17 Στόχοι

Κατηγορία

Δράσεις

Τίτλος

Εκπαίδευση για όλους/-ες

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Εκπαίδευση για όλους/-ες

Θεματικό πεδίο

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

Εργαστήρια δεξιοτήτων

Σύντομη περιγραφή

Οι μαθητές/τριες οργανώνουν μια δράση ευαισθητοποίησης της κοινότητας που περιλαμβάνει καλλιτεχνικά δρώμενα (θέατρο, μουσική, χορό, έκθεση ζωγραφικής/αφίσας), αποσκοπώντας στη συγκέντρωση χρημάτων για προσφορά (π.χ. υλικοτεχνικό εξοπλισμό, βιβλία) σε εκπαιδευτικούς φορείς (π.χ. κοινωνικό φροντιστήριο της περιοχής, κέντρα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας για  άτομα με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο).

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • αναγνωρίζουν το δικαίωμα όλων των ατόμων στην εκπαίδευση ανεξαρτήτως κοινωνικο-οικονομικών ή άλλων παραγόντων,
  • συνειδητοποιούν τους λόγους για τους οποίους κάποιες κοινωνικές ομάδες μπορεί να μην έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση,
  • συνειδητοποιούν τη σπουδαιότητα ανάληψης δράσης για την ευαισθητοποίηση της κοινότητας και την υποστήριξη φορέων που συμβάλλουν στην εκπαίδευση όλων των ατόμων,
  • καλλιεργούν δεξιότητες οργάνωσης με στόχο την υλοποίηση δραστηριοτήτων ευαισθητοποίησης της ευρύτερης κοινότητας,
  • εντοπίζουν και αξιοποιούν τα δυνατά τους στοιχεία, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους με στόχο την προσφορά προς τους συμπολίτες τους.

Πεδίο Υλοποίησης

Αυλή του σχολείου και αίθουσα εκδηλώσεων

Φάσεις Υλοποίησης

Ο/Η εκπαιδευτικός συζητά με τους/τις μαθητές/τριες σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα και συγκεκριμένα το δικαίωμα όλων των ατόμων στην εκπαίδευση και στη γνώση. Αφορμή μπορεί να αποτελέσει η Παγκόσμια Ημέρα για την Εκπαίδευση (24η Ιανουαρίου) ή η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (10η Δεκεμβρίου). Η ομάδα συζητά για την αξία της εκπαίδευσης και εντοπίζει τα εμπόδια στην ισότιμη πρόσβαση στη γνώση. Ενδεικτικά ερωτήματα που μπορεί να θέσει ο/η εκπαιδευτικός:

  • Τι μας προσφέρει η εκπαίδευση;
  • Πώς διασφαλίζουμε ότι όλα τα παιδιά/έφηβοι/ες έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση;
  • Για ποιους λόγους μπορεί ένα παιδί να μην έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση;
  • Με ποιους τρόπους μπορούμε να συμβάλλουμε και να προωθήσουμε τη δράση φορέων που έχουν στόχο την εκπαιδευτική στήριξη μαθητών/τριών και παροχή εκπαίδευσης σε άτομα με περιορισμένη πρόσβαση;

 

Η ομάδα εντοπίζει φορείς που συμβάλλουν στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση στην κοινότητά τους, όπως για παράδειγμα, κοινωνικά φροντιστήρια, φορείς δωρεάν εκμάθησης ελληνικών για άτομα με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο)  κ.ά. Σε ομάδες, οι μαθητές/τριες αναζητούν πληροφορίες για τους φορείς αυτούς. Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να προτείνει ιστοσελίδες ή άλλες πηγές. Η τάξη εξετάζει τη δράση του κάθε φορέα, τις ανάγκες που μπορεί να υπάρχουν για την ενίσχυση της δράσης του, τους τρόπους με τους οποίους μπορούν ως ομάδα να συνεισφέρουν. Τέλος, αποφασίζουν ποιον φορέα θα ήθελαν να υποστηρίξουν με τις δράσεις τους. Είναι σημαντικό ο/η εκπαιδευτικός να λάβει υπόψη ότι μπορεί κάποιοι/ες  μαθητές/τριες να συμμετάσχουν σε δράσεις του φορέα, όπως για παράδειγμα μαθητές/τριες που παρακολουθούν μαθήματα σε κοινωνικό φροντιστήριο, ή γονείς μαθητών/τριών που παρακολουθούν μαθήματα ελληνικών σε κάποια αντίστοιχη δράση.

 

Αφού έχουν αποφασίσει σε ποιον φορέα θα ήθελαν να συνεισφέρουν ως τάξη, εκπρόσωποι της τάξης αναλαμβάνουν να έρθουν σε επικοινωνία με τον φορέα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικά, και να προσκαλέσουν έναν/μια εθελοντή/τρια από τον συγκεκριμένο φορέα στο σχολείο. Οι μαθητές/τριες ετοιμάζουν τις ερωτήσεις τους σχετικά με τον φορέα, εστιάζοντας στους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να συμβάλουν ως ομάδα τόσο στην ευαισθητοποίηση της κοινότητας για την ενίσχυση της δράσης του φορέα, όσο και για την οικονομική ενίσχυση που μπορούν να προσφέρουν. Οι μαθητές/τριες συναποφασίζουν τον τρόπο καταγραφής των απαντήσεων (π.χ. σε μπλοκ σημειώσεων, με ηχογράφηση και αποδελτίωση στη συνέχεια). Εάν έχουν αποφασίσει να ηχογραφήσουν τις απαντήσεις, ζητούν τη συναίνεση του/της ομιλητή/τριας.

Αφού καταγράψουν τις απαντήσεις, οι μαθητές/τριες συζητούν στην ολομέλεια και αποφασίζουν με ποιους τρόπους θα μπορούσαν να ενισχύσουν τη δράση του και ταυτόχρονα να ευαισθητοποιήσουν την κοινότητα σχετικά με το έργο του συγκεκριμένου φορέα. Συζητείται η δυνατότητα διοργάνωσης μιας ημερίδας με καλλιτεχνικά δρώμενα με συμβολικό οικονομικό αντίτιμο εισόδου, με βάση τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν πλαισιώνοντας τη δράση. Αποφασίζουν ποια δρώμενα θα μπορούσαν να υποστηρίξουν, για παράδειγμα μια συναυλία στον χώρο του σχολείου, θεατρική παράσταση, χορό, έκθεση ζωγραφικής/αφίσας με δημιουργίες των μαθητών και των μαθητριών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, καθώς και άλλες οργανωτικές δεξιότητες. Σημαντικό είναι να εντοπιστούν οι δυνατότητες και τα δυνατά στοιχεία κάθε μαθητή/τριας ώστε όλοι/ες  να συνεισφέρουν με τον δικό τους τρόπο στη δράση αυτή. Επιπλέον, βοηθητικό θα ήταν να υπάρχει μία συντονιστική ομάδα που θα αναλάβει την οργάνωση της δράσης (π.χ. δημιουργία προγράμματος, δημιουργία αφίσας για την προώθηση της εκδήλωσης, εξασφάλιση τεχνικού εξοπλισμού για την ημέρα της εκδήλωσης εάν απαιτείται, συντονισμός του προγράμματος την ημέρα της δράσης, συλλογή των χρημάτων για τη δωρεά). Κάθε ομάδα προετοιμάζει τη δράση της.

Σημαντικό ρόλο τόσο για την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας σχετικά με τη δράση του φορέα και την αξία της πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους και όλες, όσο και για την ταυτόχρονη οικονομική ενίσχυση του φορέα είναι η εκδήλωση που θα διοργανώσουν οι μαθητές/τριες.

Οι μαθητές/τριες μπορούν να καλέσουν μέλη του φορέα να συμμετάσχουν στην εκδήλωση αυτή, για να μιλήσουν στους παρευρισκόμενους και στις παρευρισκόμενες σχετικά με τις δραστηριότητες της δράσης τους. Σε αυτήν την περίπτωση, μια ομάδα μαθητών/τριών συντονίζει την επικοινωνία με τους υπευθύνους ή τις υπεύθυνες του φορέα. Όλοι/ες  οι μαθητές/τριες θα έχουν αναλάβει έναν ρόλο για τη μέρα της εκδήλωσης, όπως για παράδειγμα η συμμετοχή σε κάποιο καλλιτεχνικό δρώμενο, ο συντονισμός της εκδήλωσης, η υποδοχή των καλεσμένων, η καταγραφή στιγμιότυπων της ημέρας.

Μετά το τέλος της εκδήλωσης, η ομάδα συλλέγει το υλικό από όλα τα στάδια της δράσης (π.χ. στιγμιότυπα από την εκδήλωση των μαθητών και των μαθητριών, ομιλία των εκπροσώπων του φορέα κατά την εκδήλωση) και μπορεί να ετοιμάσει μια παρουσίαση σε ψηφιακή μορφή (π.χ. παρουσίαση, ψηφιακό βιβλίο, αφίσα σε ψηφιακή μορφή με διάφορα ψηφιακά εργαλεία) όλων των βημάτων και στιγμιότυπων της δράσης, παρουσιάζοντας και τους τρόπους με τους οποίους επέλεξαν να στηρίξουν τις δραστηριότητες του εκπαιδευτικού φορέα. Το υλικό μπορεί να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Μετά το τέλος της εκδήλωσης, η ομάδα παρακολουθεί την παρουσίαση που δημιουργήθηκε με όλα τα βήματα της δράσης και αναστοχάζεται σχετικά με την εμπειρία συμμετοχής στις δραστηριότητές της. Ο/Η εκπαιδευτικός ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες να μοιραστούν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους σχετικά με την εμπειρία τους σε κάθε στάδιο της δράσης. Αναστοχάζονται σχετικά με τη συνομιλία με τον/την εθελοντή/τρια εκπρόσωπο του φορέα, καθώς και τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν σχετικά με τις δράσεις του φορέα, και μοιράζονται τις εντυπώσεις τους σχετικά με τη συζήτηση που είχαν με τους ανθρώπους αυτούς. Στη συνέχεια, μοιράζονται τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους ως διοργανωτές/τριες της εκδήλωσης που προσέφεραν στην κοινότητά τους, αξιοποιώντας τις δικές τους ικανότητες. Συζητούν τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να προσφέρουν στην κοινότητά τους και ενθαρρύνονται να αναφερθούν σε δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας, με τις οποίες θα ήθελαν να ασχοληθούν στο μέλλον ως ομάδα.

Φάσεις Υλοποίησης

Ο/Η εκπαιδευτικός συζητά με τους/τις μαθητές/τριες σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα και συγκεκριμένα το δικαίωμα όλων των ατόμων στην εκπαίδευση και στη γνώση. Αφορμή μπορεί να αποτελέσει η Παγκόσμια Ημέρα για την Εκπαίδευση (24η Ιανουαρίου) ή η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (10η Δεκεμβρίου). Η ομάδα συζητά για την αξία της εκπαίδευσης και εντοπίζει τα εμπόδια στην ισότιμη πρόσβαση στη γνώση. Ενδεικτικά ερωτήματα που μπορεί να θέσει ο/η εκπαιδευτικός:

  • Τι μας προσφέρει η εκπαίδευση;
  • Πώς διασφαλίζουμε ότι όλα τα παιδιά/έφηβοι/ες έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση;
  • Για ποιους λόγους μπορεί ένα παιδί να μην έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση;
  • Με ποιους τρόπους μπορούμε να συμβάλλουμε και να προωθήσουμε τη δράση φορέων που έχουν στόχο την εκπαιδευτική στήριξη μαθητών/τριών και παροχή εκπαίδευσης σε άτομα με περιορισμένη πρόσβαση;

 

Η ομάδα εντοπίζει φορείς που συμβάλλουν στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση στην κοινότητά τους, όπως για παράδειγμα, κοινωνικά φροντιστήρια, φορείς δωρεάν εκμάθησης ελληνικών για άτομα με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο)  κ.ά. Σε ομάδες, οι μαθητές/τριες αναζητούν πληροφορίες για τους φορείς αυτούς. Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να προτείνει ιστοσελίδες ή άλλες πηγές. Η τάξη εξετάζει τη δράση του κάθε φορέα, τις ανάγκες που μπορεί να υπάρχουν για την ενίσχυση της δράσης του, τους τρόπους με τους οποίους μπορούν ως ομάδα να συνεισφέρουν. Τέλος, αποφασίζουν ποιον φορέα θα ήθελαν να υποστηρίξουν με τις δράσεις τους. Είναι σημαντικό ο/η εκπαιδευτικός να λάβει υπόψη ότι μπορεί κάποιοι/ες  μαθητές/τριες να συμμετάσχουν σε δράσεις του φορέα, όπως για παράδειγμα μαθητές/τριες που παρακολουθούν μαθήματα σε κοινωνικό φροντιστήριο, ή γονείς μαθητών/τριών που παρακολουθούν μαθήματα ελληνικών σε κάποια αντίστοιχη δράση.

 

Αφού έχουν αποφασίσει σε ποιον φορέα θα ήθελαν να συνεισφέρουν ως τάξη, εκπρόσωποι της τάξης αναλαμβάνουν να έρθουν σε επικοινωνία με τον φορέα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικά, και να προσκαλέσουν έναν/μια εθελοντή/τρια από τον συγκεκριμένο φορέα στο σχολείο. Οι μαθητές/τριες ετοιμάζουν τις ερωτήσεις τους σχετικά με τον φορέα, εστιάζοντας στους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να συμβάλουν ως ομάδα τόσο στην ευαισθητοποίηση της κοινότητας για την ενίσχυση της δράσης του φορέα, όσο και για την οικονομική ενίσχυση που μπορούν να προσφέρουν. Οι μαθητές/τριες συναποφασίζουν τον τρόπο καταγραφής των απαντήσεων (π.χ. σε μπλοκ σημειώσεων, με ηχογράφηση και αποδελτίωση στη συνέχεια). Εάν έχουν αποφασίσει να ηχογραφήσουν τις απαντήσεις, ζητούν τη συναίνεση του/της ομιλητή/τριας.

Αφού καταγράψουν τις απαντήσεις, οι μαθητές/τριες συζητούν στην ολομέλεια και αποφασίζουν με ποιους τρόπους θα μπορούσαν να ενισχύσουν τη δράση του και ταυτόχρονα να ευαισθητοποιήσουν την κοινότητα σχετικά με το έργο του συγκεκριμένου φορέα. Συζητείται η δυνατότητα διοργάνωσης μιας ημερίδας με καλλιτεχνικά δρώμενα με συμβολικό οικονομικό αντίτιμο εισόδου, με βάση τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν πλαισιώνοντας τη δράση. Αποφασίζουν ποια δρώμενα θα μπορούσαν να υποστηρίξουν, για παράδειγμα μια συναυλία στον χώρο του σχολείου, θεατρική παράσταση, χορό, έκθεση ζωγραφικής/αφίσας με δημιουργίες των μαθητών και των μαθητριών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, καθώς και άλλες οργανωτικές δεξιότητες. Σημαντικό είναι να εντοπιστούν οι δυνατότητες και τα δυνατά στοιχεία κάθε μαθητή/τριας ώστε όλοι/ες  να συνεισφέρουν με τον δικό τους τρόπο στη δράση αυτή. Επιπλέον, βοηθητικό θα ήταν να υπάρχει μία συντονιστική ομάδα που θα αναλάβει την οργάνωση της δράσης (π.χ. δημιουργία προγράμματος, δημιουργία αφίσας για την προώθηση της εκδήλωσης, εξασφάλιση τεχνικού εξοπλισμού για την ημέρα της εκδήλωσης εάν απαιτείται, συντονισμός του προγράμματος την ημέρα της δράσης, συλλογή των χρημάτων για τη δωρεά). Κάθε ομάδα προετοιμάζει τη δράση της.

Σημαντικό ρόλο τόσο για την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας σχετικά με τη δράση του φορέα και την αξία της πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους και όλες, όσο και για την ταυτόχρονη οικονομική ενίσχυση του φορέα είναι η εκδήλωση που θα διοργανώσουν οι μαθητές/τριες.

Οι μαθητές/τριες μπορούν να καλέσουν μέλη του φορέα να συμμετάσχουν στην εκδήλωση αυτή, για να μιλήσουν στους παρευρισκόμενους και στις παρευρισκόμενες σχετικά με τις δραστηριότητες της δράσης τους. Σε αυτήν την περίπτωση, μια ομάδα μαθητών/τριών συντονίζει την επικοινωνία με τους υπευθύνους ή τις υπεύθυνες του φορέα. Όλοι/ες  οι μαθητές/τριες θα έχουν αναλάβει έναν ρόλο για τη μέρα της εκδήλωσης, όπως για παράδειγμα η συμμετοχή σε κάποιο καλλιτεχνικό δρώμενο, ο συντονισμός της εκδήλωσης, η υποδοχή των καλεσμένων, η καταγραφή στιγμιότυπων της ημέρας.

Μετά το τέλος της εκδήλωσης, η ομάδα συλλέγει το υλικό από όλα τα στάδια της δράσης (π.χ. στιγμιότυπα από την εκδήλωση των μαθητών και των μαθητριών, ομιλία των εκπροσώπων του φορέα κατά την εκδήλωση) και μπορεί να ετοιμάσει μια παρουσίαση σε ψηφιακή μορφή (π.χ. παρουσίαση, ψηφιακό βιβλίο, αφίσα σε ψηφιακή μορφή με διάφορα ψηφιακά εργαλεία) όλων των βημάτων και στιγμιότυπων της δράσης, παρουσιάζοντας και τους τρόπους με τους οποίους επέλεξαν να στηρίξουν τις δραστηριότητες του εκπαιδευτικού φορέα. Το υλικό μπορεί να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Μετά το τέλος της εκδήλωσης, η ομάδα παρακολουθεί την παρουσίαση που δημιουργήθηκε με όλα τα βήματα της δράσης και αναστοχάζεται σχετικά με την εμπειρία συμμετοχής στις δραστηριότητές της. Ο/Η εκπαιδευτικός ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες να μοιραστούν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους σχετικά με την εμπειρία τους σε κάθε στάδιο της δράσης. Αναστοχάζονται σχετικά με τη συνομιλία με τον/την εθελοντή/τρια εκπρόσωπο του φορέα, καθώς και τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν σχετικά με τις δράσεις του φορέα, και μοιράζονται τις εντυπώσεις τους σχετικά με τη συζήτηση που είχαν με τους ανθρώπους αυτούς. Στη συνέχεια, μοιράζονται τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους ως διοργανωτές/τριες της εκδήλωσης που προσέφεραν στην κοινότητά τους, αξιοποιώντας τις δικές τους ικανότητες. Συζητούν τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να προσφέρουν στην κοινότητά τους και ενθαρρύνονται να αναφερθούν σε δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας, με τις οποίες θα ήθελαν να ασχοληθούν στο μέλλον ως ομάδα.

Υλοποίηση [πέντε (5) διδακτικές ώρες]

τρεις έως τέσσερις (3-4) διδακτικές ώρες] Σημαντικό ρόλο τόσο για την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας σχετικά με τη δράση του φορέα και την αξία της πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους και όλες, όσο και για την ταυτόχρονη οικονομική ενίσχυση του φορέα είναι η εκδήλωση που θα διοργανώσουν οι μαθητές/-τριες. Οι μαθητές/-τριες μπορούν να καλέσουν μέλη του φορέα να συμμετάσχουν στην εκδήλωση αυτή, για να μιλήσουν στους παρευρισκόμενους και στις παρευρισκόμενες σχετικά με τις δράσεις τους. Σε αυτήν την περίπτωση, μια ομάδα μαθητών/-τριών συντονίζει την επικοινωνία με τους υπευθύνους ή τις υπεύθυνες του φορέα. Όλοι/-ες οι μαθητές/-τριες θα έχουν αναλάβει έναν ρόλο για τη μέρα της εκδήλωσης, όπως για παράδειγμα η συμμετοχή σε κάποιο καλλιτεχνικό δρώμενο, ο συντονισμός της εκδήλωσης, η υποδοχή των καλεσμένων, η καταγραφή στιγμιότυπων της ημέρας.

Επικοινωνία-Διάχυση [δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες]

2 διδακτικές ώρες) Μετά το τέλος της εκδήλωσης, η ομάδα συλλέγει το υλικό από όλα τα στάδια του Προγράμματος (π.χ. στιγμιότυπα από την εκδήλωση των μαθητών και των μαθητριών, ομιλία των εκπροσώπων του φορέα κατά την εκδήλωση) και μπορεί να ετοιμάσει μια παρουσίαση σε ψηφιακή μορφή (π.χ. παρουσίαση, ψηφιακό βιβλίο, αφίσα σε ψηφιακή μορφή με διάφορα ψηφιακά εργαλεία) όλων των βημάτων και στιγμιότυπων του Προγράμματος, παρουσιάζοντας και τους τρόπους με τους οποίους επέλεξαν να στηρίξουν τις δράσεις του εκπαιδευτικού φορέα. Το υλικό μπορεί να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Αναστοχασμός [μία (1) διδακτική ώρα]

μία (1) διδακτική ώρα] Μετά το τέλος της εκδήλωσης, η ομάδα παρακολουθεί την παρουσίαση που δημιουργήθηκε με όλα τα βήματα του Προγράμματος και αναστοχάζεται σχετικά με την εμπειρία συμμετοχής στις δράσεις του. Ο/Η εκπαιδευτικός ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες να μοιραστούν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους σχετικά με την εμπειρία τους σε κάθε στάδιο του Προγράμματος. Αναστοχάζονται σχετικά με τη συνομιλία με τον/την εθελοντή/-τρια εκπρόσωπο του φορέα, καθώς και τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν σχετικά με τις δράσεις του φορέα, και μοιράζονται τις εντυπώσεις τους σχετικά με τη συζήτηση που είχαν με τους ανθρώπους αυτούς. Στη συνέχεια, μοιράζονται τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους ως διοργανωτές/-τριες της εκδήλωσης που προσέφεραν στην κοινότητά τους, αξιοποιώντας τις δικές τους ικανότητες. Συζητούν τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να προσφέρουν στην κοινότητά τους και ενθαρρύνονται να αναφερθούν σε Προγράμματα δράσεων, με τα οποία θα ήθελαν να ασχοληθούν στο μέλλον ως ομάδα.