Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Η Καβάλα μέσα από τα μάτια μας: Ιστορία, Πολιτισμός και Τοπική Ταυτότητα

Περιφέρεια και Διεύθυνση

Λέξεις που προσδιορίζουν το πρόγραμμα

Σύντομη περιγραφή

Το πρόγραμμα αποσκοπεί στη γνωριμία των μαθητών/-τριών με την ιστορία, τα μνημεία και τον πολιτισμό της Καβάλας. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές θα εξερευνήσουν την τοπική ταυτότητα, αναδεικνύοντας τη σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και της αειφόρου ανάπτυξης.

Πρόγραμμα Σπουδών

Σύνδεση με τα ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ ….
Σύνδεση με τα νέα Πρόγραμμα Σπουδών (2023)

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Ανάπτυξη της γνώσης για την τοπική ιστορία και τα πολιτιστικά μνημεία της Καβάλας.
  • Ενίσχυση της ικανότητας συνεργασίας και συλλογικής δράσης.
  • Καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης και του σεβασμού για την πολιτιστική κληρονομιά.
  • Δημιουργία πολιτιστικών έργων που αντανακλούν την εμπειρία των μαθητών από το πρόγραμμα.

Πεδίο Υλοποίησης

  • Προορισμοί γύρω από το σχολείο (σε απόσταση περπατήματος).
  • Προορισμοί σε απόσταση από το σχολείο (απαιτείται η μετάβαση με συγκοινωνιακό μέσο).
  • Ο ψηφιακός χώρος του διαδικτύου.

Φάσεις Υλοποίησης

Οι μαθητές συζητούν τι γνωρίζουν για την Καβάλα και τι θέλουν να μάθουν. Με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού, οργανώνουν ερωτήματα για την τοπική ιστορία, όπως:

  • Ποια είναι τα σημαντικότερα μνημεία της Καβάλας;
  • Πώς επηρεάζει η γεωγραφική θέση της πόλης την ανάπτυξή της;
    Εργαλεία: Ομαδικές συζητήσεις, ψηφιακά ερωτηματολόγια, παρουσίαση φωτογραφιών και χαρτών.

Οι μαθητές σχεδιάζουν το πρόγραμμα με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού:

  1. Κατανομή ομάδων και ρόλων (ιστορικοί, ερευνητές, φωτογράφοι).
  2. Καταγραφή προορισμών (π.χ. Παναγία, Φρούριο, Καμάρες, Ιμαρέτ).
  3. Επαφές με φορείς (π.χ. Δήμος, τοπικά μουσεία).
  4. Προετοιμασία υλικού (φωτογραφικές μηχανές, τετράδια, tablets).
  • Επισκέψεις στα μνημεία της Καβάλας με ξενάγηση από ειδικούς ή χρήση οδηγών.
  • Φωτογράφηση και καταγραφή εμπειριών.
  • Συγκέντρωση ιστορικών πληροφοριών από τοπικές πηγές.

Οι μαθητές:

  • Δημιουργούν παρουσίαση (PowerPoint ή αφίσες) για τη σχολική κοινότητα.
  • Διοργανώνουν εκδήλωση με έκθεση φωτογραφιών και πολιτιστικών δημιουργιών.
  • Μοιράζονται τις εμπειρίες τους μέσω άρθρου στο ιστολόγιο του σχολείου.

Οι μαθητές απαντούν σε ερωτήσεις:

  • Τι μάθαμε για την Καβάλα που δεν γνωρίζαμε;

Πώς νιώσαμε κατά τη διάρκεια των δράσεων;
Δραστηριότητες: Κατασκευή μακέτας ενός μνημείου, σύνθεση μικρού βίντεο ή δημιουργία ποιήματος