Το συγκεκριμένο πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων, μέσω της ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης και της χρήσης ψηφιακών μέσων, στοχεύει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών, κοινωνικής ζωής και επιχειρηματικότητας, όπως υπευθυνότητα και οργανωτική ικανότητα, ψηφιακής μάθησης και τεχνολογίας, όπως δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, καθώς και στη συνειδητοποίηση και ανάληψη της ευθύνης σε ζητήματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον.
Μεταξύ των βασικών επιδιώξεων του συγκεκριμένου προγράμματος καλλιέργειας δεξιοτήτων είναι η γνωριμία και η επαφή των μαθητών/-τριών με το μυθολογικό πρόσωπο της θεάς Αρτέμιδας και η συσχέτιση του με την επιλογή της NASA να αποδώσει το όνομα της μυθικής θεάς στην τελευταία αποστολή στο φεγγάρι, κάτι που έκανε και με την προηγούμενη αποστολή, πριν από εξήντα (60) χρόνια, δίνοντας το όνομα του αδερφού της Αρτέμιδας, Απόλλωνα. Επιπλέον, προτείνεται η υλοποίηση ενός εργαστηρίου εκτός τάξης, όπου οι μαθητές/τριες θα επισκεφθούν κάποιο από τα ιερά που βρίσκονται στον ελλαδικό χώρο. Τέλος, το περιεχόμενο του προγράμματος επεξεργάζεται και άλλες έννοιες και θέματα σε μια προσπάθεια επέκτασής του, συνδέοντας το όνομα της θεάς με έννοιες όπως η ισότητα των φύλων και η κλιματική αλλαγή.
Εναλλακτικά, ο/η εκπαιδευτικός αποφασίζει τον τρόπο σχηματισμού των ομάδων με γνώμονα την παιδαγωγική καταλληλότητα.
Τo πρώτο video παρουσιάζει συνολικά την αποστολή που έχει σκοπό να υπηρετήσει το Alpha Mission Δelos https://myth2space.arsakeio.gr/
Το δεύτερο video έχει αποσπάσματα από τις ομιλίες προσωπικοτήτων που βρέθηκαν στη Δήλο το καλοκαίρι του 2021 για το σκοπό αυτό https://myth2space.arsakeio.gr/ekpaideftiko-yliko/alpha-mission-delos/ και ο/η εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα από τα αποσπάσματα.
1. Ο/Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους μαθητές/-τριες μία λίστα με τα ιερά της Αρτέμιδος που υπάρχουν στην Ελλάδα και τη Μικρά Ασία. Ενδεικτικά, ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει και την παρακάτω λίστα Ιερά Αρτέμιδας στην Ελλάδα και τη Μικρά Ασία. Για το συγκεκριμένο εργαστήριο μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ομάδες που είχαν δημιουργηθεί σε προηγούμενα εργαστήρια.
2. Στη συνέχεια ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τις ομάδες να επιλέξουν ένα από τα ιερά και να αναζητήσουν πληροφορίες και εικόνες για αυτό, για να συνθέσουν μία παρουσίαση. Για την καλύτερη οργάνωση καλό είναι ο/η εκπαιδευτικός να θέσει κάποιες προδιαγραφές τόσο για την ποσότητα και το είδος των πληροφοριών και των εικόνων αλλά και για το χρόνο που θα έχει κάθε ομάδα να παρουσιάσει την εργασία της. Ακόμα, προτείνεται ο/η εκπαιδευτικός να παροτρύνει τις ομάδες να δημιουργήσουν ερωτήσεις με βάση τις πληροφορίες που θα βρουν και τις οποίες θα θέσουν στους συμμαθητές/-τριες τους με το τέλος της παρουσίασής τους.
3. Η διαδικασία αναζήτησης των πληροφοριών και των εικόνων για κάθε ιερό, καθώς και η σύνθεση της παρουσίασης μπορεί να γίνει στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου, για να έχουν όλες οι ομάδες πρόσβαση σε διαδικτυακές πηγές και σε ψηφιακούς χάρτες, για να εντοπίσουν το ιερό της Αρτέμιδος που επέλεξαν.
1. Από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η προετοιμασία των παρουσιάσεων, ο/η εκπαιδευτικός καλεί τους εκπροσώπους των ομάδων να συναποφασίσουν με ποια σειρά θα παρουσιάσουν οι ομάδες τις εργασίες τους.
2. Εφόσον υπάρχει η τεχνική δυνατότητα, στο τέλος κάθε παρουσίασης οι μαθητές/τριες των υπόλοιπων ομάδων μπορούν να κάνουν μία αξιολόγηση τύπου kahoot όλοι/ες μαζί με τις ερωτήσεις που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες της ομάδας που παρουσιάζει. Για μία τέτοια δραστηριότητα ενδείκνυται η χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής.
3. Για το κλείσιμο του εργαστηρίου προτείνεται ο προγραμματισμός εκπαιδευτικής επίσκεψης σε κάποιο ιερό της Αρτέμιδος που βρίσκεται κοντά στη σχολική μονάδα. Για τα σχολεία της Αττικής μια τέτοια εκπαιδευτική επίσκεψη θα μπορούσε να είναι στο ιερό της Αρτέμιδος στη Βραυρώνα (βλ. σχετ. Αρχαιολογικός χώρος Βραυρώνας). Οι μαθητές/τριες επιστρέφοντας θα μπορούν να καταγράψουν τις εντυπώσεις τους σε ένα padlet (ενδεικτικά βλ. Επίσκεψη στο Ναό Αρτέμιδος Βραυρωνίας). Τέλος, όλοι μαζί θα μπορούν να παίξουν ένα διαδραστικό παιχνίδι, (βλ. σχετ. Εντοπίζουμε και γνωρίζουμε τα ιερά της Αρτέμιδας στην Ελλάδα και τη Μικρά Ασία) στο οποίο θα πρέπει να αντιστοιχίσουν ιερά της Αρτέμιδος με τις περιοχές στις οποίες βρίσκονται.
1. Ο/Η εκπαιδευτικός αναφέρει τις δύο αποστολές της NASA, το Apollo και το Artemis Mission και καλεί τους/τις μαθητές/-τριες να παρακολουθήσουν το video της NASA “NASA’s Women of Artemis” (04.09), υπάρχει η δυνατότητα παροχής ελληνικών υπότιτλων). Με το τέλος του video ο/η εκπαιδευτικός παροτρύνει τους/τις μαθητές/τριες να συζητήσουν με τις ομάδες τους και να εντοπίσουν τις διαφορές ανάμεσα στις δύο αποστολές. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει συζήτηση μέσα στην τάξη.
2. Μετά τη συζήτηση ο/η εκπαιδευτικός, έχοντας διαπιστώσει ότι οι μαθητές/τριες εντόπισαν ως μία από τις διαφορές ανάμεσα στις δύο διαστημικές αποστολές το εγχείρημα να γίνει η πρώτη προσσελήνωση γυναίκας, θα αναφερθεί στο συσχετισμό της θεάς Αρτέμιδος και της Δήλου με το Artemis Mission (βλ. σχετ. Β.Λαμπρινουδάκης, Από την ελληνική μυθολογία στις διαστημικές αποστολές τής NASA, διαφ.13)
3. O/H εκπαιδευτικός προβάλλει τα σύντομα βιογραφικά δύο γυναικών αστροναυτών (βλ. Η γυναίκα στο Διάστημα): της Βαλεντίνα Τερεσκόβα (Валенти́на Влади́мировна Терешко́ва), που είναι η πρώτη γυναίκα που ταξίδεψε στο διάστημα και της Christina Hammock Koch, που θα επιχειρήσει να είναι η πρώτη γυναίκα που θα πατήσει το έδαφος της Σελήνης. Ακολουθεί σχετική συζήτηση στην τάξη και ο/η εκπαιδευτικός καλεί τους/τις μαθητές/τριες να σκεφτούν και άλλες γυναίκες που πρώτες δραστηριοποιήθηκαν σε διάφορους τομείς της ζωής.
4. Αμέσως μετά, ο/η εκπαιδευτικός καλεί τις ομάδες να συζητήσουν μεταξύ τους και να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας με ερωτήσεις που θα ήθελαν να κάνουν στις δύο γυναίκες, αν τους έπαιρναν συνέντευξη (βλ. φύλλο εργασίας 4) .
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη