Σκοπός του προγράμματος είναι να εισάγει τα παιδιά στην έννοια της «βιολογικής καλλιέργειας», η οποία δεν είναι απλά μια νέα οικονομική δραστηριότητα, αλλά μια φιλοσοφία ζωής, μια ελπίδα για το περιβάλλον και την οικολογική ισορροπία. Συνδέεται µε την έννοια της αειφορικής παραγωγής και
κατανάλωσης και απευθύνεται σε αυτούς/ές που έχουν την ευαισθησία απέναντι στα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα, κατανοούν τις ανάγκες της φύσης και του ανθρώπου για βελτίωση της ποιότητας ζωής του και εντέλει εκμεταλλεύονται τη φύση για να παράγουν, χωρίς όμως να την εξαντλούν, σκεπτόμενοι το μέλλον του πλανήτη, τις επόμενες γενιές.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Η έναρξη του προγράμματος αρχίζει με το παιγνίδι «Ας γνωριστούμε καλύτερα……παίζοντας».
Μετά το στάδιο της γνωριμίας, ο/η εκπαιδευτικός γράφει στον πίνακα τη φράση «ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ» και ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να πουν μία λέξη που έρχεται στο μυαλό τους όταν ακούνε τη συγκεκριμένη φράση. Κάθε λέξη που ακούγεται καταγράφεται σε ένα ψηφιακό εργαλείο συννεφόλεξου (π.χ. WordArt, Edwordle, WordClouds, WorditOut ). Στη συνέχεια, ο/η εκπαιδευτικός, στα πλαίσια της παιδαγωγικής αρχής της αφόρμησης, ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες ότι μπορούν να μεταβούν στον επίσημο ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης , στην ιστοσελίδα Viologika, αλλά και στο κείμενο «Τι είναι τα βιολογικά τρόφιμα» για να συλλέξουν πληροφορίες για τη βιολογική καλλιέργεια.
Αφόρμηση μπορεί να πάρουν οι μαθητές/τριες επιπλέον από τα αναρτημένα στο YouTube βίντεο που έχουν ως θέμα τα βιολογικά προϊόντα. Συγκεκριμένα, μπορεί να ανατρέξει κανείς στα ακόλουθα:
Βιολογικά προϊόντα: Όσα θέλετε να ξέρετε
Ο εννοιολογικός πίνακας συμπληρώνεται με τις επιπλέον πληροφορίες που συλλέγονται από τις πιο πάνω πηγές.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Ο/Η εκπαιδευτικός αρχικά ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να αναζητήσουν στο διαδίκτυο ετικέτες βιολογικών προϊόντων και να εντοπίσουν βασικές ομοιότητες και διαφορές που έχουν με τις ετικέτες αντίστοιχων άλλων, «συμβατικών», προϊόντων.Στη συνέχεια, χωρίζει τους/τις μαθητές/τριες σε δύο ομάδες. Η 1η ομάδα θα δει ένα βίντεο με τίτλο «Η διαδικασία παραγωγής βιολογικών αυγών» (μετά τα 2.22΄ λεπτά) ενώ η 2η ομάδα θα παρακολουθήσει το βίντεο με τίτλο Βιοκαλλιέργεια και θα αντλήσει πληροφορίες για την παραγωγή των λαχανικών. Στη συνέχεια γίνεται συζήτηση στην ομάδα, επιλογή των βασικότερων πληροφοριών και καταγραφή τους είτε σε ένα τετράδιο είτε μέσω κάποια ψηφιακής εφαρμογής (π.χ. σε ένα online text editor λογισμικό).
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Ο/Η εκπαιδευτικός χωρίζει τους/τις μαθητές/τριες σε δύο ομάδες. Η 1η ομάδα αναζητά στο διαδίκτυο τα πλεονεκτήματα των βιολογικών προϊόντων, ενώ η 2η ομάδα τα μειονεκτήματα, τα οποία καταγράφουν είτε σε ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου (Word) είτε σε ένα πρόγραμμα εννοιολογικής χαρτογράφησης (mindmup).
Στη συνέχεια, ο/η εκπαιδευτικός αναθέτει στους/στις μαθητές/τριες σε ατομική εργασία την λύση ενός Κουίζ που αφορά τις διαφορές βιολογικών και συμβατικών προϊόντων.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Στο στάδιο αυτό, όλοι/ες οι μαθητές/τριες αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο ή σε έντυπο υλικό σχετικά με βιολογικά και συμβατικά προϊόντα και στη συνέχεια, αφού χωριστούν σε δύο ομάδες, η 1η θα παρακολουθήσει τα βίντεο «Βιολογικό Γάλα: Μύθοι και Αλήθειες» και η 2η θα παρακολουθήσει στο ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ το μαθησιακό αντικείμενο «ΜΕΛΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ» όπου θα κάνει και την ενσωματωμένη άσκηση. Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσιάζει τις βασικότερες πληροφορίες που πήρε από την πηγή με την οποία ασχολήθηκε. Η παρουσίαση μπορεί να γίνει με διαφορετικούς τρόπους – προτροπή για δημιουργική παρουσίαση.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Στο παρόν εργαστήριο δημιουργείται ένα σενάριο και οι μαθητές/τριες καλούνται να αναλάβουν ρόλους.
Βρίσκεστε στον χώρο μιας λαϊκής αγοράς, όπου οι μισοί παραγωγοί πωλούν προϊόντα συμβατικής και οι άλλοι μισοί προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας. Στον χώρο της λαϊκής περιπλανώνται και οι καταναλωτές για την αγορά προϊόντων.
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε τρεις ομάδες:
Την 1η ομάδα αποτελούν οι παραγωγοί βιολογικής καλλιέργειας, τη 2η ομάδα οι παραγωγοί συμβατικής καλλιέργειας και την 3η ομάδα οι καταναλωτές.
Κατά τη δραματοποίηση του σεναρίου οι 2 πρώτες ομάδες εκθέτουν τα επιχειρήματα τους στους καταναλωτές ώστε να αγοράσουν από τα δικά τους προϊόντα, ενώ οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να κρίνουν τις αντιφατικές απόψεις που παρουσιάζουν οι δύο ομάδες, να αναστοχαστούν, να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και τελικά να πάρουν θέση υπέρ της μιας ή της άλλης ομάδας.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
1.ενισχύσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, μαθαίνοντας να οργανώνουν τις ιδέες τους, να εκφράζουν απόψεις και να κατασκευάζουν ιστορικές αφηγήσεις.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Στο στάδιο αυτό, οι μαθητές/τριες καλούνται, αφού παρατηρήσουν τους πίνακες διάσημων ζωγράφων, να δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία σχετικά με την καλλιέργεια της γης και τη συγκομιδή των προϊόντων τα παλαιότερα χρόνια, συσχετίζοντας τα τότε δεδομένα με τα σημερινά.
Αναχώρηση για εργασία – Vincent Van Gogh
Μελέτη για τους συλλογείς σταφυλιών – Edmond Henri Cross.
Συγκομιδή – Arkady Plastov
(Πηγή: painting-planet)
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Ακολουθεί συζήτηση ανατροφοδότησης και μεταγνωστικής αξιολόγησης της όλης διαδικασίας.
Γίνεται συζήτηση για το αν θα αξιοποιηθούν περαιτέρω και με ποιους τρόπους τα αποτελέσματα του προγράμματος. Τέλος, παρακολουθούμε το βίντεο «Τα οφέλη των βιολογικών προϊόντων», ως μια μορφή οπτικοποιημένης ανακεφαλαίωσης της διδακτικής ενότητας που μόλις προσεγγίσαμε.
Η αξιολόγηση του προγράμματος μπορεί να γίνει με τη δημιουργία διαδικτυακού ερωτηματολογίου Google Forms ή με τη δημιουργία rating στο crowdsignal .
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη