17 Στόχοι

Κατηγορία

Δράσεις

Τίτλος

Αναλαμβάνουμε δράση για τα δικαιώματα των ζώων

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Αναλαμβάνουμε δράση για τα δικαιώματα των ζώων

Θεματικό πεδίο

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

Εργαστήρια δεξιοτήτων

Σύντομη περιγραφή

Οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιούνται σε θέματα κακοποίησης ζώων. Ενημερώνονται σχετικά μέσω ιστοσελίδων, αλλά και επικοινωνώντας με φιλοζωικές οργανώσεις. Σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν μία εκδήλωση ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα των ζώων τόσο για τη σχολική όσο και για την ευρύτερη κοινότητα με παρουσιάσεις, βίντεο, debate, ομιλίες εκπροσώπων φιλοζωικών οργανώσεων και βιωματικές δραστηριότητες. Επιπλέον, σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν κλιμακούμενα ένα mob (ένα κινητικό/χοροδραματικό δρώμενο), αρχικά στην αυλή του σχολείου, στη συνέχεια σε έναν πεζόδρομο ή μια δημοφιλή πλατεία της γειτονιάς και τέλος σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης όπως για παράδειγμα έναν σταθμό του μετρό, με στόχο πάντα την ευαισθητοποίηση της κοινότητας για τα δικαιώματα των ζώων.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • συλλέγουν πληροφορίες από έγκυρες πηγές στο διαδίκτυο ή από επικοινωνία με φορείς, όπως φιλοζωικές οργανώσεις σχετικά με την κακοποίηση των ζώων,
  • ευαισθητοποιούν τη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα σε θέματα που αφορούν στα δικαιώματα των ζώων μέσω σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης εκδηλώσεων,
  • υπερασπίζονται τη σημασία της ενεργού συμμετοχής σε δράσεις για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ζώων,
  • εκφράζουν τις απόψεις τους για την αναγκαιότητα σεβασμού των δικαιωμάτων των ζώων μέσω δράσεων ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας.

Πεδίο Υλοποίησης

Η αυλή ή άλλοι χώροι του σχολείου, ο πεζόδρομος ή η πλατεία δίπλα στο σχολείο, πολυσύχναστοι σταθμοί ΜΜΕ ή κάποια κεντρική πλατεία της περιοχής.

Φάσεις Υλοποίησης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες διαβάζουν ένα άρθρο στο διαδίκτυο σχετικά με απαγορευμένες κυνομαχίες. Συζητούν το άρθρο, προβληματίζονται και αναφέρουν δικές τους ιστορίες/εμπειρίες ζώων τα οποία υποφέρουν στα χέρια ανθρώπων. Ενδεικτικά ενδεχομένως να αναφερθούν σε κοκορομαχίες, γαϊδουροκαβαλαρίες, ζώα σε κλουβιά, ζώα διαρκώς δεμένα, ζώα υπό εξαφάνιση ή υποσιτισμένα ζώα.

Οι μαθητές/τριες σε ομάδες συγκεντρώνουν σχετικό ενημερωτικό υλικό με αναζητήσεις στο διαδίκτυο, αλλά και επικοινωνία με φορείς, όπως φιλοζωικές οργανώσεις, ακόμα και επιτόπιες επισκέψεις στους χώρους αυτών των φορέων.

Με το υλικό που συγκεντρώνουν οι μαθητές/τριες ετοιμάζουν ψηφιακές παρουσιάσεις (π.χ. ppts) ή/και αφίσες ψηφιακά οι οποίες αφορούν στα δικαιώματα των ζώων.

Συζητούν και αποφασίζουν να αναλάβουν δράση με στόχο να ακουστεί η φωνή τους, η οποία στην ουσία εκφράζει και υπερασπίζεται τα δικαιώματα των ζώων.

Σχεδιάζουν, μοιράζουν αρμοδιότητες και ρόλους, οργανώνουν, υλοποιούν και κλιμακώνουν τη δράση τους για την ευαισθητοποίηση της σχολικής αρχικά και της ευρύτερης στη συνέχεια κοινότητας. Αναζητούν στο διαδίκτυο τρόπους με τους οποίους άμεσα μπορούν να τραβήξουν την προσοχή των ανθρώπων της ευρύτερης κοινότητας που κυκλοφορούν γύρω τους και στη συνέχεια να εκφράσουν το μήνυμά τους. Με αφορμή βίντεο ή αποσπάσματα ταινιών επιλέγουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ακόμα και ένα mob.

Αρχικά, οι μαθητές/τριες προχωρούν σε διαχείριση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, προετοιμάζουν αφίσες, πρόσκληση, τεχνική υποστήριξη, συντονισμό και, ό,τι υλικό χρειαστεί κατά την εκδήλωση, επικοινωνία με προσκεκλημένους ανθρώπους και φορείς.

Η εκδήλωση μπορεί να πραγματοποιηθεί σε χώρο του σχολείου ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνει:

  • έκθεση αφισών και παρουσιάσεων μαθητών/τριών,
  • προβολή σύντομων βίντεο ή podcasts που έχουν εντοπίσει ή έχουν δημιουργήσει οι μαθητές/τριες,
  • διεξαγωγή ενός debate με κεντρικό ερώτημα και τίτλο «Είναι θεμιτή η εκμετάλλευση των ζώων από τον άνθρωπο;», με τους/τις μαθητές/τριες χωρισμένους/ες σε δύο ομάδες και το κοινό να αποφασίζει τον «νικητή»,
  • ομιλίες επιστημόνων ή/και εκπροσώπων φιλοζωικών οργανώσεων,
  • μια δραστηριότητα με εμψυχωτές/τριες τους/τις ίδιους/ες τους/τις μαθητές/τριες και τίτλο «Παίρνω θέση».

Σε αυτή την τελευταία δραστηριότητα, η οποία προτείνεται, παρουσιάζεται ένα μακρύ σκοινί στα άκρα του οποίου τοποθετούνται γραμμένες σε χαρτί οι δηλώσεις: «Συμφωνώ» και στο άλλο «Διαφωνώ». Οι μαθητές/τριες έχουν προετοιμάσει επτά-οκτώ (7-8) αμφιλεγόμενες δηλώσεις. Τις διαβάζουν μία μία. Οι συμμετέχοντες/ουσες στην εκδήλωση καλούνται να μετακινηθούν και ακινητοποιηθούν όσο πιο κοντά ή μακριά επιθυμούν από το «Συμφωνώ» ή «Διαφωνώ» κάθε φορά που ακούν μία δήλωση. Όλα τα ερωτήματα αφορούν στο θέμα της εκμετάλλευσης των ζώων από τον άνθρωπο. Για παράδειγμα, μπορούν να αξιοποιηθούν δηλώσεις του τύπου: «είναι θεμιτό να χρησιμοποιούνται ως πειραματόζωα για την έρευνα και τις δοκιμές σε νέα φάρμακα», «Τα ζώα είναι θεμιτό να διαμένουν σε ζωολογικούς κήπους επειδή έχουν γεννηθεί σε αυτούς», «Τα ζώα είναι θεμιτό να εκτρέφονται για την παραγωγή γούνινων ειδών» ή «Τα ζώα είναι θεμιτό να εκτρέφονται προκειμένου να αποτελέσουν θηράματα σε κυνήγι». Οι συμμετέχοντες/ουσες αφού τοποθετηθούν κατά μήκος του σχοινιού καλούνται να σχολιάσουν τις επιλογές τους. Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται με τον αναστοχασμό της ομάδας σε κύκλο.

Μια επόμενη ημέρα, ξαφνικά στην αυλή του σχολείου αρχικά, στον πεζόδρομο ή στην πλατεία της γειτονιάς στη συνέχεια και τελικά σε ένα πολυσύχναστο σταθμό κάποιου ΜΜΜ οι μαθητές/τριες θα στήσουν και θα υλοποιήσουν ένα “mob”! Μια κινητική/χοροδραματική παράσταση. Οι συμμετέχοντες/ουσες σε ένα mob, το οποίο χρησιμοποιείται και ως πρακτική έκφρασης με συγχρονισμένες κινήσεις συνεργάζονται και μέσα από ένα αναπαραστατικό δρώμενο δηλώνουν την υποστήριξή τους σε ένα συγκεκριμένο θέμα/αίτημα. Οι μαθητές/τριες, λοιπόν, σχεδιάζουν ένα κινητικό δρώμενο, το οποίο δε γίνεται αντιληπτό από τους περαστικούς πολίτες εξαρχής, αλλά τους ξαφνιάζει όταν μέσα από το πλήθος ξεκινούν πολλοί/ες  μαθητές/τριες μέσα από χορογραφημένη κίνηση συντονισμένα και φορώντας μάσκες ζώων να τραβούν την προσοχή και να παρουσιάζουν μια σύντομη παράσταση χρησιμοποιώντας το σώμα τους, πλακάτ με τα δικαιώματα των ζώων, δυνατή μουσική, ίσως και φωτορυθμικά. Στο τέλος της παράστασης μοιράζουν φυλλάδια με τα βασικά δικαιώματα των ζώων στον κόσμο που έχει μαζευτεί. Η πρώτη πρόβα θα γίνει στην αυλή του σχολείου, η δεύτερη παρουσίαση θα γίνει σε κεντρικό σημείο της γειτονιάς από το οποίο περνά πολύς κόσμος και η τελική παράσταση θα υλοποιηθεί και θα απευθύνεται προς το ευρύ κοινό του Δήμου σε κάποιο κεντρικό σημείο. Η παράσταση αυτή θα αποτελεί μια μορφή διαμαρτυρίας και δήλωση εναντίωσης προς την κακοποίηση των ζώων και την παραβίαση των δικαιωμάτων τους σε ανοικτό δημόσιο χώρο με θεατές πολλούς ανθρώπους.

Το mob θα βιντεοσκοπηθεί και δεν θα υπάρχει πρόβλημα με προσωπικά δεδομένα, αφού οι μαθητές/τριες φορούν μάσκες (φυσικά, θα έχει ζητηθεί άδεια για τη συμμετοχή και τη βιντεοσκόπησή τους από τους γονείς/κηδεμόνες τους). Το βίντεο θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα ή/και σε κοινωνικά δίκτυα του σχολείου. Φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις, αφίσες, παρουσιάσεις και ό,τι άλλο προκύψει ως τελικό προϊόν από τις δραστηριότητες της δράσης θα αναρτηθούν επίσης στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Οι μαθητές/τριες σε κύκλο θα συζητήσουν και θα αναστοχαστούν με αφορμή όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της δράσης. Θα εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους μετά τις δραστηριότητες τους σε δημόσιο χώρο, αν, για παράδειγμα άλλαξαν άποψη σε κάποιο ζήτημα σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων. Θα διατυπώσουν απόψεις και τη διάθεσή τους για το ενδεχόμενο να συνεχίσουν με ανάλογες δράσεις και σε άλλα θέματα στα οποία θεωρούν σημαντικό να παρέμβουν στη δημόσια σφαίρα, για παράδειγμα το θέμα της κλιματικής αλλαγής.

Φάσεις Υλοποίησης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες διαβάζουν ένα άρθρο στο διαδίκτυο σχετικά με απαγορευμένες κυνομαχίες. Συζητούν το άρθρο, προβληματίζονται και αναφέρουν δικές τους ιστορίες/εμπειρίες ζώων τα οποία υποφέρουν στα χέρια ανθρώπων. Ενδεικτικά ενδεχομένως να αναφερθούν σε κοκορομαχίες, γαϊδουροκαβαλαρίες, ζώα σε κλουβιά, ζώα διαρκώς δεμένα, ζώα υπό εξαφάνιση ή υποσιτισμένα ζώα.

Οι μαθητές/τριες σε ομάδες συγκεντρώνουν σχετικό ενημερωτικό υλικό με αναζητήσεις στο διαδίκτυο, αλλά και επικοινωνία με φορείς, όπως φιλοζωικές οργανώσεις, ακόμα και επιτόπιες επισκέψεις στους χώρους αυτών των φορέων.

Με το υλικό που συγκεντρώνουν οι μαθητές/τριες ετοιμάζουν ψηφιακές παρουσιάσεις (π.χ. ppts) ή/και αφίσες ψηφιακά οι οποίες αφορούν στα δικαιώματα των ζώων.

Συζητούν και αποφασίζουν να αναλάβουν δράση με στόχο να ακουστεί η φωνή τους, η οποία στην ουσία εκφράζει και υπερασπίζεται τα δικαιώματα των ζώων.

Σχεδιάζουν, μοιράζουν αρμοδιότητες και ρόλους, οργανώνουν, υλοποιούν και κλιμακώνουν τη δράση τους για την ευαισθητοποίηση της σχολικής αρχικά και της ευρύτερης στη συνέχεια κοινότητας. Αναζητούν στο διαδίκτυο τρόπους με τους οποίους άμεσα μπορούν να τραβήξουν την προσοχή των ανθρώπων της ευρύτερης κοινότητας που κυκλοφορούν γύρω τους και στη συνέχεια να εκφράσουν το μήνυμά τους. Με αφορμή βίντεο ή αποσπάσματα ταινιών επιλέγουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ακόμα και ένα mob.

Αρχικά, οι μαθητές/τριες προχωρούν σε διαχείριση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, προετοιμάζουν αφίσες, πρόσκληση, τεχνική υποστήριξη, συντονισμό και, ό,τι υλικό χρειαστεί κατά την εκδήλωση, επικοινωνία με προσκεκλημένους ανθρώπους και φορείς.

Η εκδήλωση μπορεί να πραγματοποιηθεί σε χώρο του σχολείου ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνει:

  • έκθεση αφισών και παρουσιάσεων μαθητών/τριών,
  • προβολή σύντομων βίντεο ή podcasts που έχουν εντοπίσει ή έχουν δημιουργήσει οι μαθητές/τριες,
  • διεξαγωγή ενός debate με κεντρικό ερώτημα και τίτλο «Είναι θεμιτή η εκμετάλλευση των ζώων από τον άνθρωπο;», με τους/τις μαθητές/τριες χωρισμένους/ες σε δύο ομάδες και το κοινό να αποφασίζει τον «νικητή»,
  • ομιλίες επιστημόνων ή/και εκπροσώπων φιλοζωικών οργανώσεων,
  • μια δραστηριότητα με εμψυχωτές/τριες τους/τις ίδιους/ες τους/τις μαθητές/τριες και τίτλο «Παίρνω θέση».

Σε αυτή την τελευταία δραστηριότητα, η οποία προτείνεται, παρουσιάζεται ένα μακρύ σκοινί στα άκρα του οποίου τοποθετούνται γραμμένες σε χαρτί οι δηλώσεις: «Συμφωνώ» και στο άλλο «Διαφωνώ». Οι μαθητές/τριες έχουν προετοιμάσει επτά-οκτώ (7-8) αμφιλεγόμενες δηλώσεις. Τις διαβάζουν μία μία. Οι συμμετέχοντες/ουσες στην εκδήλωση καλούνται να μετακινηθούν και ακινητοποιηθούν όσο πιο κοντά ή μακριά επιθυμούν από το «Συμφωνώ» ή «Διαφωνώ» κάθε φορά που ακούν μία δήλωση. Όλα τα ερωτήματα αφορούν στο θέμα της εκμετάλλευσης των ζώων από τον άνθρωπο. Για παράδειγμα, μπορούν να αξιοποιηθούν δηλώσεις του τύπου: «είναι θεμιτό να χρησιμοποιούνται ως πειραματόζωα για την έρευνα και τις δοκιμές σε νέα φάρμακα», «Τα ζώα είναι θεμιτό να διαμένουν σε ζωολογικούς κήπους επειδή έχουν γεννηθεί σε αυτούς», «Τα ζώα είναι θεμιτό να εκτρέφονται για την παραγωγή γούνινων ειδών» ή «Τα ζώα είναι θεμιτό να εκτρέφονται προκειμένου να αποτελέσουν θηράματα σε κυνήγι». Οι συμμετέχοντες/ουσες αφού τοποθετηθούν κατά μήκος του σχοινιού καλούνται να σχολιάσουν τις επιλογές τους. Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται με τον αναστοχασμό της ομάδας σε κύκλο.

Μια επόμενη ημέρα, ξαφνικά στην αυλή του σχολείου αρχικά, στον πεζόδρομο ή στην πλατεία της γειτονιάς στη συνέχεια και τελικά σε ένα πολυσύχναστο σταθμό κάποιου ΜΜΜ οι μαθητές/τριες θα στήσουν και θα υλοποιήσουν ένα “mob”! Μια κινητική/χοροδραματική παράσταση. Οι συμμετέχοντες/ουσες σε ένα mob, το οποίο χρησιμοποιείται και ως πρακτική έκφρασης με συγχρονισμένες κινήσεις συνεργάζονται και μέσα από ένα αναπαραστατικό δρώμενο δηλώνουν την υποστήριξή τους σε ένα συγκεκριμένο θέμα/αίτημα. Οι μαθητές/τριες, λοιπόν, σχεδιάζουν ένα κινητικό δρώμενο, το οποίο δε γίνεται αντιληπτό από τους περαστικούς πολίτες εξαρχής, αλλά τους ξαφνιάζει όταν μέσα από το πλήθος ξεκινούν πολλοί/ες  μαθητές/τριες μέσα από χορογραφημένη κίνηση συντονισμένα και φορώντας μάσκες ζώων να τραβούν την προσοχή και να παρουσιάζουν μια σύντομη παράσταση χρησιμοποιώντας το σώμα τους, πλακάτ με τα δικαιώματα των ζώων, δυνατή μουσική, ίσως και φωτορυθμικά. Στο τέλος της παράστασης μοιράζουν φυλλάδια με τα βασικά δικαιώματα των ζώων στον κόσμο που έχει μαζευτεί. Η πρώτη πρόβα θα γίνει στην αυλή του σχολείου, η δεύτερη παρουσίαση θα γίνει σε κεντρικό σημείο της γειτονιάς από το οποίο περνά πολύς κόσμος και η τελική παράσταση θα υλοποιηθεί και θα απευθύνεται προς το ευρύ κοινό του Δήμου σε κάποιο κεντρικό σημείο. Η παράσταση αυτή θα αποτελεί μια μορφή διαμαρτυρίας και δήλωση εναντίωσης προς την κακοποίηση των ζώων και την παραβίαση των δικαιωμάτων τους σε ανοικτό δημόσιο χώρο με θεατές πολλούς ανθρώπους.

Το mob θα βιντεοσκοπηθεί και δεν θα υπάρχει πρόβλημα με προσωπικά δεδομένα, αφού οι μαθητές/τριες φορούν μάσκες (φυσικά, θα έχει ζητηθεί άδεια για τη συμμετοχή και τη βιντεοσκόπησή τους από τους γονείς/κηδεμόνες τους). Το βίντεο θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα ή/και σε κοινωνικά δίκτυα του σχολείου. Φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις, αφίσες, παρουσιάσεις και ό,τι άλλο προκύψει ως τελικό προϊόν από τις δραστηριότητες της δράσης θα αναρτηθούν επίσης στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Οι μαθητές/τριες σε κύκλο θα συζητήσουν και θα αναστοχαστούν με αφορμή όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της δράσης. Θα εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους μετά τις δραστηριότητες τους σε δημόσιο χώρο, αν, για παράδειγμα άλλαξαν άποψη σε κάποιο ζήτημα σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων. Θα διατυπώσουν απόψεις και τη διάθεσή τους για το ενδεχόμενο να συνεχίσουν με ανάλογες δράσεις και σε άλλα θέματα στα οποία θεωρούν σημαντικό να παρέμβουν στη δημόσια σφαίρα, για παράδειγμα το θέμα της κλιματικής αλλαγής.

Υλοποίηση [πέντε (5) διδακτικές ώρες]

[δύο έως τρεις(2-3) διδακτικές ώρες] Αρχικά, οι μαθητές/-τριες προχωρούν σε διαχείριση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, προετοιμάζουν αφίσες, πρόσκληση, τεχνική υποστήριξη, συντονισμό και, ό,τι υλικό χρειαστεί κατά την εκδήλωση, επικοινωνία με προσκεκλημένους ανθρώπους και φορείς. Η εκδήλωση μπορεί να πραγματοποιηθεί σε χώρο του σχολείου ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνει: • έκθεση αφισών και παρουσιάσεων μαθητών/-τριών, • προβολή σύντομων βίντεο ή podcasts που έχουν εντοπίσει ή έχουν δημιουργήσει οι μαθητές/-τριες, • διεξαγωγή ενός debate με κεντρικό ερώτημα και τίτλο «Είναι θεμιτή η εκμετάλλευση των ζώων από τον άνθρωπο;», με τους/τις μαθητές/-τριες χωρισμένους/-ες σε δύο ομάδες και το κοινό να αποφασίζει τον «νικητή», • ομιλίες επιστημόνων ή/και εκπροσώπων φιλοζωικών οργανώσεων, • μια δραστηριότητα με εμψυχωτές/-τριες τους/τις ίδιους/-ες τους/τις μαθητές/-τριες και τίτλο «Παίρνω θέση». Σε αυτή την τελευταία δραστηριότητα, η οποία προτείνεται, παρουσιάζεται ένα μακρύ σκοινί στα άκρα του οποίου τοποθετούνται γραμμένες σε χαρτί οι δηλώσεις: «Συμφωνώ» και στο άλλο «Διαφωνώ». Οι μαθητές/-τριες έχουν προετοιμάσει επτά-οκτώ (7-8) αμφιλεγόμενες δηλώσεις. Τις διαβάζουν μία μία. Οι συμμετέχοντες/-ουσες στην εκδήλωση καλούνται να μετακινηθούν και ακινητοποιηθούν όσο πιο κοντά ή μακριά επιθυμούν από το «Συμφωνώ» ή «Διαφωνώ» κάθε φορά που ακούν μία δήλωση. Όλα τα ερωτήματα αφορούν στο θέμα της εκμετάλλευσης των ζώων από τον άνθρωπο. Για παράδειγμα, μπορούν να αξιοποιηθούν δηλώσεις του τύπου: «είναι θεμιτό να χρησιμοποιούνται ως πειραματόζωα για την έρευνα και τις δοκιμές σε νέα φάρμακα», «Τα ζώα είναι θεμιτό να διαμένουν σε ζωολογικούς κήπους επειδή έχουν γεννηθεί σε αυτούς», «Τα ζώα είναι θεμιτό να εκτρέφονται για την παραγωγή γούνινων ειδών» ή «Τα ζώα είναι θεμιτό να εκτρέφονται προκειμένου να αποτελέσουν θηράματα σε κυνήγι». Οι συμμετέχοντες/-ουσες αφού τοποθετηθούν κατά μήκος του σχοινιού καλούνται να σχολιάσουν τις επιλογές τους. Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται με τον αναστοχασμό της ομάδας σε κύκλο. Μια επόμενη ημέρα, ξαφνικά στην αυλή του σχολείου αρχικά, στον πεζόδρομο ή στην πλατεία της γειτονιάς στη συνέχεια και τελικά σε ένα πολυσύχναστο σταθμό κάποιου ΜΜΜ οι μαθητές/-τριες θα στήσουν και θα υλοποιήσουν ένα “mob”! Μια κινητική/χοροδραματική παράσταση. Οι συμμετέχοντες/-ουσες σε ένα mob, το οποίο χρησιμοποιείται και ως πρακτική έκφρασης με συγχρονισμένες κινήσεις συνεργάζονται και μέσα από ένα αναπαραστατικό δρώμενο δηλώνουν την υποστήριξή τους σε ένα συγκεκριμένο θέμα/αίτημα. Οι μαθητές/-τριες, λοιπόν, σχεδιάζουν ένα κινητικό δρώμενο, το οποίο δε γίνεται αντιληπτό από τους περαστικούς πολίτες εξαρχής, αλλά τους ξαφνιάζει όταν μέσα από το πλήθος ξεκινούν πολλοί/-ες μαθητές/-τριες μέσα από χορογραφημένη κίνηση συντονισμένα και φορώντας μάσκες ζώων να τραβούν την προσοχή και να παρουσιάζουν μια σύντομη παράσταση χρησιμοποιώντας το σώμα τους, πλακάτ με τα δικαιώματα των ζώων, δυνατή μουσική, ίσως και φωτορυθμικά. Στο τέλος της παράστασης μοιράζουν φυλλάδια με τα βασικά δικαιώματα των ζώων στον κόσμο που έχει μαζευτεί. Η πρώτη πρόβα θα γίνει στην αυλή του σχολείου, η δεύτερη παρουσίαση θα γίνει σε κεντρικό σημείο της γειτονιάς από το οποίο περνά πολύς κόσμος και η τελική παράσταση θα υλοποιηθεί και θα απευθύνεται προς το ευρύ κοινό του Δήμου σε κάποιο κεντρικό σημείο. Η παράσταση αυτή θα αποτελεί μια μορφή διαμαρτυρίας και δήλωση εναντίωσης προς την κακοποίηση των ζώων και την παραβίαση των δικαιωμάτων τους σε ανοικτό δημόσιο χώρο με θεατές πολλούς ανθρώπους

Επικοινωνία-Διάχυση [δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες]

[δύο (2) διδακτικές ώρες] Το mob θα βιντεοσκοπηθεί και δεν θα υπάρχει πρόβλημα με προσωπικά δεδομένα, αφού οι μαθητές/-τριες φορούν μάσκες (φυσικά, θα έχει ζητηθεί άδεια για τη συμμετοχή και τη βιντεοσκόπησή τους από τους γονείς/κηδεμόνες τους). Το βίντεο θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα ή/και σε κοινωνικά δίκτυα του σχολείου. Φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις, αφίσες, παρουσιάσεις και ό,τι άλλο προκύψει ως τελικό προϊόν από τις δράσεις του Προγράμματος θα αναρτηθούν επίσης στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Αναστοχασμός [μία (1) διδακτική ώρα]

μία (1) διδακτική ώρα] Οι μαθητές/-τριες σε κύκλο θα συζητήσουν και θα αναστοχαστούν με α-φορμή όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια του Προγράμματος. Θα εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους μετά τις δράσεις τους σε δημόσιο χώρο, αν, για παράδειγμα άλλαξαν άποψη σε κάποιο ζήτημα σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων. Θα διατυπώσουν απόψεις και τη διάθεσή τους για το ενδεχόμενο να συνεχίσουν με ανάλογες δράσεις και σε άλλα θέματα στα οποία θεωρούν σημαντικό να παρέμβουν στη δημόσια σφαίρα, για παράδειγμα το θέμα της κλιματικής αλλαγής.