17 Στόχοι

Κατηγορία

Δράσεις

Τίτλος

Σχεδιάζουμε ένα app για να προβάλλουμε τον τόπο που ζούμε

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Σχεδιάζουμε ένα app για να προβάλλουμε τον τόπο που ζούμε

Θεματικό πεδίο

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

Εργαστήρια δεξιοτήτων

Σύντομη περιγραφή

Η δράση έχει ως στόχο οι μαθητές/τριες να αναδείξουν τον φυσικό (σημαντικούς φυσικούς πόρους, φυσικά μνημεία, κ.λπ.) και πολιτιστικό πλούτο (μνημεία, κτίρια, ιστορία κ.λπ.) του τόπου όπου ζουν, με λειτουργικό και σύγχρονο τρόπο, δημιουργώντας μία εφαρμογή (app) για κινητό τηλέφωνο.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • γνωρίζουν καλύτερα τον φυσικό πλούτο και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους,
  • αναφέρουν τους τρόπους πρόσβασης στην περιοχή τους και το κόστος των τρόπων αυτών,
  • περιγράφουν τις διαθέσιμες υποδομές και τις ενδεχόμενες αδυναμίες τους για την εξυπηρέτηση τυχόν επισκεπτών στον τόπο τους,
  • εφαρμόζουν ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται για την ανάπτυξη του app,
  • έρθουν σε μία πρώτη επαφή με τεχνικές ψηφιακού marketing (e-marketing).

Πεδίο Υλοποίησης

Το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου.

Φάσεις Υλοποίησης

Ο/Η καθηγητής/τρια ανοίγει την συζήτηση στην τάξη θέτοντας την ερώτηση: «Εάν επισκέπτονταν το σχολείο μας μαθητές/τριες από μία ξένη χώρα μέσω ενός προγράμματος Erasmus, σε ποια μέρη με φυσικό ή πολιτιστικό ενδιαφέρον θα τους ξεναγούσατε και με ποια σειρά προτεραιότητας»; Οι μαθητές/τριες συζητούν μέσα στην τάξη για τα μέρη που θα ξεναγούσαν τους επισκέπτες/τριες-μαθητές/τριες.

Στη συνέχεια, τα μέρη αυτά καταγράφονται από έναν/μια μαθητή/τρια που έχει οριστεί από την τάξη ως υπεύθυνος/η (είτε με εθελοντική πρωτοβουλία είτε με ψηφοφορία εάν υπάρχουν περισσότεροι/ες  εθελοντές/τριες), προκειμένου να δημιουργηθεί μία συγκεντρωτική λίστα.

Καταγράφεται ο συνολικός αριθμός των αξιοθέατων που ένας/μια επισκέπτης/τρια αξίζει να γνωρίσει προκειμένου να αποκομίσει μία θετική εμπειρία, αλλά και να κατανοήσει βαθύτερα την κουλτούρα, τα ήθη και τις ιστορικές αξίες του τόπου.

Στη συνέχεια, ξεκινούν οι αναθέσεις αρμοδιοτήτων. Αρχικά, ανατίθεται σε μαθητές/τριες να βρουν όσο το δυνατό περισσότερα στοιχεία για τα αξιοθέατα που πρέπει να προβληθούν.

Ταυτόχρονα, άλλοι/ες  μαθητές/τριες καλούνται να φωτογραφίσουν ή να αναζητήσουν αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό από το διαδίκτυο για τα αξιοθέατα και τις δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν σε αυτά.

Επίσης, μαθητές/τριες πρέπει να καταγράψουν όλα τα μέσα με τα οποία κάποιος ή κάποια μπορεί να προσεγγίσει την περιοχή τους και να υπολογίσει το κόστος μεταφοράς των εναλλακτικών διαδρομών.

Στο επόμενο στάδιο, συγκεντρώνεται το υλικό και ανατίθεται σε κάποιον/α μαθητή/τρια να δημιουργήσει ένα app που θα το προβάλει. Αν κανείς/μία μαθητής /τρια δε ξέρει τη διαδικασία που απαιτείται προκειμένου να δημιουργηθεί ένα app για κινητό τηλέφωνο, τότε ο/η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να θέσει το ερώτημα: «Υπάρχουν μαθητές/τριες που θα ήθελαν να μάθουν πως δημιουργείται ένα app»;

Η δράση αυτή άλλωστε θα μπορούσε να αποτελέσει μία αφορμή εμβάθυνσης στην επιστήμη της πληροφορικής, καθώς υπάρχουν πολλά ελεύθερα προγράμματα (π.χ. MIT open courseware, edx-try-it-intro-to-python, Google for education/python) στο διαδίκτυο που απευθύνονται σε αρχάριους/ες  στον προγραμματισμό και βοηθούν άτομα που θέλουν να μάθουν να γράφουν κώδικα να αποκτήσουν μία πρώτη επαφή και να δημιουργήσουν το δικό τους app. Στη σχετική διαδικασία μπορεί να βοηθήσει τους/τις μαθητές ο/η καθηγητής/τρια Πληροφορικής.

Κάθε τόπος είναι μοναδικός, οπότε θα αναφέρουμε μερικά μόνο παραδείγματα που θα μπορούσαν εναλλακτικά να αξιοποιηθούν. Αξίζει να γνωρίζουμε ότι ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που συμμετέχει στη διαμόρφωση του 1/3 περίπου του Ακαθαρίστου Εγχωρίου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας μας, αφού πάνω από είκοσι (20) εκατομμύρια άτομα την επισκέπτονται ετησίως. Η δημιουργία λοιπόν ενός εξειδικευμένου app έχει ως στόχο την προβολή του τόπου και ταυτόχρονα τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών/τριών. Οι παράγοντες, που προαναφέρθηκαν, συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση αλλά και την ποσοτική αύξηση του τουριστικού προϊόντος.

Για παράδειγμα, σε έναν τόπο θα μπορούσαν να προβληθούν εκτός από τα αξιοθέατα και τα ιστορικά μνημεία (π.χ. μοναστήρια-εκκλησίες) και δραστηριότητες που θα μπορούσε ένας επισκέπτης ή μια επισκέπτρια να κάνει στον συγκεκριμένο τόπο (π.χ. ορειβασία, πεζοπορία, rafting, canoe-kayak, ποδηλασία βουνού, θαλάσσιο σκι, καταδύσεις, μοναδικά έθιμα). Είναι πολύ σημαντικό για έναν/μια πιθανό/ή επισκέπτη ή επισκέπτρια να έχει συγκεντρωμένη όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται προκειμένου να γνωρίζει:

  • με ποιον τρόπο μπορεί να προσεγγίσει το αξιοθέατο, το μνημείο ή τη δραστηριότητα για την οποία ενδιαφέρεται,
  • ποια τοπικά ΜΜΜ ή ταξί θα μπορούσε να αξιοποιήσει,
  • εάν στην περιοχή υπάρχει κέντρο υγείας ή νοσοκομείο, φαρμακείο προκειμένου να απευθυνθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης,
  • ποια είναι η πρόβλεψη για τον καιρό της περιοχής, συνδέοντας στο app εφαρμογές πρόβλεψης καιρού,
  • την άποψη των προηγούμενων επισκεπτών και επισκεπτριών.

Το τελευταίο σημαίνει ότι η εφαρμογή πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα αξιολόγησης από τους επισκέπτες και τις επισκέπτριες.

Η εφαρμογή (app) θα μπορεί να ζητά από τους χρήστες να την αξιολογήσουν με βάση την κλίμακας Likert, λαμβάνοντας ανατροφοδότηση ως προς τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Πόσο εύχρηστη βρίσκεις την εφαρμογή [όπου ένα (1) καθόλου εύχρηστη, όπου πέντε (5) εξαιρετικά εύχρηστη];
  2. Πόσο χρήσιμες ήταν για εσένα οι πληροφορίες που άντλησες από την εφαρμογή [όπου ένα (1) καθόλου χρήσιμες, όπου πέντε (5) εξαιρετικά χρήσιμες];
  3. Πόσο πιθανό είναι να συστήσεις την εφαρμογή σε κάποιον/α άλλον/η [όπου ένα (1) καθόλου πιθανό, όπου πέντε (5) εξαιρετικά πιθανό];
  4. Σε τι βαθμό το συγκεκριμένο app επηρέασε την απόφασή σου να επισκεφθείς (π.χ. την Επίδαυρο) [όπου ένα (1) δε με επηρέασε καθόλου, όπου πέντε (5) με επηρέασε εξαιρετικά];

 

Οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις θα δώσουν μία σημαντική ανατροφοδότηση στους/στις μαθητές/τριες που δημιούργησαν και υποστηρίζουν την εφαρμογή για τυχόν βελτιώσεις ή αναπροσαρμογή του περιεχομένου της.

Οι μαθητές/τριες αρχικά πρέπει να δημιουργήσουν ένα λογότυπο με το όνομα του app (π.χ. explorepidavros) και να προωθήσουν τη δράση τους δημιουργώντας αντίστοιχους λογαριασμούς στα κοινωνικά μέσα. Με τον τρόπο αυτόν θα προωθούν τη δράση τους και θα διαχέεται η πρωτοβουλία τους. Επίσης, μέσω των κοινωνικών μέσων θα μπορεί όποιος/α το επιθυμεί να λύνει τις απορίες του ή τις απορίες της (π.χ. μέσω chatbot στο messenger) ή να διατυπώνει συγκεκριμένες ερωτήσεις. Επίσης, η επικοινωνία με τις δημοτικές αρχές και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή είναι απαραίτητη, προκειμένου να συγκεντρωθεί όλο το πληροφοριακό υλικό που η εφαρμογή θα έχει (π.χ. δρομολόγια των ΜΜΜ, δημοτικές υπηρεσίες υγείας). Ο Δήμος θα μπορούσε να δημιουργήσει αφίσα και να παροτρύνει τους Δημότες να κατεβάσουν το app αλλά και να προωθήσει την πρωτοβουλία των μαθητών και των μαθητριών στα τοπικά ΜΜΕ μέσω δελτίου τύπου.

Τέλος, οι μαθητές/τριες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα βίντεο προώθησης, όπου θα εξηγούν την ιδέα τους και τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και tablets που έχουν δημιουργήσει.

 

Ο αναστοχασμός έχει ως στόχο να αναδείξει τα συναισθήματα, τις γνώσεις, τις νέες εμπειρίες που οι μαθητές/τριες βίωσαν κατά τη διάρκεια της δράσης. Ο/Η εκπαιδευτικός θα μπορούσε λοιπόν να θέσει στην τάξη την εξής ερώτηση: Θα ήθελα ο/η καθένας/μία από εσάς να πάρει δεκαπέντε (15) λεπτά χρόνο και να γράψει σε μία κόλα χαρτί, τι αποκόμισε από τη συμμετοχή του στις δραστηριότητες της δράσης ξεκινώντας από τα πιο σημαντικά σε μία φθίνουσα κατάταξη.

Στη συνέχεια, ξεκινά η συζήτηση στην τάξη όπου ο/η ένας/μια μαθητής/τρια μετά τον/την άλλο/η τοποθετούνται σχετικά με την επίδραση που κατά την γνώμη τους η δράση αυτή είχε στους/στις ίδιους/ες , στο σχολείο, στην κοινότητα.

Φάσεις Υλοποίησης

Ο/Η καθηγητής/τρια ανοίγει την συζήτηση στην τάξη θέτοντας την ερώτηση: «Εάν επισκέπτονταν το σχολείο μας μαθητές/τριες από μία ξένη χώρα μέσω ενός προγράμματος Erasmus, σε ποια μέρη με φυσικό ή πολιτιστικό ενδιαφέρον θα τους ξεναγούσατε και με ποια σειρά προτεραιότητας»; Οι μαθητές/τριες συζητούν μέσα στην τάξη για τα μέρη που θα ξεναγούσαν τους επισκέπτες/τριες-μαθητές/τριες.

Στη συνέχεια, τα μέρη αυτά καταγράφονται από έναν/μια μαθητή/τρια που έχει οριστεί από την τάξη ως υπεύθυνος/η (είτε με εθελοντική πρωτοβουλία είτε με ψηφοφορία εάν υπάρχουν περισσότεροι/ες  εθελοντές/τριες), προκειμένου να δημιουργηθεί μία συγκεντρωτική λίστα.

Καταγράφεται ο συνολικός αριθμός των αξιοθέατων που ένας/μια επισκέπτης/τρια αξίζει να γνωρίσει προκειμένου να αποκομίσει μία θετική εμπειρία, αλλά και να κατανοήσει βαθύτερα την κουλτούρα, τα ήθη και τις ιστορικές αξίες του τόπου.

Στη συνέχεια, ξεκινούν οι αναθέσεις αρμοδιοτήτων. Αρχικά, ανατίθεται σε μαθητές/τριες να βρουν όσο το δυνατό περισσότερα στοιχεία για τα αξιοθέατα που πρέπει να προβληθούν.

Ταυτόχρονα, άλλοι/ες  μαθητές/τριες καλούνται να φωτογραφίσουν ή να αναζητήσουν αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό από το διαδίκτυο για τα αξιοθέατα και τις δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν σε αυτά.

Επίσης, μαθητές/τριες πρέπει να καταγράψουν όλα τα μέσα με τα οποία κάποιος ή κάποια μπορεί να προσεγγίσει την περιοχή τους και να υπολογίσει το κόστος μεταφοράς των εναλλακτικών διαδρομών.

Στο επόμενο στάδιο, συγκεντρώνεται το υλικό και ανατίθεται σε κάποιον/α μαθητή/τρια να δημιουργήσει ένα app που θα το προβάλει. Αν κανείς/μία μαθητής /τρια δε ξέρει τη διαδικασία που απαιτείται προκειμένου να δημιουργηθεί ένα app για κινητό τηλέφωνο, τότε ο/η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να θέσει το ερώτημα: «Υπάρχουν μαθητές/τριες που θα ήθελαν να μάθουν πως δημιουργείται ένα app»;

Η δράση αυτή άλλωστε θα μπορούσε να αποτελέσει μία αφορμή εμβάθυνσης στην επιστήμη της πληροφορικής, καθώς υπάρχουν πολλά ελεύθερα προγράμματα (π.χ. MIT open courseware, edx-try-it-intro-to-python, Google for education/python) στο διαδίκτυο που απευθύνονται σε αρχάριους/ες  στον προγραμματισμό και βοηθούν άτομα που θέλουν να μάθουν να γράφουν κώδικα να αποκτήσουν μία πρώτη επαφή και να δημιουργήσουν το δικό τους app. Στη σχετική διαδικασία μπορεί να βοηθήσει τους/τις μαθητές ο/η καθηγητής/τρια Πληροφορικής.

Κάθε τόπος είναι μοναδικός, οπότε θα αναφέρουμε μερικά μόνο παραδείγματα που θα μπορούσαν εναλλακτικά να αξιοποιηθούν. Αξίζει να γνωρίζουμε ότι ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που συμμετέχει στη διαμόρφωση του 1/3 περίπου του Ακαθαρίστου Εγχωρίου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας μας, αφού πάνω από είκοσι (20) εκατομμύρια άτομα την επισκέπτονται ετησίως. Η δημιουργία λοιπόν ενός εξειδικευμένου app έχει ως στόχο την προβολή του τόπου και ταυτόχρονα τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών/τριών. Οι παράγοντες, που προαναφέρθηκαν, συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση αλλά και την ποσοτική αύξηση του τουριστικού προϊόντος.

Για παράδειγμα, σε έναν τόπο θα μπορούσαν να προβληθούν εκτός από τα αξιοθέατα και τα ιστορικά μνημεία (π.χ. μοναστήρια-εκκλησίες) και δραστηριότητες που θα μπορούσε ένας επισκέπτης ή μια επισκέπτρια να κάνει στον συγκεκριμένο τόπο (π.χ. ορειβασία, πεζοπορία, rafting, canoe-kayak, ποδηλασία βουνού, θαλάσσιο σκι, καταδύσεις, μοναδικά έθιμα). Είναι πολύ σημαντικό για έναν/μια πιθανό/ή επισκέπτη ή επισκέπτρια να έχει συγκεντρωμένη όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται προκειμένου να γνωρίζει:

  • με ποιον τρόπο μπορεί να προσεγγίσει το αξιοθέατο, το μνημείο ή τη δραστηριότητα για την οποία ενδιαφέρεται,
  • ποια τοπικά ΜΜΜ ή ταξί θα μπορούσε να αξιοποιήσει,
  • εάν στην περιοχή υπάρχει κέντρο υγείας ή νοσοκομείο, φαρμακείο προκειμένου να απευθυνθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης,
  • ποια είναι η πρόβλεψη για τον καιρό της περιοχής, συνδέοντας στο app εφαρμογές πρόβλεψης καιρού,
  • την άποψη των προηγούμενων επισκεπτών και επισκεπτριών.

Το τελευταίο σημαίνει ότι η εφαρμογή πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα αξιολόγησης από τους επισκέπτες και τις επισκέπτριες.

Η εφαρμογή (app) θα μπορεί να ζητά από τους χρήστες να την αξιολογήσουν με βάση την κλίμακας Likert, λαμβάνοντας ανατροφοδότηση ως προς τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Πόσο εύχρηστη βρίσκεις την εφαρμογή [όπου ένα (1) καθόλου εύχρηστη, όπου πέντε (5) εξαιρετικά εύχρηστη];
  2. Πόσο χρήσιμες ήταν για εσένα οι πληροφορίες που άντλησες από την εφαρμογή [όπου ένα (1) καθόλου χρήσιμες, όπου πέντε (5) εξαιρετικά χρήσιμες];
  3. Πόσο πιθανό είναι να συστήσεις την εφαρμογή σε κάποιον/α άλλον/η [όπου ένα (1) καθόλου πιθανό, όπου πέντε (5) εξαιρετικά πιθανό];
  4. Σε τι βαθμό το συγκεκριμένο app επηρέασε την απόφασή σου να επισκεφθείς (π.χ. την Επίδαυρο) [όπου ένα (1) δε με επηρέασε καθόλου, όπου πέντε (5) με επηρέασε εξαιρετικά];

 

Οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις θα δώσουν μία σημαντική ανατροφοδότηση στους/στις μαθητές/τριες που δημιούργησαν και υποστηρίζουν την εφαρμογή για τυχόν βελτιώσεις ή αναπροσαρμογή του περιεχομένου της.

Οι μαθητές/τριες αρχικά πρέπει να δημιουργήσουν ένα λογότυπο με το όνομα του app (π.χ. explorepidavros) και να προωθήσουν τη δράση τους δημιουργώντας αντίστοιχους λογαριασμούς στα κοινωνικά μέσα. Με τον τρόπο αυτόν θα προωθούν τη δράση τους και θα διαχέεται η πρωτοβουλία τους. Επίσης, μέσω των κοινωνικών μέσων θα μπορεί όποιος/α το επιθυμεί να λύνει τις απορίες του ή τις απορίες της (π.χ. μέσω chatbot στο messenger) ή να διατυπώνει συγκεκριμένες ερωτήσεις. Επίσης, η επικοινωνία με τις δημοτικές αρχές και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή είναι απαραίτητη, προκειμένου να συγκεντρωθεί όλο το πληροφοριακό υλικό που η εφαρμογή θα έχει (π.χ. δρομολόγια των ΜΜΜ, δημοτικές υπηρεσίες υγείας). Ο Δήμος θα μπορούσε να δημιουργήσει αφίσα και να παροτρύνει τους Δημότες να κατεβάσουν το app αλλά και να προωθήσει την πρωτοβουλία των μαθητών και των μαθητριών στα τοπικά ΜΜΕ μέσω δελτίου τύπου.

Τέλος, οι μαθητές/τριες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα βίντεο προώθησης, όπου θα εξηγούν την ιδέα τους και τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και tablets που έχουν δημιουργήσει.

 

Ο αναστοχασμός έχει ως στόχο να αναδείξει τα συναισθήματα, τις γνώσεις, τις νέες εμπειρίες που οι μαθητές/τριες βίωσαν κατά τη διάρκεια της δράσης. Ο/Η εκπαιδευτικός θα μπορούσε λοιπόν να θέσει στην τάξη την εξής ερώτηση: Θα ήθελα ο/η καθένας/μία από εσάς να πάρει δεκαπέντε (15) λεπτά χρόνο και να γράψει σε μία κόλα χαρτί, τι αποκόμισε από τη συμμετοχή του στις δραστηριότητες της δράσης ξεκινώντας από τα πιο σημαντικά σε μία φθίνουσα κατάταξη.

Στη συνέχεια, ξεκινά η συζήτηση στην τάξη όπου ο/η ένας/μια μαθητής/τρια μετά τον/την άλλο/η τοποθετούνται σχετικά με την επίδραση που κατά την γνώμη τους η δράση αυτή είχε στους/στις ίδιους/ες , στο σχολείο, στην κοινότητα.

Υλοποίηση [πέντε (5) διδακτικές ώρες]

[οκτώ (8) διδακτικές ώρες] Κάθε τόπος είναι μοναδικός, οπότε θα αναφέρουμε μερικά μόνο παραδείγματα που θα μπορούσαν εναλλακτικά να αξιοποιηθούν. Αξίζει να γνωρίζουμε ότι ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που συμμετέχει στη διαμόρφωση του 1/3 περίπου του Ακαθαρίστου Εγχωρίου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας μας, αφού πάνω από είκοσι (20) εκατομμύρια άτομα την επισκέπτονται ετησίως. Η δημιουργία λοιπόν ενός εξειδικευμένου app έχει ως στόχο την προβολή του τόπου και ταυτόχρονα τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών/-τριών. Οι παράγοντες, που προαναφέρθηκαν, συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση αλλά και την ποσοτική αύξηση του τουριστικού προϊόντος. Για παράδειγμα, σε έναν τόπο θα μπορούσαν να προβληθούν εκτός από τα αξιοθέατα και τα ιστορικά μνημεία (π.χ. μοναστήρια-εκκλησίες) και δράσεις που θα μπορούσε ένας επισκέπτης ή μια επισκέπτρια να κάνει στον συγκεκριμένο τόπο (π.χ. ορειβασία, πεζοπορία, rafting, canoe-kayak, ποδηλασία βουνού, θαλάσσιο σκι, καταδύσεις, μοναδικά έθιμα). Είναι πολύ σημαντικό για έναν/μια πιθανό/ή επισκέπτη ή επισκέπτρια να έχει συγκεντρωμένη όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται προκειμένου να γνωρίζει: • με ποιον τρόπο μπορεί να προσεγγίσει το αξιοθέατο, το μνημείο ή τη δράση για την οποία ενδιαφέρεται, • ποια τοπικά ΜΜΜ ή ταξί θα μπορούσε να αξιοποιήσει, • εάν στην περιοχή υπάρχει κέντρο υγείας ή νοσοκομείο, φαρμακείο προκειμένου να απευθυνθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, • ποια είναι η πρόβλεψη για τον καιρό της περιοχής, συνδέοντας στο app εφαρμογές πρόβλεψης καιρού, • την άποψη των προηγούμενων επισκεπτών και επισκεπτριών. Το τελευταίο σημαίνει ότι η εφαρμογή πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα αξιολόγησης από τους επισκέπτες και τις επισκέπτριες. Η εφαρμογή (app) θα μπορεί να ζητά από τους χρήστες να την αξιολογήσουν με βάση την κλίμακας Likert, λαμβάνοντας ανατροφοδότηση ως προς τα εξής χαρακτηριστικά: 1. Πόσο εύχρηστη βρίσκεις την εφαρμογή [όπου ένα (1) καθόλου εύχρηστη, όπου πέντε (5) εξαιρετικά εύχρηστη]; 2. Πόσο χρήσιμες ήταν για εσένα οι πληροφορίες που άντλησες από την εφαρμογή [όπου ένα (1) καθόλου χρήσιμες, όπου πέντε (5) εξαιρετικά χρήσιμες]; 3. Πόσο πιθανό είναι να συστήσεις την εφαρμογή σε κάποιον/-α άλλον/-η [όπου ένα (1) καθόλου πιθανό, όπου πέντε (5) εξαιρετικά πιθανό]; 4. Σε τι βαθμό το συγκεκριμένο app επηρέασε την απόφασή σου να επισκεφθείς (π.χ. την Επίδαυρο) [όπου ένα (1) δε με επηρέασε καθόλου, όπου πέντε (5) με επηρέασε εξαιρετικά]; Οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις θα δώσουν μία σημαντική ανατροφοδότηση στους/στις μαθητές/-τριες που δημιούργησαν και υποστηρίζουν την εφαρμογή για τυχόν βελτιώσεις ή αναπροσαρμογή του περιεχομένου της.

Επικοινωνία-Διάχυση [δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες]

Οι μαθητές/-τριες αρχικά πρέπει να δημιουργήσουν ένα λογότυπο με το όνομα του app (π.χ. explorepidavros) και να προωθήσουν τις δράσεις τους δημιουργώντας αντίστοιχους λογαριασμούς στα κοινωνικά μέσα. Με τον τρόπο αυτόν θα προωθούν τις δράσεις τους και θα διαχέεται η πρωτοβουλία τους. Επίσης, μέσω των κοινωνικών μέσων θα μπορεί όποιος/-α το επιθυμεί να λύνει τις απορίες του ή τις απορίες της (π.χ. μέσω chatbot στο messenger) ή να διατυπώνει συγκεκριμένες ερωτήσεις. Επίσης, η επικοινωνία με τις δημοτικές αρχές και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή είναι απαραίτητη, προκειμένου να συγκεντρωθεί όλο το πληροφοριακό υλικό που η εφαρμογή θα έχει (π.χ. δρομολόγια των ΜΜΜ, δημοτικές υπηρεσίες υγείας). Ο Δήμος θα μπορούσε να δημιουργήσει αφίσα και να παροτρύνει τους Δημότες να κατεβάσουν το app αλλά και να προωθήσει την πρωτοβουλία των μαθητών και των μαθητριών στα τοπικά ΜΜΕ μέσω δελτίου τύπου. Τέλος, οι μαθητές/-τριες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα βίντεο προώθησης, όπου θα εξηγούν την ιδέα τους και τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και tablets που έχουν δημιουργήσει.

Αναστοχασμός [μία (1) διδακτική ώρα]

[δύο (2) διδακτικές ώρες] Ο αναστοχασμός έχει ως στόχο να αναδείξει τα συναισθήματα, τις γνώσεις, τις νέες εμπειρίες που οι μαθητές/-τριες βίωσαν κατά τη διάρκεια του Προγράμματος. Ο/Η εκπαιδευτικός θα μπορούσε λοιπόν να θέσει στην τάξη την εξής ερώτηση: Θα ήθελα ο/η καθένας/-μία από εσάς να πάρει δεκαπέντε (15) λεπτά χρόνο και να γράψει σε μία κόλα χαρτί, τι αποκόμισε από τη συμμετοχή του στις δράσεις του Προγράμματος ξεκινώντας από τα πιο σημαντικά σε μία φθίνουσα κατάταξη. Στη συνέχεια, ξεκινά η συζήτηση στην τάξη όπου ο/η ένας/μια μαθητής/-τρια μετά τον/την άλλο/-η τοποθετούνται σχετικά με την επίδραση που κατά την γνώμη τους το Πρόγραμμα αυτό είχε στους/στις ίδιους/-ες, στο σχολείο, στην κοινότητα.