[δύο έως τρεις(2-3) διδακτικές ώρες]
Αρχικά, οι μαθητές/-τριες προχωρούν σε διαχείριση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, προετοιμάζουν αφίσες, πρόσκληση, τεχνική υποστήριξη, συντονισμό και, ό,τι υλικό χρειαστεί κατά την εκδήλωση, επικοινωνία με προσκεκλημένους ανθρώπους και φορείς.
Η εκδήλωση μπορεί να πραγματοποιηθεί σε χώρο του σχολείου ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνει:
• έκθεση αφισών και παρουσιάσεων μαθητών/-τριών,
• προβολή σύντομων βίντεο ή podcasts που έχουν εντοπίσει ή έχουν δημιουργήσει οι μαθητές/-τριες,
• διεξαγωγή ενός debate με κεντρικό ερώτημα και τίτλο «Είναι θεμιτή η εκμετάλλευση των ζώων από τον άνθρωπο;», με τους/τις μαθητές/-τριες χωρισμένους/-ες σε δύο ομάδες και το κοινό να αποφασίζει τον «νικητή»,
• ομιλίες επιστημόνων ή/και εκπροσώπων φιλοζωικών οργανώσεων,
• μια δραστηριότητα με εμψυχωτές/-τριες τους/τις ίδιους/-ες τους/τις μαθητές/-τριες και τίτλο «Παίρνω θέση».
Σε αυτή την τελευταία δραστηριότητα, η οποία προτείνεται, παρουσιάζεται ένα μακρύ σκοινί στα άκρα του οποίου τοποθετούνται γραμμένες σε χαρτί οι δηλώσεις: «Συμφωνώ» και στο άλλο «Διαφωνώ». Οι μαθητές/-τριες έχουν προετοιμάσει επτά-οκτώ (7-8) αμφιλεγόμενες δηλώσεις. Τις διαβάζουν μία μία. Οι συμμετέχοντες/-ουσες στην εκδήλωση καλούνται να μετακινηθούν και ακινητοποιηθούν όσο πιο κοντά ή μακριά επιθυμούν από το «Συμφωνώ» ή «Διαφωνώ» κάθε φορά που ακούν μία δήλωση. Όλα τα ερωτήματα αφορούν στο θέμα της εκμετάλλευσης των ζώων από τον άνθρωπο. Για παράδειγμα, μπορούν να αξιοποιηθούν δηλώσεις του τύπου: «είναι θεμιτό να χρησιμοποιούνται ως πειραματόζωα για την έρευνα και τις δοκιμές σε νέα φάρμακα», «Τα ζώα είναι θεμιτό να διαμένουν σε ζωολογικούς κήπους επειδή έχουν γεννηθεί σε αυτούς», «Τα ζώα είναι θεμιτό να εκτρέφονται για την παραγωγή γούνινων ειδών» ή «Τα ζώα είναι θεμιτό να εκτρέφονται προκειμένου να αποτελέσουν θηράματα σε κυνήγι». Οι συμμετέχοντες/-ουσες αφού τοποθετηθούν κατά μήκος του σχοινιού καλούνται να σχολιάσουν τις επιλογές τους. Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται με τον αναστοχασμό της ομάδας σε κύκλο.
Μια επόμενη ημέρα, ξαφνικά στην αυλή του σχολείου αρχικά, στον πεζόδρομο ή στην πλατεία της γειτονιάς στη συνέχεια και τελικά σε ένα πολυσύχναστο σταθμό κάποιου ΜΜΜ οι μαθητές/-τριες θα στήσουν και θα υλοποιήσουν ένα “mob”! Μια κινητική/χοροδραματική παράσταση. Οι συμμετέχοντες/-ουσες σε ένα mob, το οποίο χρησιμοποιείται και ως πρακτική έκφρασης με συγχρονισμένες κινήσεις συνεργάζονται και μέσα από ένα αναπαραστατικό δρώμενο δηλώνουν την υποστήριξή τους σε ένα συγκεκριμένο θέμα/αίτημα. Οι μαθητές/-τριες, λοιπόν, σχεδιάζουν ένα κινητικό δρώμενο, το οποίο δε γίνεται αντιληπτό από τους περαστικούς πολίτες εξαρχής, αλλά τους ξαφνιάζει όταν μέσα από το πλήθος ξεκινούν πολλοί/-ες μαθητές/-τριες μέσα από χορογραφημένη κίνηση συντονισμένα και φορώντας μάσκες ζώων να τραβούν την προσοχή και να παρουσιάζουν μια σύντομη παράσταση χρησιμοποιώντας το σώμα τους, πλακάτ με τα δικαιώματα των ζώων, δυνατή μουσική, ίσως και φωτορυθμικά. Στο τέλος της παράστασης μοιράζουν φυλλάδια με τα βασικά δικαιώματα των ζώων στον κόσμο που έχει μαζευτεί. Η πρώτη πρόβα θα γίνει στην αυλή του σχολείου, η δεύτερη παρουσίαση θα γίνει σε κεντρικό σημείο της γειτονιάς από το οποίο περνά πολύς κόσμος και η τελική παράσταση θα υλοποιηθεί και θα απευθύνεται προς το ευρύ κοινό του Δήμου σε κάποιο κεντρικό σημείο. Η παράσταση αυτή θα αποτελεί μια μορφή διαμαρτυρίας και δήλωση εναντίωσης προς την κακοποίηση των ζώων και την παραβίαση των δικαιωμάτων τους σε ανοικτό δημόσιο χώρο με θεατές πολλούς ανθρώπους