17 Στόχοι

Κατηγορία

Δράσεις

Τίτλος

PetFinder: Ένα App για να εντοπίζουμε τα κατοικίδιά μας

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

PetFinder: Ένα App για να εντοπίζουμε τα κατοικίδιά μας

Θεματικό πεδίο

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

Σύντομη περιγραφή

Στη δράση αυτή, οι μαθητές/τριες θα συμμετάσχουν στην ανάπτυξη μιας εφαρμογής (app) που θα έχει ως στόχο να υποστηρίζει τους/τις χρήστες/τριές της στην εύρεση χαμένων κατοικίδιων και συμπληρωματικά στην υιοθεσία ζώων που χρειάζονται σπίτι. Η εφαρμογή θα ενσωματώνει φωτογραφίες, περιγραφές και πληροφορίες για τα ζώα συντροφιάς, ενώ θα παράσχει, επίσης, τρόπους επικοινωνίας με συνεργαζόμενες φιλοζωικές οργανώσεις ή συλλόγους που υποστηρίζουν την υιοθεσία ζώων. Η δράση στοχεύει στην ευαισθητοποίηση για τη φροντίδα και την προστασία των ζώων και την αξιοποίηση της τεχνολογίας ως εργαλείο για τον σκοπό αυτό.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • αποδέχονται τη σημασία, αλλά και τις ευθύνες της φροντίδας και της προστασίας των ζώων,
  • αναφέρουν βασικές αρχές του προγραμματισμού και της ανάπτυξης λογισμικού,
  • εφαρμόζουν γνώσεις προγραμματισμού στη δημιουργία μιας εφαρμογής λογισμικού,
  • αξιοποιούν την τεχνολογία ως ισχυρό εργαλείο για την επίτευξη κοινωνικής αλλαγής,
  • αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας, κριτικής σκέψης και προβληματισμού
  • ενισχύουν τις προσωπικές τους δεξιότητες στην έρευνα, τη συλλογή δεδομένων και την επικοινωνία,
  • αναγνωρίζουν την αξία της ενεργού συμμετοχής σε κοινωνικά ζητήματα και την επίδραση που μπορούν να έχουν ως ενεργοί πολίτες,
  • αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προκειμένου να ευαισθητοποιούν και να κινητοποιούν την κοινότητα.

Πεδίο Υλοποίησης

Σχολικό εργαστήριο πληροφορικής, τοπική κοινότητα, ψηφιακός χώρος του Διαδικτύου.

Φάσεις Υλοποίησης

Η δράση ξεκινά με την αφόρμηση από τον/την εκπαιδευτικό αναφοράς στο θέμα των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, τα οποία κυκλοφορούν στις γειτονιές και εκκίνησης προβληματισμού για την προέλευσή τους. Αναπτύσσεται συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μαθητών/τριών, με σκοπό την επιλογή του θέματος της δράσης μέσω μιας διαδικασίας που ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την ενεργό εμπλοκή στην αναζήτηση των χαμένων ζώων και την υιοθέτηση αδέσποτων από υπεύθυνους πολίτες. Οι μαθητές/τριες εργάζονται σε ομάδες, με σκοπό να προτείνουν μεθόδους δράσης, συγκεντρώνοντας πληροφορίες για τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος σε άλλους δήμους ανά την Ελλάδα, αρμόδιους φορείς ή προβλέψεις της σχετικής νομοθεσίας. Μετά τη διαβούλευση οι ομάδες προτείνουν επαφές με φιλοζωικές οργανώσεις, φορείς του οικείου δήμου με σχετικές αρμοδιότητες και αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας ως μέσου για κοινωνική αλλαγή και επίλυση προβλημάτων. Σχεδιάζουν μια δραστηριότητα καταιγισμού ς ιδεών και συγκέντρωσης προτάσεων (mini-hackathon), ώστε να καταλήξουν στην καλύτερη πρόταση για την ανάπτυξη της εφαρμογής και τα χαρακτηριστικά της. Συγκεκριμένα, αναδεικνύεται η ανάγκη ανάπτυξης μιας εφαρμογής, που θα αξιοποιεί φωτογραφίες, περιγραφές και πληροφορίες για χαμένα ζώα ή αδέσποτα ζώα που κυκλοφορούν στην τοπική κοινότητα, ενώ θα παρέχει επίσης τρόπους επικοινωνίας με φιλοζωικές οργανώσεις ή συλλόγους.

Στο στάδιο της προετοιμασίας και του σχεδιασμού, οι μαθητές/τριες συναποφασίζουν τους κεντρικούς στόχους της δράσης. Αυτοί ενδεικτικά περιλαμβάνουν την προσφορά βοήθειας εύρεσης χαμένων ζώων, την ευαισθητοποίηση των πολιτών και των μαθητών και των μαθητριών για τη φροντίδα των αδέσποτων, την ενθάρρυνση της υιοθεσίας ζώων συντροφιάς και την εκπαίδευση σχετικά με την αξία της χρήσης της τεχνολογίας για κοινωνικές αλλαγές.

Ακολουθεί ο προγραμματισμός των δραστηριοτήτων και η κατάρτιση ενός λεπτομερούς χρονοδιαγράμματος. Οι ομάδες εργασίας αναλαμβάνουν, αρχικά, τη διερεύνηση φορέων στην ευρύτερη περιοχή και συλλόγων ή οργανώσεων που μπορούν να απευθυνθούν για συνεργασία, με σκοπό την απόκτηση γνώσεων και την παροχή υποστήριξης και οργανώνουν τρόπους επικοινωνίας δια ζώσης ή διαδικτυακά. Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται για τους συνήθεις λόγους αύξησης αδέσποτων ζώων, τα απαραίτητα βήματα για τη συγκέντρωση και τη φροντίδα τους αλλά και τους τρόπους διατήρησης της υγείας τους και της υιοθέτησής τους (διαδικασίες και νομοθετικό πλαίσιο).

Υλοποιούν μια δράση mini-hackathon, όπως περιγράφηκε παραπάνω, όπου μαζί με εκπαιδευτικούς της πληροφορικής, συνεργάζονται για την ανάπτυξη εφαρμογής (app) για smartphones και tablets σχετικά με την εύρεση και υιοθεσία ζώων. Αναζητούν εφαρμογές με παρόμοια φιλοσοφία και διερευνούν προγραμματιστικά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιήσουν.

Τέλος, σχεδιάζουν μια εκστρατεία επικοινωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία θα αναδείξει τη δράση, θα ευαισθητοποιήσει και θα προσελκύσει την κοινότητα να συμμετάσχει ενεργά στην προώθηση και την υποστήριξη της πρωτοβουλίας. Για τον σκοπό αυτό, παράλληλα, οι μαθητές/τριες συλλέγουν και προετοιμάζουν εκπαιδευτικό και ενημερωτικό υλικό, όπως σποτάκια και αφίσες για την ανάδειξη του ζητήματος από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης του σχολείου και της εφαρμογής “PetFinder”.

Η υλοποίηση της δράσης “PetFinder” ξεκινά με την άμεση υλοποίηση των σχεδιασμένων δραστηριοτήτων στην πράξη, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ήδη προηγηθεί. Πρώτο βήμα είναι η οργάνωση επισκέψεων σε φιλοζωικές οργανώσεις και αρμόδιες υπηρεσίες. Σε αυτές τις επισκέψεις (ή τις εξ αποστάσεως επικοινωνίες), οι μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με ειδικούς, να συλλέξουν στοιχεία για τη διαδικασία φροντίδας και υιοθεσίας των ζώων συντροφιάς και τις ανάγκες τους, να ενημερώσουν για την ανάπτυξη της εφαρμογής “PetFinder”, να προβληματιστούν, να κρίνουν και να αναλάβουν πρωτοβουλίες ως ενεργοί πολίτες.

Στη συνέχεια, εργάζονται για την ανάπτυξη της εφαρμογής λογισμικού, συνεργάζονται για να βρουν ιδέες και λύσεις. Όταν ολοκληρωθεί η εφαρμογή, συλλέγουν δεδομένα, φωτογραφίες, τοποθεσίες και περιγραφές των αδέσποτων ζώων, μέσα από προσωπική τους έρευνα στην περιοχή του δήμου αλλά και με τη βοήθεια των συμπολιτών τους και των φιλοζωικών οργανώσεων της κοινότητας. Δημιουργούν, στη συνέχεια, με την καταχώρισή τους στην εφαρμογή, μια βάση δεδομένων για αδέσποτα ή χαμένα ζώα, που θα συμβάλλει στον εντοπισμό και την αναγνώρισή τους, τη συλλογή και τη φροντίδα τους από πρόθυμους πολίτες και φιλοζωικές οργανώσεις. Αν τεχνικά δεν είναι εφικτή η ανάπτυξη εφαρμογής (app), τότε μπορούν να αναπτύξουν ιστολόγιο με όλα τα χαρακτηριστικά που περιγράφηκαν παραπάνω.

Σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης, οι μαθητές/τριες καταγράφουν τις εμπειρίες και τα συμπεράσματα που καταλήγουν, δημιουργώντας περιεχόμενο όπως άρθρα, διαφημιστικά σποτ και αφίσες που θα μοιραστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλες πλατφόρμες, επικοινωνώντας την προσπάθειά τους. Η διάδοση της πρωτοβουλίας “PetFinder” στοχεύει στην ενίσχυση της προσπάθειας για την ανάπτυξη της φιλοζωίας και στην ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από τη φροντίδα των αδέσποτων ζώων και την αξία της υιοθεσίας ζώων συντροφιάς.

Οι μαθητές/τριες θα αξιοποιήσουν τα κοινωνικά δίκτυα, για να προβάλλουν και να προωθήσουν την εφαρμογή “PetFinder”, ώστε να παρακινήσουν τους πολίτες να τη χρησιμοποιούν σε κάθε απαραίτητη περίσταση. Μπορούν να προβάλλουν, ακόμα, τις ιστορίες των ζώων που έχουν βοηθηθεί, να παρέχουν συμβουλές (υγείας και φροντίδας) και να καθοδηγούν στην άμεση και ορθή αντιμετώπιση προβλημάτων. Τέλος, η συνεργασία με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης και τις υπηρεσίες του Δήμου για την προώθηση της εφαρμογής θα συμβάλει στη προσπάθεια ευαισθητοποίησης του κοινού και στη μείωση του ποσοστού των χαμένων ή αδέσποτων ζώων.

Μετά την ολοκλήρωση της δράσης, προτείνεται η διενέργεια ενός μικρού «αναστοχαστικού» εργαστηρίου, στο οποίο οι μαθητές/τριες θα συζητήσουν τις εμπειρίες τους σε μικρές ομάδες και μετά όλοι/ες  μαζί στην ολομέλεια της τάξης. Αυτή η διαδικασία θα προσφέρει ποιοτική και σε βάθος εικόνα των εμπειριών, των απόψεων και των αξιών που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της δράσης.

Η συνέντευξη θα καλύπτει κρίσιμα θέματα, όπως τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές και οι μαθήτριες, τις προσωπικές και ομαδικές επιτυχίες, τις στρατηγικές για την ανάπτυξη της εφαρμογής και της συνολικής της δράσης, καθώς και τις προσδοκίες και τις προτάσεις για το μέλλον της εφαρμογής του λογισμικού που θα αναπτύξουν. Οι συνεντεύξεις θα δώσουν, επίσης, την ευκαιρία για προσωπική έκφραση και αναστοχασμό σχετικά με τους τρόπους που η συμμετοχή στη δράση έχει ενισχύσει την κατανόηση των μαθητών και των μαθητριών για την ανάγκη φροντίδας των ζώων και τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για κοινωνική αλλαγή, αλλά και την εθελοντική συμβολή τους ως ενεργών πολιτών στην ανάδειξη και την επίλυση προβλημάτων.

Τα αποτελέσματα από αυτές τις συνεντεύξεις μπορούν να συγκεντρωθούν, να αναλυθούν και να παρουσιαστούν σε μια ειδική συνάντηση ή εκδήλωση ή σε ένα άρθρο για την ιστοσελίδα του σχολείου

Φάσεις Υλοποίησης

Η δράση ξεκινά με την αφόρμηση από τον/την εκπαιδευτικό αναφοράς στο θέμα των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, τα οποία κυκλοφορούν στις γειτονιές και εκκίνησης προβληματισμού για την προέλευσή τους. Αναπτύσσεται συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μαθητών/τριών, με σκοπό την επιλογή του θέματος της δράσης μέσω μιας διαδικασίας που ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την ενεργό εμπλοκή στην αναζήτηση των χαμένων ζώων και την υιοθέτηση αδέσποτων από υπεύθυνους πολίτες. Οι μαθητές/τριες εργάζονται σε ομάδες, με σκοπό να προτείνουν μεθόδους δράσης, συγκεντρώνοντας πληροφορίες για τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος σε άλλους δήμους ανά την Ελλάδα, αρμόδιους φορείς ή προβλέψεις της σχετικής νομοθεσίας. Μετά τη διαβούλευση οι ομάδες προτείνουν επαφές με φιλοζωικές οργανώσεις, φορείς του οικείου δήμου με σχετικές αρμοδιότητες και αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας ως μέσου για κοινωνική αλλαγή και επίλυση προβλημάτων. Σχεδιάζουν μια δραστηριότητα καταιγισμού ς ιδεών και συγκέντρωσης προτάσεων (mini-hackathon), ώστε να καταλήξουν στην καλύτερη πρόταση για την ανάπτυξη της εφαρμογής και τα χαρακτηριστικά της. Συγκεκριμένα, αναδεικνύεται η ανάγκη ανάπτυξης μιας εφαρμογής, που θα αξιοποιεί φωτογραφίες, περιγραφές και πληροφορίες για χαμένα ζώα ή αδέσποτα ζώα που κυκλοφορούν στην τοπική κοινότητα, ενώ θα παρέχει επίσης τρόπους επικοινωνίας με φιλοζωικές οργανώσεις ή συλλόγους.

Στο στάδιο της προετοιμασίας και του σχεδιασμού, οι μαθητές/τριες συναποφασίζουν τους κεντρικούς στόχους της δράσης. Αυτοί ενδεικτικά περιλαμβάνουν την προσφορά βοήθειας εύρεσης χαμένων ζώων, την ευαισθητοποίηση των πολιτών και των μαθητών και των μαθητριών για τη φροντίδα των αδέσποτων, την ενθάρρυνση της υιοθεσίας ζώων συντροφιάς και την εκπαίδευση σχετικά με την αξία της χρήσης της τεχνολογίας για κοινωνικές αλλαγές.

Ακολουθεί ο προγραμματισμός των δραστηριοτήτων και η κατάρτιση ενός λεπτομερούς χρονοδιαγράμματος. Οι ομάδες εργασίας αναλαμβάνουν, αρχικά, τη διερεύνηση φορέων στην ευρύτερη περιοχή και συλλόγων ή οργανώσεων που μπορούν να απευθυνθούν για συνεργασία, με σκοπό την απόκτηση γνώσεων και την παροχή υποστήριξης και οργανώνουν τρόπους επικοινωνίας δια ζώσης ή διαδικτυακά. Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται για τους συνήθεις λόγους αύξησης αδέσποτων ζώων, τα απαραίτητα βήματα για τη συγκέντρωση και τη φροντίδα τους αλλά και τους τρόπους διατήρησης της υγείας τους και της υιοθέτησής τους (διαδικασίες και νομοθετικό πλαίσιο).

Υλοποιούν μια δράση mini-hackathon, όπως περιγράφηκε παραπάνω, όπου μαζί με εκπαιδευτικούς της πληροφορικής, συνεργάζονται για την ανάπτυξη εφαρμογής (app) για smartphones και tablets σχετικά με την εύρεση και υιοθεσία ζώων. Αναζητούν εφαρμογές με παρόμοια φιλοσοφία και διερευνούν προγραμματιστικά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιήσουν.

Τέλος, σχεδιάζουν μια εκστρατεία επικοινωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία θα αναδείξει τη δράση, θα ευαισθητοποιήσει και θα προσελκύσει την κοινότητα να συμμετάσχει ενεργά στην προώθηση και την υποστήριξη της πρωτοβουλίας. Για τον σκοπό αυτό, παράλληλα, οι μαθητές/τριες συλλέγουν και προετοιμάζουν εκπαιδευτικό και ενημερωτικό υλικό, όπως σποτάκια και αφίσες για την ανάδειξη του ζητήματος από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης του σχολείου και της εφαρμογής “PetFinder”.

Η υλοποίηση της δράσης “PetFinder” ξεκινά με την άμεση υλοποίηση των σχεδιασμένων δραστηριοτήτων στην πράξη, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ήδη προηγηθεί. Πρώτο βήμα είναι η οργάνωση επισκέψεων σε φιλοζωικές οργανώσεις και αρμόδιες υπηρεσίες. Σε αυτές τις επισκέψεις (ή τις εξ αποστάσεως επικοινωνίες), οι μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με ειδικούς, να συλλέξουν στοιχεία για τη διαδικασία φροντίδας και υιοθεσίας των ζώων συντροφιάς και τις ανάγκες τους, να ενημερώσουν για την ανάπτυξη της εφαρμογής “PetFinder”, να προβληματιστούν, να κρίνουν και να αναλάβουν πρωτοβουλίες ως ενεργοί πολίτες.

Στη συνέχεια, εργάζονται για την ανάπτυξη της εφαρμογής λογισμικού, συνεργάζονται για να βρουν ιδέες και λύσεις. Όταν ολοκληρωθεί η εφαρμογή, συλλέγουν δεδομένα, φωτογραφίες, τοποθεσίες και περιγραφές των αδέσποτων ζώων, μέσα από προσωπική τους έρευνα στην περιοχή του δήμου αλλά και με τη βοήθεια των συμπολιτών τους και των φιλοζωικών οργανώσεων της κοινότητας. Δημιουργούν, στη συνέχεια, με την καταχώρισή τους στην εφαρμογή, μια βάση δεδομένων για αδέσποτα ή χαμένα ζώα, που θα συμβάλλει στον εντοπισμό και την αναγνώρισή τους, τη συλλογή και τη φροντίδα τους από πρόθυμους πολίτες και φιλοζωικές οργανώσεις. Αν τεχνικά δεν είναι εφικτή η ανάπτυξη εφαρμογής (app), τότε μπορούν να αναπτύξουν ιστολόγιο με όλα τα χαρακτηριστικά που περιγράφηκαν παραπάνω.

Σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης, οι μαθητές/τριες καταγράφουν τις εμπειρίες και τα συμπεράσματα που καταλήγουν, δημιουργώντας περιεχόμενο όπως άρθρα, διαφημιστικά σποτ και αφίσες που θα μοιραστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλες πλατφόρμες, επικοινωνώντας την προσπάθειά τους. Η διάδοση της πρωτοβουλίας “PetFinder” στοχεύει στην ενίσχυση της προσπάθειας για την ανάπτυξη της φιλοζωίας και στην ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από τη φροντίδα των αδέσποτων ζώων και την αξία της υιοθεσίας ζώων συντροφιάς.

Οι μαθητές/τριες θα αξιοποιήσουν τα κοινωνικά δίκτυα, για να προβάλλουν και να προωθήσουν την εφαρμογή “PetFinder”, ώστε να παρακινήσουν τους πολίτες να τη χρησιμοποιούν σε κάθε απαραίτητη περίσταση. Μπορούν να προβάλλουν, ακόμα, τις ιστορίες των ζώων που έχουν βοηθηθεί, να παρέχουν συμβουλές (υγείας και φροντίδας) και να καθοδηγούν στην άμεση και ορθή αντιμετώπιση προβλημάτων. Τέλος, η συνεργασία με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης και τις υπηρεσίες του Δήμου για την προώθηση της εφαρμογής θα συμβάλει στη προσπάθεια ευαισθητοποίησης του κοινού και στη μείωση του ποσοστού των χαμένων ή αδέσποτων ζώων.

Μετά την ολοκλήρωση της δράσης, προτείνεται η διενέργεια ενός μικρού «αναστοχαστικού» εργαστηρίου, στο οποίο οι μαθητές/τριες θα συζητήσουν τις εμπειρίες τους σε μικρές ομάδες και μετά όλοι/ες  μαζί στην ολομέλεια της τάξης. Αυτή η διαδικασία θα προσφέρει ποιοτική και σε βάθος εικόνα των εμπειριών, των απόψεων και των αξιών που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της δράσης.

Η συνέντευξη θα καλύπτει κρίσιμα θέματα, όπως τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές και οι μαθήτριες, τις προσωπικές και ομαδικές επιτυχίες, τις στρατηγικές για την ανάπτυξη της εφαρμογής και της συνολικής της δράσης, καθώς και τις προσδοκίες και τις προτάσεις για το μέλλον της εφαρμογής του λογισμικού που θα αναπτύξουν. Οι συνεντεύξεις θα δώσουν, επίσης, την ευκαιρία για προσωπική έκφραση και αναστοχασμό σχετικά με τους τρόπους που η συμμετοχή στη δράση έχει ενισχύσει την κατανόηση των μαθητών και των μαθητριών για την ανάγκη φροντίδας των ζώων και τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για κοινωνική αλλαγή, αλλά και την εθελοντική συμβολή τους ως ενεργών πολιτών στην ανάδειξη και την επίλυση προβλημάτων.

Τα αποτελέσματα από αυτές τις συνεντεύξεις μπορούν να συγκεντρωθούν, να αναλυθούν και να παρουσιαστούν σε μια ειδική συνάντηση ή εκδήλωση ή σε ένα άρθρο για την ιστοσελίδα του σχολείου

Υλοποίηση [πέντε (5) διδακτικές ώρες]

[έξι (6) διδακτικές ώρες] Η υλοποίηση του Προγράμματος “PetFinder” ξεκινά με την άμεση υλοποίηση των σχεδιασμένων δραστηριοτήτων στην πράξη, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ήδη προηγηθεί. Πρώτο βήμα είναι η οργάνωση επισκέψεων σε φιλοζωικές οργανώσεις και αρμόδιες υπηρεσίες. Σε αυτές τις επισκέψεις (ή τις εξ αποστάσεως επικοινωνίες), οι μαθητές/-τριες έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με ειδικούς, να συλλέξουν στοιχεία για τη διαδικασία φροντίδας και υιοθεσίας των ζώων συντροφιάς και τις ανάγκες τους, να ενημερώσουν για την ανάπτυξη της εφαρμογής “PetFinder”, να προβληματιστούν, να κρίνουν και να αναλάβουν πρωτοβουλίες ως ενεργοί πολίτες. Στη συνέχεια, εργάζονται για την ανάπτυξη της εφαρμογής λογισμικού, συνεργάζονται για να βρουν ιδέες και λύσεις. Όταν ολοκληρωθεί η εφαρμογή, συλλέγουν δεδομένα, φωτογραφίες, τοποθεσίες και περιγραφές των αδέσποτων ζώων, μέσα από προσωπική τους έρευνα στην περιοχή του δήμου αλλά και με τη βοήθεια των συμπολιτών τους και των φιλοζωικών οργανώσεων της κοινότητας. Δημιουργούν, στη συνέχεια, με την καταχώρισή τους στην εφαρμογή, μια βάση δεδομένων για αδέσποτα ή χαμένα ζώα, που θα συμβάλλει στον εντοπισμό και την αναγνώρισή τους, τη συλλογή και τη φροντίδα τους από πρόθυμους πολίτες και φιλοζωικές οργανώσεις. Αν τεχνικά δεν είναι εφικτή η ανάπτυξη εφαρμογής (app), τότε μπορούν να αναπτύξουν ιστολόγιο με όλα τα χαρακτηριστικά που περιγράφηκαν παραπάνω.

Επικοινωνία-Διάχυση [δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες]

[τρεις (3) διδακτικές ώρες] Σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης, οι μαθητές/-τριες καταγράφουν τις εμπειρίες και τα συμπεράσματα που καταλήγουν, δημιουργώντας περιεχόμενο όπως άρθρα, διαφημιστικά σποτ και αφίσες που θα μοιραστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλες πλατφόρμες, επικοινωνώντας την προσπάθειά τους. Η διάδοση της πρωτοβουλίας “PetFinder” στοχεύει στην ενίσχυση της προσπάθειας για την ανάπτυξη της φιλοζωίας και στην ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από τη φροντίδα των αδέσποτων ζώων και την αξία της υιοθεσίας ζώων συντροφιάς. Οι μαθητές/-τριες θα αξιοποιήσουν τα κοινωνικά δίκτυα, για να προβάλλουν και να προωθήσουν την εφαρμογή “PetFinder”, ώστε να παρακινήσουν τους πολίτες να τη χρησιμοποιούν σε κάθε απαραίτητη περίσταση. Μπορούν να προβάλλουν, ακόμα, τις ιστορίες των ζώων που έχουν βοηθηθεί, να παρέχουν συμβουλές (υγείας και φροντίδας) και να καθοδηγούν στην άμεση και ορθή αντιμετώπιση προβλημάτων. Τέλος, η συνεργασία με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης και τις υπηρεσίες του Δήμου για την προ-ώθηση της εφαρμογής θα συμβάλει στη προσπάθεια ευαισθητοποίησης του κοινού και στη μείωση του ποσοστού των χαμένων ή αδέσποτων ζώ-ων.

Αναστοχασμός [μία (1) διδακτική ώρα]

[μία (1) διδακτική ώρα] Μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος, προτείνεται η διενέργεια ενός μικρού «αναστοχαστικού» εργαστηρίου, στο οποίο οι μαθητές/-τριες θα συζητήσουν τις εμπειρίες τους σε μικρές ομάδες και μετά όλοι/-ες μαζί στην ολομέλεια της τάξης. Αυτή η διαδικασία θα προσφέρει ποιοτική και σε βάθος εικόνα των εμπειριών, των απόψεων και των αξιών που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Η συνέντευξη θα καλύπτει κρίσιμα θέματα, όπως τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές και οι μαθήτριες, τις προσωπικές και ομαδικές επιτυχίες, τις στρατηγικές για την ανάπτυξη της εφαρμογής και του συνολικού Προγράμματος, καθώς και τις προσδοκίες και τις προτάσεις για το μέλλον της εφαρμογής του λογισμικού που θα αναπτύξουν. Οι συνεντεύξεις θα δώσουν, επίσης, την ευκαιρία για προσωπική έκφραση και αναστοχασμό σχετικά με τους τρόπους που η συμμετοχή στο Πρόγραμμα έχει ενισχύσει την κατανόηση των μαθητών και των μαθητριών για την ανάγκη φροντίδας των ζώων και τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για κοινωνική αλλαγή, αλλά και την εθελοντική συμβολή τους ως ενεργών πολιτών στην ανάδειξη και την επίλυση προβλημάτων. Τα αποτελέσματα από αυτές τις συνεντεύξεις μπορούν να συγκεντρωθούν, να αναλυθούν και να παρουσιαστούν σε μια ειδική συνάντηση ή εκδήλωση ή σε ένα άρθρο για την ιστοσελίδα του σχολείου