Σκοπός
Το πρόγραμμα υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο-Κριτική σκέψη και παραπληροφόρηση- διαδικτυακό παιχνίδι διαδικτυακός εκφοβισμός και προσωπικά δεδομένα απευθύνεται σε μαθητές Ε΄ τάξης και στοχεύει στο να εμπλέξει τους μαθητές/τριες με τις βασικές αρχές ορθούς ενασχόλησης με το Διαδίκτυο, να αναπτύξει την κριτική σκέψη σε σχέση με τον εντοπισμό ψευδών ειδήσεων και πληροφοριών στο διαδίκτυο, τρόπους ασφαλούς χρήσης διαδικτυακών παιχνιδιών και κινδύνων που μπορεί να εμφανιστούν, το διαδικτυακό εκφοβισμό αλλά και την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
1.Η συνεργασία σε τριμελείς ομάδες μαθητών/τριων που επιλέγονται στο πρώτο εργαστήριο με συγκεκριμένες διαδικασίες (τυχαία επιλογή εικόνων, αριθμών) και σε κάθε εργαστήριο μπορεί να επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία προκειμένου να αλλάζουν οι τριμελείς ομάδες έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνεργαστούν με όλους τους συμμαθητές τους.
2. Η διατύπωση όλων των απόψεων, αποτύπωση συμφωνιών και διαφωνιών, έρευνα για τις ορθότερες απόψεις, βήματα αποτύπωσης του προβλήματος, προτεινόμενες λύσεις, υλοποίηση και επαλήθευση προκειμένου να έχουν ρόλο αλλά και συμβολή όλοι οι μαθητές/τριες στη συνεργασία και να μην καλύπτονται από συμμαθητές τους.
3. Οι μαθητές να πλοηγηθούνε με ασφάλεια στο διαδίκτυο αλλά και στην πορεία των σπουδών τους να αλλάξουν στάσεις όσον αφορά τη χρήση τους με δημιουργικό τρόπο και με ένα σωστό μέτρο.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
1.Οι μαθητές/τριες της τάξης κάνουν έναν κύκλο γύρω από ένα θρανίο στο οποίο επάνω υπάρχει ένα κουτί και μέσα υπάρχουν σε χαρτάκια εικόνες ίδιων αριθμών σε τριάδες. Οι μαθητές/τριες καλούνται να επιλέξουν ένα χαρτάκι με εικόνα ζώου και αυτοί που έχουν τις ίδιες εικόνες σχηματίζουν τριμελείς ομάδες.
2.Κάθε ομάδα συζητά και τα μέλη της αποφασίζουν από κοινού το όνομα της ομάδας τους και στη συνέχεια το ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.
3.Ο/Η εκπαιδευτικός διοργανώνει και υλοποιεί ένα θεατρικό δρώμενο με τους/τις μαθητές/τριες στο οποίο παρουσιάζουν διάφορους τρόπους συνεργασίας για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες με έμφαση στην ενσυναίσθηση.
4.Κάθε τριμελής ομάδα αποφασίζει τους κανόνες συνεργασίας, αλλά και τους ρόλους που θα έχει ο/η καθένας/καθεμιά όταν ξεκινήσουν να δουλεύουν στο εργαστήριο υπολογιστών, καθώς και την κυκλική εναλλαγή των ρόλων στην πορεία της συνεργασίας.
5.Θα καταγράψουν σε ένα κομμάτι χαρτί τις προσδοκίες τους από τα εργαστήρια.
6.Θα γίνει μια πρώτη επαφή με το αντικείμενο του προγράμματος.
7.Εναλλακτικά μπορούν να αλλάζουν οι τριμελείς ομάδες ανά εργαστήριο.
8. Αναστοχασμός
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Ο/Η εκπαιδευτικός μαζί με τους/τις μαθητές/τριες τους πάνε στο εργαστήριο πληροφορικής όπου κάθονται ανά τρεις μαθητές/τριες σε κάθε υπολογιστή.
και τις σελίδες 26-27-28 υλοποιώντας τις ασκήσεις προς αποτίμηση.
Αναστοχασμός
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Ο/Η εκπαιδευτικός με τους/τις μαθητές/τριες πηγαίνουν στο εργαστήριο υπολογιστών του σχολείου και κάθε τριμελής ομάδα χρησιμοποιεί έναν υπολογιστή.
Κάθε τριμελής ομάδα μελετά τον οδηγό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς διαδικτύου για μαθητές Ε΄ κ ΣΤ΄ Δημοτικού για την κριτική σκέψη και παραπληροφόρηση στη διεύθυνση https://saferinternet4kids.gr/wp-content/uploads/2020/09/%CE%95-%CE%A3%CE%A4-%CE%9C%CE%91%CE%98%CE%97%CE%A4%CE%95%CE%A3-.pdf και τις σελίδες 14-16 υλοποιώντας όλες τις δραστηριότητες συνεργατικά.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Ο/Η εκπαιδευτικός με τους/τις μαθητές/τριες πηγαίνουν στο εργαστήριο υπολογιστών του σχολείου και κάθε τριμελής ομάδα χρησιμοποιεί έναν υπολογιστή.
Θα μελετήσουν, ανά ομάδα, τον οδηγό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς διαδικτύου για μαθητές Ε΄ κ ΣΤ΄ Δημοτικού για τα διαδικτυακά παιχνίδια στη διεύθυνση https://saferinternet4kids.gr/wp-content/uploads/2020/09/%CE%95-%CE%A3%CE%A4-%CE%9C%CE%91%CE%98%CE%97%CE%A4%CE%95%CE%A3-.pdf και θα υλοποιήσουν όποιες δράσεις περιλαμβάνονται στις σελίδες 29-30.
Αναστοχασμός.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Ο/Η εκπαιδευτικός με τους/τις μαθητές/τριες πηγαίνουν στο εργαστήριο υπολογιστών του σχολείου και κάθε τριμελής ομάδα χρησιμοποιεί έναν υπολογιστή.
Αρχικά θα παρακολουθήσουν ένα βίντεο στην εκπαιδευτική τηλεόραση από τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό Saferinternet4kids στη διεύθυνση
https://saferinternet4kids.gr/video/cyber-bullying/
που αναφέρεται στον διαδικτυακό εκφοβισμό για μεγάλα παιδιά του Δημοτικού.
Αναστοχασμός.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Ο/Η εκπαιδευτικός με τους/τις μαθητές/τριες πηγαίνουν στο εργαστήριο υπολογιστών του σχολείου και κάθε τριμελής ομάδα χρησιμοποιεί έναν υπολογιστή.
1.Αρχικά παρακολουθούν το βίντεο του Εκπαιδευτικού Οργανισμού Saferinternet4kids «Προσωπικά δεδομένα και γιατί πρέπει να τα προστατεύουμε στο διαδίκτυο», στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση στη διεύθυνση https://saferinternet4kids.gr/video/proswpika-dedomena/.
4.Οι τριμελείς ομάδες μέσω καθοδηγούμενων φύλλων εργασίας μελετούν το υλικό στη σελίδα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων στη διεύθυνση https://awareness.dpa.gr/?page_id=992.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Η αποτίμηση των γνώσεων θα γίνει με φύλλα αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης.
Η συνεργασία των μαθητών/τριών μπορεί να αξιολογηθεί με γραπτά ερωτηματολόγια μέσω google forms και ομαδικές εστιασμένες συνεντεύξεις.
Η διάχυση των αποτελεσμάτων μπορεί να υλοποιηθεί με δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εκδηλώσεις ανοικτές στο κοινό, ή με τη δημιουργία ενός βίντεο που θα αναρτηθεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ή στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση.
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη