  • να αναγνωρίσουν αίτια κοινωνικής αναλγησίας και αποκλεισμού,
  • να διαμορφώσουν θετική στάση ως προς την ανάληψη πρωτοβουλίας και κοινωνικής δράσης για πιο ευαισθητοποιημένες κοινωνίες.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητα 1. Αφόρμηση ή Τι βαθμό πήρα;

Ο/Η εκπαιδευτικός ενημερώνει την τάξη για τα αποτελέσματα της κλίμακας του βαθμού  κοινωνικής  ευαισθησίας,  αλληλοϋποστήριξης και συμπεριληπτικότητας της τάξης.

Δραστηριότητα 2. Λέξεις που «τσακίζουν»

Προβάλλεται βίντεο μ’ ένα χαριτωμένο νεογέννητο γαϊδουράκι ή μια ανάλογη φωτογραφία.

Οι μαθητές/τριες καλούνται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να απαντήσουν πόσοι/ες έχουν δει από κοντά γαϊδουράκι. Τίθεται το ερώτημα: γιατί κάποιος/α χαρακτηρίζεται «γαϊδούρι» και για ποιο λόγο δίνεται τόσο αρνητική διάσταση στη λέξη, χωρίς να γνωρίζουμε πραγματικά το πλάσμα αυτό (συζητάμε για την προκατάληψη);

Ο/Η εκπαιδευτικός αξιοποιεί τη μαθητική κοινότητα της τάξης, αναδιατάσσεται η τάξη σε ημικυκλικό συμβούλιο και ξεκινά προσομοίωση συνεδρίασης με αξιοποίηση των μελών του πενταμελούς συμβουλίου της τάξης.

Η ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης περιλαμβάνει την αναζήτηση των αιτίων για τον βαθμό κοινωνικής ευαισθησίας της τάξης, τη συζήτηση και τη λήψη απόφασης δράσης για τη βελτίωση του βαθμού αυτού.

Τα αίτια αναγράφονται στον πίνακα από τον/τη γραμματέα της τάξης. Κατατίθενται προτάσεις απ’ όσα παιδιά της τάξης έχουν να προτείνουν κάτι και αναζητούνται τρόποι δράσης στο πλαίσιο του Σ.Ε.Π. Εναλλακτικά ο/η εκπαιδευτικός κάνει σύνδεση με το θέμα Κ.ΑΛ.Ο., που έχει συζητηθεί στον Σ.Ε.Π.,  και προωθεί προς την  κουλτούρα συμπερίληψης -ιδιαίτερα των μαθητών/τριών ΑμεΑ όλου του σχολείου.

Δραστηριότητα 3. Διερεύνηση- Επέκταση

Οι μαθητές/τριες μπορούν να περιηγηθούν κατά ομάδες στο https://kalo.gov.gr/ και http://expo.foreis-kalo.gr/exhibitors/index.html  και να πάρουν ιδέες για Κ.ΑΛ.Ο. και θεματικές οι οποίες θα αξιοποιηθούν στο επόμενο εργαστήριο.

3. Εντάσσομαι σε ομάδες δράσης. Αναγνωρίζω τις αξίες και τις δεξιότητές μου

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες:

  • να συνειδητοποιήσουν τη δύναμη και τον ρόλο των αξιών στην διαμόρφωση ευαισθητοποιημένων κοινωνιών,
  • να συναισθανθούν τη δύναμη της συνεργατικότητας και της αλληλο-συμπληρωματικότητας στην ομάδα για την επιτυχία του σκοπού και την αποτελεσματικότητα του έργου τους,
  • να αυτοαξιολογηθούν ως προς τις δεξιότητές τους.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητα 1. Αφόρμηση

Εάν από τη δραστηριότητα επέκτασης του 2ου εργαστηρίου υπάρχει κάποια διαμορφωμένη πρόταση για την Κ.ΑΛ.Ο., ανακοινώνεται, διαφορετικά προβάλλονται τα Φύλλα εργασίας 4 και 5.

Δραστηριότητα 2.

Ο/Η εκπαιδευτικός ζητάει εθελοντές/τριες:

  1. Για το Διοικητικό Συμβούλιο και την οικονομική διαχείριση.
  2. Για το τμήμα πληροφορικής.
  3. Για το τμήμα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων.
  4. Για το καλλιτεχνικό και δημιουργικό τμήμα.
  5. Για το κοινωνικό τμήμα.

Κάθε μαθητής/τρια θα δηλώσει την προτίμησή του/της για να ενταχθεί σε κάποια ομάδα, αφού πρώτα μελετήσει δύο φύλλα εργασίας. Θα υποστηρίξει την επιλογή του με μια κοινωνική αξία στην οποία πιστεύει και τις δεξιότητες που θέλει να αποκτήσει (Φύλλα εργασίας 4 και 5). Δημιουργούνται αρχικές ομάδες των 3 έως 5 ατόμων, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών/τριών του τμήματος.

Δραστηριότητα 3. Αποφόρτιση

Οι μαθητές/τριες κάνουν σε ομάδες την πρώτη τους σύσκεψη, ορίζουν συντονιστή/τρια της ομάδας και συζητούν για το θέμα της ομάδας, το περιεχόμενο του φύλλου εργασίας τους και τις σχετικές αξίες και δεξιότητες.

Δραστηριότητα 4. Επέκταση

Ασύγχρονα ή στο μάθημα της Πληροφορικής οι μαθητές/τριες συμπληρώνουν τα ονόματά τους σε έναν κοινό πίνακα excel, στον οποίο φαίνεται η ομάδα στην οποία εντάχθηκαν.

4. Αναλαμβάνω ρόλους μέσω της Κ.ΑΛ.Ο. Θέτω στόχους καλλιέργειας συμπεριληπτικής κουλτούρας στο σχολείο

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες:

  • να συνδέσουν τις δεξιότητές τους με την υπεύθυνη ανάληψη ρόλων και πρωτοβουλιών για κοινωνικούς σκοπούς,
  • να καλλιεργήσουν δεξιότητες προγραμματισμού έργου, θέτοντας συγκεκριμένους στόχους και περιγράφοντας δράσεις υλοποίησης, ώστε η ομάδα να είναι παραγωγική,
  • να μπορούν να συνεργάζονται μεμονωμένα αλλά και ως ομάδες

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητα 1. Αφόρμηση

Ο/Η εκπαιδευτικός ανακοινώνει τις τελικές ομάδες και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.

Δραστηριότητα 2. Σχέδια δράσης

Κάθε ομάδα θα συνεδριάσει, για να καταστρώσει και να προτείνει μια δραστηριότητα με στόχο την προώθηση της κοινωνικής ευαισθησίας και της συμπερίληψης στο σχολείο.

ΟΜΑΔΑ 1. Διοικητικό Συμβούλιο – οικονομική διαχείριση.

ΟΜΑΔΑ 2. Τμήμα πληροφορικής.

ΟΜΑΔΑ 3. Τμήμα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων.

ΟΜΑΔΑ 4. Καλλιτεχνικό και δημιουργικό τμήμα.

ΟΜΑΔΑ 5. Κοινωνικό τμήμα.

Στη συνέχεια, όποιος ορίστηκε συντονιστής/τρια της κάθε ομάδας ανακοινώνει το σχέδιο της ομάδας στην ολομέλεια.

Ενδεικτικές προτάσεις της κάθε Ομάδας:

ΟΜΑΔΑ 1: Πρόταση για άντληση εσόδων από Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, Δομές Τοπικής Αυτοδιοίκησης, λαχειοφόρο, εγγραφές μελών, δωρεές.

ΟΜΑΔΑ 2: Δημιουργία blog προβολής, facebook, google forms εγγραφής μελών, ηλεκτρονική επεξεργασία κειμένων, παρουσιάσεων.

ΟΜΑΔΑ 3: Σύνταξη επιστολών επικοινωνίας με φορείς, με την τοπική κοινότητα, διαφημιστικά κείμενα κ.ά.

ΟΜΑΔΑ 4: Δημιουργία του σήματος της Κ.ΑΛ.Ο., αφίσας της Κ.ΑΛ.Ο., τραγουδιού ευαισθητοποίησης, βίντεο, φωτογράφιση κ.λπ.

ΟΜΑΔΑ 5: Προσδιορισμός της κοινωνικής ομάδας υποστήριξης της Κ.ΑΛ.Ο. και πρόταση συμπερίληψης δράσεις μιας τάξης ειδικού σχολείου.

Δραστηριότητα 3. Σύνθεση έργου-συνεργασία

Οι συντονιστές/τριες δέχονται ερωτήσεις και απαντούν πώς μπορούν τα σχέδια της κάθε ομάδας να υποστηριχτούν από τις άλλες ομάδες. Δίνεται έμφαση στην πρόταση συνεργασίας με ειδικό σχολείο, κατά προτίμηση Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ή ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.

5. Ενεργώ-υλοποιώ το σχέδιο δράσης. Πώς μπορούμε να απευθυνθούμε στο ειδικό σχολείο;

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες:

  • να συνειδητοποιήσουν ότι η δράση τους στη σχολική κοινότητα εντάσσεται σ’ ένα ευρύτερο εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλαίσιο πρωτοβουλιών βελτίωσης της ποιότητας ζωής (πολιτειότητα),
  • να μπορούν να ζητούν βοήθεια, όταν δεν γνωρίζουν κάτι.

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητα 1. Αφόρμηση

Ο/Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει αποσπάσματα από την εγκύκλιο συνεκπαίδευσης (Φύλλο εργασίας 6) ή από κάποιο άλλο σχετικό επικαιροποιημένο κείμενο.

Κάθε ομάδα μελετά το κείμενο, ίδιο για όλες τις ομάδες, και εργάζεται προς την κατεύθυνση της προσέγγισης του ειδικού σχολείου και της συνέχισης της δράσης ως πρόγραμμα συνεκπαίδευσης και με το ειδικό σχολείο.

Δραστηριότητα 2.

ΟΜΑΔΑ 1. Διοικητικό Συμβούλιο- οικονομική διαχείριση. ΟΜΑΔΑ 2. Τμήμα πληροφορικής.

ΟΜΑΔΑ 3. Τμήμα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων.

ΟΜΑΔΑ 4. Καλλιτεχνικό και δημιουργικό τμήμα.

ΟΜΑΔΑ 5. Κοινωνικό τμήμα.

Ενδεικτικές ενέργειες των ομάδων:

ΟΜΑΔΑ 1. Διοικητικό Συμβούλιο- οικονομική διαχείριση: Σύνταξη επιστολής στον/στη Διευθυντή/τρια του σχολείου και στον/στη Διευθυντή/τρια του ειδικού σχολείου.

ΟΜΑΔΑ 2. Τμήμα πληροφορικής: υποστήριξη στη σύνταξη επιστολής σε Η/Υ, δημιουργία e-mail Κ.ΑΛ.Ο. για τις επικοινωνίες.

ΟΜΑΔΑ 3. Τμήμα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων: Συνεργασία με την ομάδα 1 στη σύνταξη της επιστολής.

ΟΜΑΔΑ 4. Καλλιτεχνικό και δημιουργικό τμήμα: δημιουργία μιας κάρτας- πρόσκλησης για τα παιδιά του ειδικού σχολείου.

ΟΜΑΔΑ 5. Κοινωνικό τμήμα: επιλογή λέξεων κλειδιών από το κείμενο της εγκυκλίου για τον εμπλουτισμό της κάρτας-πρόσκλησης.

Δραστηριότητα 2. Επέκταση

Στον Σ.Ε.Π. θα ολοκληρωθεί το έργο των ομάδων. Θα συζητηθεί να προσκληθεί ειδικός για επιμόρφωση (επαγγελματική ανάπτυξη της ομάδας) στο θέμα της συνεκπαίδευσης. Γίνεται η επικοινωνία και αποφασίζεται το επόμενο εργαστήριο να γίνει με εκπαιδευτική επίσκεψη των δύο τμημάτων των δύο σχολείων σ’ ένα αγρόκτημα για την παρακολούθηση ενός βιωματικού εργαστηρίου συνεκπαίδευσης ή εναλλακτικά στην τάξη.

6. Βιωματικό παραμύθι στο δάσος «Η Ασπρούλα και η Ασημένια»

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες:

  • να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους με ανθεκτικότητα και να τα εκφράσουν μέσα από δημιουργία έργου,
  • να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία,
  • να αναστοχαστούν τις δυσκολίες αλλά και τη σπουδαιότητα του έργου τους στο σχολικό περιβάλλον και κατ’ επέκταση στο κοινωνικό (πολιτειότητα).

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητα 1. (Εδώ περιγράφεται εργαστήριο στην τάξη. Για το εργαστήριο σε αγρόκτημα ή σε κάποιο περιαστικό δάσος, βλ. παρακάτω στις Οδηγίες). Αφού γίνει η υποδοχή και οι συστάσεις των φιλοξενούμενων, θα μοιραστούν αυτοκόλλητα καρτελάκια με ονόματα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών που θα κολληθούν στα μπλουζάκια (μια τάξη 5 μαθητών/τριών του ειδικού σχολείου επισκέφτηκε την τάξη μας), ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει την παραμυθιακή ιστορία. Γίνεται αρχικός σχολιασμός.

Δραστηριότητα 2. Συνεκπαίδευση

Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε μικτές ομάδες μαθητών/τριών γενικού-ειδικού σχολείου και δίνονται σε όλες τις ομάδες οι φωτογραφίες της ιστορίας ανακατεμένες (Φύλλο εργασίας 7). Κάθε ομάδα καλείται να βάλει τις φωτογραφίες σε μια σειρά, κολλώντας πάνω σε χαρτόνια (ουσιαστικά υποστηρίζονται οι μαθητές/τριες του ειδικού σχολείου να το κάνουν αυτό). Στόχος είναι να βρεθεί ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία, που να περιγράφει από τη στιγμή του ατυχήματος και μετά. Αυτό το γράφουν ή το ζωγραφίζουν στο χαρτόνι.

Δραστηριότητα 3. Αποφόρτιση-αναστοχασμός

Κάθε ομάδα, με την υποστήριξη των συνοδών εκπαιδευτικών εάν χρειάζεται, παρουσιάζει το χαρτόνι της και το τέλος που έδωσε στην ιστορία. Δέχεται ερωτήματα.

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες ενθαρρύνονται να εκφράσουν ελεύθερα συναισθήματα και εντυπώσεις από τη δράση συνεκπαίδευσης, κατατίθενται προτάσεις π.χ. θα πρότεινα το χαρτόνι της ομάδας μας να το πάρει ο/η Χ (μαθητής του ειδικού σχολείου) στο σχολείο του φεύγοντας και φωτογραφίζονται.

Δραστηριότητα 4. Επέκτασης

Στον Σ.Ε.Π. το θέμα επεκτείνεται με συζήτηση για την επαγγελματική αποκατάσταση μαθητών/τριών ΑμΕΑ και για τις δυνατότητες μιας Κ.ΑΛ.Ο. σ’ αυτό.

7. Παρουσίαση-αξιολόγηση της Κ.ΑΛ.Ο. στη σχολική κοινότητα και την τοπική κοινωνία

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες:

  • να αποκτήσουν δεξιότητες επικοινωνιακές,
  • να αναστοχαστούν ως προς τη συμβολή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι και ως προς τις δεξιότητες κοινωνικής ευαισθησίας και επιχειρηματικότητας που καλλιέργησαν.

 

Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητα 1. Η Κ.ΑΛ.Ο. υπάρχει. Συνεχίζουμε;

Το συμβούλιο τμήματος ξανασυνεδριάζει (αυτοποίηση, αυτοοργάνωση). Θέματα συζήτησης:  1. Θα παρουσιάσουμε τη δράση μας; 2. Θα συνεχίσουμε τη δράση μας; (ψηφοφορία, αναμένεται θετική, τουλάχιστον στο πρώτο, αν όχι και στα 2).

Δραστηριότητα 2. Παρουσίαση

Οι ομάδες συνεδριάζουν, συζητούν μια ιδέα παρουσίασης και στη συνέχεια την προτείνουν στην ολομέλεια. Αναμενόμενες ιδέες:

ΟΜΑΔΑ 1. Διοικητικό Συμβούλιο – οικονομική διαχείριση -Παρουσίαση σύντομου απολογισμού στην εκδήλωση στο τέλος της χρονιάς. Παρεμβάσεις σε γιορτές 3ης Δεκεμβρίου: Ημέρας Συνδρόμου Down, Ημέρας Αυτισμού: 2ης Απριλίου κ.ά. σε συνεργασία με τις άλλες ομάδες.

ΟΜΑΔΑ 2. Τμήμα πληροφορικής: δημιουργία βίντεο από τις δράσεις για την ιστοσελίδα και το facebook της Κ.ΑΛ.Ο. ή του σχολείου. Δημιουργία e- πορτφόλιο για κάθε μαθητή/τρια ξεχωριστά, αλλά και για κάθε ομάδα.

ΟΜΑΔΑ 3. Τμήμα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων: αποστολή δελτίων τύπου σε Μ.Μ.Ε. με την ολοκλήρωση της δράσης και τις άλλες παρεμβάσεις.

ΟΜΑΔΑ 4. Καλλιτεχνικό και δημιουργικό τμήμα, δημιουργία αφίσας, διακριτικού σήματος, πρόσκλησης εγγραφής μελών στην Κ.Α.Λ.Ο., καλλιτεχνική παρέμβαση στην κεντρική πλατεία της πόλης με αφορμή μια σχετική γιορτή.

ΟΜΑΔΑ 5. Κοινωνικό τμήμα, επικοινωνία-επιστολή σε γονείς για τα αποτελέσματα του έργου.

Δραστηριότητα 3. Αξιολόγηση

Συμπληρώνονται τα Φύλλα περιγραφικής αυτοαξιολόγησης ή ετερο-αξιολόγησης και τελικής αξιολόγησης του προγράμματος (Φύλλο 8). Γίνεται σύγκριση με το αρχικό αποτέλεσμα και βγαίνει η τελική αναμνηστική φωτογραφία.

Δραστηριότητα Επέκτασης. Στον Σ.Ε.Π. ή σε κάποιο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων/Αειφορίας ή σε Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας θα ενταχθεί η δράση, ώστε να συνεχιστεί. Υπάρχει η δυνατότητα να ενταχθεί το πρόγραμμα και σε κάποιο σχετικό Δίκτυο.

Εκπαιδευτικό υλικό