Η δράση έχει ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με τον πολιτισμό και την Ιστορία του τόπου μας, αλλά και την προσπάθεια βιωματικής προσέγγισης της Ιστορίας.
Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τις εκπαιδευτικούς των δύο τμημάτων της Γ’ Τάξης του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Σάμου, κυρία Μένεγα Αικατερίνη και κυρία Μητσοπούλου Αθανασία.
Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας στις Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου (ΦΕΚ, Τεύχος Β’, 1963/2021)
Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου (ΦΕΚ 6048/Β΄/1-11-2024)
Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας στις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις Δημοτικού Σχολείου (Β΄ 507) 10545/Δ1/2023 Υ.Α.
Οι μαθητές/τριες να:
διερευνήσουν βιωματικά εκθέματα του αρχαιολογικού μουσείου
αναγνωρίσουν και αναδείξουν την ιστορική σημασία του αγάλματος
εκτιμούν τη σημασία της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς
Επεξεργασία των εννοιών της τοπικής ιστορίας και κληρονομίας από το παρελθόν στο παρόν
Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο και μελετούν εκπαιδευτικά βιβλία
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο Σάμου, προκειμένου οι μαθητές/τριες να δουν το έργο από κοντά και να το μελετήσουν.
Προγραμματισμός της επίσκεψης στο αρχαιολογικό μουσείο Σάμου. Οργάνωση των υλικών που θα χρειαστούν οι μαθητές/τριες, επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς θεατρικής αγωγής και εικαστικών.
Προγραμματισμός των δράσεων υλοποίησης και οργάνωση του χρονοδιαγράμματος. Δόθηκε έμφαση στις διδακτικές μεθόδους και προσεγγίσεις μέσα από την ενεργητική μάθηση, την διερευνητική προσέγγιση, τη δημιουργικότητα και κριτική σκέψη, τη σύνδεση του θέματος με τα μαθήματα και γνωστικά αντικείμενα της τάξης, την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και την αναπαράσταση του έργου εικαστικά και θεατρολογικά. Επιπλέον, σχεδιάζεται η αξιολόγηση του προγράμματος, όπου η αρχική και διαμορφωτική αξιολόγηση γίνεται από τους εκπαιδευτικούς και η τελική αξιολόγηση γίνεται από τους/τις μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς από κοινού.
Οι μαθητές/τριες αναπαριστούν τον Κούρο εικαστικά με διάφορα υλικά και τεχνικές. Ακολουθεί η δημιουργία μιας παγωμένης εικόνας που αφορούσε το έργο, αλλά και το μουσείο που εκτίθεται. Έπειτα, γίνεται συλλογή όλων των δεδομένων προκειμένου να ετοιμαστεί το τελικό αποτέλεσμα της δράσης με κολλάζ και παρουσίαση power point.
Γίνεται διάχυση της δράσης στην κοινωνία με τη διοργάνωση Πανελλήνιου μαθητικού συνεδρίου με θέμα “Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου”, στο πλαίσιο οποίου αξιοποιείται και η ιστοσελίδα του σχολείου και υλοποιούνται ραδιοφωνικές συνεντεύξεις.
Αξιολογείται η επίτευξη των στόχων της δράσης και διατυπώνονται προτάσεις για μελλοντική βελτίωση ή και επέκταση της δράσης σε άλλα ιστορικά μνημεία του τόπου. Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια του τμήματος για τα συναισθήματα και τις γνώσεις που αποκτήθηκαν βιωματικά.