17 Στόχοι

Κατηγορία

Δράσεις

Τίτλος

Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό

Θεματικό πεδίο

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

1

Συμμετέχουν ενεργά στις κοινότητές τους για την αναγνώριση και αντιμετώπιση των αιτιών της φτώχειας, υιοθετώντας ή στηρίζοντας πρωτοβουλίες που παρέχουν υποστήριξη σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες προσφέροντας βιώσιμες λύσεις για τη μείωση της φτώχειας.

Επιδεικνύουν ενσυναίσθηση προς τα άτομα που πλήττονται από τη φτώχεια και υπερασπίζουν ενεργά την οικονομική δικαιοσύνη, υιοθετώντας δράσεις και πρακτικές που διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους, εκπαίδευση και ευκαιρίες για όλους/ες.

2

Συμμετέχουν ενεργά ή ηγούνται πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη βελτίωση της επισιτιστικής ασφάλειας στις κοινότητές τους, όπως η οργάνωση δράσεων συλλογής τροφίμων, η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας και η προώθηση πολιτικών που διασφαλίζουν πρόσβαση σε θρεπτική τροφή για όλους/ες.

Επιδεικνύουν κατανόηση των πρακτικών βιώσιμης γεωργίας και αναλαμβάνουν δράση για την προώθησή τους, υποστηρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων, προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη επισιτιστική ασφάλεια.

3

Προωθούν ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές ιατρικές πρακτικές.

Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας και προγράμματα ευημερίας.

4

Υπερασπίζονται και συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων που προσαρμόζονται στις διάφορες μαθησιακές ανάγκες, υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τρι’ων.

Επιδεικνύουν δέσμευση για διά βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

5

Προωθούν ενεργά τη συμπερίληψη των φύλων, συμμετέχοντας ή και οργανώνοντας δράσεις που αντιμετωπίζουν τις ανισότητες φύλου, αμφισβητούν πρακτικές διάκρισης και υποστηρίζουν πολιτικές και προγράμματα που διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα άτομα, τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και εκτός αυτού.

Επιδεικνύουν κατανόηση των δυναμικών φύλου και εργάζονται για την ενδυνάμωση των ατόμων, υπερασπίζοντας το σεβασμό στη διαφορετικότητα και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που εξετάζουν με κριτικό τρόπο κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

6

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη εξοικονόμηση του νερού και τη βελτίωση των πρακτικών αποχέτευσης, συμμετέχοντας σε έργα που ενισχύουν την ποιότητα του νερού, υποστηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ευαισθητοποιούν την κοινότητα σε θέματα αποχέτευσης και υγιεινής.

Επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την προστασία των υδάτινων πόρων και συμμετέχοντας σε δραστηριότητες καθαρισμού τοπικών περιοχών, έργα εξοικονόμησης νερού οι οποίες τονίζουν τη σημασία της διατήρησης καθαρών πηγών νερού και αποτελεσματικής διαχείρισης των αποβλήτων.

7

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τη χρήση βιώσιμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, υποστηρίζοντας έργα που μειώνουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών ενέργειας στις κοινότητές τους.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για την εξοικονόμηση ενέργειας εφαρμόζοντας και προωθώντας σχετικές πρακτικές εξοικονόμησης τόσο στο σπίτι τους όσο και στην κοινότητά τους, συμμετέχοντας σε εκστρατείες εκπαίδευσης σε μεθόδους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

8

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την υποστήριξη δίκαιων εργασιακών πρακτικών.

9

Καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προωθούν την καινοτομία, συμμετέχοντας σε έργα που συνδέουν τη βιώσιμη ανάπτυξη με τη βιομηχανία και τις υποδομές, και εφαρμόζουν τεχνολογικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας.

Αναλύουν τη σημασία των βιώσιμων υποδομών για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν δράσεις που προάγουν την πράσινη τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές στη βιομηχανία και τις κοινότητές τους.

10

Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους για συμπερίληψη, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προάγουν τη διαφοροποίηση και την ένταξη, αμφισβητώντας ενεργά τις συμπεριφορές διάκρισης και υποστηρίζοντας δίκαιες πρακτικές στις κοινότητές τους.

11

Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους.

Υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που εστιάζουν σε ενεργειακές αειφορικές πρακτικές, την πρόληψη από φυσικές καταστροφές και την ανάπτυξη πράσινων χώρων σε αστικές περιοχές, προάγοντας ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

12

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρακτικές που προάγουν τη βιώσιμη κατανάλωση, μειώνοντας τα απόβλητα, ανακυκλώνοντας και υποστηρίζοντας προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν προτεραιότητα στη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συμμετέχουν σε δράσεις που επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικής χρήσης των πόρων, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, και προωθώντας τη χρήση ανανεώσιμων πόρων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

13

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους.

Συμμετέχουν σε έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.

14

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και συμμετέχουν σε δράσεις μείωσης της θαλάσσιας ρύπανσης.

Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του νερού, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις για την πρόληψη της ρύπανσης, συμμετέχουν σε δράσεις καθαρισμού, ευαισθητοποιούμενοι στη διατήρηση υγιών υδάτινων περιβαλλόντων.

15

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προστατεύουν τα δάση και τους φυσικούς οικοτόπους, υποστηρίζοντας προσπάθειες διατήρησής τους, ευαισθητοποιώντας για τη σημασία της βιοποικιλότητας.

Συμμετέχουν σε δράσεις που εστιάζουν στην αποκατάσταση της γης, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας πρακτικές για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών, την πρόληψη της διάβρωσης του εδάφους και την υποστήριξη της αναδάσωσης εγχώριων φυτικών ειδών.

16

Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας προσπάθειες για την πρόληψη των διακρίσεων και την τήρηση του κράτους δικαίου.

Συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις συλλογικές διαδικασίες της κοινότητας, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που προάγουν τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

17

Συμμετέχουν ενεργά σε συνεργατικά έργα που αντιμετωπίζουν παγκόσμιες προκλήσεις, συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους, οργανισμούς και κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων που συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Προωθούν και συμμετέχουν σε προσπάθειες που ενισχύουν την πολύπλευρη συνεργασία, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που προάγουν τις συνεργασίες μεταξύ διαφόρων τομέων, όπως η κυβέρνηση, ιδιωτικοί φορείς και η κοινωνία των πολιτών, για την προώθηση κοινών στόχων βιωσιμότητας.

Σύντομη περιγραφή

Η δράση έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει και να ενεργοποιήσει τους/τις μαθητές/τριες αλλά και την ευρύτερη κοινότητα, γύρω από τη σημασία του νερού στο περιβάλλον, φυσικό και ανθρώπινο, μέσα από τη διερεύνηση πηγών και επαφές/συζητήσεις με ειδικούς, προκειμένου οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν υλικό που θα αξιοποιηθεί σε ενημερωτική εκστρατεία για την ορθή διαχείριση και εξοικονόμηση του νερού και των υδάτινων πόρων.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • εξηγούν τη σημασία του νερού για τη ζωή στη φύση και την ανάγκη για την προστασία και βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων,
  • αναγνωρίζουν τις συνέπειες της υπερβολικής χρήσης και μόλυνσης του νερού,
  • απαριθμούν τρόπους εξοικονόμησης νερού στην καθημερινή τους ζωή,
  • συμμετέχουν ενεργά σε εθελοντικές δράσεις για τον καθαρισμό τοπικών υδατοσυλλογών και συζητούν τρόπους φυσικής διατήρησης του νερού,
  • επινοούν καινοτόμες ιδέες και λύσεις για τη μείωση της κατανάλωσης νερού, τόσο στο σχολικό περιβάλλον όσο και στην ευρύτερη κοινότητα,
  • συζητούν εναλλακτικούς τρόπους χρήσης και συλλογής του νερού (π.χ. αφαλατωμένο, βρόχινο κ.ά.),
  • αξιολογούν κριτικά τις πληροφορίες και τα δεδομένα που σχετίζονται με τη διαχείριση και διατήρηση του νερού,
  • ενημερώνουν τρίτους για ζητήματα σχετικά με το νερό και χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλες ψηφιακές πλατφόρμες για την ενίσχυση της ευαισθητοποίησης γύρω από την εξοικονόμηση του νερού και την προώθηση περιβαλλοντικά υπεύθυνων συμπεριφορών,
  • υιοθετούν θετικές στάσεις ως προς τη διατήρηση και προστασία του νερού ως φυσικού πόρου και δημόσιου αγαθού.

Πεδίο Υλοποίησης

Ο ψηφιακός χώρος του διαδικτύου, η σχολική τάξη, περιβαλλοντικές/δασικές ή άλλες υπηρεσίες, εργαστήρια ανάλυσης υδάτων κ.ά.

Φάσεις Υλοποίησης

Η αφορμή για τη δράση «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό» μπορεί να προκύψει από την ανάγκη αντιμετώπισης προβλημάτων στην τοπική (ή την ευρύτερη παγκόσμια) κοινότητα, όπως η λειψυδρία, η υπερβολική χρήση νερού, η ρύπανση τοπικών υδάτων, οι ανεπαρκείς ποσότητες νερού για το πότισμα καλλιεργειών ή η ελλιπής πρόσβαση σε καθαρό νερό.

Ο/Η εκπαιδευτικός αναφέρεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η τοπική (ή η ευρύτερη παγκόσμια) κοινότητα, αλλά και στις σύγχρονες μελέτες που αναδεικνύουν το μείζον θέμα της έλλειψης νερού εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα, συζητά με τους/τις μαθητές/τριες τα προβλήματα βιώσιμης διαχείρισης του νερού. Τους/τις καλεί σε ομάδες να διερευνήσουν την κατάσταση των υδατικών πόρων στην Ελλάδα και στον κόσμο αναζητώντας άρθρα και μελέτες στο διαδίκτυο, παρουσιάζοντας βασικά στατιστικά στοιχεία και πραγματικά δεδομένα που αφορούν τις δυσκολίες και τις προκλήσεις στο μέλλον σχετικά με το νερό σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Προτείνονται ακόμα οι συναντήσεις/συνεντεύξεις (διαδικτυακές ή/και δια ζώσης) με ειδικούς επιστήμονες, υπεύθυνους/ες  από ΜΚΟ, εθελοντές/τριες της τοπικής κοινότητας που έχουν σχετική γνώση, για το μέλλον του νερού στο οικοσύστημα του πλανήτη και την αντιμετώπιση προβλημάτων, όπως η λειψυδρία ή η ρύπανση και προτάσεις όπως η αφαλάτωση, η συλλογή βρόχινου νερού κ.ά.

Ακολουθεί διαβούλευση με στόχο την επιλογή ενός ή περισσότερων θεμάτων που θα αποτελέσουν τον πυρήνα της δράσης της δράσης της δράσης, τα ερωτήματα για τους/τις ειδικούς, καθώς και την αναζήτηση δεδομένων για τη δημιουργία του υλικού. Με την ολοκλήρωση της έρευνας, κάθε ομάδα παρουσιάζει τα ευρήματά της και τις προτάσεις της για ουσιαστικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της δράσης.

Αρχικά, οι μαθητές/τριες, με βάση τα στοιχεία που ανέδειξαν, συναποφασίζουν τους βασικούς στόχους της δράσης, όπως την ευαισθητοποίηση για τη σημασία του νερού, την προώθηση της εξοικονόμησης νερού και την ενεργή συμμετοχή σε εθελοντικές δραστηριότητες για τρόπους αντιμετώπισης της ξηρασίας ή της ρύπανσης.

Στη συνέχεια, προγραμματίζουν τις ημερομηνίες, οργανώνουν τα θέματα, διαμορφώνουν τις ομάδες εργασίας και καθορίζουν τους ειδικούς ή τις ειδικούς που θα συμμετέχουν. Καταρτίζουν ένα λεπτομερές χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνει τις ημερομηνίες, τους χρόνους και τους υπεύθυνους ή τις υπεύθυνες για κάθε δραστηριότητα της δράσης.

Επικοινωνούν με τοπικούς φορείς και οργανώνουν συναντήσεις με ειδικούς στον τομέα της διαχείρισης νερού, όπως δημοτικές υπηρεσίες, περιβαλλοντικές οργανώσεις και εκπαιδευτικά ιδρύματα, για την ανάπτυξη συνεργασιών που θα προσφέρουν γνώσεις, εμπειρία και, αν χρειαστεί, υλικοτεχνική υποστήριξη.

Συλλέγουν και προετοιμάζουν εκπαιδευτικό υλικό, όπως βίντεο, έντυπα και πληροφοριακά δελτία και εξασφαλίζουν τους απαραίτητους πόρους – από εκπαιδευτικά ιδρύματα και οργανισμούς ή περιβαλλοντικά κέντρα – για την υλοποίηση της δράσης.

Σχεδιάζουν τη στρατηγική και το περιεχόμενο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ξεκινούν την καμπάνια ενημέρωσης. Προγραμματίζουν επίσης τις εθελοντικές δραστηριότητες της δράσης, ορίζοντας τοποθεσίες, υλικά και λεπτομερή προγραμματισμό.

Η δράση ξεκινά με επισκέψεις σε τοπικό περιβαλλοντικό κέντρο, μουσείο ή/και υπηρεσίες ή ερευνητικά εργαστήρια με αρμοδιότητες για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των υδατικών πόρων. Στο πλαίσιο αυτό, ειδικοί στη διαχείριση του νερού παρουσιάζουν τις γνώσεις τους, συζητούν με τους μαθητές και τις μαθήτριες, επιλύουν απορίες τους, καθώς πραγματοποιούνται εργαστήρια για την κατανόηση του υδρολογικού κύκλου και των μεθόδων εξοικονόμησης νερού, αφαλάτωσης υδάτων και διασφάλισης της ποιότητάς του. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσαν να γίνουν ακόμη και δειγματοληπτικοί έλεγχοι της καταλληλότητας του πόσιμου νερού, να διερευνηθούν οι αιτίες κατανάλωσης εμφιαλωμένου νερού και να αναζητηθούν τα κενά στην υλοποίηση έργων υδροδότησης σε συγκεκριμένες περιοχές.

Υλοποιούν δραστηριότητες, που περιλαμβάνουν τον καθαρισμό τοπικών ρεμάτων ή παραλιών και δραστηριότητες φύτευσης δέντρων σε δημοτικά πάρκα ή προστατευόμενες περιοχές, αναδεικνύοντας έμπρακτα εφικτούς τρόπους διατήρησης του νερού και αναζωογόνησης του οικοσυστήματος.

Για τη διάχυση της δράσης «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό», οι μαθητές/τριες θα δημιουργήσουν ενημερωτικό υλικό, όπως φυλλάδια και αφίσες, βίντεο ή podcast για να πληροφορήσουν την κοινότητα για τη διαδικασία και τα αποτελέσματα της, με ιδιαίτερη έμφαση στους τρόπους διαχείρισης και εξοικονόμησης του νερού. Επιπλέον, θα καθοριστεί μια συγκεκριμένη ημέρα (ενδεικτικά αναφέρεται η 22α Μαρτίου, Παγκόσμια ημέρα για το νερό) σχολική εκδήλωση ευαισθητοποίησης για το νερό με τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας, άλλων μαθητών/τριών από γειτονικά σχολεία, γονέων και εκπροσώπων φορέων, κατά την οποία οι μαθητές/τριες θα παρουσιάσουν τα συμπεράσματά τους, τις προτάσεις τους και το υλικό που έχουν ετοιμάσει.

Σε αυτήν την ηλικία οι μαθητές/τριες μπορούν να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές υποδομές του σχολείου (ιστοσελίδα, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης) και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να οργανώσουν μια ενημερωτική καμπάνια και να επικοινωνήσουν το μήνυμα σε ευρύτερο κοινό.

Για τον αναστοχασμό της δράσης δημιουργείται ένα ερωτηματολόγιο προς τους/τις συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες που διερευνά τις γνώσεις τους, τα συναισθήματά και τη στάση τους για τη σημασία του νερού στο περιβάλλον, πριν την έναρξη της δράσης και μετά την ολοκλήρωσή της. Τους ζητείται, ακόμα να αξιολογήσουν, τις επιμέρους δραστηριότητες, την ατομική συμβολή τους και τον βαθμό συνεργατικότητας με τους/τις συμμαθητές/τριές τους. Τα συμπεράσματα, μετά την καταγραφή τους, θα συζητηθούν από τις ομάδες και θα αναδειχθούν θετικά και γόνιμα στοιχεία που έφεραν τους/τις μαθητές/τριες μπροστά στις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος του νερού στον πλανήτη και στην ανάγκη ευαισθητοποίησης ατόμων και φορέων, ως ενεργών πολιτών που συμμετέχουν στην κοινωνία με υπευθυνότητα και δημιουργικότητα.

Φάσεις Υλοποίησης

Η αφορμή για τη δράση «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό» μπορεί να προκύψει από την ανάγκη αντιμετώπισης προβλημάτων στην τοπική (ή την ευρύτερη παγκόσμια) κοινότητα, όπως η λειψυδρία, η υπερβολική χρήση νερού, η ρύπανση τοπικών υδάτων, οι ανεπαρκείς ποσότητες νερού για το πότισμα καλλιεργειών ή η ελλιπής πρόσβαση σε καθαρό νερό.

Ο/Η εκπαιδευτικός αναφέρεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η τοπική (ή η ευρύτερη παγκόσμια) κοινότητα, αλλά και στις σύγχρονες μελέτες που αναδεικνύουν το μείζον θέμα της έλλειψης νερού εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα, συζητά με τους/τις μαθητές/τριες τα προβλήματα βιώσιμης διαχείρισης του νερού. Τους/τις καλεί σε ομάδες να διερευνήσουν την κατάσταση των υδατικών πόρων στην Ελλάδα και στον κόσμο αναζητώντας άρθρα και μελέτες στο διαδίκτυο, παρουσιάζοντας βασικά στατιστικά στοιχεία και πραγματικά δεδομένα που αφορούν τις δυσκολίες και τις προκλήσεις στο μέλλον σχετικά με το νερό σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Προτείνονται ακόμα οι συναντήσεις/συνεντεύξεις (διαδικτυακές ή/και δια ζώσης) με ειδικούς επιστήμονες, υπεύθυνους/ες  από ΜΚΟ, εθελοντές/τριες της τοπικής κοινότητας που έχουν σχετική γνώση, για το μέλλον του νερού στο οικοσύστημα του πλανήτη και την αντιμετώπιση προβλημάτων, όπως η λειψυδρία ή η ρύπανση και προτάσεις όπως η αφαλάτωση, η συλλογή βρόχινου νερού κ.ά.

Ακολουθεί διαβούλευση με στόχο την επιλογή ενός ή περισσότερων θεμάτων που θα αποτελέσουν τον πυρήνα της δράσης της δράσης της δράσης, τα ερωτήματα για τους/τις ειδικούς, καθώς και την αναζήτηση δεδομένων για τη δημιουργία του υλικού. Με την ολοκλήρωση της έρευνας, κάθε ομάδα παρουσιάζει τα ευρήματά της και τις προτάσεις της για ουσιαστικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της δράσης.

Αρχικά, οι μαθητές/τριες, με βάση τα στοιχεία που ανέδειξαν, συναποφασίζουν τους βασικούς στόχους της δράσης, όπως την ευαισθητοποίηση για τη σημασία του νερού, την προώθηση της εξοικονόμησης νερού και την ενεργή συμμετοχή σε εθελοντικές δραστηριότητες για τρόπους αντιμετώπισης της ξηρασίας ή της ρύπανσης.

Στη συνέχεια, προγραμματίζουν τις ημερομηνίες, οργανώνουν τα θέματα, διαμορφώνουν τις ομάδες εργασίας και καθορίζουν τους ειδικούς ή τις ειδικούς που θα συμμετέχουν. Καταρτίζουν ένα λεπτομερές χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνει τις ημερομηνίες, τους χρόνους και τους υπεύθυνους ή τις υπεύθυνες για κάθε δραστηριότητα της δράσης.

Επικοινωνούν με τοπικούς φορείς και οργανώνουν συναντήσεις με ειδικούς στον τομέα της διαχείρισης νερού, όπως δημοτικές υπηρεσίες, περιβαλλοντικές οργανώσεις και εκπαιδευτικά ιδρύματα, για την ανάπτυξη συνεργασιών που θα προσφέρουν γνώσεις, εμπειρία και, αν χρειαστεί, υλικοτεχνική υποστήριξη.

Συλλέγουν και προετοιμάζουν εκπαιδευτικό υλικό, όπως βίντεο, έντυπα και πληροφοριακά δελτία και εξασφαλίζουν τους απαραίτητους πόρους – από εκπαιδευτικά ιδρύματα και οργανισμούς ή περιβαλλοντικά κέντρα – για την υλοποίηση της δράσης.

Σχεδιάζουν τη στρατηγική και το περιεχόμενο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ξεκινούν την καμπάνια ενημέρωσης. Προγραμματίζουν επίσης τις εθελοντικές δραστηριότητες της δράσης, ορίζοντας τοποθεσίες, υλικά και λεπτομερή προγραμματισμό.

Η δράση ξεκινά με επισκέψεις σε τοπικό περιβαλλοντικό κέντρο, μουσείο ή/και υπηρεσίες ή ερευνητικά εργαστήρια με αρμοδιότητες για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των υδατικών πόρων. Στο πλαίσιο αυτό, ειδικοί στη διαχείριση του νερού παρουσιάζουν τις γνώσεις τους, συζητούν με τους μαθητές και τις μαθήτριες, επιλύουν απορίες τους, καθώς πραγματοποιούνται εργαστήρια για την κατανόηση του υδρολογικού κύκλου και των μεθόδων εξοικονόμησης νερού, αφαλάτωσης υδάτων και διασφάλισης της ποιότητάς του. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσαν να γίνουν ακόμη και δειγματοληπτικοί έλεγχοι της καταλληλότητας του πόσιμου νερού, να διερευνηθούν οι αιτίες κατανάλωσης εμφιαλωμένου νερού και να αναζητηθούν τα κενά στην υλοποίηση έργων υδροδότησης σε συγκεκριμένες περιοχές.

Υλοποιούν δραστηριότητες, που περιλαμβάνουν τον καθαρισμό τοπικών ρεμάτων ή παραλιών και δραστηριότητες φύτευσης δέντρων σε δημοτικά πάρκα ή προστατευόμενες περιοχές, αναδεικνύοντας έμπρακτα εφικτούς τρόπους διατήρησης του νερού και αναζωογόνησης του οικοσυστήματος.

Για τη διάχυση της δράσης «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό», οι μαθητές/τριες θα δημιουργήσουν ενημερωτικό υλικό, όπως φυλλάδια και αφίσες, βίντεο ή podcast για να πληροφορήσουν την κοινότητα για τη διαδικασία και τα αποτελέσματα της, με ιδιαίτερη έμφαση στους τρόπους διαχείρισης και εξοικονόμησης του νερού. Επιπλέον, θα καθοριστεί μια συγκεκριμένη ημέρα (ενδεικτικά αναφέρεται η 22α Μαρτίου, Παγκόσμια ημέρα για το νερό) σχολική εκδήλωση ευαισθητοποίησης για το νερό με τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας, άλλων μαθητών/τριών από γειτονικά σχολεία, γονέων και εκπροσώπων φορέων, κατά την οποία οι μαθητές/τριες θα παρουσιάσουν τα συμπεράσματά τους, τις προτάσεις τους και το υλικό που έχουν ετοιμάσει.

Σε αυτήν την ηλικία οι μαθητές/τριες μπορούν να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές υποδομές του σχολείου (ιστοσελίδα, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης) και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να οργανώσουν μια ενημερωτική καμπάνια και να επικοινωνήσουν το μήνυμα σε ευρύτερο κοινό.

Για τον αναστοχασμό της δράσης δημιουργείται ένα ερωτηματολόγιο προς τους/τις συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες που διερευνά τις γνώσεις τους, τα συναισθήματά και τη στάση τους για τη σημασία του νερού στο περιβάλλον, πριν την έναρξη της δράσης και μετά την ολοκλήρωσή της. Τους ζητείται, ακόμα να αξιολογήσουν, τις επιμέρους δραστηριότητες, την ατομική συμβολή τους και τον βαθμό συνεργατικότητας με τους/τις συμμαθητές/τριές τους. Τα συμπεράσματα, μετά την καταγραφή τους, θα συζητηθούν από τις ομάδες και θα αναδειχθούν θετικά και γόνιμα στοιχεία που έφεραν τους/τις μαθητές/τριες μπροστά στις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος του νερού στον πλανήτη και στην ανάγκη ευαισθητοποίησης ατόμων και φορέων, ως ενεργών πολιτών που συμμετέχουν στην κοινωνία με υπευθυνότητα και δημιουργικότητα.

Υλοποίηση [πέντε (5) διδακτικές ώρες]

πέντε (5) διδακτικές ώρες] Το Πρόγραμμα ξεκινά με επισκέψεις σε τοπικό περιβαλλοντικό κέντρο, μουσείο ή/και υπηρεσίες ή ερευνητικά εργαστήρια με αρμοδιότητες για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των υδατικών πόρων. Στο πλαίσιο αυτό, ειδικοί στη διαχείριση του νερού παρουσιάζουν τις γνώσεις τους, συζητούν με τους μαθητές και τις μαθήτριες, επιλύουν απορίες τους, καθώς πραγματοποιούνται εργαστήρια για την κατανόηση του υδρολογικού κύκλου και των μεθόδων εξοικονόμησης νερού, αφαλάτωσης υδάτων και διασφάλισης της ποιότητάς του. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσαν να γίνουν ακόμη και δειγματοληπτικοί έλεγχοι της καταλληλότητας του πόσιμου νερού, να διερευνηθούν οι αιτίες κατανάλωσης εμφιαλωμένου νερού και να αναζητηθούν τα κενά στην υλοποίηση έργων υδροδότησης σε συγκεκριμένες περιοχές. Υλοποιούν δραστηριότητες, που περιλαμβάνουν τον καθαρισμό τοπικών ρεμάτων ή παραλιών και προγράμματα φύτευσης δέντρων σε δημοτικά πάρκα ή προστατευόμενες περιοχές, αναδεικνύοντας έμπρακτα εφικτούς τρόπους διατήρησης του νερού και αναζωογόνησης του οικοσυστήματος.

Επικοινωνία-Διάχυση [δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες]

[τρεις (3) διδακτικές ώρες] Για τη διάχυση του Προγράμματος «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό», οι μαθητές/-τριες θα δημιουργήσουν ενημερωτικό υλικό, όπως φυλλάδια και αφίσες, βίντεο ή podcast για να πληροφορήσουν την κοινότητα για τη διαδικασία και τα αποτελέσματα του Προγράμματος, με ιδιαίτερη έμφαση στους τρόπους διαχείρισης και εξοικονόμησης του νερού. Επιπλέον, θα καθοριστεί μια συγκεκριμένη ημέρα (ενδεικτικά αναφέρεται η 22α Μαρτίου, Παγκόσμια ημέρα για το νερό) σχολική εκδήλωση ευαισθητοποίησης για το νερό με τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας, άλλων μαθητών/-τριών από γειτονικά σχολεία, γονέων και εκπροσώπων φο-ρέων, κατά την οποία οι μαθητές/-τριες θα παρουσιάσουν τα συμπεράσματά τους, τις προτάσεις τους και το υλικό που έχουν ετοιμάσει. Σε αυτήν την ηλικία οι μαθητές/-τριες μπορούν να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές υποδομές του σχολείου (ιστοσελίδα, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης) και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να οργανώσουν μια ενημερωτική καμπάνια και να επικοινωνήσουν το μήνυμα σε ευρύτερο κοινό.

Αναστοχασμός [μία (1) διδακτική ώρα]

[δύο (2) διδακτικές ώρες] Για τον αναστοχασμό του Προγράμματος δημιουργείται ένα ερωτηματολό-γιο προς τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες μαθητές/-τριες που διερευνά τις γνώσεις τους, τα συναισθήματά και τη στάση τους για τη σημασία του νερού στο περιβάλλον, πριν την έναρξη του Προγράμματος και μετά την ολοκλήρωσή της. Τους ζητείται, ακόμα να αξιολογήσουν, τις επιμέρους δραστηριότητες, την ατομική συμβολή τους και τον βαθμό συνεργατικότητας με τους/τις συμμαθητές/-τριές τους. Τα συμπεράσματα, μετά την καταγραφή τους, θα συζητηθούν από τις ομάδες και θα αναδειχθούν θετικά και γόνιμα στοιχεία που έφεραν τους/τις μαθητές/-τριες μπροστά στις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος του νερού στον πλανήτη και στην ανάγκη ευαισθητοποίησης ατόμων και φορέων, ως ενεργών πολιτών που συμμετέχουν στην κοινωνία με υπευθυνότητα και δημιουργικότητα.