Το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων στοχεύει στην καλλιέργεια της φορολογικής συνείδησης και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε φορολογικά ζητήματα από πολύ νεαρές ηλικίες. Οι δράσεις περιλαμβάνουν επιμορφωτικό υλικό και βιωματικές ασκήσεις σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, παιχνίδια ρόλων, συζήτηση σε μικρές ομάδες που ενισχύουν τον κριτικό τρόπο σκέψης και επίλυση προβλημάτων. Με άξονα προσανατολισμού τα παραπάνω, το πρόγραμμα επιχειρεί να καλλιεργήσει δεξιότητες μάθησης, ζωής, τεχνολογίας και δεξιότητες του νου.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να είναι ικανοί/ές να:
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
Επιγραμματικά, παρουσιάζονται τα εξής:
Ανάλυση και Συμπεράσματα:
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Μετά την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του εργαστηρίου, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να είναι ικανοί/ές να:
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
Δραστηριότητα 1: «Η επέλαση των εννοιών»
Δραστηριότητα 2: «Φτιάξε το δικό σου ήρωα»
Εναλλακτικά, οι μαθητές/τριες, είτε ατομικά είτε χωρισμένοι/ες σε ομάδες, καλούνται να φτιάξουν δύο (2) ήρωες, το «Φόρο» και «Αλληλοσεβασμό» ή «Διαφορετικότητα», με τη βοήθεια ψηφιακών εργαλείων και να δημιουργήσουν μία ιστορία.
Ανάλυση και Συμπεράσματα:
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να είναι ικανοί/ές να:
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
Δραστηριότητα 1: «Πώς ωφελούμαστε τα παιδιά;»
Ο άμεσος αντίκτυπος των φόρων στις ζωές των παιδιών:
– Πώς οι φόροι βοηθούν τα παιδιά;
– Τα χρήματα που εισπράττονται ως φόροι ωφελούν τους πάντες
Δραστηριότητα 2: «Μας έσωσε ο φόρος»
Διαδραστική άσκηση, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας TAXEDU.
Δραστηριότητα 3: «Η ιστορία δύο (2) διαφορετικών πόλεων»
Οι μαθητές/τριες καλούνται να βρουν τις ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε δύο (2) εικόνες (αποσπάσματα από βίντεο μικρο-μάθησης) και ορμώμενοι/ες από αυτές, να εκθέσουν γραπτώς τις σκέψεις τους αναφορικά με το θέμα της δραστηριότητας με έντυπα μέσα ή ψηφιακά.
Ανάλυση και Συμπεράσματα:
Ανασκόπηση των κύριων σημείων που καλύφθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να είναι ικανοί/ές να:
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
Δραστηριότητα: «Φτιάξτε το δικό σας παζλ (puzzle)»
Ανάλυση και Συμπεράσματα:
Ανασκόπηση των κύριων σημείων που καλύφθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.
Προσδοκώμενα Mαθησιακά Aποτελέσματα:
Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να είναι ικανοί/ές να:
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
Δραστηριότητα: «Φορολογικοί ήρωες»
Ανάλυση και Συμπεράσματα:
Προσδοκώμενα Mαθησιακά Aποτελέσματα:
Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να είναι ικανοί/ές να:
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
Δραστηριότητα 1: «Έχουμε δικαιώματα, έχουμε και υποχρεώσεις»
Επιγραμματικά, παρουσιάζονται τα εξής:
Δραστηριότητα 2: «Τι ξέρεις για τον ΦΠΑ;»
Παιχνίδι που θα βοηθήσει τους/τις μαθητές/τριες να κατανοήσουν καλύτερα τη διαδικασία έκδοσης αποδείξεων από πωλήσεις προϊόντων ή παροχή υπηρεσιών, για να εξασκηθούν στην αναγνώρισή του ΦΠΑ σε διαφορετικούς λογαριασμούς, στην κατανόηση της οικονομικής συναλλαγής.
Ανάλυση και Συμπεράσματα:
Ανασκόπηση των κύριων σημείων που καλύφθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.
Προσδοκώμενα Mαθησιακά Aποτελέσματα:
Μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να είναι ικανοί/ές να :
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
Αξιολόγηση
Συμπλήρωση ερωτηματολογίων αξιολόγησης από τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς.
Πολιτική απορρήτου | Όροι χρήσης | Eπικοινωνία και Υποστήριξη