Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης & Πρόληψης της Σεξουαλικής Κακοποίησης στην πρώιμη και πρωτοσχολική ηλικία.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες :
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
1.1. Ένα Ζευγάρι κόκκινα παπούτσια
Ρουτίνες σκέψεις με αφορμή ένα αντικείμενο έκπληξη
1.2. «Φορώντας ένα ζευγάρι κόκκινα παπούτσια μπορώ …»
Αισθησιοκινητική άσκηση – Σωματική Έκφραση: Ατομικοί, ελεύθεροι κινητικοί αυτοσχεδιασμοί με αξιοποίηση της θεατρικής σύμβασης (“το μαγικό αν” …)
Σταδιακή μετάβαση από την πραγματικότητα στη φαντασία.
1.3. Ποιος/ποια/τι τα φοράει; Συμπλήρωσε το σχέδιο
Φύλλο εργασίας:
«Συμπλήρωσε- Ζωγράφισε-Σημείωσε- Ανάρτησε»
ΕΠΕΚΤΑΣΗ:
Σημείωση λέξεων, σκέψεων, εντυπώσεων, συναισθημάτων.
Σύνθεση των ατομικών έργων σε ένα συλλογικό έργο και ανάρτησή του στην τάξη.
Χρόνος: 2 Διδακτικές ώρες
Απαιτούμενα Υλικά:
(Πρότυπα λιστών στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ)
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
2.1. Ένα ΠΑΖΛ κρυμμένο στο ΚΟΥΤΙ-Τα μέλη του σώματος
– Δημιουργία δύο ομάδων
– Υποθέσεις: Ρουτίνες σκέψης και συζήτηση για τα «μυστηριώδη
πρόσωπα» και το βιολογικό τους φύλο
– Σωματικό περίγραμμα σε φυσικό μέγεθος (σχεδιασμός)
2.2. Μέλη του σώματος -Ιδιαίτερα γνωρίσματα
-Παρατήρηση-Προβληματισμός-Συζήτηση
-Παιχνίδια για το σώμα
– Φεστιβάλ χορού
-Άσκηση χαλάρωσης
-Συμπλήρωση του αποτυπώματος των δύο σωμάτων με μέλη και εξωτερικά όργανα
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
-«Με τα μάτια μου μπορώ να …:»
-Δημιουργία αινιγμάτων
-Σύνθεση σωμάτων
Απαιτούμενα Υλικά:
2η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
3.1.Ιδιωτικό, Δημόσιο
-Μουσικά… ”στεφάνια”
-Το παιχνίδι των δύο περιοχών
3.2.Τα ρούχα της Κάρεν & του Ένκαρ
-Τα ρούχα —
Ολοκλήρωση των σωματικών αποτυπώματος των ηρώων
3.3. Αλάτι ψιλό-Μα πώς ήρθα στον κόσμο αυτό;
–Λάχνισμα-Παιχνίδι
-Συζήτηση
-Φωτογραφίες
Υπέρηχων και Μωρών
ΕΠΕΚΤΑΣΗ:
Απαιτούμενα Υλικά:
Προβολή βίντεο ή ανάγνωση βιβλίου για την αναπαραγωγή
3η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
4.2. Οικογενειακές φωτογραφίες
-Δημιουργικοί ορισμοί της έννοιας «οικογένεια»
-Ζωγραφίζω την οικογένειά μου
4.3. Ξεχωριστοί άνθρωποι
– Ο πιο ξεχωριστός άνθρωπος για μένα είναι… γιατί …
-Ένα δώρο έκπληξη
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Δημιουργικοί ορισμοί αξιών και “κλικ” μια φωτογραφία!
-Χάρτινο Θέατρο
Απαιτούμενα Υλικά:
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
-Λάχνισμα
-“Ο πιγκουίνος με το κόκκινο μαντήλι”.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ – ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ:
-Ανάγνωση του βιβλίου παιδικής λογοτεχνίας «Το κόκκινο που ξεχωρίζει μέσα στη χώρα του άσπρου»
-Ανάγνωση του 3ουΑποσπάσματος
-Κόκκινα παπούτσια-μαγνήτες
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
-Στη δημοσιογραφική καρέκλα
Απαιτούμενα Υλικά:
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
6.1. Άγγιγμα και Αγκαλιά
-Αγκαλιές
-Αγκαλιές χρωματιστές
-Προβολή βίντεο
-Ανάγνωση βιβλίου παιδικής λογοτεχνίας: «Η πιο μεγάλη ζεστή αγκαλιά είναι του/της…»
-Ζωγραφική
6.2. Το σώμα μου μιλάει;
-Ανάγνωση 5ου & 6ου αποσπάσματος
-«Το σώμα μου μιλάει;»
-«Τι συμβαίνει Κάρεν;»
-«Έχω ένα μυστικό»
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
-Σιδερένια παπούτσια
-Ο Διάδρομος των σκέψεων με τα Κόκκινα και Κίτρινα Καπέλα
-Το Συμβούλιο και η ψηφοφορία
Απαιτούμενα Υλικά:
Προτάσεις βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας [στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ]
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
7.1. Παπούτσια που … πετάνε!
7.2. Γραμμές Βοήθειας
-Επίδειξη εποπτικού υλικού
-Αφίσα. Ζωγραφική και κολλάζ
7.3. Αποτίμηση
– Η καρέκλα του ΠΡΙΝ του ΤΩΡΑ και του ΜΕΤΑ/ Αναστοχασμός
-Αποχαιρετώ. Στον κύκλο
-Φύλλο αξιολόγησης του προγράμματος από τους/τις μαθητές/τριες
Απαιτούμενα Υλικά:
Φύλλο αξιολόγησης [7] του προγράμματος [στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ]
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη