Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Το Πάρκο Τρίτση: Ο πράσινος θησαυρός της πόλης μας

Περιφέρεια και Διεύθυνση

Αττικής

  • Γ΄ Αθήνας

Λέξεις που προσδιορίζουν το πρόγραμμα

Σύντομη περιγραφή

Οι μαθητές/τριες θα επισκεφτούν το Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης» και θα το εξετάσουν ως μέρος που πρέπει να φροντίσουμε. Μέσα από δραστηριότητες στην τάξη και την επίσκεψη στο πάρκο, θα μάθουν για τα φυτά, τα ζώα και τη σημασία του πάρκου στην πόλη. Έτσι, θα καλλιεργήσουν την οικολογική τους συνείδηση και θα μάθουν πώς να προστατεύουν το φυσικό περιβάλλον.

Πρόγραμμα Σπουδών

-Διασύνδεση με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και το Αναλυτικό Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) για το γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας Δ΄ Δημοτικού (ΦΕΚ 303/Β΄/13-03-2003), ( ΦΕΚ 5939/Β/16-12-2021).

-Διασύνδεση με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης Περιβάλλοντος Δ΄ Δημοτικού (ΦΕΚ 3023/Β΄/08-05-2023).

– Διασύνδεση με το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου (ΦΕΚ 6048/Β΄/1-11-2024).

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες αναμένεται να:

μάθουν ποια φυτά και ζώα ζουν στο Πάρκο Τρίτση,

παρατηρούν τις αλλαγές στο περιβάλλον και να τις καταγράφουν (εποχές, ανθρώπινη παρέμβαση),

διαπιστώσουν γιατί πρέπει να φροντίζουμε τα πάρκα και τους φυσικούς χώρους,

συνεργάζονται με τους/τις συμμαθητές/τριές τους για να προτείνουν ιδέες/ προτάσεις προστασίας της φύσης,

ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Πεδίο Υλοποίησης

Η αυλή ή άλλοι χώροι του σχολείου, Προορισμοί σε απόσταση από το σχολείο (απαιτείται η μετάβαση με συγκοινωνιακό μέσο), Ο ψηφιακός χώρος του διαδικτύου 

Φάσεις Υλοποίησης

Συζήτηση στην τάξη:

Τι είναι το Πάρκο Τρίτση;

Πού βρίσκεται; (τεχνική της ιδεοθύελλας)  Χρησιμοποίηση Google Earth για να εντοπίσουν το Πάρκο Τρίτση και να δουν τη διαδρομή από το σχολείο στο πάρκο.

Προετοιμασία/Σχεδιασμός : Χωρισμός σε ομάδες: I.Παρατηρητές φυτών II.Παρατηρητές ζώων III Παρατηρητές καθαριότητας- Δημιουργία φύλλων εργασίας για παρατηρήσεις (π.χ. ποια φυτά ή ζώα είδαμε, είναι καθαρό το πάρκο;) [ανάληψη κοινωνικής ευθύνης]

1.Επίσκεψη στο Πάρκο Τρίτση: Οι μαθητές/τριες I. Θα παρατηρήσουν τη χλωρίδα, την πανίδα και τις υποδομές του πάρκου.II. Θα φωτογραφίσουν με την εφαρμογή “Seek by iNaturalist” III.Θα συγκρίνουν το πάρκο με τον κήπο του σχολείου IV.Θα καταγράψουν τις παρατηρήσεις στα φύλλα εργασίας

2.Επίσκεψη στην Ορνιθολογική εταιρεία του πάρκου: Οι μαθητές/τριες θα καταγράψουν τις παρατηρήσεις στα φύλλα εργασίας

 

I.Δημιουργία Ψηφιακών Ημερολογίων Παρατήρησης: Χρησιμοποιώντας εργαλεία, όπως το Padlet , οι μαθητές/τριες θα καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους και θα ανεβάζουν τις φωτογραφίες που τράβηξαν II.Ψηφιακή Χαρτογράφηση του Πάρκου: Με το Google My Maps, οι μαθητές/τριες θα δημιουργήσουν έναν ψηφιακό χάρτη του Πάρκου Τρίτση, σημειώνοντας σημεία ενδιαφέροντος και προβλήματα που παρατήρησαν III.Δημιουργία Διαδραστικής Παρουσίασης: Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Canva, οι μαθητές/τριες θα δημιουργήσουν παρουσίαση για το Πάρκο Τρίτση, παρουσιάζοντας τις παρατηρήσεις τους για τα φυτά, τα ζώα και τα προβλήματα που παρατήρησαν.

Δημοσίευση όλων των παραπάνω στην ιστοσελίδα του σχολείου.

I.Συζήτηση και καταγραφή των εμπειριών των μαθητών/τριών.

II.Δημιουργία αφίσας της τάξης με συνθήματα – ζωγραφιές (οι μαθητές/τριες δηλώνουν τι έμαθαν για το περιβάλλον, εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για τη φύση, προτείνουν ιδέες προστασίας του πάρκου).