17 Στόχοι

Κατηγορία

Δράσεις

Τίτλος

Ας τα ξαναφορέσουμε: Μια δράση ανακύκλωσης ρούχων

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Ας τα ξαναφορέσουμε: Μια δράση ανακύκλωσης ρούχων

Θεματικό πεδίο

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

Σύντομη περιγραφή

Οι μαθητές/τριες αναγνωρίζοντας τη σημασία συλλογής και ανακύκλωσης μεταχειρισμένων ρούχων, οργανώνουν σχετική καμπάνια ευαισθητοποίησης και συμβάλλουν στη δημιουργία συστήματος συλλογής μεταχειρισμένων παιδικών/εφηβικών ρούχων στο σχολείο. Επιπλέον, στο πλαίσιο αυτό, βοηθούν στη διαλογή των ρούχων και συνδέονται με φορείς στην κοινότητα για την αξιοποίησή τους (π.χ. κοινοτικές υπηρεσίες και φορείς που στηρίζουν ευπαθείς ομάδες σε δύσκολες καταστάσεις/συνθήκες κρίσης, δημοτικές εταιρείες ανακύκλωσης και διανομής ρούχων).

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • συνειδητοποιούν τα προβλήματα και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον που προκαλεί η κατάληξη των παλαιών ειδών ένδυσης σε χώρους απορριμμάτων,
  • εξηγούν τη σημασία και τα οφέλη της ανακύκλωσης μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής,
  • αντιλαμβάνονται τους πολλούς τρόπους που υπάρχουν για την προστασία του περιβάλλοντος και ειδικότερα σε σχέση με την ανακύκλωση των ειδών ένδυσης.

Πεδίο Υλοποίησης

Στην αυλή του σχολείου.

Φάσεις Υλοποίησης

Αφορμή για τη δράση μπορεί να αποτελέσει ένα άρθρο, κείμενο, φωτογραφία που μπορεί να παρουσιάσει ο εκπαιδευτικός ή η εκπαιδευτικός στην τάξη σε σχέση με τη μόλυνση και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τον μεγάλο αριθμό απορριμμάτων από υλικά που δεν ανακυκλώνονται (όπως πλαστικά) και από διάφορα είδη ένδυσης όπως ρούχα, παπούτσια, τσάντες, υφάσματα κ.λπ. Εναλλακτικά, αφορμή για τη δράση μπορεί να αποτελέσει και η παρατήρηση των διαφορετικών κάδων που υπάρχουν είτε στο σχολείο είτε στη γειτονιά (π.χ. κάδοι απορριμμάτων, κάδοι ανακύκλωσης ή η Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης στις 18 Μαρτίου). Γίνεται συζήτηση στην τάξη ειδικά για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στο περιβάλλον η μη ανακύκλωση των ειδών ένδυσης.

Οι μαθητές/τριες συζητούν για τη σημασία επανάχρησης όλων αυτών των ειδών με άλλη μορφή ή με άλλον ωφέλιμο τρόπο, αντί να καταλήγουν στο έδαφος με σχετικές επιπτώσεις στη ρύπανση του περιβάλλοντος. Οι μαθητές/τριες προβληματίζονται τι άλλο θα μπορούσαν να γίνουν αυτά τα είδη προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά και προς όφελος συνανθρώπων τους που βιώνουν δύσκολες καταστάσεις ή/και που δεν έχουν τη δυνατότητα αγοράς ειδών ένδυσης. Συζητούν για την ανακύκλωση και αποφασίζουν να υλοποιήσουν μια δράση που να αφορά στην ανακύκλωση των ειδών ένδυσης.

Αφού έχει ληφθεί η απόφαση για την οργάνωση της δράσης για την ανακύκλωση ειδών ρουχισμού, σε μια πρώτη φάση οι μαθητές/τριες καταγράφουν σκέψεις, προβληματισμούς και ερωτήματα που μπορεί να έχουν σε σχέση με την ανακύκλωση όπως:

  • Τι μπορεί να ανακυκλωθεί από τα είδη ένδυσης;
  • Ποια είδη υφασμάτων ανακυκλώνονται και ποιας ποιότητας;
  • Πού ανακυκλώνονται τα ρούχα ή/και παπούτσια (π.χ. μπορούν να τοποθετηθούν υφάσματα στον μπλε κάδο ανακύκλωσης;)
  • Ποια είναι η διαδικασία για την ανακύκλωση των ειδών ρουχισμού;
  • Τι γίνονται τα ρούχα μετά τη συλλογή τους;
  • Πώς αλλιώς μπορούν να διαχειριστούν οι μαθητές/τριες ρούχα που δε χρησιμοποιούν πια;
  • Πού μπορούν να δώσουν τα ρούχα που είναι σε καλή κατάσταση και μπορούν να φορεθούν ξανά; Ποιοι σύλλογοι/φορείς θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν (π.χ. δημοτικοί/κοινοτικοί φορείς, εκκλησιαστικές οργανώσεις, φορείς στήριξης μεταναστών/τριών ή άλλων ευάλωτων ομάδων, ιδρύματα, άσυλα) για την προώθηση και διανομή των ρούχων σε άτομα που τα έχουν ανάγκη;

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να συλλέξει πληροφορίες από το διαδίκτυο, για να απαντηθούν τα ερωτήματα που έχουν τεθεί (κάθε ομάδα αναλαμβάνει να συλλέξει πληροφορίες για 1-2 ερωτήματα) και παρουσιάζονται στην τάξη. Με βάση τις πληροφορίες που έχουν παρουσιαστεί οι μαθητές/τριες αποφασίζουν τα βήματα που θα ακολουθήσουν για την οργάνωση της δράσης. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού ή της εκπαιδευτικού συντάσσεται επιστολή προς τον αρμόδιο φορέα για τοποθέτηση κάδου ανακύκλωσης ειδών ένδυσης στο σχολείο. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η τοποθέτηση κάδου σε χώρο μέσα ή έξω από το σχολείο μπορεί να γίνει συνεννόηση με τον αρμόδιο φορέα του Δήμου προκειμένου να παραληφθούν τα συγκεντρωμένα ρούχα. Εναλλακτικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να τοποθετήσουν τα ρούχα που θα συγκεντρωθούν σε κάδους που πιθανό να υπάρχουν ήδη κοντά σε σχολικές μονάδες. Αποφασίζουν τον χώρο που θα συλλεχθούν τα είδη και τις ομάδες που θα είναι υπεύθυνες για την παραλαβή τους και την τοποθέτησή τους στον χώρο συλλογής. Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα καλείται να αναλάβει ένα έργο με βάση τις πληροφορίες που έχουν παρουσιαστεί για τη διαδικασία ανακύκλωσης. Για παράδειγμα, μία ομάδα μπορεί να επιλέγει τα ρούχα που είναι σε καλύτερη κατάσταση και μπορούν να ξαναφορεθούν και να τα διαχωρίζει από αυτά που δεν είναι σε καλή κατάσταση, άλλη ομάδα μπορεί να ξεχωρίζει ρούχα ως προς το χρώμα και άλλη ομάδα ως προς τη σύνθεση των υφασμάτων (πώς θα γίνει η διαλογή και η κατανομή των ειδών που θα έχουν συλλεχθεί θα αποφασιστεί με βάση τις πληροφορίες που θα έχουν συλλεχθεί για τους τρόπους διαχωρισμού των ειδών για ανακύκλωση).

Οι μαθητές/τριες με βάση τον αναλυτικό σχεδιασμό προχωρούν στην οργάνωση της δράσης και δημιουργούνται οι ομάδες που θα αναλάβουν κάθε έργο που έχει οριστεί κατά την προετοιμασία. Οι μαθητές/τριες φέρνουν τα είδη ένδυσης στο σχολείο, τα τοποθετούν στον χώρο που έχει συμφωνηθεί και αναλαμβάνουν, ανάλογα με τις ομάδες που έχουν σχηματιστεί, τον διαχωρισμό, την κατανομή και την τοποθέτησή τους είτε στον κάδο που έχει τοποθετηθεί στο σχολείο (ή σε κάποιον κοντινό κατάλληλο κάδο) είτε σε σακούλες για την αποστολή τους στον φορέα ή στους φορείς που έχουν επιλέξει, για να διανεμηθούν σε ανθρώπους που τα χρειάζονται. Η δράση ολοκληρώνεται με την κατανομή και την τοποθέτηση των ειδών ένδυσης στον κάδο είτε με την αποστολή των ειδών που έχουν επιλεγεί ως κατάλληλα, για να χρησιμοποιηθούν από άλλα άτομα σε σχετικούς φορείς. Στην υλοποίηση της δράσης μπορεί να συμμετάσχει και άλλο κοντινό σχολείο και να υπάρξει συνεργασία στη συλλογή, επιλογή και διανομή των ρούχων για ανακύκλωση.

Η διάχυση της δράσης μπορεί να γίνει με τη δημιουργία από τους/τις μαθητές/τριες μιας αφίσας με την οποία να διαφημίζεται η δράση. Αυτή μπορεί να αποσταλεί σε άλλα σχολεία ή φορείς του δήμου που είναι αρμόδιοι για θέματα ανακύκλωσης και να αναρτηθεί στον ιστότοπο του σχολείου και σε διάφορα σημεία στην κοινότητα (προσκαλώντας ενδεχομένως και τα μέλη της κοινότητας να προσφέρουν είδη ένδυσης). Τέλος, η διάχυση μπορεί να περιλαμβάνει τη σύνταξη ενός ενημερωτικού κειμένου/δελτίου τύπου σχετικά με τον σκοπό και τη σημασία της δράσης και προώθησή της στον τοπικό τύπο και στον ιστότοπο του σχολείου.

Με την ολοκλήρωση της δράσης οι μαθητές/τριες μοιράζονται στην τάξη σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες από τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητές τους τόσο σχετικά με την καλύτερη κατανόηση της σημασίας και του οφέλους της ανακύκλωσης των ρούχων και συναφών ειδών για την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και για τη σημασία της προσφοράς σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Η σημασία της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος μπορεί να διευρυνθεί και να περιλαμβάνει και άλλες ενέργειες εκτός της ανακύκλωσης των ρούχων όπως την ανακύκλωση μπαταριών ή τη μείωση στην κατανάλωση ρεύματος κ.λπ. Επίσης, συζητούν για τη σημασία της ατομικής δράσης, ενεργοποίησης και συμμετοχής σε μια κοινή δράση για την προστασία του περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, την έννοια του ενεργού πολίτη και της προσωπικής ευθύνης. Το μοίρασμα και η καταγραφή των σκέψεων, συναισθημάτων, συμπερασμάτων και διαπιστώσεων των μαθητών/τριών για τους άλλους και τις άλλες, αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς τους θα μπορούσε να παρουσιαστεί σε ένα ψηφιακό λεύκωμα που θα συνοδεύεται από φωτογραφίες που έχουν ληφθεί κατά την υλοποίηση της δράσης και τις καταγεγραμμένες εμπειρίες της ομάδας σχετικά με όσα έμαθαν/αποκόμισαν μέσα από τις δραστηριότητές του.

Φάσεις Υλοποίησης

Αφορμή για τη δράση μπορεί να αποτελέσει ένα άρθρο, κείμενο, φωτογραφία που μπορεί να παρουσιάσει ο εκπαιδευτικός ή η εκπαιδευτικός στην τάξη σε σχέση με τη μόλυνση και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τον μεγάλο αριθμό απορριμμάτων από υλικά που δεν ανακυκλώνονται (όπως πλαστικά) και από διάφορα είδη ένδυσης όπως ρούχα, παπούτσια, τσάντες, υφάσματα κ.λπ. Εναλλακτικά, αφορμή για τη δράση μπορεί να αποτελέσει και η παρατήρηση των διαφορετικών κάδων που υπάρχουν είτε στο σχολείο είτε στη γειτονιά (π.χ. κάδοι απορριμμάτων, κάδοι ανακύκλωσης ή η Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης στις 18 Μαρτίου). Γίνεται συζήτηση στην τάξη ειδικά για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στο περιβάλλον η μη ανακύκλωση των ειδών ένδυσης.

Οι μαθητές/τριες συζητούν για τη σημασία επανάχρησης όλων αυτών των ειδών με άλλη μορφή ή με άλλον ωφέλιμο τρόπο, αντί να καταλήγουν στο έδαφος με σχετικές επιπτώσεις στη ρύπανση του περιβάλλοντος. Οι μαθητές/τριες προβληματίζονται τι άλλο θα μπορούσαν να γίνουν αυτά τα είδη προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά και προς όφελος συνανθρώπων τους που βιώνουν δύσκολες καταστάσεις ή/και που δεν έχουν τη δυνατότητα αγοράς ειδών ένδυσης. Συζητούν για την ανακύκλωση και αποφασίζουν να υλοποιήσουν μια δράση που να αφορά στην ανακύκλωση των ειδών ένδυσης.

Αφού έχει ληφθεί η απόφαση για την οργάνωση της δράσης για την ανακύκλωση ειδών ρουχισμού, σε μια πρώτη φάση οι μαθητές/τριες καταγράφουν σκέψεις, προβληματισμούς και ερωτήματα που μπορεί να έχουν σε σχέση με την ανακύκλωση όπως:

  • Τι μπορεί να ανακυκλωθεί από τα είδη ένδυσης;
  • Ποια είδη υφασμάτων ανακυκλώνονται και ποιας ποιότητας;
  • Πού ανακυκλώνονται τα ρούχα ή/και παπούτσια (π.χ. μπορούν να τοποθετηθούν υφάσματα στον μπλε κάδο ανακύκλωσης;)
  • Ποια είναι η διαδικασία για την ανακύκλωση των ειδών ρουχισμού;
  • Τι γίνονται τα ρούχα μετά τη συλλογή τους;
  • Πώς αλλιώς μπορούν να διαχειριστούν οι μαθητές/τριες ρούχα που δε χρησιμοποιούν πια;
  • Πού μπορούν να δώσουν τα ρούχα που είναι σε καλή κατάσταση και μπορούν να φορεθούν ξανά; Ποιοι σύλλογοι/φορείς θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν (π.χ. δημοτικοί/κοινοτικοί φορείς, εκκλησιαστικές οργανώσεις, φορείς στήριξης μεταναστών/τριών ή άλλων ευάλωτων ομάδων, ιδρύματα, άσυλα) για την προώθηση και διανομή των ρούχων σε άτομα που τα έχουν ανάγκη;

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να συλλέξει πληροφορίες από το διαδίκτυο, για να απαντηθούν τα ερωτήματα που έχουν τεθεί (κάθε ομάδα αναλαμβάνει να συλλέξει πληροφορίες για 1-2 ερωτήματα) και παρουσιάζονται στην τάξη. Με βάση τις πληροφορίες που έχουν παρουσιαστεί οι μαθητές/τριες αποφασίζουν τα βήματα που θα ακολουθήσουν για την οργάνωση της δράσης. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού ή της εκπαιδευτικού συντάσσεται επιστολή προς τον αρμόδιο φορέα για τοποθέτηση κάδου ανακύκλωσης ειδών ένδυσης στο σχολείο. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η τοποθέτηση κάδου σε χώρο μέσα ή έξω από το σχολείο μπορεί να γίνει συνεννόηση με τον αρμόδιο φορέα του Δήμου προκειμένου να παραληφθούν τα συγκεντρωμένα ρούχα. Εναλλακτικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να τοποθετήσουν τα ρούχα που θα συγκεντρωθούν σε κάδους που πιθανό να υπάρχουν ήδη κοντά σε σχολικές μονάδες. Αποφασίζουν τον χώρο που θα συλλεχθούν τα είδη και τις ομάδες που θα είναι υπεύθυνες για την παραλαβή τους και την τοποθέτησή τους στον χώρο συλλογής. Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα καλείται να αναλάβει ένα έργο με βάση τις πληροφορίες που έχουν παρουσιαστεί για τη διαδικασία ανακύκλωσης. Για παράδειγμα, μία ομάδα μπορεί να επιλέγει τα ρούχα που είναι σε καλύτερη κατάσταση και μπορούν να ξαναφορεθούν και να τα διαχωρίζει από αυτά που δεν είναι σε καλή κατάσταση, άλλη ομάδα μπορεί να ξεχωρίζει ρούχα ως προς το χρώμα και άλλη ομάδα ως προς τη σύνθεση των υφασμάτων (πώς θα γίνει η διαλογή και η κατανομή των ειδών που θα έχουν συλλεχθεί θα αποφασιστεί με βάση τις πληροφορίες που θα έχουν συλλεχθεί για τους τρόπους διαχωρισμού των ειδών για ανακύκλωση).

Οι μαθητές/τριες με βάση τον αναλυτικό σχεδιασμό προχωρούν στην οργάνωση της δράσης και δημιουργούνται οι ομάδες που θα αναλάβουν κάθε έργο που έχει οριστεί κατά την προετοιμασία. Οι μαθητές/τριες φέρνουν τα είδη ένδυσης στο σχολείο, τα τοποθετούν στον χώρο που έχει συμφωνηθεί και αναλαμβάνουν, ανάλογα με τις ομάδες που έχουν σχηματιστεί, τον διαχωρισμό, την κατανομή και την τοποθέτησή τους είτε στον κάδο που έχει τοποθετηθεί στο σχολείο (ή σε κάποιον κοντινό κατάλληλο κάδο) είτε σε σακούλες για την αποστολή τους στον φορέα ή στους φορείς που έχουν επιλέξει, για να διανεμηθούν σε ανθρώπους που τα χρειάζονται. Η δράση ολοκληρώνεται με την κατανομή και την τοποθέτηση των ειδών ένδυσης στον κάδο είτε με την αποστολή των ειδών που έχουν επιλεγεί ως κατάλληλα, για να χρησιμοποιηθούν από άλλα άτομα σε σχετικούς φορείς. Στην υλοποίηση της δράσης μπορεί να συμμετάσχει και άλλο κοντινό σχολείο και να υπάρξει συνεργασία στη συλλογή, επιλογή και διανομή των ρούχων για ανακύκλωση.

Η διάχυση της δράσης μπορεί να γίνει με τη δημιουργία από τους/τις μαθητές/τριες μιας αφίσας με την οποία να διαφημίζεται η δράση. Αυτή μπορεί να αποσταλεί σε άλλα σχολεία ή φορείς του δήμου που είναι αρμόδιοι για θέματα ανακύκλωσης και να αναρτηθεί στον ιστότοπο του σχολείου και σε διάφορα σημεία στην κοινότητα (προσκαλώντας ενδεχομένως και τα μέλη της κοινότητας να προσφέρουν είδη ένδυσης). Τέλος, η διάχυση μπορεί να περιλαμβάνει τη σύνταξη ενός ενημερωτικού κειμένου/δελτίου τύπου σχετικά με τον σκοπό και τη σημασία της δράσης και προώθησή της στον τοπικό τύπο και στον ιστότοπο του σχολείου.

Με την ολοκλήρωση της δράσης οι μαθητές/τριες μοιράζονται στην τάξη σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες από τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητές τους τόσο σχετικά με την καλύτερη κατανόηση της σημασίας και του οφέλους της ανακύκλωσης των ρούχων και συναφών ειδών για την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και για τη σημασία της προσφοράς σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Η σημασία της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος μπορεί να διευρυνθεί και να περιλαμβάνει και άλλες ενέργειες εκτός της ανακύκλωσης των ρούχων όπως την ανακύκλωση μπαταριών ή τη μείωση στην κατανάλωση ρεύματος κ.λπ. Επίσης, συζητούν για τη σημασία της ατομικής δράσης, ενεργοποίησης και συμμετοχής σε μια κοινή δράση για την προστασία του περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, την έννοια του ενεργού πολίτη και της προσωπικής ευθύνης. Το μοίρασμα και η καταγραφή των σκέψεων, συναισθημάτων, συμπερασμάτων και διαπιστώσεων των μαθητών/τριών για τους άλλους και τις άλλες, αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς τους θα μπορούσε να παρουσιαστεί σε ένα ψηφιακό λεύκωμα που θα συνοδεύεται από φωτογραφίες που έχουν ληφθεί κατά την υλοποίηση της δράσης και τις καταγεγραμμένες εμπειρίες της ομάδας σχετικά με όσα έμαθαν/αποκόμισαν μέσα από τις δραστηριότητές του.

Υλοποίηση [πέντε (5) διδακτικές ώρες]

τρεις (3) διδακτικές ώρες] Οι μαθητές/-τριες με βάση τον αναλυτικό σχεδιασμό προχωρούν στην οργάνωση του Προγράμματος και δημιουργούνται οι ομάδες που θα αναλάβουν κάθε έργο που έχει οριστεί κατά την προετοιμασία. Οι μαθητές/-τριες φέρνουν τα είδη ένδυσης στο σχολείο, τα τοποθετούν στον χώρο που έχει συμφωνηθεί και αναλαμβάνουν, ανάλογα με τις ομάδες που έχουν σχηματιστεί, τον διαχωρισμό, την κατανομή και την τοποθέτησή τους είτε στον κάδο που έχει τοποθετηθεί στο σχολείο (ή σε κάποιον κοντινό κατάλληλο κάδο) είτε σε σακούλες για την αποστολή τους στον φορέα ή στους φορείς που έχουν επιλέξει, για να διανεμηθούν σε ανθρώπους που τα χρειάζονται. Το Πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την κατανομή και την τοποθέτηση των ειδών ένδυσης στον κάδο είτε με την αποστολή των ειδών που έχουν επιλεγεί ως κατάλληλα, για να χρησιμοποιηθούν από άλλα άτομα σε σχετικούς φορείς. Στην υλοποίηση του Προγράμματος μπορεί να συμμετάσχει και άλλο κοντινό σχολείο και να υπάρξει συνεργασία στη συλλογή, επιλογή και διανομή των ρούχων για ανακύκλωση.

Επικοινωνία-Διάχυση [δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες]

[δύο (2) διδακτικές ώρες] Η διάχυση του Προγράμματος μπορεί να γίνει με τη δημιουργία από τους/τις μαθητές/-τριες μιας αφίσας με την οποία να διαφημίζεται η δρά-ση. Αυτή μπορεί να αποσταλεί σε άλλα σχολεία ή φορείς του δήμου που είναι αρμόδιοι για θέματα ανακύκλωσης και να αναρτηθεί στον ιστότοπο του σχολείου και σε διάφορα σημεία στην κοινότητα (προσκαλώντας ενδε-χομένως και τα μέλη της κοινότητας να προσφέρουν είδη ένδυσης). Τέλος, η διάχυση μπορεί να περιλαμβάνει τη σύνταξη ενός ενημερωτικού κειμένου/δελτίου τύπου σχετικά με τον σκοπό και τη σημασία του Προγράμματος και προώθησή της στον τοπικό τύπο και στον ιστότοπο του σχολείου

Αναστοχασμός [μία (1) διδακτική ώρα]

[μία έως δύο (1-2) διδακτικές ώρες] Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος οι μαθητές/-τριες μοιράζονται στην τάξη σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες από τη συμμετοχή τους στις δράσεις τόσο σχετικά με την καλύτερη κατανόηση της σημασίας και του οφέλους της ανακύκλωσης των ρούχων και συναφών ειδών για την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και για τη σημασία της προσφοράς σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Η σημασία της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος μπορεί να διευρυνθεί και να περιλαμβάνει και άλλες ενέργειες εκτός της ανακύκλωσης των ρούχων όπως την ανακύκλωση μπαταριών ή τη μείωση στην κατανάλωση ρεύματος κ.λπ. Επίσης, συ-ζητούν για τη σημασία της ατομικής δράσης, ενεργοποίησης και συμμετοχής σε μια κοινή δράση για την προστασία του περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, την έννοια του ενεργού πολίτη και της προσωπικής ευθύνης. Το μοίρασμα και η καταγραφή των σκέψεων, συναισθημάτων, συμπερασμάτων και διαπιστώσεων των μαθητών/-τριών για τους άλλους και τις άλλες, αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς τους θα μπορούσε να παρουσιαστεί σε ένα ψηφιακό λεύκωμα που θα συνοδεύεται από φωτογραφίες που έχουν ληφθεί κατά την υλοποίηση του Προγράμματος και τις καταγεγραμμένες εμπειρίες της ομάδας σχετικά με όσα έμαθαν/αποκόμισαν μέσα από τις δράσεις του.